Tuinbad Terreur.

27-07-2015 08:41 67 berichten
Alle reacties Link kopieren
Allen,

Al sinds het warme weer, lag hier in de gemengde tuin een klein babybadje voor een peuter voor een peuter van ongeveer 2 jaar, nu wist ik zelf wel van wie die was(maar ben niet het type die dat nu zo nodig vind om die informatie verder te verstrekken),en verschillende mensen hadden aan mij gevraagd of hij soms van ons was, omdat wij een zoontje hebben van 7 en het badje de kleur de blauw is....

Ik ben de enige in dit appartementen complex die een opgroeiend kind heeft en voor de rest zijn hier wel mensen met honden,die natuurlijk ook met het warme weer recht hebben op verkoeling.

Nu moest ik vanmorgen met dit petweer de hond uitlaten,en moest dus een paar laarzen beneden uit de schuur halen, nu lag dus dat babybadje bij mij voor de schuurdeur,er bekroop mij meteen een raar gevoel wie dat geweest konden zijn en mijn hart begon gelijk 100x sneller te slaan,de boze buren,die altijd een oordeel hebben zonder zeker te zijn van hun zaak,dus ik meteen de gene gebeld van wie dat badje was,en die hebben hem nu opgeruimd,

Maar om even duidelijk te zijn,ik voel mij nu een beetje aangevallen,licht geprikkeld,door het feit dat zomaar dat badje wat daar al bijna 6 weken ligt,weer bij mij voor de schuur wordt gelegd zo van het zal wel van jullie wezen,terwijl ik hier vrijwillig de gemeenschappelijke ruimte bijhoud hier veeg,altijd alles netjes aan kant maak, baal ik hiervan,ik ben ook van plan om de buren aan t spreken maarja heeft het zin... graag een beetje advies hierin.
Waarom heb je toen niet gewoon gelijk gezegt "nee die is niet van mij maar van Pietje" ?
Omdat dat niet aan mij is,als ze het aan mij vragen,kunnen ze het ook aan de gene vragen van wie dat bad is, maar dat doen ze niet....
Advies? Je druk gaan maken om dingen die er wel toe doen.

Als mensen je terecht willen wijzen hiervoor, komen ze vanzelf wel bij je en leg je uit hoe het zit.

Overigens een beetje suf om niet even aan te geven van wie dat ding is als mensen er naar vragen, of naar diegene toe te lopen en aan te geven dat mensen bij jou gekomen waren met de vraag.
Volgens mij maak je het jezelf onnodig moeilijk op deze manier. Nu lijk je 'schuldig'.
Jij maakte je boos omdat je er vanuit gaat dat de buren de aanname maken dat het badje van jullie is.

En jij maakt de aanname dat de buren het voor je schuur hebben gelegd.

Misschien moet je zelf minder aannames maken, wordt je leven ook wat rustiger van.
Wat maak je 't jezelf moeilijk! Als iemand jou naar dat bad vraagt dan zeg je toch gewoon da's van buuf Truus van nummer 13?
Shoot first, ask questions later!
Terreur nog wel.

Wat is er mis met 'is niet van mij, is van Pietje'?

Leg het bad terug waar het lag, klaar.
Bad leeg laten lopen en weglazeren.

Probleem opgelost.

Doe ik hier ook. Als badje na twee dagen niet is opgeruimd gaat het de kliko in.

Herstel, heb het één keer gedaan. Sindsdien ruimt iedereen z'n troep op.

Het geeft muggen en het is gevaarlijk voor de andere kinderen die er in kunnen vallen en verdrinken.
hahaha leuke reacties allemaal, ik was ook eerst van plan om hem terug te leggen waar hij lag,maar ik heb er toch voor gekozen om de gene te bellen van wie het badje was,omdat ik nu de gene was die er last van had en wist van wie die was,maargoed, ik heb besloten zodra ik de boze buren zie ze maar eens aan de tand te voelen, en te vragen waarom ze dachten zo zeker te zijn dat het badje van ons was.
Tuinbad terreur? Is dat niet een beetje overdreven als " OP " ?

Zelf denk ik dat je het groter maakt dan het is. Zeg gewoon van wie het badje is en dan is dit " probleem " opgelost.
De zonnige kant;

Het was een opblaasbadje en geen betonnen bak van 500 kuub....... Die wil je niet voor je schuurtje hebben......
jouw leven is een keuze
quote:Boodschappenlijstje schreef op 27 juli 2015 @ 08:45:

Omdat dat niet aan mij is,als ze het aan mij vragen,kunnen ze het ook aan de gene vragen van wie dat bad is, maar dat doen ze niet....

En als ze het nou aan jou vragen omdat ze niet weten van wie het bad is? Dat jij weet van wie het is, wil nog niet zeggen dat iedereen weet van wie het is. Jij doet dus net zo goed een aanname.

Voor de rest: maak je in vredesnaam niet zo druk. Daar heb je alleen jezelf mee, andere mensen weten niet eens dat jij je er zo druk om maakt.
quote:GrumpyCat2 schreef op 27 juli 2015 @ 08:44:

Waarom heb je toen niet gewoon gelijk gezegt "nee die is niet van mij maar van Pietje" ?Ja dit dus. Is toch niet raar om gewoon te zeggen van wie die wel is?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Maar de buren hoeven toch helemaal niet boos te zijn. Misschien dacht iemand gewoon goh, zal wel van boodschappenlijstje zijn, ze is het vast vergeten. Ik keg het wel even voor haar schuur dan ziet ze het.

Relax hoor.... je kan ook problemen maken die er helemaal niet zijn.
"Ik ben van plan de buren aan te spreken...."

Voortaan dus meteen doen, dat had je dit allemaal bespaard.
Egels kunnen momenteel moeilijk aan water komen. Help ze door een schoteltje met water op een beschut plekje neer te zetten, liefst met wat speciaal egelvoer (te koop in dierenwinkels). Voor insecten op een hogere plek een schoteltje water met steentjes.
Is die gezamenlijke binnenplaats zo klein dat dat badje er niet gewoon kan blijven staan? Het zal toch nog wel 'ns zonnig weer worden de komende weken?
Shoot first, ask questions later!
Je hebt het toch opgelost door de mensen te bellen van wie het badje was.

Badje weg, probleem opgelost!
Mijn hemel, waarom maak je je hier zo druk om?

Ben blij dat je mijn buurvrouw niet bent, je klinkt niet bepaald relaxed.
quote:Boodschappenlijstje schreef op 27 juli 2015 @ 08:56:

hahaha leuke reacties allemaal, ik was ook eerst van plan om hem terug te leggen waar hij lag,maar ik heb er toch voor gekozen om de gene te bellen van wie het badje was,omdat ik nu de gene was die er last van had en wist van wie die was,maargoed, ik heb besloten zodra ik de boze buren zie ze maar eens aan de tand te voelen, en te vragen waarom ze dachten zo zeker te zijn dat het badje van ons was.

Terreur? Aan de tand voelen?

Ben je ooit afgewezen bij de politie?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Problemen, problemen, problemen...
Je klinkt passief-agressief. Ga de wereld met open vizier tegemoet dan zul je zien dat er minder problemen zijn om over te malen.
quote:Boodschappenlijstje schreef op 27 juli 2015 @ 08:56:

Stuur de anti terreureenheid op die buren af. Want hoe durven zij het badje voor jouw schuur te leggen schandalig vind ik het.

I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Er is toch niets mis mee om te zeggen van wie het badje wel is? Als je dat direct had gezegd had je geen badje voor je schuurdeur gehad.
Ik ga voor kwantiteit.
Je bent een zeurpiet. Passief-agressief gedrag is dit. Niets zeggen maar wel hopen dat mensen ruiken hoe je erover denkt. Wat is er mis met je mond opentrekken?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven