positief topic, schrijf hier waar je vandaag dankbaar voor was
donderdag 15 maart 2007 om 22:26
waar je je op richt, vermeerdert zich.
Als je dankbaar bent, richt je je aandacht op wat je ziel raakt, en zal de wet van aantrekking je meer van hetzelfde doen ervaren. Als je klaagt omdat jou iets is overkomen wat je niet wilt, zul je ook meer van hetzelfde ervaren. Als je vervloekt wat je overkomt, leef je in een pijnlijke wereld en als je dankbaar bent, overkomt je meer waarvoor je dankbaar kunt zijn. Aan jou de keuze.
Het eenmotorig vliegtuigje van Harold Arlen raakte verstrikt in hoogspanningskabels en stortte neer. Hij overleefde het ongeluk ternauwernood. Lange tijd was hij gekluisterd aan zijn ziekenhuisbed; hij was geheel verlamd, met uitzondering van de pink van zijn rechterhand. Hij was wanhopig, voelde zich een vreselijk slachtoffer en lag het grootste deel van de tijd te jammeren. Op een dag besloot Harold om aandacht te besteden aan de vinger die hij wel kon gebruiken, in plaats van aan zijn verlamde lichaam. Hij bedacht een simpele manier om met zijn familie te communiceren, waarbij één vingerbeweging ja betekende en een andere vingerbeweging nee. Later wees Harold met zijn vinger de letters van het alfabet aan, zodat hij woorden en zinnen kon communiceren. Harold werd steeds dankbaarder voor het gebruik van zijn vinger en ging zich steeds beter voelen. Tot zijn vreugde merkte hij na enige tijd dat hij nog een vinger kon bewegen, en toen nog een. Harold kon steeds meer lichaamsdelen bewegen. Hij leerde dankbaar te zijn voor wat wél werkte en deze lichaamsdelen te zegenen, in plaats van te jammeren over wat niet werkte. Uiteindelijk, na veel bidden, het uiten van zijn dankbaarheid en de nodige oefening, kon Harold zijn hele lichaam weer gebruiken. Maar wat nog belangrijker was, hij vergat nooit dat de ommekeer was gekomen toen hij besloot om dankbaar te zijn voor wat goed was. Later zei Harold dat hij heel anders was gaan denken over de macht van zijn geest door het ‘ongeluk’. Hij maakt nu op alle gebieden van zijn leven gebruik van deze macht.
'Als je dankbaar bent, richt je je aandacht
op wat je ziel raakt,
en zal de wet van aantrekking
je meer van hetzelfde doen ervaren.'
maandag 7 mei 2007 om 20:42
Ik ben dankbaar dat mijn moeder (63) nog leeft. Vandaag 2 weken geleden kreeg ze een infarct aan de hersenstam. Het gebeurde bij toeval in het ziekenhuis. Ze was al naar huis gestuurd omdat ze niks bij haar konden vinden, maar ze moest lang op vervoer (mijn broer en ik) wachten. Dat was haar redding, zo konden ze op tijd trombolyse toepassen. Het heeft haar leven en haar hersenen gered. Ze kan alles nog. Ik ben onvoorstelbaar dankbaar.
dinsdag 8 mei 2007 om 14:13
dinsdag 8 mei 2007 om 18:38
dinsdag 8 mei 2007 om 20:49
Ik ben dankbaar voor de regen, omdat de natuur het zo hard nodig heeft,
hiervan wordt ik wat rustiger, het was te lang droog, dat maakte me
onrustig. Ookal liep ik te winkelen met natte haren en een plakkerige
broek.
Ik ben dankbaar voor mijn katten, dat ze me zoveel knuffelen en me zoveel liefde geven.
Ik ben dankbaar voor mijn nieuwe spijkerbroek omdat mijn billen er zo mooi in zitten.
En ik ben dankbaar voor mijn vriend, omdat hij zo lief en aantrekkelijk is en dat hij mijn nieuwe broek ook geweldig vindt.
hiervan wordt ik wat rustiger, het was te lang droog, dat maakte me
onrustig. Ookal liep ik te winkelen met natte haren en een plakkerige
broek.
Ik ben dankbaar voor mijn katten, dat ze me zoveel knuffelen en me zoveel liefde geven.
Ik ben dankbaar voor mijn nieuwe spijkerbroek omdat mijn billen er zo mooi in zitten.
En ik ben dankbaar voor mijn vriend, omdat hij zo lief en aantrekkelijk is en dat hij mijn nieuwe broek ook geweldig vindt.
donderdag 10 mei 2007 om 22:24
Dankbaar dat m'n lenzen die niet meer lekker zaten, vandaag zijn gepolijst en ik dus weer heerlijk helder zicht heb!
Dat ik vandaag op de valreep per se nog een staatslot wilde kopen omdat ik er zo'n goed gevoel over had...en 100 euro heb gewonnen!
Maar ik ben nog het meest dankbaar voor m'n geweldige, prachtige vriend die gisteren nog zei dat hij heel veel van me houdt.
Dat ik vandaag op de valreep per se nog een staatslot wilde kopen omdat ik er zo'n goed gevoel over had...en 100 euro heb gewonnen!
Maar ik ben nog het meest dankbaar voor m'n geweldige, prachtige vriend die gisteren nog zei dat hij heel veel van me houdt.
.
donderdag 17 mei 2007 om 00:13
dankbaar dat ik vanavond een heerlijk sauna-avondje heb gehad, het was lekker rustig in de sauna, heerlijk ontspannen
dankbaar voor mijn vakantiegeld, belastingteruggave en alles wat nog meer komt
dankbaar dat ik the Secret heb mogen ervaren
dankbaar voor mijn lieve vriendje
dankbaar voor mijn lieve collega's
dankbaar voor mijn vakantiegeld, belastingteruggave en alles wat nog meer komt
dankbaar dat ik the Secret heb mogen ervaren
dankbaar voor mijn lieve vriendje
dankbaar voor mijn lieve collega's
zaterdag 19 mei 2007 om 18:39
dankbaar dat ik weer eens heerlijk heb kunnen shoppen vandaag!
dankbaar dat ik een ontbijtje op bed kreeg!
dankbaar dat mijn autootje weer op tijd terug was van de garage en dat de rekening meeviel (vandaar het shoppen haha)
dankbaar voor nog twee heerlijke vrije dagen
pssst, zijn jullie nou nergens dankbaar voor?:P
dankbaar dat ik een ontbijtje op bed kreeg!
dankbaar dat mijn autootje weer op tijd terug was van de garage en dat de rekening meeviel (vandaar het shoppen haha)
dankbaar voor nog twee heerlijke vrije dagen
pssst, zijn jullie nou nergens dankbaar voor?:P
zaterdag 19 mei 2007 om 19:13
Ik ben dankbaar voor een kaartje dat ik kreeg van een hele goeie vriend, waarin ie zichzelf een ongelovelijke egoistische eikel noemde dat ie 4 weken niks heeft laten horen , terwijl ik une beetju zieligies ben, ben zo trots dat ik hem genegeert heb, meestal hang ik op hoge poten aan de lijn en zeg wat hij nu zelf zegt, deze manier bevalt me beter, want nu gaat ie lief doen en goedmaken, das fijn:D
Daar ben ik heel dankbaar voor.
voor mijn vriendje, maar niet verder vertellen he, laat hem nog maar ff denken dat ik het met hem gehad heb, doet ie lekker poesig, kook me altijd een tierelier voor hem, dusse, ff laten lijden hoor,zakkewasser, maar wel een lieve. Valse nicht !!!!! hahahahaha
morgen sms ik hem wel om te bedanken voor de kaart
Daar ben ik heel dankbaar voor.
voor mijn vriendje, maar niet verder vertellen he, laat hem nog maar ff denken dat ik het met hem gehad heb, doet ie lekker poesig, kook me altijd een tierelier voor hem, dusse, ff laten lijden hoor,zakkewasser, maar wel een lieve. Valse nicht !!!!! hahahahaha
morgen sms ik hem wel om te bedanken voor de kaart
zondag 20 mei 2007 om 22:24
dankbaar dat ik iets voor de maatschappij kan betekenen en voor een aantal doelen geld heb kunnen schenken en daarnaast dat ik donateur ben geworden van een beweging die mishandelde zwerfdieren in Venezuela, Tenerife en Griekenland opvangt en verzorgt en oplapt.
dankbaar voor mijn mooie tuin, de rozen staan er prachtig bij! :R
en nu geniet ik van mijn coebergh
dankbaar voor mijn mooie tuin, de rozen staan er prachtig bij! :R
en nu geniet ik van mijn coebergh
maandag 21 mei 2007 om 01:34
Dankbaar dat ik vanavond weer heerlijk heb gegeten bij mijn ouders, in het gezelschap van Verweggistan-familie die nu op bezoek zijn. Zo gelachen, en bij verhalen uit de Oude Doos ook zoveel herkenning qua karaktereigenschappen tussen mijn tante en mij (zou bijna denken dat ik een kind van haar was ipv van mijn moeder
). Toch fijn om te weten waar die afwijkingen vandaan komen, het blijft in de familie iig 
Maar goed, fijn dus, familie enzo.

Maar goed, fijn dus, familie enzo.
Happiness is nothing more than good health and a bad memory - Albert Schweitzer.
woensdag 23 mei 2007 om 19:09
dankbaar voor al het geluk dat ik heb in het leven
en speciaal vandaag:
zowel op heen- als terugweg stond het verkeerslicht al op groen toen ik eraan kwam
ik heb prachtige grote rozen en klaprozen zien bloeien
ik heb genoten van mijn vrije dag en het heerlijke weer en ben trots op mezelf dat ik lekker veel heb gestudeerd deze dag, dus nuttig besteed, en ben dankbaar dat ik vrij kon krijgen hiervoor in deze drukke periode op het werk
en speciaal vandaag:
zowel op heen- als terugweg stond het verkeerslicht al op groen toen ik eraan kwam
ik heb prachtige grote rozen en klaprozen zien bloeien
ik heb genoten van mijn vrije dag en het heerlijke weer en ben trots op mezelf dat ik lekker veel heb gestudeerd deze dag, dus nuttig besteed, en ben dankbaar dat ik vrij kon krijgen hiervoor in deze drukke periode op het werk

woensdag 23 mei 2007 om 21:56
woensdag 23 mei 2007 om 22:40
Ik ben dankbaar omdat mijn lieve ouders vandaag 50 jaar getrouwd zijn en nog steeds gek op elkaar. Ben ook heel dankbaar dat die lieve schatten altijd voor mij en mijn kinderen klaarstaan!
Ik ben ontzettend dankbaar voor mijn twee prachtige spruiten!
Ik ben dankbaar dat ik parttime werk en daarmee de kost kan verdienen voor mijn kindertjes.
Ik ben dankbaar voor de ontieglijk lieve en knappe man die van mij houdt!
Ik ben ontzettend dankbaar voor mijn twee prachtige spruiten!
Ik ben dankbaar dat ik parttime werk en daarmee de kost kan verdienen voor mijn kindertjes.
Ik ben dankbaar voor de ontieglijk lieve en knappe man die van mij houdt!