Drankje weigeren.

21-07-2015 14:05 90 berichten
Alle reacties Link kopieren
-
quote:Anyco schreef op 21 juli 2015 @ 15:17:

[...]

Nee, dat heeft ze ook niet gedaan....

Ze heeft dat tientje betaald aan de barman zodat ze zeker zou weten dat ze dat ene drankje wel mooi zelf betaald had, snappie?Zo lees ik dat niet. Ik lees ook dat ze dat 10tje aan die vervelende man heeft gegeven.
Weet je dat zeker Anyco?

En ja hoor, precies van die vervelende man, dus blijkbaar verwachte hij er iets voor terug.

Uiteindelijk wilde ik dan ook gewoon alles zelf betalen, wat niet kon want er was al betaald.

Die man 10 euro gegeven, en toen zijn we weg gegaan

Maar goed, dan heeft de barman een pracht avond gehad. Iemand was zo lief een drankje te kopen voor een ander ( = extra omzet) en vervolgens krijgt hij er nóg een keer voor 10 euro aan geld bij voor dat ene drankje Als barman zou ik hopen dat Defqon elke week drankjes in zijn kroeg kreeg aangeboden!
quote:Anyco schreef op 21 juli 2015 @ 15:17:

[...]

Nee, dat heeft ze ook niet gedaan....

Ze heeft dat tientje betaald aan de barman zodat ze zeker zou weten dat ze dat ene drankje wel mooi zelf betaald had, snappie?

Uit de OP:

En ja hoor, precies van die vervelende man, dus blijkbaar verwachte hij er iets voor terug.

Uiteindelijk wilde ik dan ook gewoon alles zelf betalen, wat niet kon want er was al betaald.

Die man 10 euro gegeven, en toen zijn we weg gegaan.

Ja hoor, het komt wel eens voor dat iemand me een drankje aanbiedt. Soms volgt er nog een leuk gesprek uit en dat is dan weer gezellig. En als er een tweede drankje komt zorg ik ervoor dat ik zelf ook een rondje haal.

Ik heb nu tegenwoordig wel een vrend thuis zitten dus als ik de indruk krijg dat het bedoeld is als een versierpoging laat ik wel merken dat ik daar geen intresse in heb. De meeste mannen vatten dat sportief op en het is verder geen probleem.
quote:GateKeeper schreef op 21 juli 2015 @ 15:20:

[...]

Zo lees ik dat niet. Ik lees ook dat ze dat 10tje aan die vervelende man heeft gegeven.

TO, aan wie heb je dat tientje gegeven!!!

Als je dat serieus aan die vent hebt gegeven ben je echt koekoek hoor. Ik had het trouwens ook niet aan de barman gegeven maar goed ik was nou eenmaal een sloerie
quote:Sensy12 schreef op 21 juli 2015 @ 15:23:

[...]

Uit de OP:

Die man 10 euro gegeven, en toen zijn we weg gegaan.

Herementiet je hebt gelijk

Echt niet dat ik dat gedaan zou hebben.
Ik ben toe aan een drankje, jullie ook?
quote:Sensy12 schreef op 21 juli 2015 @ 15:31:

Ik ben toe aan een drankje, jullie ook?Ik wens niet dat je me er een aanbiedt ja! Dan moet ik zeker straks in elk topic het met je eens zijn zeker! Hell no!
Uh.. als ik met iemand gezellig aan de klets raak in de kroeg.. man of vrouw dan biedt ik op een gegeven moment een drankje aan. Diegene zegt nee dank je wel, ik heb nog/geen zin of ja lekker! Als ik met iemand praat gebeurt dat ook.. hoeft echt niet perse een versierpoging te zijn.. Ok als ik de hele avond volgegoten wordt door 1 man die bovenmatige aandacht voor me heeft dan denk ik op een gegeven moment wel.. mmmm vind ik m leuk of ga ik nu ergens anders heen.

Je bent toch uit om een gezellige avond te hebben en lekker te kletsen, dansen en drinken? geniet er van.. Zoals jij een avond in de kroeg ervaart is het misschien verstandiger om gewoon niet meer naar de kroeg te gaan.. Kan me niet voorstellen dat jij geniet van je avond wanneer je zo krampachtig bezig bent met aangeboden drankjes...
quote:Doreia schreef op 21 juli 2015 @ 15:34:

[...]

Ik wens niet dat je me er een aanbiedt ja! Dan moet ik zeker straks in elk topic het met je eens zijn zeker! Hell no! Ik weet het goedgemaakt met je. Ik bied je stiekem een drankje aan, jij drinkt 'm op denkende dat je 'm zelf besteld hebt en als je er tot je schok en horror achterkomt dat ik betaald hebt, schuif je zo een biljet van 50 euro tussen m'n tieten. Akkoord?
quote:Doreia schreef op 21 juli 2015 @ 15:34:

[...]

Ik wens niet dat je me er een aanbiedt ja! Dan moet ik zeker straks in elk topic het met je eens zijn zeker! Hell no!

Kijk, dat bedoel ik. Ik zou meteen JA gillen en jij bent dan weer verstandig en verkoopt je ziel niet voor een drankje.

Zal wel daarom komen dat ik het niet goed gelezen heb, teveel (gekregen drank) gezopen...
Ik zeg altijd dat ik nog moet rijden en geef het betreffende biertje aan de dichtstbijzijnde knappe vent. Tenzij het diezelfde knappe vent was die het me gaf natuurlijk, dan nam ik het gewoon aan.
Perfect is boring.
quote:Sensy12 schreef op 21 juli 2015 @ 15:40:

[...]

Ik weet het goedgemaakt met je. Ik bied je stiekem een drankje aan, jij drinkt 'm op denkende dat je 'm zelf besteld hebt en als je er tot je schok en horror achterkomt dat ik betaald hebt, schuif je zo een biljet van 50 euro tussen m'n tieten. Akkoord? Ik zie een gat in de kroeg-markt!
quote:Doreia schreef op 21 juli 2015 @ 15:52:

[...]

Ik zie een gat in de kroeg-markt!Samen een BezNezz'je opzetten? Gewoon mensenkennis gebruiken, mensen scannen op harde principes en daar handig de vruchten (geld) van plukken
quote:Sensy12 schreef op 21 juli 2015 @ 15:54:

[...]

Samen een BezNezz'je opzetten? Gewoon mensenkennis gebruiken, mensen scannen op harde principes en daar handig de vruchten (geld) van plukken Partners in crime. Net doen alsof we heel aardig zijn, maar er ondertussen flink aan verdienen! Ik doe mee! Manipulatie ten top (zie ander topic van een andere to)
quote:Doreia schreef op 21 juli 2015 @ 15:57:

[...]

Partners in crime. Net doen alsof we heel aardig zijn, maar er ondertussen flink aan verdienen! Ik doe mee! Manipulatie ten top (zie ander topic van een andere to) mijn eerste bezznezz!!!! En ja, aan dat topic moest ik meteen denken
wat ik uit de OP herken is het gedrag en 'waarschuwingen' van mijn moeder. (ze is ver in de zeventig, voor de beeldvorming) ze drukte me op het hart, toen ik op mezelf geen wonen (en mogelijk zou gaan uitgaan, iets dat ik tot dan toe nooit had gedaan want: een meisje mag niet uitgaan tenzij ze een vriend/verloofde heeft) 'nooit iets aan te nemen van een man, tenzij je met hem verloofd bent want je mag je niet laten kopen'. kennelijk ging zij ervan uit, dat iets aannemen van mannen per defintie betekent: seks. Kennelijk is het wel ok. om (dure) kado's van je verloofde aan te nemen. dat dan weer wel

Zo'n opvoeding werkt door: ik voelde me altijd wel een tikje ongemakkelijk als ik een (beginnend)vriendje had die een bosje bloemen meebracht . ik was er dolblij mee, maar de nare snerpende ,imaginaire stem van mijn moeder overstemde dat gevoel. Ik voelde me dan 'goedkoop' .Onzin natuurlijk en het geeft alleen maar aan hoe verwrongen haar wereldbeeld is. (ze denkt er nog steeds zo over). Mijn moeder en ik staan niet op goede voet, overigens, mede door de koude en overdreven 'braaf meisje zijn hoor' opvoeding. Komt dat jou ook bekend voor? Is het iets dat je geleerd hebt?

In het verleden loste ik dat als volgt op: drankje aannemen en wegzetten. Niet van drinken. Klaar. Kijk het is een aanbod hè. Je ondertekent geen samenlevingscontract. Nooit problemen mee gehad. Overigens gaf ik zelf ook wel eens drankjes. Gewoon omdat het gezellig was en ik een leuk gesprek had.
Toen ik nog jong was zeiden m'n ouders ook niet zomaar iets aan te nemen van mannen omdat ze er doorgaans graag wat voor terug willen. Kan me voorstellen dat je daar als puber nog niet mee om kan gaan, maar als volwassene kun je zelf wel inschatten of je er last mee kunt krijgen. Als je samen met 'n vriendin bent is die kans natuurlijk klein. Je kunt gewoon bedanken voor het drankje en daarna weg gaan als de man in kwestie zich wil opdringen.
Shoot first, ask questions later!
quote:redbuIIetje schreef op 21 juli 2015 @ 18:36:

Toen ik nog jong was zeiden m'n ouders ook niet zomaar iets aan te nemen van mannen omdat ze er doorgaans graag wat voor terug willen. .Je kunt zelf ook wat willen toch?
quote:dubbeltje4 schreef op 21 juli 2015 @ 18:40:

[...]

Je kunt zelf ook wat willen toch?Ja, maar het ging er om dat je je niet gepusht zou mogen voelen iets terug te moeten doen doordat je iets hebt aangenomen.
Shoot first, ask questions later!
quote:Sensy12 schreef op 21 juli 2015 @ 15:12:

[...]

Het was goedkoper en toepasselijker geweest als ze vinger in de keel had gestoken en de drankjes had uitgekotst. How's that for a statement!😂😂 :rolf:
Bij twijfel doen! (of toch niet?)
Maar TS neem je van je vriendinnen ook niets aan en geef je zelf ook niets weg?
Bij twijfel doen! (of toch niet?)
Dat 10tje vind ik ook wel erg overdreven en de plak misslaan, maar ik snap het punt wel van TO. Ze heeft het niet over zomaar een gezellige man die probeert aardig te zijn (of meer, proberen mag natuurlijk).

Ze heeft het over een heel vervelende handtastelijke kerel, die geen 'nee' accepteert, maar zich tóch opdringt, ondanks dat TO heel duidelijk een drankje geweigerd heeft. Het dus op deze manier doet. Ik zou dat ook echt niet waarderen, misschien zou ik er ook wel op staan mijn volledige rekening te betalen. Laat de barman het gekregen drankje maar terug betalen aan die vuillak.
quote:sterenzon schreef op 21 juli 2015 @ 19:10:

Maar TS neem je van je vriendinnen ook niets aan en geef je zelf ook niets weg?Daar gaat het toch niet om! Het gaat om een heel vervelende kerel die zich opdringt. En los daarvan geen verkeerde indruk willen geven (dat je interesse hebt bijvoorbeeld).
quote:Dubbus schreef op 21 juli 2015 @ 19:15:

[...]

Daar gaat het toch niet om! Het gaat om een heel vervelende kerel die zich opdringt. En los daarvan geen verkeerde indruk willen geven (dat je interesse hebt bijvoorbeeld).

Nu ja. Nu is het toevallig een vervelende man.

Maar to neemt naar eigen zege uberhaupt nooit van iemand een drankje aan. Dus de vraag is niet zo gek.

En ze had bovendien niet eens door dat ze getrakteerd was, pas bij betaling.

En om dan zo jezelf voor aap te zeggen door demonstratief een tientje aan zo'n vent te overhandigen is mijn inziens behoorlijk overdreven.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven