Auto-ongeluk

20-03-2015 00:07 1566 berichten
Dat overkomt mij/mijn kind niet, denk je dan, als je leest over ernstige auto-ongelukken waar kinderen bij zijn betrokken. Nou, valt dat effe tegen. Zo sta ik nog lekker te werken in mijn wasserette, en zo staat mijn wereld op zijn kop. Telefoon: zoon heeft een ongeluk gehad, hij leeft nog. Even later: hij wordt nu afgevoerd met een traumahelikopter, geen idee naar welk ziekenhuis. En weer even later: de politie komt je ophalen om je naar Nijmegen te brengen. Nijmegen. Politie. Oeps. Affijn, wij met gillende sirenes en 160 km/h naar Nijmegen.

Het is nu 36 uur later en zoon doet het best goed. Zijn schedel ligt erbij als een gekraakt eitje, zijn oogkas is gebroken, zijn milt en lever zijn gescheurd en hij heeft een stuk of wat botbreuken. Hij wordt in slaap gehouden en hij ligt aan de beademing, kortom een grote puinhoop. Maar hij leeft, hij is stabiel, en in die 36 uur hebben ze al een paar medicaties kunnen terugdraaien. Zoon heeft ook al een paar keer geprobeerd om wakker te worden, das ook een goed teken. En zijn hersenen zien er wonder boven wonder prima uit, en zwellen ook niet op.

Maar wat een zootje zeg. We zijn nu even thuis, om een schone onderbroek op te halen en zo. En nu ligt ie daar, alleen. De verpleegsters m/v zijn echt hartstikke lief hoor, en voor ons wordt ook heel goed gezorgd. Maar ik wil hem gewoon weer thuis hebben verdomme. Al maakt hij nog zo veel herrie en al wil hij pas om drie uur gaan slapen, het maakt me niks uit. Klotenzooi.
Alle reacties Link kopieren
Geweldig nieuws, Lady.

Je mag supertrots op je mooie ''sterke'' gezin zijn !

Kanjers zijn jullie!

Driewerf hoera !
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
voor je gezin en je nieuwe (vaste) baan! Proficiat.
Wat klinkt dat allemaal positief LV!
Les temps sont durs pour les rêveurs...
Life is short. Eat dessert first.
Wat goed om dit goede nieuws allemaal weer te lezen!

Geniet van elkaar!
Mooie berichten, LV !!

Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
De uitslag van de MRI is eindelijk binnen, joechei. Moraal van het verhaal: ze zien wat kleine dingetjes (sommige van die dingetjes moest ik even googlen en het klonk inderdaad niet erg alarmerend) en ze zijn stomverbaasd dat ie er zo vanaf is gekomen. Staat er ook een paar keer letterlijk, het woord 'verbazingwekkend'. Einde jaar moet ie nog een keer terugkomen bij de neuro, maar dan alleen nog voor een gesprek want nog een MRI vinden ze niet meer nodig . Houden we dus nog over een operatie om de plaat uit zijn been te verwijderen, nou als dat alles is.

Dinsdag aanstaande nog een keertje naar Groot Klimmendaal voor de laatste controles, en dan donderdag het eindgesprek. Ik verwacht dat het dan ook gewoon klaar zal zijn, want de afgelopen zomervakantie is ie welgeteld twee keer naar GK geweest voor therapieën en toen vonden ze niks geks of zo.

Zaterdag lekker met zoon stadten, ijsje eten bij de hema, schoolspullen kopen en een nieuwe bril uitzoeken. Dat is wel grappig, hij heeft die bril altijd vreselijk gevonden, maar nu na al dat ziekenhuisgedoe kan die bril er ook nog wel bij vindt hij zelf . En dan nog een weekje vakantie.
Wat goed LV!
Later is nu
Als je dat vergelijkt met de openingspost van dit topic dan is het ook verbazingwekkend! Dat is wel juichen waard!
Wat goed van de zomerschool! Wat een happy end na je heftige OP. Hopen dat je zoon op lange termijn ook tevreden kan zijn en geen last meer ondervind.

Kreeg je trouwens een rekening van de heli (gewoon nieuwsgierig)?
goh LV... Wat een goed bericht weer! Een mooier einde van dit topic had je je toch niet kunnen wensen..... Slotje??
quote:reisa1978 schreef op 13 augustus 2015 @ 20:06:

Als je dat vergelijkt met de openingspost van dit topic dan is het ook verbazingwekkend! Dat is wel juichen waard! Ja dat vinden we zelf natuurlijk ook wel, maar het is altijd fijn het bevestigd te krijgen door een paar neuro's van een echt Academisch Ziekenhuis
Verbazingwekkend wordt vast een stopwoord binnen jullie gezin. Jullie verbazingwekkende zoon.
quote:sandra1905 schreef op 13 augustus 2015 @ 20:13:

goh LV... Wat een goed bericht weer! Een mooier einde van dit topic had je je toch niet kunnen wensen..... Slotje??Heb ik wel over gedacht, maar misschien dat ik hier toch nog even wil komen neuzelen als zoon eenmaal op streek is op de VSO-HAVO. En anders zakt het gewoon weg, mijn een biet . Ik merk ook dat ik niet echt afscheid kan nemen van dit topic, lees het nog regelmatig over. Omdat ik me vaak nauwelijks meer kan voorstellen hoe het was, en zoon heeft toch nog steeds regelmatig vragen. Want een zooitje was het toch. En wat hebben we een geluk gehad.
Gefeliciteerd met dit schitterend einde van een heel bewogen periode in jullie leven!
Dat hebben jullie zeker! Gelukkig wel... .En dat slotje hoeft van mij niet hoor! (wist ook niet dat je het topic dan niet meer kunt lezen....) ik nomineer dit topic wel als feel-good-topic van het jaar!!
Oh je kunt het dan wel lezen hoor, maar er niet meer komen neuzelen .

Feelgood topic van het jaar mag van mij trouwens wel, als je het leuk vindt. Als jullie maar geen inzamelingsactie gaan houden
Nee, dat zullen we maar niet meer doen he...
Wat een heerlijk nieuws! Fijn dat het allemaal zo goed is afgelopen!

Dikke knuffel van mij.
quote:Dalit schreef op 13 augustus 2015 @ 20:12:

Wat goed van de zomerschool! Wat een happy end na je heftige OP. Hopen dat je zoon op lange termijn ook tevreden kan zijn en geen last meer ondervind.

Kreeg je trouwens een rekening van de heli (gewoon nieuwsgierig)?Nee, die was bij de prijs inbegrepen .
Een knuffel op de goede afloop!
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
Spreek je dat ook uit tegen je dochter, hoe trots je op haar bent? En hebben jullie haar ook even in de watten gelegd, even iets hélemaal voor haar, na alle flinkheid die ze tentoongespreid heeft?
fijn dat alles zo afgelopen is.

We hebben allemaal heel erg gehoopt, kaarsjes aangestoken, geduimt en heel veel aan jullie gedacht, maar wat fijn om dan idd de bevestiging te horen dat alles ook echt goed is!

Dat wat Java zegt vind ik idd wel een goed idee, je dochter even lekker in de watten leggen. Ff extra aandacht voor haar... Misschien hebben jullie daar al lang aan gedacht of iets, maar vind het een goed idee!
quote:Lady-Voldemort schreef op 13 augustus 2015 @ 19:45:

De uitslag van de MRI is eindelijk binnen, joechei. Moraal van het verhaal: ze zien wat kleine dingetjes (sommige van die dingetjes moest ik even googlen en het klonk inderdaad niet erg alarmerend) en ze zijn stomverbaasd dat ie er zo vanaf is gekomen. Staat er ook een paar keer letterlijk, het woord 'verbazingwekkend'. Einde jaar moet ie nog een keer terugkomen bij de neuro, maar dan alleen nog voor een gesprek want nog een MRI vinden ze niet meer nodig . Houden we dus nog over een operatie om de plaat uit zijn been te verwijderen, nou als dat alles is.

Dinsdag aanstaande nog een keertje naar Groot Klimmendaal voor de laatste controles, en dan donderdag het eindgesprek. Ik verwacht dat het dan ook gewoon klaar zal zijn, want de afgelopen zomervakantie is ie welgeteld twee keer naar GK geweest voor therapieën en toen vonden ze niks geks of zo.

Zaterdag lekker met zoon stadten, ijsje eten bij de hema, schoolspullen kopen en een nieuwe bril uitzoeken. Dat is wel grappig, hij heeft die bril altijd vreselijk gevonden, maar nu na al dat ziekenhuisgedoe kan die bril er ook nog wel bij vindt hij zelf . En dan nog een weekje vakantie.Ik lees dit nu pas, wat fijn LV! Geniet van elkaar.
Life is short. Eat dessert first.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven