Tandarts in de zaal? Vraag mbt bruinig tandje
woensdag 10 september 2008 om 21:35
Mijn zoontje is nu 11 maanden, en heeft sinds een maand of 8 zijn eerste 2 ondertandjes gekregen. Het allereerste tandje, heeft wat bruinige vlekjes op de voorzijde van de tand. We poetsen iedere dag, maar toch....het lijkt er al vanaf het begin te zitten. Het andere tandje is volledig wit.
Enig idee wat ik hiermee 'moet'? Afwachten of idd even langs de tandarts?
Enig idee wat ik hiermee 'moet'? Afwachten of idd even langs de tandarts?
woensdag 10 september 2008 om 22:10
Mijn zoon, nu vijf, heeft een bruin vlekje op één van zijn voortanden en het is ook wat ruw. Ben daar op babyleeftijd mee naar de tandarts geweest en die zei dat dat niets bijzonders was en heeft er ook niks aan gedaan. Kind heeft inmiddels al wat gaatjes laten vullen maar deze tand komt nog steeds goed door de keuring.
Ben benieuwd of hij het vlekje ook op zijn grotemensentand zal hebben.
Ben benieuwd of hij het vlekje ook op zijn grotemensentand zal hebben.
woensdag 10 september 2008 om 22:17
Onze dochter heeft donkere plekjes op beide voortanden. Ook wij hebben van dag 1 gepoetst. Onze tandarts gaf aan dat het verschillende oorzaken kan hebben en deed er niks mee, haalde letterlijk zijn schouders erbij op. Bij onze dochter is het waarschijnlijk AB tijdens het doorkomen van de tanden de boosdoener geweest.

woensdag 10 september 2008 om 22:25
Ik heb zelf een bruine kies, ook wat ruwig. Volgens mijn tandarts ontbreekt hier het glazuur maar er is verder niets mis mee. Hij heeft er wel een keer een composietvulling overheen laten zetten, puur omdat de zijkant van mijn tong pijnlijk aanvoelde door langs het ruwe oppervlak van de kies schuren. Op zich is de kies zelf hartstikke sterk, ik heb er (ben nu 30) nog geen gaatjes in.
Over de sterkte van de tand zou ik me dus geen zorgen maken. Hopelijk komt er bij het wisselen over een paar jaar een geglazuurde tand voor in de plaats.
Over de sterkte van de tand zou ik me dus geen zorgen maken. Hopelijk komt er bij het wisselen over een paar jaar een geglazuurde tand voor in de plaats.