Stedentrip aan zee

13-08-2015 13:11 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil ergens in de komende twee weken nog graag een paar dagen weg (in mijn eentje, best spannend...). Ik zou graag een combi maken van stedentrip en strandvakantie. Dus ik zoek een bestemming waar je bijvoorbeeld 's ochtends lekker door de stad kunt struinen en 's middags een paar uurtjes strand kunt meepakken. Ik ben geen uitgaanstype, maar bijv. een boulevard met terrasjes zou wel leuk zijn voor 's avonds.

Barcelona is natuurlijk perfect voor zo'n soort reis, maar de kans is groot dat ik daar in het najaar al naar toe ga, dus die stad wil ik voor nu even overslaan. Afgelopen jaar ben ik al in Porto geweest (ook vlakbij zee), dus dat valt ook af.

Zelf zat ik te denken aan Marseille, maar misschien hebben jullie wel veel betere ideeën! Ook tips voor hotels e.d. zijn welkom. Het plan is trouwens om de gaan vliegen en daar de rest met OV te doen (of liefst zo veel mogelijk lopend), dus geen (huur-)auto.
Marseille inderdaad, of Nice (vond ik een leuke stad waar je makkelijk met OV uitstapjes kunt maken)

En er zijn in Portugal en Spanje wel meer mooie steden met strand vlakbij. Lissabon, Malaga, Valencia etc.
Bordeaux, Lissabon, Athene, Istanbul, Nice (niet een hele spannende stad), Monte Carlo, Venetië, Dubrovnik, Marbella....
Iets waar je niet snel aan denkt, maar Split - Kroatie is erg leuk!
Ohrid in Macedonie is erg leuk! en goedkoop lekkere stranden wel aan een groot meer dus geen zee en leuke stad om te ontdekken en rond te slenteren
Rome
Marseille is niet direct één van de veiligste steden van Frankrijk.
verba volant, scripta manent.
Rome! Verbinding van en naar het strand is erg goed met het ov
Valencia is heel leuk.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Kroatië!

Split en Zadar zijn heel mooi (Zadar is wel redelijk klein).

Dubrovnik staat echt nog heel hoog op mijn lijstje, schijnt super mooi te zijn.

En Game of Thrones natuurlijk
Den Haag hoef je niet eens te vliegen.

Valencia
Ik dacht ook gelijk aan Nice
Valencia!
I choose happy!
Dubrovnik inderdaad. Schitterende plek.

daarnaast:

Rome

Lissabon

Riga (geen doorsnee zonbestemming maar bij mooi weer heb je ook een erg leuk strand dichtbij)
Porto
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Ik zou ook Nice doen. Een hele gezellige stad (veel leuker dan bijv. dat snobby Cannes). Groot, maar niet onoverzichtelijk. Of Brighton, ook superleuk!
Bedankt voor alle tips! Vooralsnog ga ik voor Valencia (gezien prijs en tijden van de beschikbare vluchten). Maar ik ga vanavond nog even de verschillende opties op een rijtje zetten.
Vanaf Rotterdam vlieg je voordelig naar Montpellier (Hérault), leuke studentenstad, veel festivals, historisch centrum, leuke winkels, veel terrassen. Als je naar het strand wilt kun je naar Palavas.
verba volant, scripta manent.
quote:viva-amber schreef op 13 augustus 2015 @ 13:36:

Valencia is heel leuk.Echt de moeite waard inderdaad!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven