Gezondheid alle pijlers

Gestopt met roken dag drie

07-08-2015 17:13 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na 10 jaar roken, pakje marlboro per dag gestopt nu de derde dag en ik vind het erg moeilijk! Nog meer mensen die gestopt zijn? Wanneer word het beter.
Ik ben van de week met dag vier weer gestart. Tja, het is zooi en je komt er niet zomaar van af. Volgende week weer proberen.
Wat was de reden/ het moment om weer te beginnen? Dit is mijn eerste stoppoging, nooit eerder geprobeerd.

Succes met stoppen volgende week.
Ik rookte weleens een sigaartje en ben lang geleden gestopt. Het wordt makkelijker maar het duurt even. Ik blijf de geur lekker vinden van sigaren en krijg dan altijd trek.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
11 jaar geleden gestopt, en nee het is om de donder niet makkelijk.

Doorzetten is het enige wat ik je kan meegeven.

En elke dag wordt het een stukje makkelijker.

Succes en sterkte.
Ga wat doen om je af leiden van roken. Het liefst iets met je handen, want als je handen bezig zijn kun je niet roken.
quote:Starshine schreef op 07 augustus 2015 @ 17:36:

Ga wat doen om je af leiden van roken. Het liefst iets met je handen, want als je handen bezig zijn kun je niet roken.

Dit. Maak een lijst met kleine klusjes in huis, liefst dingen waarvoor je met je handen in het water moet . Als je trek krijgt pak je het lijstje erbij en gaat gewoon een van die klusjes doen. Ik zal je zeggen, je huis is nog nooit zo schoon en netjes geweest. En het stinkt straks ook niet meer naar vieze rook, bleh.

Succes!
Ik zit bijna in week 8. Ik vond het makkelijker worden zodra ik niet meer in dagen maar in weken van gestopt zijn kon denken

Ik merk vooral dat hoe meer je in patronen denkt dat je die sigaret wilt maar je het jezelf niet toe laat...dat het veel moeilijker word, want het gevoel jezelf iets te ontzeggen wat je heel graag wilt is verschrikkelijk!

Dus mijn dingetje is een beetje focussen op de redenen dat ik Niet wil roken. soms is er dat stemmetje dat zegt 'maar nu zou het zo lekker zijn' en dan zet ik op een rijtje hoeveel nadelen er eigenlijk aan zitten in gedachten.

1 zwak moment is ook geen reden of excuus om op te geven of 2 of 3 vind ik. Ik was afgelopen zondag heeeel dronken en in een zwak moment een sigaret gerookt...ik raakte niet in paniek de volgende dag, 1 zwak moment veegt niet mijn sterke 8 weken weg
quote:verliefdopiemand schreef op 07 augustus 2015 @ 17:22:

Wat was de reden/ het moment om weer te beginnen? Dit is mijn eerste stoppoging, nooit eerder geprobeerd.

Succes met stoppen volgende week.Ik raakte nerveus ergens van en toen greep ik naar wat te roken en toen ik weer kalm was, had ik er spijt van. Helaas ben ik ermee door gegaan, tot op nu.
quote:Cateautje schreef op 07 augustus 2015 @ 18:51:

[...]

Ik raakte nerveus ergens van en toen greep ik naar wat te roken en toen ik weer kalm was, had ik er spijt van. Helaas ben ik ermee door gegaan, tot op nu.Ik rook ook hoor dus ik ga niet met een wijzend vingertje wijzen. Als je nerveus bent dan denk je dat een sigaret je helpt maar dat is iets wat je jezelf aan praat. Zodra je een sigaret op steekt dan gaat je hartslag zelfs omhoog.
Het boek de opluchting heeft mij er door geholpen. Ik ben nu 1 jaar en bijna 3 maand van het roken af. Zonder dat boek kon ik niet zo denken zoals het nodig is om te kunnen doorzetten met stoppen. Of anders gezegd het "vieren dat je gestopt bent"

Ik rookte minimaal 20 sigaretten per dag. Het werd beter na 2 weken. Vervolgens weinig moeite gehad. Die twee weken waren overigens een hel maar het was het zeker waard.
Ik zou op internet plaatjes gaan opzoeken van rokerslongen.
Welnee, niet moeilijk zeggen als het makkelijk is.

Als jij gaat zeggen dat het moeilijk is ben je al voor jezelf een reden aan het creëren om je poging op te geven.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik zit in week drie en vind het nu al een stuk makkelijker. Ik vond zelf dat het na 3/4 dagen makkelijker werd. Gebruik je hulpmiddelen?
Ik doe het zonder hulpmiddelen, cold turkey. Ik heb niet eens zin in een sigaret dat is het niet. Ik voel me gewoon niet mezelf, ben opgefokt, ruzie gemaakt met iedereen en kan me niet ontspannen. Zijn dit nou ontwenningsverschijnselen?
Ik ben 2 keer in mijn leven gestopt met roken en het is niet gelukt dus ik rook nog steeds. Ik vraag me af of jullie hetzelfde probleem hebben dan ik . Zodra ik stop met roken kan ik niet meer goed poepen, Het langste dat ik niet gerookt heb was 8 maanden maar ik bleef problemen houden met de stoelgang.
Ik heb tot nu toe helemaal geen problemen met mijn stoelgang maar voor mij is het pas dag 4. Hopen dat het zo blijft.
quote:Blondie456 schreef op 08 augustus 2015 @ 21:16:

Ik ben 2 keer in mijn leven gestopt met roken en het is niet gelukt dus ik rook nog steeds. Ik vraag me af of jullie hetzelfde probleem hebben dan ik . Zodra ik stop met roken kan ik niet meer goed poepen, Het langste dat ik niet gerookt heb was 8 maanden maar ik bleef problemen houden met de stoelgang.Ik ben gestopt bij mijn eerste zwangerschap na de positieve test. Stoelgang was een drama in het begin maar weet niet of het door zwanger zijn kwam of door het stoppen. Nu jaren later is het wel weer normaal. Dus hoop is er..
Als kind heb ik ruim 25 jaar geleden mijn ouders over de streep getrokken om te stoppen.

Heeft hen meer dan 115.000 euro opgeleverd.
Power to the people
quote:verliefdopiemand schreef op 08 augustus 2015 @ 21:09:

Ik doe het zonder hulpmiddelen, cold turkey. Ik heb niet eens zin in een sigaret dat is het niet. Ik voel me gewoon niet mezelf, ben opgefokt, ruzie gemaakt met iedereen en kan me niet ontspannen. Zijn dit nou ontwenningsverschijnselen?Ja, helaas wel. Het is goed je dit te realiseren want het kan zomaar dat je anders ruzie krijgt met mensen de komende weken omdat je zo opgefokt bent...... Maar iedere dag wordt het beter. En na een maand of drie heb je echt het ergste gehad.
quote:rastan schreef op 09 augustus 2015 @ 06:38:

[...]

Ja, helaas wel. Het is goed je dit te realiseren want het kan zomaar dat je anders ruzie krijgt met mensen de komende weken omdat je zo opgefokt bent...... Maar iedere dag wordt het beter. En na een maand of drie heb je echt het ergste gehad.

Ja vandaag weer knallende ruzie met mijn zus, ben zo onredelijk geweest. Wel jankend mijn excuses aangeboden en ze begreep het ook. Toch maar mensen vermijden voorlopig. Drie maanden klinkt wel erg lang maar goed we houden vol. Dag 5 nu. Ben ondanks alles ook heel trots op mezelf. Zet het geld wat ik bespaar nu ook opzij en wil mezelf een dure tas die ik al zo lang wil cadeau doen. Extra motivatie.

Hoop dat meer stoppers zich aansluiten en dit een klets en elkaar steunen topic kan worden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven