Koortslip
zondag 19 juli 2015 om 12:40
zondag 19 juli 2015 om 12:47
zondag 19 juli 2015 om 12:47
Dat helpt niet echt meer als je er al eentje hebt..
Ik had er vorige week weer een en wil toch m'n tips met je delen:
- pleistertjes er op plakken, scheelt bij de pijn.
Kruidvat heeft ze van eigen merk, die zijn 5 euro.
- snachts bloot laten, zodat ze kunnen drogen
- handen wassen handen wassen handen wassen
Lippenbalsem met spf smeren als je de zon in gaat om het volgende keer te voorkomen..
Sterkte, het is echt vervelend..
Ik had er vorige week weer een en wil toch m'n tips met je delen:
- pleistertjes er op plakken, scheelt bij de pijn.
Kruidvat heeft ze van eigen merk, die zijn 5 euro.
- snachts bloot laten, zodat ze kunnen drogen
- handen wassen handen wassen handen wassen
Lippenbalsem met spf smeren als je de zon in gaat om het volgende keer te voorkomen..
Sterkte, het is echt vervelend..
Internagelaktisch
zondag 19 juli 2015 om 13:01
zondag 19 juli 2015 om 13:04
Een uitbraak van een koortslip kun je het beste uitzieken of zodra het tintelt wat zinkzalf smeren en daarna handen wassen. Hoe meer je er aankomt en stuk maakt hoe veel erger het zich verspreid. Ik heb meestal af en toe 1 plekje wat binnen 5 dagen tot een week weg is en waar ik niet aan kom.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
zondag 19 juli 2015 om 13:05
Ik slik sinds enige tijd dagelijks L-lysine en merk wel dat het helpt. Ik krijg nog wel af en toe een koortslip maar veel minder vaak dan voor ik L-lysine slikte. Als ik een koortslip voel opkomen dan ga ik onmiddellijk met de Herpotherm aan de slag. Het is geen prettig gevoel maar het zorgt er wel voor dat er maar een minimaal wondje ontstaat die ook snel weer weg is. In ieder geval nooit met je handen aan de koortslip gaan zitten en als dat per ongeluk toch gebeurt, uitgebreid je handen wassen. De Herpotherm ontsmet ik met pure alcohol.
zondag 19 juli 2015 om 13:05
Zo'n apparaatje dat de plek verhit helpt ook om de blaasjes uit te drogen en sneller te genezen. Je hebt ze onder verschillende namen. Ik heb de Hotkiss. Verkrijgbaar bij de apotheek.
Absoluut niet pijnloos (eerder erg pijnlijk) maar hij voorkomt ongeveer 95% van de keren dat ik een eerste aanzet voel dat er echt een koortslip komt. In de resterende gevallen blijft de koortslip klein en geneest veel sneller.
Ik heb hem nu 13 jaar of zo en ben er nog steeds erg tevreden over.
Absoluut niet pijnloos (eerder erg pijnlijk) maar hij voorkomt ongeveer 95% van de keren dat ik een eerste aanzet voel dat er echt een koortslip komt. In de resterende gevallen blijft de koortslip klein en geneest veel sneller.
Ik heb hem nu 13 jaar of zo en ben er nog steeds erg tevreden over.
zondag 19 juli 2015 om 13:12
zondag 19 juli 2015 om 13:28
quote:Ikbenanoniem schreef op 19 juli 2015 @ 13:08:
Ik denk dat Malu en ik hetzelfde ding hebben, afgaand op de naam.
Ik denk ook dat wij hetzelfde bedoelen. Ik heb dit apparaatje:
http://www.optimalegezondheid.com/herpotherm/
Heb een paar maanden terug een nieuwe gekocht omdat de oude het niet meer echt goed deed. Even tegen het plekje aanhouden. Het begint te branden en dat is geen fijn gevoel maar je bent echt veel sneller van een koortslip af. Wat mij betreft iedere cent waard. Wel goed ontsmetten met alcohol na gebruik.
Ik denk dat Malu en ik hetzelfde ding hebben, afgaand op de naam.
Heb een paar maanden terug een nieuwe gekocht omdat de oude het niet meer echt goed deed. Even tegen het plekje aanhouden. Het begint te branden en dat is geen fijn gevoel maar je bent echt veel sneller van een koortslip af. Wat mij betreft iedere cent waard. Wel goed ontsmetten met alcohol na gebruik.
zondag 19 juli 2015 om 14:21
quote:malu3 schreef op 19 juli 2015 @ 13:42:
Tja, je moet er wat voor over hebben. Het is even pijnlijk maar wel goed te doen. Ik doe meestal een paar keer achter elkaar om z.s.m. van zo'n vreselijke koortslip af te komen.Klopt exact. Liever even pijn dan dagen pijn. En dit is het enige dat ik ken dat een koortslip ook echt in de kiem smoort.
Tja, je moet er wat voor over hebben. Het is even pijnlijk maar wel goed te doen. Ik doe meestal een paar keer achter elkaar om z.s.m. van zo'n vreselijke koortslip af te komen.Klopt exact. Liever even pijn dan dagen pijn. En dit is het enige dat ik ken dat een koortslip ook echt in de kiem smoort.
zondag 19 juli 2015 om 14:25
quote:malu3 schreef op 19 juli 2015 @ 13:28:
[...]
Ja, die heb ik ook.
Ik heb tot nu toe 2x een nieuwe batterij moeten kopen. Ik ontsmet hem altijd met zo'n desïnfecterende handgel met veel alcohol erin.
[...]
Ja, die heb ik ook.
Ik heb tot nu toe 2x een nieuwe batterij moeten kopen. Ik ontsmet hem altijd met zo'n desïnfecterende handgel met veel alcohol erin.
zondag 19 juli 2015 om 14:56
Hier ook de hotkiss, mijne is ook al zo'n 13 jaar oud. Topding. Ik voel een koortslip nooit opkomen, dus als ik het beginnende blaasje zie pen er op, oogjes even samenknijpen en binnen 24 uur een korstje ipv blaasje. Ben ik zo van de koortslip af. Tijdens de koortslip smeer ik het korstje in met candeluna zalf ofziets van VSM.
Jammer genoeg 1x in de maand wel een koortslip. Begin van het jaar 3 maanden met de hotkiss in de weer geweest; was de ene net een korstje, kwam de andere al weer uiteindelijk voor een holte ontsteking een kuurtje gehad en nu na een maand of 4 is het weer eens raak.
Jammer genoeg 1x in de maand wel een koortslip. Begin van het jaar 3 maanden met de hotkiss in de weer geweest; was de ene net een korstje, kwam de andere al weer uiteindelijk voor een holte ontsteking een kuurtje gehad en nu na een maand of 4 is het weer eens raak.
zondag 19 juli 2015 om 15:03
zondag 19 juli 2015 om 15:18
L-lysine helpt bij mij erg goed. Zodra het voorjaar komt en ik meer buiten in de zon kom, heb ik kans op een koortslip; zon is een aanslag op je immuunsysteem waardoor de koortslip ontstaat. Dan neem ik preventief iedere dag een tablet L-lysine en als ik daar al te laat mee ben en ik een lip voel opkomen, neem ik er in één keer zes.
De rest van de zomer neem ik er iedere dag eentje.
Bij mij werkt het heel goed.
De rest van de zomer neem ik er iedere dag eentje.
Bij mij werkt het heel goed.
woensdag 23 maart 2016 om 16:50
Poeh een koortslip! Heb daar helaas ook super vaak last van gehad. Had er op den duur een abonnement op. Kreeg deze circa 2x per maand! Werd er gek en ontzettend onzeker van. Ben er nu al meer dan een half jaar vanaf (juli 2015 voor het laatst gehad). Hoe? Acupunctuur! Ben echt mega blij dat ik ze me er vanaf heeft geholpen! Dus heb je ook super vaak een koortslip en werkt niks meer? Dan zal ik dat zeker aanraden!
Free Your Mind and the rest will follow...