Hartoperatie wel/niet/wel/niet word er gek van!

19-07-2015 07:50 1174 berichten
Alle reacties Link kopieren
We weten al 3 jaar dat deze operatie komt. Zoon (3) heeft de eerste 3 maanden 3 openhartoperaties gehad en toen onder andere een kunstklep gekregen die niet meegroeit. Vlak na plaatsing had hij al vernauwingen en uiteindelijk hebben ze dat 3 jaar kunnen rekken.

En in mei na de tweede mislukte hartkatheterisatie was het moment dat ze zeiden dat ze de openhartoperatie gingen plannen.. We mochten eerst nog 3,5 week op onze geplande vakantie en gelijk de dag erna hadden we een gesprek met de kinderhartchirurg, een paar dagen later de CT scan en weer een paar dagen later stond de operatie gepland. Die moest toen gecanceld worden omdat zoon te verkouden was.

Donderdag hoorden we dat de operatie opnieuw ingepland was voor maandag en vrijdag zijn we de hele dag in het ziekenhuis geweest voor vooronderzoeken en gesprekken. Einde dag kregen we groen licht en vanavond zouden we dan terug moeten komen. Gisteravond werden we afgebeld. Er is een kindje dat meer spoed heeft.

Logisch natuurlijk. Maar nu weten we weer niks. We zien natuurlijk erg tegen de operatie en hadden ons opgeladen. Alles geregeld want een van ons gaat naast zoon slapen - dat mag tegenwoordig ook op de IC gelukkig - en de ander in het Ronald McDonaldhuis. Beide met werk geregeld enzo.

En nu dus weer onzekerheid. En hopen dat zoon niet weer ziek/verkouden wordt want er heerst van alles. Zoon is deze week thuis van de crèche dus dat scheelt hopelijk en dan maar niet teveel kleine kinderen opzoeken denk ik dan maar.

Wel lekker om het even van me af te schrijven!
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Ook hier een , ik leef met je mee. Wat een zorgen...
You can never solve a problem on the level on which it was created.
Sterkte lieverd
Oh boannan, wat erg voor jullie en je zoontje! Ik kan mij niet voorstellen wat je nu moet doormaken. Ik hoop dat je een beetje steun kunt vinden hier .

Ik kan niets anders doen dan jullie heel veel sterkte te wensen!

Hou vol!
Boannan jij slaapt denk ik in het ziekenhuis bij je zoon? Misschien kun je daar eens vragen of ze een licht slaapmiddel hebben voor je want dit is ook niet goed voor je. Als je zoon dadelijk wakker wordt heeft hij je nodig en dan moet je wel uitgerust zijn.

Ik hoop dat het alleen maar lijkt of hij verlamd is. Heel veel sterkte
Och Boannan, je grijpt me zo aan. Wat een zorgen. Ik sluit me aan bij Leoni: probeer of ze je iets kunnen geven om toch te slapen. Al slaap je maar een paar uur, je rust in ieder geval even uit. Wat zeggen de artsen over zijn herstel.

Dit moet gekmakend zijn voor jullie.
Sterkte
Het is zoals het is
Heel veel sterkte voor nu en ik duim voor een spoedig en volledig herstel voor jullie zoon.
O Boannan, wat erg allemaal... Ik hoop dat het mee zal vallen en dat je zoontje goed herstelt van de operatie.

Is er een maatschappelijk werkster in het ziekenhuis bij wie je terecht kunt? Mss helpt het een beetje om je verhaal te kunnen doen.

En vraag idd om een licht slaapmiddel of kalmeringsmiddel, zodat je overeind blijft.

Heel veel sterkte.
leef met je mee het raakt me enorm.

Toen mijn vader van de trap viel en volledig verlamd bleek, kreeg mijn moeder oxazepam van het ziekenhuis.

Wellicht kun je dit vragen? Zij heeft toen ook wat gevraagd om rustig te worden.

Tuurlijk zit je in een grote paniekaanval.

Het is toch ook een nachtmerrie.
Wat erg is dit voor jullie. Ik ben er stil van. Wat een drama voor jullie kleine mannetje.

Is logisch dat jij je zo voelt. Is nogal niet wat. Er zijn mensen voor minder in paniek geschoten.

Oxazepam of Diazepam werkt echt heel goed. Je wordt er wat rustiger van.

Vraag aan de arts of je echt iets sterkers mag hebben om te slapen, een goede nachtrust is heel belangrijk nu voor je. Kun je overdag er zijn voor je kindje. Deze angst voor je kind in combinatie met niet kunnen slapen, sloopt je echt. Dan word je daar weer bang van, kun je weer niet van slapen en zo komt je in een vicieuze cirkel terecht en dat moet doorbroken worden. Al zijn het maar slaaptabletten voor de eerste paar nachten. Probeer het maar. Heel veel sterkte voor jou en je man en beterschap voor het lieve mannetje van jullie.
Veel sterkte.
Lekker kaasje erbij!
Ik hoop dat je nu even een paar uur slaap pakt.

Ik denk aan jullie.
Of wat moeilijk Boannan. Weten jullie al iets meer? Ik kijk elke keer even op dit topic om te kijken hoe het gaat en schrik elke keer. Heb je iets sterkers om rustiger te worden gekregen? De paniek die je voelt is natuurlijk volkomen normaal in deze situatie, maar zoals anderen ook al zeggen: wat slaap pakken is ook belangrijk. Sterkte en ik denk aan jullie
Denk aan jullie
Stressed is just desserts spelled backwards
Oh wat erg, wat een spanning, niet uit te houden, denk ook aan jullie.
Veel sterkte. Ik denk aan jullie.
Heel veel sterkte
Heel veel sterkte weer.
Weet niet goed wat te zeggen.. wat een nachtmerrie. Veel sterkte!
De neuroloog is geweest en ze zei dat we ernstig rekening moeten houden met verlamming van zijn onderlichaam. Dat reageert nu nergens op.

Kleine lichtpuntjes zijn dat zijn lever- en nierwaardes wat verbetering laten zien en dat hij veel plast zonder plasmedicatie. Dat is nodig voor herstel van de nieren maar ook om het vocht kwijt te raken. Hij is helemaal opgeblazen van het vocht. De drains lijken minder te gaan lopen en er wordt een heel klein beetje van de ondersteunende medicatie voor zijn hart en bloeddruk afgebouwd en daar blijft hij stabiel bij. Ook de beademing wordt met kleine stapjes afgebouwd.

Ik heb net echt heel fijn gepraat met de IC verpleegkundige die in de eerste 4 maanden heel erg een steun was voor met name mij. Was heel fijn om haar weer te zien.

En ik heb van de huisartsenpost wat oxazepam gekregen. Dat kan ik straks ophalen.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Wat een nachtmerrie. Ik denk aan jullie.. sterkte.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven