Leuk idee voor een trouwknutsel?

05-09-2008 13:56 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
De gastouder van mijn dochter gaat trouwen, en nu willen we graag iets leuks maken met de peuters dat ze kunnen geven. Wie heeft er een leuk idee?
bloemen van papier knutselen, evt. met fotootjes in de hartjes van de bloemen, aan sateprikkers (of van dat ijzerdraad met stof eromheen) vastmaken en zo samen als boeketje geven met een mooie strik erom.
En als je ook nog iets van geld wilt geven, dan kun je er een geldboompje van maken. Laat de kinderen eerst mooie takken zoeken in het bos, vervolgens met kleurige velletjes papier bloemen laten vouwen, een geldmutje als hartje op de bloem plakken en de bloemen aan de takken bevestigen.
Een tafelkleed laten bekleuren/-tekenen door alle peuters. Wij hebben ooit zoiets voor Opa en Oma gedaan met alle kleinkinderen. Is erg leuk geworden toen.
Je kunt twee witte kussenslopen laten versieren met textielstiften.
Is het niet leuker om gewoon iets te geven, wat niet gemaakt is door de kinderen?

Ik werk zelf met kinderen en de eerste jaren vond ik het best leuk om een geverfde vaas, versierde pannenlap/mok/fotolijst, papierbloemen etc. te krijgen. Maar echt, 10 jaar later..ik kieper het meteen de vuilniszak in als ik thuis ben. Wat moet ik ermee??

Ik zou gewoon geld verzamelen en een klein cadeautje kopen.
als je maar niet iets afgezaagds doet als hand of voetafdrukjes...die heeft iedereen al wel eens gekregen en is niet origineel

Ik vind die kussenslopen ook wel leuk...misschien een heel dekbedovertrek...dan heb je iets compleets...kun je vast wel redelijk goedkoop kopen bij hema..blokker, misschien zelfs zeeman of wibra...of ikea...(ik heb nu vast wel genoeg namen dat ik geen reclame maak :D)
Om eerlijk te zijn vind ik zelf beschilderde gebruiksvoorwerpen (serviesgoed, tafelkleden, dekbedovertrekken) minder leuk: peuters rommelen maar wat aan en je krijgt dus een ding vol vegen en klodders. Een kind van 8 ofzo zou daar veel meer van kunnen maken. Ik denk dat vaders/moeders of opa's en oma's dat nog net zouden trekken, om zoiets daadwerkelijk te gebruiken, maar mensen die iets verderaf staan al snel een stuk minder. Zelf vind ik zulke dingen een enorm rommelige uitstraling hebben.

Wat nog wel kan werken is als je het verven zelf goed voorbereid. Ik koop wel eens van die kant en klare canvassen en daar schilder ik zelf eerst een paar dagen van te voren (ivm drogen) een achtergrond op (felle kleur is vaak mooi, ik doe bijv heel veel rode verf die dan wat klodderig blijft). Als je dan je peuter een dikke kwast met gele verf geeft en daarna een met oranje verf, en het doek redelijk snel weer afpakt (voordat alles met de hand wordt ondergesmeerd) heb je een heel mooi kado wat toch voor zelfgemaakt kan doorgaan. Btw, ik laat mijn kind voor kleine kadootjes natuurlijk ook lekker zelf knoeien zoals hij wil, een tekening hoeft echt niet mooi te zijn hoor, maar het lijkt me dat je met een bruiloft ofzo ook met iets moois wilt aankomen.
Een fotoboekje met leuke foto's van de kids, eventueel verkleed als bruidspaar en een gewoon cadeau erbij.
Dat tafelkleed vind ik een leuk idee. Kan ze leuk gebruiken als ze met het spul aan tafel zit, vinden peuters vast ook leuk om terug te zien.

Pomodori, ik kan mij voorstellend dat je huis na 10 jaar vol staat, maar gastouder gaat maar 1x trouwen en het gaat toch om het idee dat er aan haar (en man) is gedacht?

Weet niet of jullie familie kennen waarmee je kunt overleggen, maar anders misschien een versiering voor bij het huis? Van die boogjes met door de kinderen gemaakte slingers er aan?
Dankjewel voor alle leuke ideeen! Pomodori, ik snap jouw punt, maar de gastouder doet het nog geen jaar dus die vindt het vast nog leuk. En een gewoon kado ernaast lijkt me ook logisch, misschien bijvoorbeeld geld verwerken in zelf gemaakte bloemen.

Een versiering voor bij het huis is ook een heel goed idee, dat maakt de dag feestelijk en dat hoef je niet perse te bewaren (of je bewaart alleen onderdelen bij bijvoorbeeld een boog met bloemen). Kussenslopen zijn ook leuk inderdaad, dat ze die dan vinden als ze weer bij hun huis terug zijn, of dat tafelkleed en dan misschien met een paar lekkere dingen erop.
je kunt een witbrood bakken/kopen, op een houten snijplank zetten, daar om heen platte oase met zilver folie doen en daar roosje in prikken, en van de kindjes een leuke foto op een prikker ertussen steken. Eventueel het geld in de onderkant van het brood vertoppen, tekstje erbij over de wittebroodsweken, cellofaan en linten er omheen en klaar is je cadeau.

misschien kun je ook op de houten plank iets laten maken door de kinderen.
Ik werk op een kdv en toen ik vorig jaar ging trouwen heb ik het volgende gekregen:

- een taart gemaakt van beschilderde wc-rolletjes

- slinger van beschilderde vlaggetjes

- een fotocollage van alle kinderen, meisjes met sluier en jongetjes met hoge hoed (was super leuk, hangt nu op de logeerkamer!!!) Grote kinderen van 3 helemaal in trouwjurk en jas met hoge hoed (jurkje gekocht bij de wibra oid voor een paar euro)

Ik vond dat superleuk,dat de kinderen zelf wat gemaakt hadden. Tja en van kids van 0-4 jaar kun je nou eenmaal niet veel verwachten, maar ik vind klodders verf en lekker door elkaar gemengd juist wel leuk, juist omdat de kinderen er lol aan hebben beleefd. Het gaat om het idee.

Vooral als je er wat foto;s bij zou doen denk ik dat je altijd goed zit!!

Succes!!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven