Zonvakantie oktober??

11-08-2015 21:31 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!! :-)

We zitten na te denken over een zonvakantie, ergens laatste week oktober! En dan met het vliegtuig.... heerlijk!

We zijn er alleen niet heel erg ervaren in... weet iemand of je met 2 volwassenen en 1 kindje onder het jaar voor ongeveer 600 euro (wellicht last minute??) naar een zonnige bestemming kan vliegen voor een weekje?

Of is dit echt onmogelijk?
PP of all in?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ooit in Rome geweest in oktober. Heerlijk weertje toen nog!
600 per persoon mag ik hopen?

In oktober kun je in elk geval in Europa niet veel meer qua zonnig zwemweer.

Ik kwam trouwens net 'n super aanbieding tegen naar Zanzibar voor maar 699 per persoon:

http://www.arke.nl/verre- ... 4040&network=tradetracker
Shoot first, ask questions later!
In Kusadasi is het dan nog aangenaam maar wel heel vroeg donker en 's avonds koud.
verba volant, scripta manent.
Met Corendon naar Zakynthos op 21/10 voor 8 dagen:

http://www.corendon.nl/gr ... 7.DS3-U.AMSZTH3C.ZTHAMS3C

Onder de 600,-
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Gran Canaria is nog wel zonnig in oktober.
Je moet trouwens met je reisdatum uitkijken dat je niet in 'n herfstvakantie gaat, want dan kost het gelijk meer.
Zuid oost Azië? Gaat niet lukken voor die prijs, maar de prijzen daar maken het goedMaar voor een baby...?
Volgens mij kost zo'n baby nog niets onder de 2 jaar. Die mag gratis op het vliegtuig en ook gratis in de hotelkamer bij de ouders.
Tis wel alles bij elkaar. Ik zie nu vakanties staan voor ongeveer 800 euro voor ons drietjes (inderdaad gaat een kind gratis mee).

Het hoeft ook heel niet zo ver te zijn. Portugal, Malta, .....
Laatste 2 weken van oktober zijn de herfstvakanties dit jaar. Daarom gaan wij de eerste 2 weken naar Tenerife kostte 750 pp ongeveer. Dus 600 voor 1 week moet begin oktober wel lukken.
Wij gaan in oktober 2 weken naar tenerife voor ¤600 p.p.

Idd opletten op de data ivm de herfstvakantie
Kreta zou nog kunnen, Zakynthos zou ik niet meer doen. Risco op regen en slecht weer is vrij groot in October. Hou er ook rekening mee dat het einde seizoen is en sommige tentjes al gesloten zullen zijn.
TO bedoelt 600 euro met zijn drieën. Dat wordt lastig.
Ticket naar Malaga en daar in de omgeving een appartementje hoeft ook niet zo duur te zijn en daar kan het ook wel lekker weer zijn nog volgens mij.
Wij zijn in de herfstvakantie van 2013 naar Mallorca geweest: elke dag 28 graden en zon. Maar dat was echt geluk hebben. Bij alltours.de het hotel geboekt en losse tickets bij Ryanair. Voor 4 personen net 1000 euro kwijt voor all in.....was echt een lachertje; zo'n aanbieding vind ik nooit meer.

Voor zonzekerheid moet je meer denken aan de Canarische eilanden. Kijk eens bij alltours.de. Je kunt daar ook inclusief vlucht boeken.
Ik zou een vlucht boeken met Ryanair naar zuid-Spanje of Kreta (dit lijken mij de bestemmingen met het beste weer die nog binnen het budget vallen - al zal het hoogstwaarschijnlijk wel geen echte strandvakantie meer worden). En dan een goedkoop hotelletje van booking.com erbij.

Naar Sevilla of Chania vliegen kan vanaf ¤130/pp (excl. ruimbagage).

http://www.skyscanner.net ... d=false&oym=1510&iym=1510

Wij gaan in september naar Kreta en betalen daar 300 euro per week voor een tweepersoonskamer in een hotelletje via booking.com.

Ik denk dat je van 600 euro dus net de vliegtuigtickets en de accommodatie kunt betalen, maar het wordt krap. Zeker als jullie wat extra bagage willen meenemen en/of wat meer eisen hebben (ons hotel heeft bv. geen zwembad).
Het seizoen is in Griekenland wel voorbij in september. Een fervente Griekenlandganger zei me dat ze het er in het najaar niet gezellig vond omdat personeel in de toeristensector blij is dat het merendeel van de toeristen eindelijk is opgerot. Ze gaat dus vrijwel altijd in juni.

Verder moet je ook kijken dat je niet op zo'n eiland terecht komt wat momenteel vergald wordt door vluchtelingen zoals Kos, las ik in het nieuws van vandaag.
Kijk goed of jouw bestemming ook een winter-zon-bestemming is. Soms kun je vrij goedkoop ergens heen in oktober maar is daar per 1 november het seizoen voorbij. In de laatste week zijn dan sommige bars of restaurants al dicht. Of ben je de enige gast in jouw hotel of appartement, heel ongezellig kan dat zijn.
Wij zijn ooit half oktober naar Kiris geweest. Prima weer gehad, personeel was nog steeds vriendelijk en behulpzaam en gewoon een fijne vakantie. We trokken alleen wel zowat de deur van het hotel dicht de laatste dagen lag er nog een handjevol mensen bij het zwembad. Vonden wij geen probleem, qua winkeltjes enz was alles nog gewoon open daar.
En anders Egypte? Is ongeveer 5 uur vliegen en nog heerlijk weer in oktober. Wel een hotel uitzoeken dat op zoover goed scoort, een 8 of hoger.
Ja naar Egypte en dan je baby verkopen aan IS.
Want dat doet iedereen die daar naar toe gaat? Wat een bijzondere opmerking zeg.

Als je niet zo'n groot budget hebt voor een vakantie en wel garantie op lekker weer wil hebben is Egypte een goede optie. De rode zee kuststrook is ook gewoon veilig gebied.
Wat al eerder werd gezegd, boek een vliegticket via Ryanair of een andere budgetmaatschappij en regel je hotel/appartement via bijvoorbeeld booking.com. Daar kun je best wat leuks vinden voor weinig. Zo vlogen wij laatst voor 40 euro per persoon retour en betaalden we 150 euro voor een appartement voor een week. Even zoeken, beetje met dagen schuiven en wat geluk hebben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven