Mode & Beauty alle pijlers

Kapper

19-08-2015 18:57 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey iedereen,

Morgen ga ik naar de kapper en ik heb aangegeven highlights te willen. Dit is voor mij de eerste keer dat ik zoiets vernieuwends met mijn haar ga doen. Ik heb namelijk donkere krullen en heb nooit het idee gehad dat kappers goed met mijn haar konden omgaan. Ze knipten het altijd te kort of in laagjes met als gevolg dat ik een enorme bos met krullen kreeg (dit wil ik absoluut niet). Ben nooit tevreden geweest met mijn haar. Het zit nooit goed en moet vaak mijn haar in een knot of staart doen wil ik geen kroes haar krijgen. Het is enorm daarbij ook nog droog.

Maatgoed nu wil ik highlights proberen. Ik heb erg donker bruin haar, tegen zwart aan. Mijn vraag is nu voor welke kleur ik moet gaan? Ik denk dat ik toch richting blond moet gaan want lichtbruin zul je waarschijnlijk niet zien op mijn donkere haar? iemand tips of gelijkbare ervaringen?
Ik weet niet of bij bijna zwart haar highlights zo mooi zijn. Laat je goed informeren.
Ik heb zelf zwart haar en kan me geen highlight in mijn haar voorstellen, maar misschien vergis is me?
Zwart met blonde highlights lijkt me niet mooi. Van haar blonderen kan je haar nog droger worden trouwens.
.
Ik zou dan voor een paar tinten lichter gaan in highlights maar niet blond
.
quote:isa__88 schreef op 19 augustus 2015 @ 19:07:

Ik zou dan voor een paar tinten lichter gaan in highlights maar niet blondNee, dan lijkt het me meer op een zebra denk ik.
Ga voor een deze kleur is niet blond

Maar een beetje warm koper

Was echt verbaasd want ik dacht ook

Altijd in zwart haar highlights

Maar het kan ontzettend mooi staan

zie de link

http://www.beautylab.nl/w ... talab-maart-week-1_05.png
Dankje voor de link visje-lief! Is inderdaad echt mooi! Ik zal me morgen goed laten informeren wat mooi staat. Verder heb ik niet zwart haar, het is erg donker bruin, tegen het zwart aan. Het is niet volledig zwart.
Serena van beautylab heeft overigens een balyage laten zetten, geen highlights maar de kleur is wel heel mooi als je donker haar hebt! Gebruik je wel eens kokosolie als masker? Lekker een nachtje in laten trekken (je kussensloop wordt alleen wel een beetje vet) en goed wassen de volgende dag. Werkt bij mij heel goed voor mn pluizige haar! En inderdaad niet in lagen laten knippen (hooguit aan de voorkant in wat langere lagen), en je haar lekker lang laten groeien...laat die krullen maar lekker uitzakken ;) veel succes morgen bij de kapper!
Ik heb weleens heel dunne blonde highlights gehad bij zwart haar en gek genoeg stond dat best. De bedoeling was dat het vuurrode highlights zouden worden maar mijn haar kostte heel lang om te ontkleuren en ik was het zat daar te zitten.

Maar hou er dus rekening mee dat je haar misschien eerst ontkleurd moet worden.
quote:Noelle85 schreef op 19 augustus 2015 @ 19:36:

Serena van beautylab heeft overigens een balyage laten zetten, geen highlights maar de kleur is wel heel mooi als je donker haar hebt! Gebruik je wel eens kokosolie als masker? Lekker een nachtje in laten trekken (je kussensloop wordt alleen wel een beetje vet) en goed wassen de volgende dag. Werkt bij mij heel goed voor mn pluizige haar! En inderdaad niet in lagen laten knippen (hooguit aan de voorkant in wat langere lagen), en je haar lekker lang laten groeien...laat die krullen maar lekker uitzakken ;) veel succes morgen bij de kapper!Als ik mijn krullen laat uitzakken krijg ik zo'n driehoek. Lagen werken bij mij prima. Waarom wil je geen volume in je haar to?
Voor meer contrast in je haar kun je ook de onderste laag heel donker laten verven. Ik heb dit nu zo'n anderhalf jaar (in combinatie met koperbruin bovenop) en staat heel mooi, kan zelfs in combinatie met highlights.
gewoon black black black black nr 1.
Blonde highlights in zwart haar lijkt me niet zo mooi. Van bleken en ontkleuren wordt je haar trouwens nog droger, dus denk er wel even goed over na.
*prik*
quote:nienie86 schreef op 19 augustus 2015 @ 20:04:

Voor meer contrast in je haar kun je ook de onderste laag heel donker laten verven. Ik heb dit nu zo'n anderhalf jaar (in combinatie met koperbruin bovenop) en staat heel mooi, kan zelfs in combinatie met highlights.Dat wil ik ook nog weleens proberen!
quote:lboompje schreef op 19 augustus 2015 @ 19:22:

Dankje voor de link visje-lief! Is inderdaad echt mooi! Ik zal me morgen goed laten informeren wat mooi staat. Verder heb ik niet zwart haar, het is erg donker bruin, tegen het zwart aan. Het is niet volledig zwart.Dankje op internet zijn misschien nog meer mogelijkheden of je typt je haarkleur in en dan krijg je ook verschillende opties of een kleuren boek Bij de kapper
Als je op pinterest zoekt met balayage Black hair krijg je echt hele mooie resultaten vind ik. Balayage lijkt wel op highlights maar is iets natuurlijker en subtieler.
We gon' boogie oogie oggi, jiggle, wiggle and dance. Like the roof on fire.
quote:haakje schreef op 19 augustus 2015 @ 20:01:

[...]

Als ik mijn krullen laat uitzakken krijg ik zo'n driehoek. Lagen werken bij mij prima. Waarom wil je geen volume in je haar to?Ik wil wel volume, ik wil geen pluis! En als ik mijn haar in lagen laat knippen, wordt het dus pluis Ik heb alles op een lengte nu, dan wordt het ook geen driehoek. Maar ik heb hele rare krullen...meer van die krullen die je krijgt als je bijvoorbeeld een vlecht in hebt gehad. En dan met hele plukken steil ertussen. Raar haar
De enige tip die ik je kan geven is dat je naar een goede afro kapper moet gaan. Het gaat namelijk niet om welke kleur blond er tussen jouw zwarte haar zit maar om welke kleur blond er het beste bij jouw huidskleur past.

Als je bij een goede kapper zit kan je ook vertellen hoe je je haar het liefst wil hebben en een goede kapper zal dan ook je haar zo knippen dat je krullen vallen zoals jij wilt dat ze vallen.
Ik ben een paar weken terug met mijn donkerbruine haren naar de kapper gegaan en zij hebben (heel veel) highlights gezet waarbij die plukken dus volledig ontkleurd werden. Vervolgens komt er een spoeling overheen wat de kleur bepaald (colorrance ofzoiets), dat werd bij mij toch nog een beetje bruinig (spoeling had verkeerd gepakt). Dag erna terug en opnieuw met een lichtere spoeling, nu heb ik een prachtig kapsel met veel verschillende tinten variërend van echt blond tot lichtbruin (kastanje achtig). Vergt wel wat geld, tijd en geduld (en veel haarmaskers in het begin)
Bedankt voor jullie reacties! Nou ik ben naar de kapper geweest en moet zeggen dat ik er dubbele gedachten over heb. Aan de ene kant vind ik het wel weer leuk dat er weer eens iets anders met mijn haar is maar ik vind de hoeveelheid kleur dik tegen vallen. Het is een soort caramel kleur wat ik opzicht mooi vind maar het mag van mij nog een stuk heftiger. Ook is de kleur een beetje raar verdeeld over mijn haar, het zit niet in een soort patroon zoals je wel bij highlights ziet.. erg jammer, ben er ook een beetje chagrijnig over. :(

Verder wil ik eigenlijk gewoon geen krullen meer, heb mijn haar nooit leuk gevonden en probeer daarom mijn haar nu lang te laten worden zodat mijn krullen zwaar worden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven