Heel ongewenst zwanger

14-08-2015 13:54 643 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Ik had nooit gedacht dat ik ooit op deze pijler zou schrijven.

Ik heb vanmorgen positief getest. Ik denk dat ik 2/3 weken zwanger ben.

Afgelopen maand ben ik overgestapt op een andere pil, ik ben met de nieuwe strip begonnen op dezelfde dag als ik met mijn oude strip had moeten beginnen. Dit zou gewoon veilig moeten zijn omdat het een vergelijkbare pil is.

Ik heb veilige seks gehad met mijn ex vriend, dus ook met condoom. Een keer was de condoom afgegaan, maar omdat ex vriend niet klaargekomen was heb ik er niet teveel bij stil gestaan.

En nu ben ik dus zwanger. Ik werd niet ongesteld en zit 4 dagen in m'n stopweek. Dat gebeurt vaker, maar mijn borsten deden zeer en op de een of andere manier had ik een raar voorgevoel.

Ik voel me echt bedonderd. Ik ben al 17 jaar aan de pil, ik ben altijd voorzichtig en vooral nu ik geen partner heb en wel seks ben ik extra secuur.

Morgen doe ik nog een test, een die ook het aantal weken aangeeft. Dinsdag heb ik een afspraak bij de dokter en dan zal ik doorverwezen worden, ik denk voor een abortus pil.

Heb m'n besluit dus al genomen. Ik kan op dit moment of over 8 maanden of in de komende paar jaar gewoon geen kind financieren en opbrengen op de manier zoals ik het zou willen doen.

Ik ben zo overstuur. Ik weet dat een ongeluk in een klein hoekje zit, maar dat dit is gebeurd....

En mijn vraag. Moet ik het mijn ex vertellen? Hij is vader en katholiek en hij zal waarschijnlijk willen dat ik het houd. Hij neemt alle verantwoordelijkheid voor zijn zoon, en ik denk dat hij dat weer zou willen doen. Ik weet het niet zeker maar dat denk ik.

Maar ik wil niet overgehaald worden. Wat als ik binnen nu en dinsdag hormonaal word. Ik wil geen beslissingen nemen in die hoedanigheid en er de rest van mijn leven spijt van hebben.

Is niet vertellen dan de oplossing? Dat lijkt me ook niet juist.

Mijn god wat een puinhoop. Hopelijk kunnen jullie me helpen m'n hoofd wat helderder te krijgen.

Alvast bedankt.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
ik wil toch wel even zeggen dat wat u vertelt simpelweg onmogelijk is.

U kunt niet zwanger worden als je de pil neemt!

Dit is medisch gezien onmogelijk. Vrouwen die dit beweren, zijn de pil een dag vergeten of nemen die niet correct in.

Als de homonen van de pil in uw lichaam zitten is het hebben van een eisprong onmogelijk. ==> zonder eisprong geen bevruchting.

Simpel als wat.

En daarbij nog eens beweren dat jullie de condoom gebruikt hebben en de vriend is niet klaargekomen... komaan zeg.

Dit zou het grootste wonder na de heilige maria zijn.

Het staat u natuurlijk vrij om te verkondigen op een forum wat u wil.

Maar mijn dochter stelde me net dergelijke vragen na het lezen van uw topic.

Dus vergeef mij mijn wat geërgerde post.

Topic's als deze zijn de reden waarom men altijd waarschuwd voor de "zever" die op internet staat.

Los van bovenstaande wens ik u het allerbeste met uw zwangerschap.
quote:Salstar25 schreef op 14 augustus 2015 @ 14:53:

[...]

Dat is volgens mij ook precies wat ik typ: vind ik. Ik zeg niet dat hij dat recht heeft volgens een of andere wet. Ik geef aan dat ik vind dat hij dat heeft. En net als dat jij vindt dat hij het recht er niet op heeft, is dat ook geen feit.

En nu houd ik op met de discussie. Ik heb aangegeven wat mijn mening is, ik zeg niet dat mijn mening een feit is en dat alleen die klopt, ik geef aan wat ik vind en voel.

Is toch prima?

Dit is een discussieforum. Als iedereen het doorlopend met elkaar eens zou zijn zou het een consensus forum heten.
quote:Salstar25 schreef op 14 augustus 2015 @ 14:45:

[...]

Ik vind het eerlijk om hem in te lichten over de situatie ja, en er dan vervolgens over te praten, SAMEN, want ja, het is nou eenmaal iets van je samen en niet alleen. Mocht zij er echt 100% van overtuigd zijn het kindje niet te willen houden, prima, dan gaat ze voor die keuze, maar dan heeft ze in ieder geval wel hem zijn kans gegeven te zeggen wat hij er van vindt.

Er moet over gesproken worden, gezien het een 'probleem' van hen samen is en niet van haar alleen.

Dus ja, ondanks alle drama, ruzies etc. Hij heeft en houdt het recht om er over mee te kunnen praten en er vanaf te weten.

Mijn vriendin en ik werden er zo IEBEL van dat iedereen (huisarts, verloskundige) al vanaf de conceptie over 'het kindje' zat te kleppen. Er was een embryo. En later een foetus. Maar geen 'kindje' (is er later trouwens ook nooit gekomen, want wij hebben altijd een kind gehad, dat verkleinende -je werkt op mijn zenuwen).

Er is nog geen kindje. Er is dus ook nog geen vader. Alleen als TO zou besluiten de zwangerschap door te zetten, dan zou er een toekomstige vader zijn en die zou recht hebben te weten van de zwangerschap. Nu schiet niemand er ook maar iets mee op als er zo'n gesprek zou plaatsvinden.

Je zou het niet zeggen van iemand die zo blij is met het vaderschap als ik, maar in dit soort topics ben ik altijd een enorme fan van Redbulletje.
IMHO
quote:mjers schreef op 14 augustus 2015 @ 14:58:

ik wil toch wel even zeggen dat wat u verteld simpelweg niet mogelijk is.

Dit is medisch gezien onmogelijk. Vrouwen die dit beweren, zijn de pil een dag vergeten of nemen die niet correct in.

Als de homonen van de pil in uw lichaam zitten is het hebben van een eisprong onmogelijk. ==> zonder eisprong geen bevruchting.

Simpel als wat.

En daarbij nog eens beweren dat jullie de condoom gebruikt hebben en de vriend is niet klaargekomen... komaan zeg.

Topic's als deze zijn de reden waarom men altijd waarschuwd voor de "zever" die op internet staat.

Komt goed uit dus. Er is geen zwangerschap, je hoeft ook niets te vertellen
Later is nu

Simpel als wat.

Los van bovenstaande wens ik u het allerbeste met uw zwangerschap.In België schort het nogal aan de voorlichting op scholen zo te zien.
quote:liubi schreef op 14 augustus 2015 @ 15:00:

[...]

In België schort het nogal aan de voorlichting op scholen zo te zien.Blijkbaar

Simpel als wat.

Misschien is ze misselijk geweest? Diarree gehad?

Kan he.

Of antibiotica gebruikt. Ook nog een optie.

Ken je deze vrouw?

Nee toch?

Ik wel. Al jaren. Via dit forum maar toch. Als zíj zegt geen kind te willen en per ongeluk zwanger te zijn geraakt geloof ik dat.

Met je zever.
Mjers, in elke bijsluiter van de pil staat dat er bij correct gebruik van de pil een bepaald percentage tóch zwanger wordt. Het zijn hele kleine percentages, maar het kan dus wel. Vertel dat ook even tegen je dochter, voor ze denkt dat jij de wijsheid in pacht hebt.
quote:liubi schreef op 14 augustus 2015 @ 14:58:

Of een afspraak kunnen maken bij de arts Ik kon niet eerder terecht dan dinsdag, ik heb gelijk de dokter gebeld toen de tweede streep verscheen.
Het is wel een beetje apart om een topic te plaatsen als je toch al zeker weet dat je de zwangerschap niet doorzet. Wat valt er dan nog over te discussiëren. Zou je niet liever, zonder al teveel nadenken en emoties, zo snel mogelijk van de ongewilde vrucht af willen? Sowieso hebben exen of partners geen stem in het geheel. Ze mogen zeggen wat ze willen, als ze in kennis gesteld worden, maar daar houdt het op.
quote:-Bladora- schreef op 14 augustus 2015 @ 15:06:

[...]

Ik kon niet eerder terecht dan dinsdag, ik heb gelijk de dokter gebeld toen de tweede streep verscheen.Heel goed. Nu niet meer erover nadenken en afwachten tot dinsdag.

[...]

Ik kon niet eerder terecht dan dinsdag, ik heb gelijk de dokter gebeld toen de tweede streep verscheen.

Wel vervelend dat er nog 'n weekend overheen gaat. Hebben ze bij jullie geen artsen (of ziekenhuis) waar je 'n inloopspreekuur hebt?

Drink er maar 'n stevige borrel op dit weekend en over 4 daagjes is 't voorbij.
Shoot first, ask questions later!
quote:MinkeDeWit schreef op 14 augustus 2015 @ 15:06:

Het is wel een beetje apart om een topic te plaatsen als je toch al zeker weet dat je de zwangerschap niet doorzet. Wat valt er dan nog over te discussiëren. Zou je niet liever, zonder al teveel nadenken en emoties, zo snel mogelijk van de ongewilde vrucht af willen? Sowieso hebben exen of partners geen stem in het geheel. Ze mogen zeggen wat ze willen, als ze in kennis gesteld worden, maar daar houdt het op.Huh? Het topic was toch bedoeld om advies te krijgen over wel of niet praten met ex? Niet over wel of niet de zwangerschap beeindigen, dat hebben anderen ervan proberen te maken.
IMHO
Minke, ik open al 10 jaar topics hier over van alles en nog wat, het zou bijna apart zijn als ik geen topic opende

Maar buiten dat ik twijfelde over het vertellen of niet aan ex, daarom opende ik het.
quote:Eleonora schreef op 14 augustus 2015 @ 15:03:

[...]

Misschien is ze misselijk geweest? Diarree gehad?

Kan he.

Of antibiotica gebruikt. Ook nog een optie.

Ken je deze vrouw?

Nee toch?

Ik wel. Al jaren. Via dit forum maar toch. Als zíj zegt geen kind te willen en per ongeluk zwanger te zijn geraakt geloof ik dat.

Met je zever.

Je hoeft niet zo verdedigend te reageren.

Ik val niemand aan, en beweer ook niet dat ze niet zwanger is.

Enkel moeten jullie wat opletten wat je op internel zet.

Er zijn veel (onwetenden) die meelezen en dan dergelijke info als waar aannemen.
Goh Bladora, ik schrik er even van dat jij het bent. Maar dit kan altijd gebeuren, dus neem je dat zelf niet kwalijk, net zozeer dat je gedronken en gerookt hebt. Daar schiet je niets mee op, zeker als je het weg wilt laten halen.

Ik ben het met iedereen eens die zegt dat je het beter niet kunt zeggen. Ik wens je veel sterkte toe in deze tijd. Maar neem sowieso even een paar dagen om van de schrik te bekomen!
quote:MinkeDeWit schreef op 14 augustus 2015 @ 15:06:

Het is wel een beetje apart om een topic te plaatsen als je toch al zeker weet dat je de zwangerschap niet doorzet. Wat valt er dan nog over te discussiëren. Zou je niet liever, zonder al teveel nadenken en emoties, zo snel mogelijk van de ongewilde vrucht af willen? Sowieso hebben exen of partners geen stem in het geheel. Ze mogen zeggen wat ze willen, als ze in kennis gesteld worden, maar daar houdt het op.Ze wil misschien haar hart luchten, even van zich af praten ipv zich de komende 4 dagen in haar eentje op te zitten vreten. Hopelijk moet ze werken dit weekend en komt ze niet in de verleiding met haar friend with benefits af te spreken.
Shoot first, ask questions later!

[...]

Ik kon niet eerder terecht dan dinsdag, ik heb gelijk de dokter gebeld toen de tweede streep verscheen.Dan weet je heel erg zeker dat je dit niet wil. En dat je dinsdag dit met zekerheid kan voorleggen aan de arts. Sterkte Bladora!
quote:OlympeMaxime schreef op 14 augustus 2015 @ 15:04:

Mjers, in elke bijsluiter van de pil staat dat er bij correct gebruik van de pil een bepaald percentage tóch zwanger wordt. Het zijn hele kleine percentages, maar het kan dus wel. Vertel dat ook even tegen je dochter, voor ze denkt dat jij de wijsheid in pacht hebt.

Dit is nu typisch de onzin waar ik het over had... Dit is om juridische redenen... Net omdat sommige vrouwen de pil niet correct inneemt, is de pil niet 100% effectief. Dit is een juridisch statement. Maar medisch gezien werkt de pil altijd...

Ga hier aub niet over in discussie, maar gebruik google...
quote:redbuIIetje schreef op 14 augustus 2015 @ 15:09:

[...]

Wel vervelend dat er nog 'n weekend overheen gaat. Hebben ze bij jullie geen artsen (of ziekenhuis) waar je 'n inloopspreekuur hebt?

Drink er maar 'n stevige borrel op dit weekend en over 4 daagjes is 't voorbij.Volgens mij moet de doctor me weer doorverwijzen naar een kliniek. Ik kan zondag wanneer ik veij ben naar een inloopkliniek gaan, maar die zijn echt drama en ze gaan me die pil blijkbaar niet gelijk geven dus ook weer een doorverwijzing. Wachten tot dinsdag maakt dan ook niet uit, ze geven de abortus pil tot 9 weken.
quote:mjers schreef op 14 augustus 2015 @ 15:12:

[...]

Dit is nu typisch de onzin waar ik het over had... Dit is om juridische redenen... Net omdat sommige vrouwen de pil niet correct inneemt, is de pil niet 100% effectief. Dit is een juridisch statement. Maar medisch gezien werkt de pil altijd...

Ga hier aub niet over in discussie, maar gebruik google...Okay, dan gaan we niet met jou in discussie. Daaaag, mjers!
IMHO
Ik schrok er ook echt van fleetfox. Je zou me eens moeten horen over vrouwen die 'door de pil heen' zwanger raken. En nu ben ik het zelf.
quote:grimblegrumble schreef op 14 augustus 2015 @ 15:13:

[...]

Okay, dan gaan we niet met jou in discussie. Daaaag, mjers!Daaaag, grimblegrumble... volwassen reactie van u... Echter onthoud mijn stelling toch maar.
quote:mjers schreef op 14 augustus 2015 @ 15:12:

[...]

Ga hier aub niet over in discussie, maar gebruik google...Gelukkig doet jouw dochter dat ook, nog voor ze jou raadpleegt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven