luizen?!
donderdag 23 juli 2015 om 19:34
volgens mij heb ik voor het eerst luizen... 35 jaar oud! en nu dan toch!
Ik heb ineens jeuk bij mijn haargrens (voorhoofd). En nu zie ik witte puntjes in mn haar, een paar mm boven mijn hoofdhuid. Zijn dit neten? of misschien toch roos? argh! straks eens kijken of ik er vanavond al wat aan kan doen.
En stel, het zijn luizen. Zou ik ze dan via mijn dreumes hebben gekregen? Is dat gedoe nu al begonnen! ik dacht tm de kleuterschool save te zijn.
Ik heb ineens jeuk bij mijn haargrens (voorhoofd). En nu zie ik witte puntjes in mn haar, een paar mm boven mijn hoofdhuid. Zijn dit neten? of misschien toch roos? argh! straks eens kijken of ik er vanavond al wat aan kan doen.
En stel, het zijn luizen. Zou ik ze dan via mijn dreumes hebben gekregen? Is dat gedoe nu al begonnen! ik dacht tm de kleuterschool save te zijn.
donderdag 23 juli 2015 om 19:38
De 'locatie' lijkt mij vreemd. Volgens mij huizen luizen liever niet op die plek, maar meer achter je oren etc. Luizenkammetje halen, en je haar kammen boven de wasbak. als je ze hebt valt er vast een uit. Als je luizen hebt aan de slag met anti luizen spul. En je kind controleren, vooral achter de oren.
donderdag 23 juli 2015 om 19:54
Ben wel even in de zon geweest... maar alleen van winkel naar trein naar huis. Kan bijna niet dat het verbrand is.
Ik kan nu niet meer objectief 'voelen'.... alles jeukt
de neet/roos test wijst uit dat het dan misschien toch neten zijn: het plakt. Maar goed. ik zal niet voorbarig reageren. Wie weet is het toch gewoon de zon.
dreumes heeft ze niet. voor zover ik kan zien.
net de deur uitgerend (koopavond!) alle kammetjes zijn uitverkocht. Er was nog wel luizenshampoo te verkrijgen.
Ik kan nu niet meer objectief 'voelen'.... alles jeukt
de neet/roos test wijst uit dat het dan misschien toch neten zijn: het plakt. Maar goed. ik zal niet voorbarig reageren. Wie weet is het toch gewoon de zon.
dreumes heeft ze niet. voor zover ik kan zien.
net de deur uitgerend (koopavond!) alle kammetjes zijn uitverkocht. Er was nog wel luizenshampoo te verkrijgen.
donderdag 23 juli 2015 om 20:05
Witte puntjes zijn geen neten, neten zitten vast aan de haar en zijn doorschijnend (en lijken dus de kleur van je haar te hebben). Je kan een haar uit je hoofd trekken waar je iets aan vast ziet zitten en bekijken, een neet is "druppelvormig". Is er iemand die even goed je hoofdhuid kan bekijken? Als je een goede luizenbesmetting hebt zie je ze lopen achter de oren of in de nek.
donderdag 23 juli 2015 om 21:17
donderdag 23 juli 2015 om 22:50
quote:Carmelia schreef op 23 juli 2015 @ 20:13:
de puntjes zijn wel echt wit; niet doorzichtig! En druppelvormig vind ik lastig te zeggen. Ik vind ze op mijn haarzakjes lijken.
Misschien is het gewoon roos...!Als je het er zo uitrammelt is het roos. Als het vastplakt niet. Neten kun je voelen, dan is je haar niet glad. En nee, er is geen leeftijdsgrens. Peuters die samen spelen in zandbak, ballenbak, al dan niet in bezit zijn van een ouder broertje of zusje, peuterspeelzaal of kdv, luizen boeit het echt niet hoe oud een kind is hoor.
de puntjes zijn wel echt wit; niet doorzichtig! En druppelvormig vind ik lastig te zeggen. Ik vind ze op mijn haarzakjes lijken.
Misschien is het gewoon roos...!Als je het er zo uitrammelt is het roos. Als het vastplakt niet. Neten kun je voelen, dan is je haar niet glad. En nee, er is geen leeftijdsgrens. Peuters die samen spelen in zandbak, ballenbak, al dan niet in bezit zijn van een ouder broertje of zusje, peuterspeelzaal of kdv, luizen boeit het echt niet hoe oud een kind is hoor.
donderdag 23 juli 2015 om 23:55
vrijdag 24 juli 2015 om 09:19
vrijdag 24 juli 2015 om 13:14
voorlopig oordeel: geen luizen, wel neten.
De jeuk is vermoedelijk psychisch.... maar desalniettemin best irritant!
nu dus aan het kammen.
Hoe ver gaan jullie met inlichten van je omgeving? Voorlopig lijk ik de enige in het gezin. Kind heeft ze niet. Dus zou je dan het KDV inlichten? En de vrienden die ik afgelopen week heb gezien? Of neem ik het dan een beetje té serieus?
De jeuk is vermoedelijk psychisch.... maar desalniettemin best irritant!
nu dus aan het kammen.
Hoe ver gaan jullie met inlichten van je omgeving? Voorlopig lijk ik de enige in het gezin. Kind heeft ze niet. Dus zou je dan het KDV inlichten? En de vrienden die ik afgelopen week heb gezien? Of neem ik het dan een beetje té serieus?
vrijdag 24 juli 2015 om 13:29
Kinderdagverblijf zou ik inlichten, luizen zijn geen reden meer om kinderen thuis te houden. Op het kdv zouden ze extra controles uit kunnen voeren.
Mijn vrienden zou ik wel inlichten, gewoon voor het geval dat.
Neten zonder luizen kan heel goed, heb het als luizenmoeder vaak gezien, ik weet niet zo goed waar die luizen heenwandelen overdag.
Je beddengoed e.d. kan je met bolfo vlooienshampoo voor honden wassen. Daar is nog geen luis resistent voor.
Mijn vrienden zou ik wel inlichten, gewoon voor het geval dat.
Neten zonder luizen kan heel goed, heb het als luizenmoeder vaak gezien, ik weet niet zo goed waar die luizen heenwandelen overdag.
Je beddengoed e.d. kan je met bolfo vlooienshampoo voor honden wassen. Daar is nog geen luis resistent voor.
vrijdag 24 juli 2015 om 19:25
Neten zonder luizen is wel raar. Als er neten in het haar zitten moeten er ook luizen zitten hoor, even goed kammen.. je kunt nog in het begin zitten en dan heb je er nog niet veel.
Ik zou alleen vrienden inlichten. Waarom kvd? Als kind niet besmet is zou ik dat niet doen. Zorg dat je alles per direct gaat uitwassen en behandel je haren, maar ook voor zekerheid die van je gezin.
Ik zou alleen vrienden inlichten. Waarom kvd? Als kind niet besmet is zou ik dat niet doen. Zorg dat je alles per direct gaat uitwassen en behandel je haren, maar ook voor zekerheid die van je gezin.
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
vrijdag 24 juli 2015 om 19:43
Alles uitwassen is niet meer nodig, nooit aangetoond dat dit helpt.
http://www.ggdru.nl/thema ... dheidszorg/hoofdluis.html
Kammen, kammen, kammen is het advies.
http://www.ggdru.nl/thema ... dheidszorg/hoofdluis.html
Kammen, kammen, kammen is het advies.