Geld & Recht alle pijlers

Consuminderaars, mustachians en knieperds gezocht ;)

04-08-2015 13:14 3007 berichten
Zijn er hier nog meer consuminderaars, mustachians en knieperds?

Ik geloof niet dat er al een echt leuk kletstopic is voor "zuinigerds". Ja, natuurlijk wel het vrekkentopic maar dat is meer om echt tips te delen voor geld terug acties. Maar ik ben benieuwd of er hier ook mensen zijn die bijvoorbeeld:

- Een staycation houden

- De hypotheek versneld aflossen

- Kiezen voor goedkope uitstapjes

En het leuk vinden om daarover te kletsen.

Nou, ik ben benieuwd

Op zoek naar een Roamler invite?? Kijk dan in dit topic: Roamler
Alle reacties Link kopieren
Ja, de sumiere openingstijden zijn een beetje funest voor mij. Een biebpas kost al gauw 36 euro hier. Dan moet je vaak de dingen ver vantevoren aanvragen. Vervolgens extra betalen voor het bespreken. Daarvoor kan ik makkelijk 5 of zes boeken kopen per jaar. Zeker als je ook tweedehands koopt.

Hmm

Heb gisteren wel GTA acties gehaald, voor 13 euro gratis boodschappen gedaan.

Fles sprite 1,5 liter (handig voor visite)

Vales stukjes (ben sowieso vegetariër)

Optimel drink 6 pakjes van 200 ml

Kees kaasplakken

Bolletje haver spelt beschuit

Ovee drie weken ga ik een maand op vakantie dus ga proberen nu mijn voorraad op te eten. Zonde om straks weg te gooien
Ik heb gisteren niet geconsuminderd. Er moest nog een hanglamp komen, dus ik heb een rondje online geshopt. Lamp gekocht van 30 euro, mooie halogeenpeer voor erin en nog een (goede) rasp uit de sale erbij, alles bij elkaar 60 euro. De halogeenlamp is natuurlijk ook niet echt duurzaam, maar ik wil even kijken of ik daar warmer licht van krijg dan van een ledlamp. Die vind ik toch wat ongezellig licht geven, ondanks dat ik warmwitte heb met de juiste hoeveelheid Kelvin. Als ik dan met één halogeenlamp wat warmer licht krijg is het totale licht meer in evenwicht hoop ik.

Wat betreft andere lampen in huis ben ik dan wel weer aan het consuminderen, niet bewust trouwens. Van twee oude tafelpoten en lampenkappen ga ik twee lampen maken voor naast de bank.
quote:Haley schreef op 17 augustus 2015 @ 08:38:

[...]

Bij onze bieb sturen ze het zelfs op naar "jouw" filiaal en je krijgt een mailtje wanneer het binnen is. Ik bestel overal vandaan en het komt allemaal naar mijn bieb. Nu ik hier wat andere ervaringen lees, besef ik wel hoe luxe het is! Ik betaal trouwens 55 euro per jaar en daar zit al deze service bij inbegrepen. I love de bieb

Hier precies hetzelfde. Het komt uit de hele provincie.

Geloof dat ik 45 euro betaal.
bij onze bieb heb je een pas waarbij je niet lid bent maar per boek betaalt, dat is dan 2,50 per keer. Meestal koop ik maar 4 op 6 boeken per jaar dus daar kom ik prima mee uit. Wel eenmalig kosten voor de pas maar ok. Toch goedkoper dan ze voor de helft tweede hands op marktplaats kopen.
--
quote:Haley schreef op 17 augustus 2015 @ 08:38:

[...]

Bij onze bieb sturen ze het zelfs op naar "jouw" filiaal en je krijgt een mailtje wanneer het binnen is. Ik bestel overal vandaan en het komt allemaal naar mijn bieb. Nu ik hier wat andere ervaringen lees, besef ik wel hoe luxe het is! Ik betaal trouwens 55 euro per jaar en daar zit al deze service bij inbegrepen. I love de bieb Hier is het ook zo! Ik lees heel veel en zou dat ook niet willen missen. Mijn abonnement bij de bibliotheek is dan ook mijn enige abonnement. Verder koop ik regelmatig boeken bij de kringloop, ik heb daar echt al heel veel goede, mooi uitziende boeken gekocht voor 1 tot 5 euro per stuk. Voor mijn verjaardag vraag ik altijd boekenbonnen zodat ik dan de boeken die ik echt al heel lang wil hebben nieuw kan kopen.
quote:lechatrose schreef op 15 augustus 2015 @ 22:47:

[...]

Nou komt hier wat meer binnen maar dat red ik ook never nooit niet hoor! Hier blijft per maand 400 euro over. Zou ik echt heel knieperig leven kan ik daar 600 van maken, maar dan houdt het echt op.

Hier ook een alleenverdiener, ik hou na de vaste lasten wel zo'n 700euro over, maar waar het blijft is mij een raadsel . Ik hou geen kasboekje bij, ben daar niet zo consequent in.

Tips om de vingers op de knip te houden, zijn dus zeer welkom
Toch een kasboekje bijhouden. Letten op de kleine uitgaven : drankje of snack onderweg, lunch in de kantine, betaald parkeren tikt vaak aardig aan.
Dank je wel Mug.

Ik denk zelf dat ik veel geld kwijt ben aan veel zooi. De Action en de Ikea zijn mijn grootste struikelblokken.

Voorbeeld: Ik was vorige week in de Action en zag dat de hand -en theedoeken in de aanbieding waren, dus ik neem 10 mee, kom ik thuis zag ik in de voorraadkast 3 nieuwe sets liggen pfff Terug brengen doe ik nooit, want het zijn toch dingen die toch ooit van pas komen.

Mijn dochter is ook een big spender; speelgoed, snoep en chips, ze gooit mijn karretje echt iedere keer weer vol.
anoniem_175604 wijzigde dit bericht op 17-08-2015 16:22
Reden: .
% gewijzigd
quote:milouda schreef op 17 augustus 2015 @ 16:21:

Dank je wel Mug.

Ik denk zelf dat ik veel geld kwijt ben aan veel zooi. De Action en de Ikea zijn mijn grootste struikelblokken.

Voorbeeld: Ik was vorige week in de Action en zag dat de hand -en theedoeken in de aanbieding waren, dus ik neem 10 mee, kom ik thuis zag ik in de voorraadkast 3 nieuwe sets liggen pfff Terug brengen doe ik nooit, want het zijn toch dingen die toch ooit van pas komen.

Mijn dochter is ook een big spender; speelgoed, snoep en chips, ze gooit mijn karretje echt iedere keer weer vol.

Juist op zo'n moment wel terug brengen. Het ligt al die tijd alleen maar in de weg, en als je het nodig hebt zijn ze vast wel weer ergens in de aanbieding.

Ik doe het andersom. Ik heb een lijstje in mijn telefoon (altijd bij me dus) van dingen waar ik nog naar op zoek ben. Ook met afmetingen etc. Zo stond er vanmorgen nog op mijn lijst, opbergbakken met deksel voor plank 70cm breed en 40 diep (mag evt uitsteken) inmiddels geslaagd bij de ikea. Ook koop ik veel kinderkleding tweedehands en hou een lijstje bij van wat ik al heb liggen (t shit lang/kort broek lang/kort jas winter/zomer etc) en ook van schoenen/laarzen/sloffen. Zo koop ik regelmatig dingen in het vooruit op de rommelmarkt/sale etc, zonder dat ik het straks dubbel heb.
Terug brengen ben ik tegenwoordig ook heel makkelijk mee geworden. Het gebeurt me ook heel vaak dat ik iets koop en dat ik dan maandag in de folder kijk en zie dat het in de aanbieding is. Dan breng ik het ook terug en koop het opnieuw met korting. Nu heb ik wel het voordeel dat ik heel vlakbij een groot winkelcentrum woon. Al kan dat ook wel een nadeel zijn als je er gevoelig voor bent.
Ik lees (bij vlagen) ook heel veel.

Bij mijn afstuderen een e-reader gekregen en dat is voor mij zeker een goeie geweest. Behalve echt mega handig (leest 10x beter dan op de ipad) krijg ik ook via via veel boeken doorgestuurd. Niet altijd het nieuwste en beste, maar genoeg om aan mijn leesverslaving te voldoen.
Ik probeer het ook zuinig aan te doen. Wij zijn aan het verbouwen en ik ben steeds druk bezig met folders/internet om de prijzen te vergelijken... Dat kan soms best een hoop schelen.

Ook probeer ik te consuminderen. Dat doe ik vooral omdat we gewoon veel te veel zooi in huis hebben. Ik heb al aardig wat weggedaan, maar nog niet genoeg. Omdat ik ook nogal lui ben, heb ik de spullen niet op Marktplaats gezet. Ik heb het naar de weggeefwinkel gebracht, zodat iemand anders er nog wat mee kan...
quote:quinta1976 schreef op 17 augustus 2015 @ 18:38:

Ik probeer het ook zuinig aan te doen. Wij zijn aan het verbouwen en ik ben steeds druk bezig met folders/internet om de prijzen te vergelijken... Dat kan soms best een hoop schelen.

Ook probeer ik te consuminderen. Dat doe ik vooral omdat we gewoon veel te veel zooi in huis hebben. Ik heb al aardig wat weggedaan, maar nog niet genoeg. Omdat ik ook nogal lui ben, heb ik de spullen niet op Marktplaats gezet. Ik heb het naar de weggeefwinkel gebracht, zodat iemand anders er nog wat mee kan...Voor verbouwen scheelt het ook vaak om via duitse site's te bestellen, en via mp kun je vaak handelaren vinden die ook een stuk goedkoper zijn dan de bouwmarkt
Mijn valkuil is kinderkleding, ik vind dat zo leuk om te kopen dat ik veel meer aanschaf dan nodig is. Met jongenskkeding valt het nog wel mee, maar nu we er een dochter bij hebben is het hek van de dam. Wat ik koop is meestal niet duur, maar wel veel. Ik geef ongeveer 50 euro per kind per maand uit. Dat valt op zich wel mee, maar voor 2 kinderen is het toch 1200 euro per jaar! En aangezien ze nu veel meer kleding hebben dan nodig kan het best wat minder. Heeft iemand tips om het wat in te perken?
Ik ben gelukkig niet zo´n verzamelaar. Ik koop eigenlijk alleen dingen die ik echt nodig heb, en dan ook vaak direct dingen die lang mee gaan. Het enige waar ik soms onnodig veel aan uitgeef is tijdschriften en boekjes en dat soort dingen. Ik heb echt zo veel lege notitieboekjes die ik alleen maar gekocht heb omdat ze zo mooi waren.
Oh, tijdschriften zijn voor mij ook een valkuil. Vooral rond kerst. Zo gezellig vind ik dat.
quote:milouda schreef op 17 augustus 2015 @ 15:15:

[...]

Hier ook een alleenverdiener, ik hou na de vaste lasten wel zo'n 700euro over, maar waar het blijft is mij een raadsel . Ik hou geen kasboekje bij, ben daar niet zo consequent in.

Tips om de vingers op de knip te houden, zijn dus zeer welkom Overal potjes voor maken. Boodschappen, cadeautjes, kleding, kapper etc. Echt alles. Wat er dan overblijft als je alle vaste lasten en potjes berekend hebt, is je spaarbedrag. Dat dan gelijk als je salaris binnen is dat spaarbedrag (laten) overmaken, zodat je niet in de verleiding komt het uit te geven.
quote:nicole123 schreef op 17 augustus 2015 @ 20:02:

Mijn valkuil is kinderkleding, ik vind dat zo leuk om te kopen dat ik veel meer aanschaf dan nodig is. Met jongenskkeding valt het nog wel mee, maar nu we er een dochter bij hebben is het hek van de dam. Wat ik koop is meestal niet duur, maar wel veel. Ik geef ongeveer 50 euro per kind per maand uit. Dat valt op zich wel mee, maar voor 2 kinderen is het toch 1200 euro per jaar! En aangezien ze nu veel meer kleding hebben dan nodig kan het best wat minder. Heeft iemand tips om het wat in te perken?Ik hou per kind 7 setjes aan. Deze setjes zijn onderling ook te combineren. Ik koop dit vaak allemaal in 1x zodat ik weet dat ze voorzien zijn. Ga 2x per jaar voor hun kleding winkelen. Schoen wanneer ze kapot of te klein zijn.
Dat klinkt wel als een goede strategie Jac. 5-10 sets zou wel genoeg moeten zijn lijkt me. Ik ben alleen bang dat als ik alles in 1x koop dat er juist op dat moment nauwelijks leuke dingen zijn (ik ben nogal kritisch) en dat je dan alles voor het volle pond koopt. Daarom koop ik vooral hap-snap dingen die ik en superleuk vind en die in de aanbieding zijn. Maar ik zou dan een goed systeem moeten hebben om bij te houden wat ze hebben en na 7 sets gewoon stoppen.
Van zoon weet ik tegenwoordig trouwens best aardig wat hij heeft, want jongenskkeding vind ik minder verleidelijk om te kopen en hij doet nu wat langer met 1 maat. Er hangen kleren in zijn kast in zijn huidige maat en wat in een volgende maat voor volgend jaar, dat kan ik overzien. Maar meisje heeft veel op de groei en groeit wekelijks weer uit een aantal van haar kleren. We krijgen ook veel kleding van anderen voor haar, waardoor het een onoverzichtelijke warboel wordt van vaak ook dingen waar niks anders goed bij past. Setjes werken bij haar nog niet zo goed, want vaak past een truitje van eens setje al/nog wel terwijl het broekje dan niet past.
Ik koop zelf per seizoen en per maat en dan wel beetje ruim genomen.

Ik koop niet iets voor volgend jaar in de uitverkoop. Ze krijgen een groeispurt en bv dat leuke winterjasje voor de winter past dan eigenlijk in de zomer en moet je alsnog een jas kopen en ben je dus alsnog duur uit.

Kan ook niet altijd alle 7 setjes in 1x vinden dan hou ik bij wat ik nog nodig heb en zodra ik dat zie koop ik het. Probeer wel zo snel mogelijk de garderobe compleet te hebben.

Dochter draagt veel jurken dus daar heb ik legging bij maar die ene legging past ook weer bij andere jurken of rokjes dus zo krijgt ze verschillende combinaties.
quote:lechatrose schreef op 17 augustus 2015 @ 20:26:

[...]

Overal potjes voor maken. Boodschappen, cadeautjes, kleding, kapper etc. Echt alles. Wat er dan overblijft als je alle vaste lasten en potjes berekend hebt, is je spaarbedrag. Dat dan gelijk als je salaris binnen is dat spaarbedrag (laten) overmaken, zodat je niet in de verleiding komt het uit te geven.

Als je Sns hebt worden je kosten gelijk verdeeld als het afgeschreven wordt. Ik doe er mijn voordeel mee.

Nog ¤60,- op het uitjes budget over .

Ik ben nu aan het ruimen (veel gratis op MP zetten).

Zojuist weer een vol boekje restaurantzegels gehad en dagje uit kaarten weggegeven.
7 setjes vind ik te echt veel weinig en dat red ik niet ook voor een heel halfjaar.

Mijn kinderen groeien nog hard en zijn smeerpoetsen en onhandig. en ik wil dat ze er niet slonzig bijlopen.

Marktplaats, ruilen met vriendinnen en sales aflopen in het echt en online. Scheelt ook al veel.
En van een FB pagina Kinderkleding en speelgoed, verzorgspullen (in mijn geval maken ipv) lid worden om te ruilen, te kopen en verkopen helpt ook wel.
anoniem_247041 wijzigde dit bericht op 17-08-2015 21:16
Reden: .
% gewijzigd
quote:Goede-Fee schreef op 17 augustus 2015 @ 21:11:

7 setjes vind ik te echt veel weinig en dat red ik niet ook voor een heel halfjaar.

Mijn kinderen groeien nog hard en zijn smeerpoetsen en onhandig. en ik wil dat ze er niet slonzig bijlopen.

Marktplaats, ruilen met vriendinnen en sales aflopen in het echt en online. Scheelt ook al veel.

Hier eten ze ook niet al te netjes hoor maar desondanks heb ik aan 7 sets echt genoeg. En tuurlijk als het te klein is dan wordt er nieuw gekocht evenals wanneer het kapot is. Maar merk dat ik met 2x per jaar niet vaak iets bij moet kopen. Ze krijgen Iedere dag schone kleren aan met 7 sets ligt er altijd reserve in de kast en iets in de was. Heb nog nooit misgepakt.

Heb nu dus in dd kast liggen

5 jurken

2 rokken

1 broek ( nog over van de winter)

4 vesten

3 lange shirt

7 leggings

3 korte shirts

Voor zoon iets meer... hij is sinds de einter niet gegroeid

7 korte broeken

7 lange broeken

7 tshirts

4 lange shirts

2 blouse

1 vest

Ondergoed en sokken hebben ze wel meet dan 7

Dus zodra ik ga winkelen worden er 7 nieuwe sets gekocht. En wat nog past van vorig seizoen wordt nog gedragen.
anoniem_244503 wijzigde dit bericht op 17-08-2015 21:22
Reden: aanvulling
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven