Mode & Beauty alle pijlers

DE jurk

16-07-2015 14:52 50 berichten
N.a.v. mijn schaamteloze inbreuk op het topic van bruidje (en de opbouwende reacties daar) hier mijn eigen openingspost. Volgend jaar herfst ga ik trouwen met mijn grote liefde. Zelf ben ik eind 20 hij eind 30. We willen vooral niet een 13 in een dozijn bruiloft, maar wel een dag met een aantal traditionele touches. De locatie, kerk, feest locatie en muziek zorgen tot op heden nog niet voor problemen. Mijn jurk daarentegen is mijn grote struikelblok. Ik vrees namelijk dat het gewoon niet gaat lukken. Misschien zie ik onnodig leeuwen en beren op de weg (ik hoop het)! Ik draag maat 48-50, grote cupmaat, woon in de driehoek Overijssel/Drenthe/Duitsland en ben slechts 1.65m lang. Ik ben niet bepaald fashionable en wil dus graag advies in een fysieke winkel. Mijn vraag is dus eigenlijk, wie heeft het ultieme adres? Ik ben beste bereid een stukje te reizen voor mijn jurk, maar 2 uur reisafstand vind ik ver. Om alvast een idee te geven van jurken die ik erg mooi vind, plak ik hieronder alvast wat plaatjes. Mijn voorkeur gaat uit naar een jurk met bandjes, omdat ik vooral ook graag mijn knettergekke zelf wil zijn op deze dag en dus niet de hele tijd wil sjorren aan m'n decolleté! Heb niet echt een vast budget, maar duizenden euro's is ook niet helemaal de bedoeling.

anoniem_648d96e2ede69 wijzigde dit bericht op 16-07-2015 14:55
Reden: $ vergeten
% gewijzigd
Anastasi in Nieuwegein, maakt iedere jurk in elke kleur, en max. prijs is 890 euro.

Ik heb er zelf mijn jurk laten maken, zelf uitgetekend en de kleur die ik wilde, kostte mij 2x een bezoek, 1e keer maten nemen en doorpraten en passen wat het ging worden, en de 2e x toen de jurk klaar was. Zat prima en was erg apart.

Op haar site staan meerdere bruiden met een maat meer in prachtige jurken.
Alle reacties Link kopieren
quote:divarg schreef op 16 juli 2015 @ 17:11:

[...]

Doe es normaal zeg! Of het nou enkele minuten of enkele uren is?! Laat mensen lekker hun leven leven, het is niet zo dat ze dagen weg is en nogmaals, daar zijn verder geen regels voor volgens mij.Practice what you preach.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Dames dames.. relax!
Nou ja.. dat dus..
corleone plussize dress
quote:MadameQetesh schreef op 16 juli 2015 @ 17:19:

[...]

Absolute afrader!

Wat een flut winkel. We hadden een afspraak en werden zeer slecht geholpen, niet gewoon. We moesten alles zelf maar uitzoeken.

Jurken zijn er ook duurder dan ¤1500.

Vriendin had nog niet eens verteld wat het budget was of er werd haar gezegd: die jurken kun je wel overslaan, die zijn toch te duur voor jou.

Euh wat?

Ik moest vriendin in de jurken helpen, we moesten zelf maar jurken pakken en zoeken.

We vroegen naar een zeemeermin model en ze wisten niet eens wat het was.

Er zijn meer mensen met slechte ervaring daar.Eerste keer dat ik dit hoor, zelf voor 2 weken terug nog geweest voor m'n nichtje. Wel jammer dat jullie zo slecht geholpen zijn. Het lijkt natuurlijk nergens na om mensen op uiterlijk te beoordelen om te bepalen wat ze uit kunnen geven. Hebben jullie dit ook aangegeven??
I don't care, i love it!!
quote:polo1985 schreef op 16 juli 2015 @ 21:42:

[...]

Eerste keer dat ik dit hoor, zelf voor 2 weken terug nog geweest voor m'n nichtje. Wel jammer dat jullie zo slecht geholpen zijn. Het lijkt natuurlijk nergens na om mensen op uiterlijk te beoordelen om te bepalen wat ze uit kunnen geven. Hebben jullie dit ook aangegeven??

Ja, ze gaf geen excuus en zei alleen ja maar die zijn duur hoor.

( ja en? Je weet het budget niet eens).

Maar ik heb meerdere mensen met slechte ervaringen gesproken.

Wij hadden zelfs een afspraak dan mag je er toch vanuit gaan dat ze weten dat je komt en tijd voor je maken.

Helaas. Ik ga er iig niet heen als ik ga trouwen.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Na zo'n ervaring zou ik dat inderdaad ook niet meer doen hoor MadameQetesh!!
I don't care, i love it!!
quote:boterhammie schreef op 16 juli 2015 @ 14:56:

Ik ben zelf in Hengevelde geweest. Bij Tres-Chiq.

Ben super geholpen en zij hebben voor mij van 2 jurken 1 jurk gemaakt.Dacht ik ook gelijk aan na het lezen van de OP. Echt een aanrader!
Wauw wat een tips, super bedankt allemaal. Had tres chic, Aimee en Dreamdresses al op mijn lijstje staan van potentiële adressen. Nu ik er wat ervaringen bij heb, kan ik al weer gerichter zoeken. Bedankt dames en sorry dat jullie even op mijn reactie moesten wachten. De jurk moet immers ook betaald worden
quote:Gebra schreef op 16 juli 2015 @ 21:07:

corleone plussize dressWil heel graag naar een echte winkel. Met een standaardmaat zou dit misschien kunnen, maar durf het niet aan!
quote:dianaf schreef op 16 juli 2015 @ 15:58:

In die eerste jurk zou ik best willen trouwen. Die vind ik ook suuuuuper en hij is er ook in blauw/zwart.
Ik had eigenlijk een soort gelijk probleem.

Ik ben vrij lang (1:85) maat 34/36 maar met een vrij grote cup, en dan ook nog heel specifieke wensen.

De jurken hier in nederland zijn echt "gebouwd" op een standaard figuur, pakweg maat 38/40 en het liefst zo traditioneel mogelijk maar dan wel strapless Alsof strapless ook maar iemand staat..

Ik heb uiteindelijk via via een vintage jurkje gekocht en die laten verbouwen naar mijn smaak. Maar ik ben ook bij "assepoester" in Arnhem geweest, en zij hadden fantastische jurken. Hele aparte jurken , bijzonder kleuren en stylen en voor elk denkbare maat.
Inderdaad, Anastasi!

Heb er mijn trouwjurk laten maken, draag dezeldde maat als jij,en was heel tevreden.

Google haar maar eens. Op haar site genoeg info en voorbeelden. Ze denkt goed met je mee en geeft eerlijk advies.
quote:Nouschi schreef op 16 juli 2015 @ 20:51:

[...]

Practice what you preach.Zure trut, waar doe ik niet normaal?
Ik lees heel veel positieve reacties over Anastasi, maar is zij dan alleen een knettergoede coupeuse of kan ik daar ook echt jurken passen? Heb nl geen flauw idee wat me zou staan?!
Ik heb mijn trouwjurk gekocht bij Dreamdresses in Arnhem voor 400 euro. Ze hebben ook veel gekleurde jurken.
quote:divarg schreef op 17 juli 2015 @ 09:14:

[...]

Zure trut, waar doe ik niet normaal?Uuuuh....
Bruidsboutique Josephine in Nijverdal kan ik aanbevelen ligt volgens mij qua locatie prima.

Lieve vrouw, veel jurken ( ook minder traditionele trouwjurken) en de duurste jurk is 1800,-, inclusief vermaken van de jurk. Al met al een geweldige ervaring gehad, 8 augustus mag ik weer door passen

Wil je een galajurk, dan is Dreamdresses in Arnhem of Honneloeloe in Leiden ook een optie.
Is inderdaad erg in de goede richting Chantilly, maar zie op de site alleen maar witwitwit en dat zoekik echt niet (denk ik).
Ik heb zelf een rek met gekleurde jurken gezien in de winkel, maar anders voor de zekerheid even bellen?
quote:matroesjka_ schreef op 17 juli 2015 @ 10:11:

Ik heb mijn trouwjurk gekocht bij Dreamdresses in Arnhem voor 400 euro. Ze hebben ook veel gekleurde jurken.Qua prijs is dat natuurlijk top en het lijkt me sowieso leuk om te gaan kijken, kreeg jij ook nog een beetje hulp en advies daar of moest je het zelf uitzoeken?
Vooraf bellen ga ik in alle gevallen zeker doen. Just to be sure, zeg maar...
quote:superjuffie schreef op 17 juli 2015 @ 10:09:

Ik lees heel veel positieve reacties over Anastasi, maar is zij dan alleen een knettergoede coupeuse of kan ik daar ook echt jurken passen? Heb nl geen flauw idee wat me zou staan?!

Ze is en een knettergoede coupeuse en je kunt gewoon passen om te kijken wat je staat. Voordeel bij haar is dat je in alle kleuren en soorten stof kunt kiezen., en ze snapt wat je bedoelt en kijkt ook wat bij je staat.

Misschien wat ver om heen te rijden maar je hoeft niet tig keer door te passen, ze neemt de maten zo nauwkeurig dat het moment van passen ook meteen het moment van meenemen is.
Ben het inmiddels heel serieus aan het overwegen. Zag op haar site "mijn" jurk gewoon. Zonder erover gesproken te hebben zocht mijn moeder deze jurk ook uit. Eh... voorteken!

Bedankt allemaal voor jullie inbreng, kan hier echt mee vooruit en heb het vertrouwen in een goede afloop weer terug.
quote:divarg schreef op 17 juli 2015 @ 09:14:

[...]

Zure trut, waar doe ik niet normaal?Jeetje...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven