Gezondheid alle pijlers

Koortslip

19-07-2015 12:40 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanmorgen werd ik weer wakker met ...een koortslip

Zalfjes van de drogist helpen niet, van tea tree krijg ik pukkeltjes, alleen alcohol helpt om het snel uit te drogen..

Heeft iemand ervaring met L-lysine? Wil het zo gaan kopen maar is best aan de prijzige kant..
Om heel eerlijk te zijn hielp bij mij vroeger gewoon alleen wachten tot het weer wegtrok. Ik heb ook allerlei zalfjes en dingetjes geprobeerd maar de beste remedie is er van afblijven, weerstand opbouwen (o.a. gezond eten!) en wachten. Dus nee, geen ervaring met L-lysine.
Dat helpt niet echt meer als je er al eentje hebt..

Ik had er vorige week weer een en wil toch m'n tips met je delen:

- pleistertjes er op plakken, scheelt bij de pijn.

Kruidvat heeft ze van eigen merk, die zijn 5 euro.

- snachts bloot laten, zodat ze kunnen drogen

- handen wassen handen wassen handen wassen

Lippenbalsem met spf smeren als je de zon in gaat om het volgende keer te voorkomen..

Sterkte, het is echt vervelend..
Internagelaktisch
Ik laat hem steeds bloot..om het uur een drupje alcohol erop..

Maar had gelezen ergens dat L-lysine er voor zou zorgen dat je koortslip sneller weg trekt
Je kunt het beter zoveel mogelijk met rust laten.
Ik smeer er zinksulfaat op. Het enige wat werkt aks hij er al is.

Wat het doet? Het legt een soort plastic laagje over de koortslip zodat het uitdroogt. Ik smeer het er 4x per dag op met een wattenstaafje en ben binnen 2 dagen van mijn koortslip af.
Een uitbraak van een koortslip kun je het beste uitzieken of zodra het tintelt wat zinkzalf smeren en daarna handen wassen. Hoe meer je er aankomt en stuk maakt hoe veel erger het zich verspreid. Ik heb meestal af en toe 1 plekje wat binnen 5 dagen tot een week weg is en waar ik niet aan kom.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik slik sinds enige tijd dagelijks L-lysine en merk wel dat het helpt. Ik krijg nog wel af en toe een koortslip maar veel minder vaak dan voor ik L-lysine slikte. Als ik een koortslip voel opkomen dan ga ik onmiddellijk met de Herpotherm aan de slag. Het is geen prettig gevoel maar het zorgt er wel voor dat er maar een minimaal wondje ontstaat die ook snel weer weg is. In ieder geval nooit met je handen aan de koortslip gaan zitten en als dat per ongeluk toch gebeurt, uitgebreid je handen wassen. De Herpotherm ontsmet ik met pure alcohol.
Zo'n apparaatje dat de plek verhit helpt ook om de blaasjes uit te drogen en sneller te genezen. Je hebt ze onder verschillende namen. Ik heb de Hotkiss. Verkrijgbaar bij de apotheek.

Absoluut niet pijnloos (eerder erg pijnlijk) maar hij voorkomt ongeveer 95% van de keren dat ik een eerste aanzet voel dat er echt een koortslip komt. In de resterende gevallen blijft de koortslip klein en geneest veel sneller.

Ik heb hem nu 13 jaar of zo en ben er nog steeds erg tevreden over.
Ik denk dat Malu en ik hetzelfde ding hebben, afgaand op de naam.
thanks voor jullie snelle reacties:)

Ik ga toch maar voor de zekerheid een pot L-lysine halen zo..

En me even verder verdiepen in al die apparaatjes..geloofde het voorheen niet zo dat ze echt werken

Heb regelmatig een koortslip..dus zou een goede aankoop zijn
L-lysine doet bij mij niets. Zonde van het geld geweest...
quote:Ikbenanoniem schreef op 19 juli 2015 @ 13:08:

Ik denk dat Malu en ik hetzelfde ding hebben, afgaand op de naam.

Ik denk ook dat wij hetzelfde bedoelen. Ik heb dit apparaatje:

http://www.optimalegezondheid.com/herpotherm/

Heb een paar maanden terug een nieuwe gekocht omdat de oude het niet meer echt goed deed. Even tegen het plekje aanhouden. Het begint te branden en dat is geen fijn gevoel maar je bent echt veel sneller van een koortslip af. Wat mij betreft iedere cent waard. Wel goed ontsmetten met alcohol na gebruik.
ik lees...een hittestoot van 50 graden

lijkt me zeer pijnlijk
Tja, je moet er wat voor over hebben. Het is even pijnlijk maar wel goed te doen. Ik doe meestal een paar keer achter elkaar om z.s.m. van zo'n vreselijke koortslip af te komen.
L-lysine is ter voorkoming van een koortslip.

werkt bij mij erg goed ,vroeger had ik iedere 2 maanden een koortslip nu zo'n 2x per jaar.
het is zoals het is,daar moet je het mee doen
Ik koop L-lysine bij de Tuinen. Regelmatig hebben ze een aanbieding. Het is of 50% of de 2e gratis.
quote:malu3 schreef op 19 juli 2015 @ 13:42:

Tja, je moet er wat voor over hebben. Het is even pijnlijk maar wel goed te doen. Ik doe meestal een paar keer achter elkaar om z.s.m. van zo'n vreselijke koortslip af te komen.Klopt exact. Liever even pijn dan dagen pijn. En dit is het enige dat ik ken dat een koortslip ook echt in de kiem smoort.
quote:malu3 schreef op 19 juli 2015 @ 13:28:

[...]

Ik denk ook dat wij hetzelfde bedoelen. Ik heb dit apparaatje:

http://www.optimalegezondheid.com/herpotherm/

Heb een paar maanden terug een nieuwe gekocht omdat de oude het niet meer echt goed deed. Even tegen het plekje aanhouden. Het begint te branden en dat is geen fijn gevoel maar je bent echt veel sneller van een koortslip af. Wat mij betreft iedere cent waard. Wel goed ontsmetten met alcohol na gebruik.

Ja, die heb ik ook.

Ik heb tot nu toe 2x een nieuwe batterij moeten kopen. Ik ontsmet hem altijd met zo'n desïnfecterende handgel met veel alcohol erin.
Hier ook de hotkiss, mijne is ook al zo'n 13 jaar oud. Topding. Ik voel een koortslip nooit opkomen, dus als ik het beginnende blaasje zie pen er op, oogjes even samenknijpen en binnen 24 uur een korstje ipv blaasje. Ben ik zo van de koortslip af. Tijdens de koortslip smeer ik het korstje in met candeluna zalf ofziets van VSM.

Jammer genoeg 1x in de maand wel een koortslip. Begin van het jaar 3 maanden met de hotkiss in de weer geweest; was de ene net een korstje, kwam de andere al weer uiteindelijk voor een holte ontsteking een kuurtje gehad en nu na een maand of 4 is het weer eens raak.
Als je echt vaak een koortslip hebt dan kin je bij de huisarts een kuurtje antibiotica krijgen. Mijn huisarts zegt: zo'n 2x per jaar een koortslip is het maximale.

Ik had er 2 per maand. Nu na een antibioticakuur heb ik er al maanden gene meer gehad.
never a failure, always a lesson
L-lysine helpt bij mij erg goed. Zodra het voorjaar komt en ik meer buiten in de zon kom, heb ik kans op een koortslip; zon is een aanslag op je immuunsysteem waardoor de koortslip ontstaat. Dan neem ik preventief iedere dag een tablet L-lysine en als ik daar al te laat mee ben en ik een lip voel opkomen, neem ik er in één keer zes.

De rest van de zomer neem ik er iedere dag eentje.

Bij mij werkt het heel goed.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 03-11-2015 17:51
Reden: onderzoekje
% gewijzigd
Poeh een koortslip! Heb daar helaas ook super vaak last van gehad. Had er op den duur een abonnement op. Kreeg deze circa 2x per maand! Werd er gek en ontzettend onzeker van. Ben er nu al meer dan een half jaar vanaf (juli 2015 voor het laatst gehad). Hoe? Acupunctuur! Ben echt mega blij dat ik ze me er vanaf heeft geholpen! Dus heb je ook super vaak een koortslip en werkt niks meer? Dan zal ik dat zeker aanraden!
Free Your Mind and the rest will follow...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven