Lijf & Lijn alle pijlers

Menstruatiepijn

08-07-2015 18:22 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo, ik heb vanaf het moment dat ik ongesteld werd er erg veel last van gehad. Buikkrampen, veel vloeien de eerste dagen etc. De huisarts heeft mij toen de pil voorgeschreven wat hielp. Echter ben ik gestopt met de pil in januari en dacht dat de pijn nu wel minder zou zijn. Echter is dat nog steeds niet het geval. De eerst twee dagen van mijn menstruatie ben ik maar een paar druppels ongesteld. Daarna 1 dag bijna niet waarna ik 2 dagen erg hevig vloei. En dan weer normaal. Iemand tips? Anticonceptie is geen optie want willen in oktober voor ons eerste wondertje gaan.
carpe diem
Ik heb hier wel is gelezen dat je homeopathische middelen kan gebruiken, weet zo niet hoe dat heet
Bijvoorbeeld teunisbloem(olie).
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik heb dat ook gehad, hevige pijn, zo erg dat ik zelfs niet meer kon lopen. Met de pil werd dat beter, maar toen ik daarmee stopte ivm kinderwens kwam de pijn gewoon terug. Pas nadat ik kinderen had gehad is dat verbeterd. Dus nog even geduld... In de tussentijd idd maar iets homeopatisch proberen. Sterkte!
quote:boterhammie schreef op 08 juli 2015 @ 18:32:

Ik heb hier wel is gelezen dat je homeopathische middelen kan gebruiken, weet zo niet hoe dat heetKan geen kwaad, maar homeopathie helpt waarschijnlijk ook niet. Teunisbloemolie ken ik niet. Bij mij helpt Aleve Feminax heel redelijk.
Naproxen (aleve) zorgt ervoor dat de buikkramp minder wordt en vermindert ook het vloeien.
Mijn tip? Misschien dat je dit met je huisarts kan bespreken.

Het hoeft niets ernstigs te betekenen, maar misschien is het prettig als je deze klachten verder laat onderzoeken. Ook met het oog op je kinderwens.
Inderdaad, na zwangerschap en bevalling werden mijn menstruaties veel minder pijnlijk en ook iets minder hevig. Een warme kruik op je buik is ook lekker bij krampen.
Bij mij helpt alleen een sterke dosis diclofenac icm anticonceptie, maar je kunt eens beginnen met een ibuprofen of een aleve.
Ik heb ook altijd enorm veel buikpijn, nu trouwens ook blehhhh.

Maar goed het enige wat helpt is aleve en de warme douche erop.

Inderdaad na mijn zwangerschap was het een paar jaar beter maar het is nu in alle hevigheid weer terug helaas.
warmte idd, een kruik helpt bij mij ook.

Naproxen helpt mij vooral goed als ik royaal slik: niet wachten tot de kram écht hevig is, en ook niet wachten tot de vorige dosis bijna uitgewerkt is, maar gewoon starten als je weet dat de ellende gaat beginnen, en elke paar uur opnieuw slikken tot het ongeveer over moet zijn. Ikzelf heb zo'n ruime 24 uur per keer écht veel last (dag 3 ongeveer), en ik zorg dat ik in die periode continu slik (wel volgens bijsluiter, okee, iets royaler maar daar zit wel wat marge op neem ik aan).
Naproxen zou je kunnen helpen tegen pijn.

Zou toch eens met je huisarts overleggen. Misschien kun je nu toch weer voor een paar maanden de pil gebruiken?
waarom stop je nu al met de pil als je niet eerder als oktober zwanger wilt worden?

zou dan nu proberen zwanger te worden, ben je gelijk van die menstruatiepijn af
Nou mijn vriend wil nu nog niet ene stopte al optijd omdat mijn menstruatie voorheen erg ontregeld was en ik t redelijk geregeld wil hebben voor we aan kinderen proberen te beginnen
carpe diem
quote:fiederelsje-27 schreef op 08 juli 2015 @ 20:31:

Nou mijn vriend wil nu nog niet ene stopte al optijd omdat mijn menstruatie voorheen erg ontregeld was en ik t redelijk geregeld wil hebben voor we aan kinderen proberen te beginnen

waarom, dat maakt toch niets uit?

w.s is je menstruatie in oktober nog ontregeld
Nou omdat ik dan beter in kaart heb wanneer mijn sprong is. Kon in het begin en na het stoppen goed 3 dagen ongesteld zijn, dan weer 3 niks en dan ineens weer wel
carpe diem
quote:fiederelsje-27 schreef op 08 juli 2015 @ 20:38:

Nou omdat ik dan beter in kaart heb wanneer mijn sprong is. Kon in het begin en na het stoppen goed 3 dagen ongesteld zijn, dan weer 3 niks en dan ineens weer weldaar heb je toch ovulatietesten voor,o.a te koop bij elk kruidvat
Tegen de pijn:

- kruidenthee (kamille, of iets van De Tuinen of Erica)

- paracetamol

- warme kruik/warm kersenpittenkussen

- naar de huisarts
quote:fiederelsje-27 schreef op 08 juli 2015 @ 20:31:

Nou mijn vriend wil nu nog niet ene stopte al optijd omdat mijn menstruatie voorheen erg ontregeld was en ik t redelijk geregeld wil hebben voor we aan kinderen proberen te beginnenHeb ik ook zo gedaan, wel slim hoor. Je weet toch ook niet zeker of je meteen weer regelmatig een eisprong hebt zodra je stopt met de pil, als je menstruatie nog rommelt, dan is dat qua eisprong wellicht ook het geval. Toen ik stopte had ik daar een paar maandjes voor nodig. Wat natuurlijk niet betekent dat ik in die periode niet zwanger kon worden, maar ik vond het toch handig eerst een beetje zicht op mijn cyclus te hebben.
quote:miedo schreef op 08 juli 2015 @ 20:39:

[...]

daar heb je toch ovulatietesten voor,o.a te koop bij elk kruidvatmaar als je heel rommelig ongesteld bent - en dus niet weet wanneer je ovulatie zo ongeveer zou kunnen plaatsvinden - meet je je een ongeluk. Kan, maar niet superhandig.
Heel eerlijk, je kan er niet veel aan doen behalve goede pijnstilling, warme kruiken. Ik kon me redden met aleve feminax en paracetamol. Na mijn zwangerschap was de buikkramp in elk geval een stuk minder en ben ik na 2 ongesteldheden weer aan de pil gegaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven