Zwanger in je Uppie
vrijdag 10 juli 2015 om 09:22
Na het bespreken van je kinderwens en hoe deze te realiseren in Kind in je Uppie volgt hopelijk Zwanger in je Uppie.
Voor hen die willen verder praten over de zwangerschap en alles erom heen, welkom!
Aan tabellen doen wij niet, maar wat Uppie-info ivm hersenverweking wél:
Chica-1983, dochter geboren 15-01-2016
Wannabe79, uitgerekend 30-06-2016
Gavia, dochter februari 2014, zoon onderweg
Charade, uitgerekend 13-01-2016
Fiepie, zoon uit juli 2015
Frizz, zoon
Jiggles, uitgerekend 29-4-2016
Sunshine76, uitgerekend 09-09-2016
LKN, uitgerekend 18 april 2016
Spring, dochter geboren op 21-12-2015
Wil je ook in het lijstje? Kan! Dik gedrukt verzoek in topic graag.
Voor hen die willen verder praten over de zwangerschap en alles erom heen, welkom!
Aan tabellen doen wij niet, maar wat Uppie-info ivm hersenverweking wél:
Chica-1983, dochter geboren 15-01-2016
Wannabe79, uitgerekend 30-06-2016
Gavia, dochter februari 2014, zoon onderweg
Charade, uitgerekend 13-01-2016
Fiepie, zoon uit juli 2015
Frizz, zoon
Jiggles, uitgerekend 29-4-2016
Sunshine76, uitgerekend 09-09-2016
LKN, uitgerekend 18 april 2016
Spring, dochter geboren op 21-12-2015
Wil je ook in het lijstje? Kan! Dik gedrukt verzoek in topic graag.
•
maandag 27 juli 2015 om 10:25
Gebeld naar de gynaecoloog, nou ja, naar de poli. De mevrouw die ik aan de lijn kreeg vond het ook wel wat vreemd dat mijn echo's niet waren bekeken en dat er geen bloedonderzoek is afgenomen. Dus ik word morgen terug gebeld door de gynaecoloog.
Sinds gisteravond ben ik ineens een beetje bezorgd omdat het lijkt alsof ik me niet meer zwanger voel. Kwaaltjes weg enzo. Maar goed, dat is op zich natuurlijk ook weer logisch en goed met 13 weken. Het helpt niet echt dat ik gister op een topic belandde waar het over miskramen ging.
Sinds gisteravond ben ik ineens een beetje bezorgd omdat het lijkt alsof ik me niet meer zwanger voel. Kwaaltjes weg enzo. Maar goed, dat is op zich natuurlijk ook weer logisch en goed met 13 weken. Het helpt niet echt dat ik gister op een topic belandde waar het over miskramen ging.
•
maandag 27 juli 2015 om 11:05
Hi Frizz,
heel herkenbaar hoor, de weken waar je nu ingaat zijn onwerkelijk.. Ik voelde altijd even aan mijn borsten en dan wist ik het wel weer
en anders vraag je gewoon even een controle; bij mijn vk hebben ze iedere vrijdag hartjesspreekuur waar je zo in kan lopen en als ik bel kan ik ook telkens dezelfde dag terrecht. wellicht is dat bij jou ook mogelijk! stress voor zwangere vrouwen moet vermeden worden toch?
hier erg moe en emotioneel, ook wel erge last van buik. vrijdag de vk dus dan kan ik weer los met alle vragen!
heel herkenbaar hoor, de weken waar je nu ingaat zijn onwerkelijk.. Ik voelde altijd even aan mijn borsten en dan wist ik het wel weer
en anders vraag je gewoon even een controle; bij mijn vk hebben ze iedere vrijdag hartjesspreekuur waar je zo in kan lopen en als ik bel kan ik ook telkens dezelfde dag terrecht. wellicht is dat bij jou ook mogelijk! stress voor zwangere vrouwen moet vermeden worden toch?
hier erg moe en emotioneel, ook wel erge last van buik. vrijdag de vk dus dan kan ik weer los met alle vragen!
dinsdag 28 juli 2015 om 21:54
Precies wat ik dacht, het is misgegaan met die arts in opleiding. Fijn gesprek met de gynaecoloog gehad en alles is/wordt recht gezet. Kon meteen vanavond komen voor een echo en wauw! Ik vond het echt fantastisch. Mijn baby lag lekker te zwemmen en te bewegen, volgens de echoscopiste zag het er allemaal prachtig uit. Ze nam heel lang de tijd, we hebben naar het hartje geluisterd, mijn baby van álle kanten bekeken en... Tja het is gewoon NU al de mooiste baby van de wereld, ik weet het zeker.
Ben erg blij dat ik na al dat getwijfel toch aan de bel heb getrokken zeg.
Ben erg blij dat ik na al dat getwijfel toch aan de bel heb getrokken zeg.
•
woensdag 29 juli 2015 om 10:32
Wat spannend Fiepie! Geniet nog maar lekker van het zwanger zijn (:
Ik werk trouwens niet, vandaar dat ik tijd heb voor middagdutjes. Mijn fysio attendeert me er elke keer op hoe belangrijk het is dat ik 's middags even uit rust en in het begin was het verschrikkelijk maar nu kan ik me daadwerkelijk ontspannen.
Ik wilde iets van basisgegevens opvragen van mijn donor maar de semenbank reageert niet op mijn mailtjes en zijn telefonisch niet bereikbaar. Zo stom.
Frizz, altijd meteen contact opnemen als je twijfelt aan iets! Ik heb in week 10/11 een bloeding gehad en ik was zo ongerust. Ik mocht dan ook meteen langskomen bij de verloskundige en op de echo zag alles perfect uit en mijn kruimel zwom vrolijk rond.
Vandaag trouwens precies 16 weken!
Ik werk trouwens niet, vandaar dat ik tijd heb voor middagdutjes. Mijn fysio attendeert me er elke keer op hoe belangrijk het is dat ik 's middags even uit rust en in het begin was het verschrikkelijk maar nu kan ik me daadwerkelijk ontspannen.
Ik wilde iets van basisgegevens opvragen van mijn donor maar de semenbank reageert niet op mijn mailtjes en zijn telefonisch niet bereikbaar. Zo stom.
Frizz, altijd meteen contact opnemen als je twijfelt aan iets! Ik heb in week 10/11 een bloeding gehad en ik was zo ongerust. Ik mocht dan ook meteen langskomen bij de verloskundige en op de echo zag alles perfect uit en mijn kruimel zwom vrolijk rond.
Vandaag trouwens precies 16 weken!
woensdag 29 juli 2015 om 18:39
Zestien weken al, wooohooooo!
Oh dat is betreft je zwangerschap dan wel voordelig Charade, niet werken. Ik kom net thuis en moet kiezen tussen koken en een powernap.
Welke basisgegevens denk je te kunnen krijgen los van wat je al weet? Ik weet eigenlijk helemaal niet hoe dat zit. Wel stom dat ze niet reageren zeg!
Nou ja ik twijfelde niet zozeer aan de zwangerschap oid, meer aan hun handelen. Dat maakte me wat huiverig om te bellen, maar wel erg blij dat ik het toch heb gedaan!
Oh dat is betreft je zwangerschap dan wel voordelig Charade, niet werken. Ik kom net thuis en moet kiezen tussen koken en een powernap.
Welke basisgegevens denk je te kunnen krijgen los van wat je al weet? Ik weet eigenlijk helemaal niet hoe dat zit. Wel stom dat ze niet reageren zeg!
Nou ja ik twijfelde niet zozeer aan de zwangerschap oid, meer aan hun handelen. Dat maakte me wat huiverig om te bellen, maar wel erg blij dat ik het toch heb gedaan!
•
woensdag 29 juli 2015 om 19:12
Vandaag de geslachtsbepaling gehad en wat genieten zeg! De echoscopiste nam uitgebreid de tijd om alles te bekijken en benoemen en heb 30 foto's op cd-rom en nog eens 15 geprinte foto's meegekregen. En, ik krijg een meisje! Nou ja, dat dacht ze, maar durfde het niet helemaal met zekerheid te zeggen... Gezien mn gekantelde baarmoeder ligt alles heel erg laag dus ze kon niet overal even goed bij. Maar ze was er wel 95% zeker van, dus hou nog een hele kleine slag om de arm tot de 20 weken echo.
woensdag 29 juli 2015 om 19:42
quote:Chica-1983 schreef op 29 juli 2015 @ 19:12:
Vandaag de geslachtsbepaling gehad en wat genieten zeg! De echoscopiste nam uitgebreid de tijd om alles te bekijken en benoemen en heb 30 foto's op cd-rom en nog eens 15 geprinte foto's meegekregen. En, ik krijg een meisje! Nou ja, dat dacht ze, maar durfde het niet helemaal met zekerheid te zeggen... Gezien mn gekantelde baarmoeder ligt alles heel erg laag dus ze kon niet overal even goed bij. Maar ze was er wel 95% zeker van, dus hou nog een hele kleine slag om de arm tot de 20 weken echo.
Als je eenmaal zwanger bent kan die baarmoeder maar één kant op: omhoog.
Gekantelde baarmoeder bestaat dan niet meer.
Kindje kan wel met bijv de billen erg laag liggen, waardoor het geslacht lastig te zien is.
Kindje kan wel met bijv de billen erg laag liggen, waardoor het geslacht lastig te zien is.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning
woensdag 29 juli 2015 om 19:59
quote:Solomio schreef op 29 juli 2015 @ 19:42:
[...]
Nou volgens de vk is mn baarmoeder nu nog steeds gekanteld. Ze vertelde dat die inderdaad met het groeien vanzelf wel omhoog gaat komen, vaak zo rond de 18 - 20 weken volgens haar. Voor nu was dat bij mij nog niet gebeurd zei ze.
@Frizz, ja heerlijk! Weet je al of jij een geslachtbepalingsecho gaat doen?
[...]
Nou volgens de vk is mn baarmoeder nu nog steeds gekanteld. Ze vertelde dat die inderdaad met het groeien vanzelf wel omhoog gaat komen, vaak zo rond de 18 - 20 weken volgens haar. Voor nu was dat bij mij nog niet gebeurd zei ze.
@Frizz, ja heerlijk! Weet je al of jij een geslachtbepalingsecho gaat doen?
woensdag 29 juli 2015 om 20:59
@Spring, denk inderdaad dat het steeds meer gaat leven nu. Wat leuk dat je het eerste pakje hebt gekocht! Heb je al concreet ideeën voor een naam ook?
@Frizz, nou ik was daarna wel even bij de prenatal om de zwanger box op te halen. Dus heb wel even gesnuffeld hihi. Maar ik vind meisjes zoooo moeilijk. Ik hou namelijk niet van roze, bloemetjes, strikjes, kant etc haha. Dus heb me maar beperkt tot 1 paar roze sokjes Ben trouwens benieuwd of je het wachten gaat volhouden, zou ik heel knap van je vinden!
@Frizz, nou ik was daarna wel even bij de prenatal om de zwanger box op te halen. Dus heb wel even gesnuffeld hihi. Maar ik vind meisjes zoooo moeilijk. Ik hou namelijk niet van roze, bloemetjes, strikjes, kant etc haha. Dus heb me maar beperkt tot 1 paar roze sokjes Ben trouwens benieuwd of je het wachten gaat volhouden, zou ik heel knap van je vinden!
donderdag 30 juli 2015 om 07:35
Ik vind jongenskleding juist zo moeilijk, alles moet maar stoer en met tractoren enzo. Pfffff. Ik hou niet van kitcherige meisjeskleding, maar een gerimpeld mouwtje of een leuk printje hou ik wel van.
Ik ben ook benieuwd. Ik merk wel dat ik steeds eerst even het ene moet verwerken allemaal en dan langzaam weer klaar ben voor de volgende stap. Ik vind deze week een echo en het op het werk vertellen (en dat zijn véél mensen) wel even genoeg.
Ben ook net weer gestart na een vakantie en ben doodmoe. Na een werkdag ook nog koken, opruimen en douchen vind ik een beetje veel van het goede...
Ik ben ook benieuwd. Ik merk wel dat ik steeds eerst even het ene moet verwerken allemaal en dan langzaam weer klaar ben voor de volgende stap. Ik vind deze week een echo en het op het werk vertellen (en dat zijn véél mensen) wel even genoeg.
Ben ook net weer gestart na een vakantie en ben doodmoe. Na een werkdag ook nog koken, opruimen en douchen vind ik een beetje veel van het goede...
•
donderdag 30 juli 2015 om 07:42
@ Frizz, wat goed dat je gebeld hebt! En meteen een echo! Dan lijken die 6 weken nog wel te overzien he?
@ Chica, een meisje! Gefeliciteerd, wat leuk.
Gisteren is mijn zoontje geboren. Helemaal gezond en prachtig mooi!
De bevalling was erg zwaar, 32 uur, waarvan 3 uur moeten persen zonder noemenswaardige persweeen. Uiteindelijk is hij met de vacuüm pomp gehaald.
Na de bevalling liet mijn placenta niet los en heb ik heel veel bloed verloren dus moest met spoed naar het ok.
Allemaal best heftig maar het is alles waard als ik naar hem kijk.
Hij is fantastisch, met 38,6 weken geboren, 3370 gram en een hoofd vol donkere krullen. Ik ben verliefd
@ Chica, een meisje! Gefeliciteerd, wat leuk.
Gisteren is mijn zoontje geboren. Helemaal gezond en prachtig mooi!
De bevalling was erg zwaar, 32 uur, waarvan 3 uur moeten persen zonder noemenswaardige persweeen. Uiteindelijk is hij met de vacuüm pomp gehaald.
Na de bevalling liet mijn placenta niet los en heb ik heel veel bloed verloren dus moest met spoed naar het ok.
Allemaal best heftig maar het is alles waard als ik naar hem kijk.
Hij is fantastisch, met 38,6 weken geboren, 3370 gram en een hoofd vol donkere krullen. Ik ben verliefd
Don't be afraid to fail, be afraid not to try
donderdag 30 juli 2015 om 09:07
Wauw van harte gefeliciteerd Fiepie! Klinkt inderdaad prachtig, zo'n mooie bos donkere krullen! Hopelijk ben je snel hersteld van je pittige bevalling en geniet lekker van je kleine man!
@Frizz, dat is ook zo, lekker alles stapje voor stapje nemen, doe je goed meid! En ja dat vind ik ook pittig op het moment, ft werken en dan je hele huishouden en sociale leven er nog naast terwijl je echt moe bent. Hopelijk krijg je snel wat energie terug!
@Frizz, dat is ook zo, lekker alles stapje voor stapje nemen, doe je goed meid! En ja dat vind ik ook pittig op het moment, ft werken en dan je hele huishouden en sociale leven er nog naast terwijl je echt moe bent. Hopelijk krijg je snel wat energie terug!
donderdag 30 juli 2015 om 18:24