Gruwelijk irritante uitspraken
zondag 28 oktober 2012 om 13:35
Gisteren kwamen er ineens een aantal uitspraken in me op waarbij ik dacht 'gatver wie zegt dat nou?' Kan die mensen wel slaan die zich daar dan schuldig aan maken (niet letterlijk natuurlijk, meer zo ).
Maar ongetwijfeld maak ik me zelf ook schuldig aan uitspraken die andere mensen weer zwaar irritant vinden. Ben wel benieuwd in welke ik mezelf dan ga herkennen
Ik trap alvast af:
Mensen (over het algemeen moeders) die het over 'mijn grote vriend' of (nog erger) 'die kleine boef' hebben als ze hun zoon bedoelen. Aaaaaaaaaaah
Mensen met kinderen die zichzelf enkel nog in de rol van vader of moeder lijken te zien, en dan ook nog eens op praten zoals hun kinderen. 'Ik ben een mama van 37 jaar oud en heb geen contact meer met de papa van mijn kindjes.
Zeg dan nog in ieder geval dat je moeder bent en geen contact meer hebt met de vader.
En nu jullie!
Maar ongetwijfeld maak ik me zelf ook schuldig aan uitspraken die andere mensen weer zwaar irritant vinden. Ben wel benieuwd in welke ik mezelf dan ga herkennen
Ik trap alvast af:
Mensen (over het algemeen moeders) die het over 'mijn grote vriend' of (nog erger) 'die kleine boef' hebben als ze hun zoon bedoelen. Aaaaaaaaaaah
Mensen met kinderen die zichzelf enkel nog in de rol van vader of moeder lijken te zien, en dan ook nog eens op praten zoals hun kinderen. 'Ik ben een mama van 37 jaar oud en heb geen contact meer met de papa van mijn kindjes.
Zeg dan nog in ieder geval dat je moeder bent en geen contact meer hebt met de vader.
En nu jullie!
Ik spreek toch geen Chinees?!
maandag 3 augustus 2015 om 11:24
quote:Bitje93 schreef op 03 augustus 2015 @ 11:11:
Ik kan mij ook ergeren aan "Gruwelijk irritant".
Iets is gewoon irritant, of erg irritant.
Maar wat dat gruwelijk er nu mee te maken heeft ? ? ?
werd een tijdje onafgebroken gebruikt door Stacey rookhuizen in the voice.
'Gruwelijk mooi'
'Gruwelijk goed'
'gruwelijk slecht'
Ik kan mij ook ergeren aan "Gruwelijk irritant".
Iets is gewoon irritant, of erg irritant.
Maar wat dat gruwelijk er nu mee te maken heeft ? ? ?
werd een tijdje onafgebroken gebruikt door Stacey rookhuizen in the voice.
'Gruwelijk mooi'
'Gruwelijk goed'
'gruwelijk slecht'
The best is yet to come
maandag 3 augustus 2015 om 13:06
maandag 3 augustus 2015 om 18:06
quote:biol schreef op 03 augustus 2015 @ 13:06:
vast al wel genoemd, misschien zelfs wel door mij..
Gisteren krijg ik een whatsapp van een bekende die het bericht begint met : Hee Meis...
echt verschrikkelijk.Oh, ik vind 'meis' ook verschrikkelijk.
vast al wel genoemd, misschien zelfs wel door mij..
Gisteren krijg ik een whatsapp van een bekende die het bericht begint met : Hee Meis...
echt verschrikkelijk.Oh, ik vind 'meis' ook verschrikkelijk.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
maandag 3 augustus 2015 om 19:18
Ik vind uitdrukkingen als "een tweede leg" oid echt verschrikkelijk. Alsof je een kip bent!
Daarnaast vind ik alle zogenaamde 'feedback' niet om uit te staan: "ik begrijp dat je je zo voelt, maar...", "je geeft mij de indruk dat...". Nog zo'n mooie: "wat ik je nog mee wil geven...". Ik vind dat zó arrogant. Alsof je alle wijsheid in pacht hebt en de ander tot op het bot mag afkraken, maar dat dan verdoezelt door het netjes te formuleren.
Ook irritant: wondertje. Prinsje, prinsesje. Onze prins, als je je zoon bedoelt. Bah. Naar jezelf refereren als: "ik ben de mama van". Het hebben over 'kindjes' of 'kids'.
Daarnaast vind ik alle zogenaamde 'feedback' niet om uit te staan: "ik begrijp dat je je zo voelt, maar...", "je geeft mij de indruk dat...". Nog zo'n mooie: "wat ik je nog mee wil geven...". Ik vind dat zó arrogant. Alsof je alle wijsheid in pacht hebt en de ander tot op het bot mag afkraken, maar dat dan verdoezelt door het netjes te formuleren.
Ook irritant: wondertje. Prinsje, prinsesje. Onze prins, als je je zoon bedoelt. Bah. Naar jezelf refereren als: "ik ben de mama van". Het hebben over 'kindjes' of 'kids'.
maandag 3 augustus 2015 om 19:41
quote:boebezoebe schreef op 03 augustus 2015 @ 18:06:
Oh, ik vind 'meis' ook verschrikkelijk.
Ik ook.
Mijn moeder, die echt heel erg lief is, zegt het ook vaak.
Pasgeleden trok ik het echt niet meer, en zei: 'Wat een vréselijk woord is dat toch, meis! Meis bestaat helemaal niet, meis IS niks!'.
Mijn moeder?
Ze lachte me uit.
Doet ze altijd, als ik uit m'n dak ga om niets.
Gelijk heeft ze
Oh, ik vind 'meis' ook verschrikkelijk.
Ik ook.
Mijn moeder, die echt heel erg lief is, zegt het ook vaak.
Pasgeleden trok ik het echt niet meer, en zei: 'Wat een vréselijk woord is dat toch, meis! Meis bestaat helemaal niet, meis IS niks!'.
Mijn moeder?
Ze lachte me uit.
Doet ze altijd, als ik uit m'n dak ga om niets.
Gelijk heeft ze
maandag 3 augustus 2015 om 22:13