Geld & Recht alle pijlers

Consuminderaars, mustachians en knieperds gezocht ;)

04-08-2015 13:14 3007 berichten
Zijn er hier nog meer consuminderaars, mustachians en knieperds?

Ik geloof niet dat er al een echt leuk kletstopic is voor "zuinigerds". Ja, natuurlijk wel het vrekkentopic maar dat is meer om echt tips te delen voor geld terug acties. Maar ik ben benieuwd of er hier ook mensen zijn die bijvoorbeeld:

- Een staycation houden

- De hypotheek versneld aflossen

- Kiezen voor goedkope uitstapjes

En het leuk vinden om daarover te kletsen.

Nou, ik ben benieuwd

Op zoek naar een Roamler invite?? Kijk dan in dit topic: Roamler
Ik doe eigenlijjk al mijn boodschappen bij de AH, vind dat gewoon een fijne winkel en de locatie is ook fijn.

De Aldi in nederland vind ik matig, bij de aldi in duitsland had je bijv.. ook gewoon echte coca cola. (andere cola drinken we niet) En dat Geld voor Meer dingen, en ik heb gewoon niet zo veel zin om 2 winkels bij langs te moeten.

Ik heb ook niet het Idee dat de Aldi nu zo veel goedkoper is.

Ach en binnenkort een feestje dus ik heb nu genoeg restaurantzegels dat ik het komend jaar ieder Weekend uit eten zou kunnen

Koopzegels koop ik dus wel, voor de 'rente'
Alle reacties Link kopieren
Grappig om te zien dat zoveel mensen punten en zegels sparen. Hier geen airmiles, koopzegels e.d. Wel dagje uitzegels gespaard en toen naar de dierentuin geweest maar daar stopt het ook wel

Tanken doen we bij een onbemande pomp, is goedkoper de goedkoopste in ons stadje. Doen we wanneer we boodschappen gaan doen elke week 20 euro er in, op is op. Dwingt om na te denken of ritjes gecombineerd kunnen worden e.d.

Boodschappen voor 80% ofzo bij de jumbo. Laagste prijs garantie, ook op groente en fruit. Zit een aldi naast, maar dingen die wij veel halen zijn daar niet goedkoper zoals bananen en wilde zalm om eens wat te noemen. Pandanrijst, walnoten/paranoten/pecannoten en 85% chocolade is daar wel goedkoper

Iets waar ik momenteel mee aan het experimenteren ben is dat onze jumbo nu een pick up point is. Het was al handig dat er zo'n zelfscan was, dan kun je tijdens het boodschappen doen zien hoeveel je uitgeeft. Maar met die pick up point kan ik op een relaxt moment met een volle maag een bestelling maken zonder prikkels van de geur van vers afgebakken broodjes, manlief die iets lekkers ziet enz. Vandaag de 2e keer een bestelling geplaatst en verbaasd door hoe laag het bedrag uitvalt, zelfs met de 2,50 tot 3,50 pick kosten (afhankelijk van tijdstip). Ook het voordeel dat je zeker weet dat iets op voorraad is en je niet terug hoeft aangezien we maar 1x per week boodschappen doen
Ik doe ook al mijn boodschappen bij de Ah. Lekker dichtbij en goede service. Vorig jaar waren kersen zo goed in de aanbieding dat ze zo op waren. Maar niet voor mij. Voor vaste klanten zetten ze wat weg.

De champignons uitverkocht, ik mocht kiezen of een grote doos champignons of een doos met kastanjechamp. voor dezelfde prijs. Ik vind het vriedelijk personeel

Ik doe mee met het bonusspaarprogramma en krijg persoonlijke aanbiedingen. Dat zijn dan spullen die ik vaak koop.Voor mijn verjaardag kreeg ik een fles champagne. Sowieso koop ik alles in de aanbieding. Of met 35% korting.

Mijn ouders spaarden vroeger wel zegels. Die legden ze in in het AH vaste klantenfonds. Omdat ik weekendhulp daar was, was het extra aantrekkelijk. Ze hadden een goed rendement. Zelf spaar ik nu geen zegels, maar ik las in de krant dat het wel aantrekkelijk is. Misschien toch maar eens overwegen.

Anna, de aldi hier heeft wel Coca cola.
Wat grappig bubbelwijn, mijn ervaring met de ah is juist helemaal niet positief. Het personeel is asociaal en chagerijnig, de gangpaden zijn te smal, de karretjes zijn te klein en de afrekenbanden zijn er niet op berekend dat je voor een hele week in 1 keer boodschappen komt doen.

De lidl daarentegen heeft vriendelijk personeel, de gangpaden zijn ruim, de karretjes zijn groot, ik kan alles in 1 keer op de band kwijt zonder dat er al vast begonnen moet worden met scannen voordat alles ligt, niemand gaat staan zuchten en steunen omdat ik een hele kar vol heb.

Alcohol drink ik nauwelijks, een fles champagne zou hier jaren staan te verpieteren, om luxere champignons geef ik niks, als iets echt op is verzin ik wel wat anders.Ik hou liever 18 euro per keer boodschappen doen over dan dat ik aan het einde van het jaar eerst een avond lang zegels zit te plakken voor een rendement van 2 euro.
Bij de aldi vind ik veel producten gewoon echt niet te eten, de kaas heeft meer met stopverf te maken dan met kaas. Bij de aldi kom ik dan weer echt helemaal nooit.
Oh wist niet dat de nederlandse Aldi tegenwoordig ook echte Cola heeft.

Nou ja, ik ben ondertussen ook wel verknocht aan mijn ah. De Aldi zit er letterlijk naast.....Maar kann me niet bekoren.
De aldi is nog dichterbij dan de Ah, maar heeft niet mijn voorkeur. Soms voor een vergeten ding; als pakjes drinken voor school of een zak krentenbollen. Maar het lukt mij niet om mijn weekboodschappen er te halen.En ik heb geen zin om naar verschillende supers te gaan.

De slechte verhalen van Uggla over de AH herken ik niet. Vind het een heerlijke ruime winkel. Wat ik ook leuk vind is dat ze veel plaatselijke kleine evenementen sponsoren. Zoals de kinderen van het timmerdorp in de zomervakantie krijgen een broodje knakworst. En bij een feest op school zorgen ze voor een lunchpakketje voor de kinderen. Dan heb ik wel een bepaalde sympathie voor een winkel.

De Lidl zit hier niet in de buurt. Ben ik een keer geweest en vond ik een rommelige winkel, nog erger dan de Aldi.
Boodschappen gaan hier bij Lidl en AH en voor goede aanbiedingen ga ik nog wel eens naar de Jumbo. Verder eens in de zoveel tijd naar de Aldi, daar hebben ze lekkere biologische rooibosthee.

Qua punten sparen alleen Airmiles hier. Dat gaat wel lekker met een leaseauto (niet zelf de brandstof betalen, wel de airmiles krijgen) waar per dag vier uur in gereden wordt voor woon-werkverkeer. Heeft al leuke goedkope hotelovernachtingen opgeleverd.
Wat ook een leuk programma is als je vaak voor je werk reist is het programma van Accor. Voor werk 14 dagen in Novotel gezeten en 2 vouchers van 40 euro verdient. Ook Ibis, Mercure en Sofitel vallen onder Accor.
Via Nipo spaar ik dan weer voor de bol-bonnen Wij zijn echte leesfanaten, en als we regelmatig een bon tegen de boeken aan kunnen gooien scheelt dat enorm!

Noten kopen wij inderdaad niet, van brood hoef ik geen luxe-variant, en groente en fruit kopen we eigenlijk nooit bij de AH. Inderdaad, dat is daar zo verrot ... Of er zitten gewoon grote torren in de volgens de verpakking voorgewassen sla, zoals mijn onderbuurvrouw van de week had of schimmel in de boontjes als ze nog in de winkel liggen (met een 'mwah dat kan *schouderophaal* misschien dat ik ze straks verwissel' van de groentejongen ... dus ...) Als we een Lidl in de buurt hadden zou ik het daar ook kopen, maar bij de Aldi is het groente en fruit op de een of andere manier niet lekker; zijn de bananen melig en zo. Dat wordt dus vooral Jumbo bij ons, en die zijn wbt vers groente en fruit in prijs vergelijkbaar met de Lidl en gelukkig ook erg goed.

Mag ik zeggen dat ik vooral weinig bij de AH kom omdat ik het een vervelende winkel vind? De kassa's piepen teveel, en alles lijkt altijd enorm vol gezet! Voor mijn Aspie man is het ook een nare winkel met teveel prikkels. Ik kom er vooral een keer in de maand of zo voor die paar dingetjes die nét goedkoper zijn, en zodra ik die te pakken heb ben ik zo snel mogelijk de winkel weer uit - en dat we allebei niet de tijd nemen om er te kijken en dingen mee te nemen die wel lekker maar niet nodig zijn scheelt natuurlijk enorm dus eigenlijk helpen ze ons besparen met al dat gepiep en de te harde muziek! Eigenlijk is dat een veel leukere manier om ernaar te kijken vind ik
Hangt heel erg van de vestiging af of een winkel prettig is of niet. De AH waar wij komen is echt heel goed, ruim opgezet, er wordt heel goed gelet op de kwaliteit/houdbaarheid van de producten, service is top. De Jumbo is juist weer om te huilen hier, echt niet te doen. Daar kom ik dan weer alleen voor wat favorieten of een goede aanbieding.
Ik vind de AH op zich een prima winkel, maar gewoon zo duur. En in onze nieuwe woonplaats is het de kleinste supermarkt.

De Lidl is de grootste en zit om de hoek, de Dirk ook, daar haal ik de boodschappen die ik bij de Lidl niet kan vinden. Mijn vriend vind de Dirk een vervelende winkel. Ik stoor me denk ik gewoon niet zo snel.
quote:Uggla schreef op 21 augustus 2015 @ 15:54:

Hier gaan de sportkosten opeens als een gek omhoog. Bij mijn vereniging zijn allerlei veranderingen waardoor de kosten voor mij persoonlijk ongeveer 2 keer zo hoog uitvallen, ook mijn oudste zoon gaat een extra sport beoefenen waar natuurlijk contributie betaald moet worden. Waar we al deze extra kosten van moeten betalen moeten we nog maar even zien. Waarschijnlijk een lager kledingbudget voor de kinderen (ons eigen kledingbudget staat al op een absoluut minimum van 20 euro per maand), iets minder boodschappengeld, zelf minder vaak naar de kapper 1-2 keer per jaar ipv 3-4 keer per jaar en mogelijk nog minder geld voor uitjes.

Af en toe word ik er wel een beetje moedeloos van. Wij verdienen niet slecht, maar de opvangkosten voor de kinderen zijn dusdanig hoog dat er weinig overblijft. Als we meer zouden gaan verdienen dan zouden we minder toeslag krijgen waardoor dat op dit moment niet de moeite waard lijkt. Ik ben het er totaal mee eens dat de gemeenschap niet voor de opvang van mijn kinderen hoeft te betalen hoor, maar als ik weer eens sta te puzzelen in de lidl terwijl ik echt geen slecht salaris heb dan baal ik er wel eens enorm van.

Wat rot van die sportkosten! Twee keer zoveel kosten voor jou ineens, pff... Maar eh, als ik zo je boodschappenlijst bekijk zou ik het persoonlijk eerder besparen op candybars dan op kledingbudget.

Over dat meer werken niet uit zou kunnen. Dat klopt niet. Dat is korte termijn denken. J verdient nu met meer werken maar een klein beetje meer omdat je ook meer opvang moet betalen en zo, maar op de lange termijn veel meer. Hoger pensioen, hogere ww- en zw-uitkering mocht je ontslag krijgen of ziek worden, betere loopbaanmogelijkheden, etc. Imo kan dat altijd uit.

Verder helemaal met je eens over AH vs Lidl, ik vind mijn AH ook helemaal niet prettig, en de Lidl gewoon beter. Euroshopperproducten zijn slechter van kwaliteit dan Lidl- en Aldiproducten. En juist al die spaardingen bij AH vind ik irritant, want natuurlijk betaal je dat gewoon zelf via de boodschappen. Niets is gratis he, het geld komt ergens vandaan. Ik doe het liefst boodschappen bij winkels zonder spaaracties.
Tja, zelfs de Lidl heeft tegenwoordig spaaracties.

AH Basic (vroeger Euroshopper) is inderdaad van mindere kwaliteit dan spullen van de Lidl, maar vaak wel goedkoper. Kwaliteit van de Lidl is vergelijkbaar met huismerk/A-merk en daarin dus veel goedkoper. Maar als je echt zuinig moet doen is alleen boodschappen doen bij de Lidl niet per se het goedkoopste.
quote:Goede-Fee schreef op 21 augustus 2015 @ 17:16:

Nee de Appie had ik al uitgesloten he? De Deen mijn meest bezochte winkel heeft geen zegels inderdaad.

Ik kom ook nog best vaak bij de jumbo maar die bij ons is een zegelvrije winkel.

Kom ook wel eens bij de Vomar, maar niet vaak, alleen voor aanbiedingen, misschien gewoon eens kijken hoelang zo'n boekje duurt, ik zal er niet vaker dan nu heen gaan.De Vomar heeft geen boekje, maar een pasje. Je betaalt 10% van je boodschappen wat je spaart op je pasje. Je krijgt hier 4% premie van de Vomar bovenop als je het opneemt. Ik spaar het altijd op tot de zomervakantie en neem dat dan als contant geld mee.
Procrastinate now and panic later.
Ik hou zelf erg van AH vanwege het uitgebreide assortiment. Bij de Aldi ben ik fan van het goedkope biologische spul.

Bij de Vomar kom ik alleen maar doordat hij zowat naast mijn huis zit.
Procrastinate now and panic later.
quote:olijfgroen schreef op 22 augustus 2015 @ 12:36:

[...]

De Vomar heeft geen boekje, maar een pasje. Je betaalt 10% van je boodschappen wat je spaart op je pasje. Je krijgt hier 4% premie van de Vomar bovenop als je het opneemt. Ik spaar het altijd op tot de zomervakantie en neem dat dan als contant geld mee.Dank! ik ga eens zo'n pas aanschaffen.
quote:lechatrose schreef op 22 augustus 2015 @ 12:19:

Tja, zelfs de Lidl heeft tegenwoordig spaaracties.

AH Basic (vroeger Euroshopper) is inderdaad van mindere kwaliteit dan spullen van de Lidl, maar vaak wel goedkoper. Kwaliteit van de Lidl is vergelijkbaar met huismerk/A-merk en daarin dus veel goedkoper. Maar als je echt zuinig moet doen is alleen boodschappen doen bij de Lidl niet per se het goedkoopste.

Klopt, en juist in dingen als kaas, (goedkoop) brood etc. waarbij de kwaliteit echt uitmaakt zijn ze beter voor dezelfde prijs. Ik bedoel ... dat druppie aanmaak in mijn water merk ik echt geen verschil tussen 99 cent van de euroshopper of 1,79 bij de Aldi/Lidl, en dan is die 80 cent makkelijk verdiend. Zelfde met rijst en pasta, ik merk niet genoeg verschil om een euro per kilo meer te betalen. Maar de kaas en brood merk ik het verschil dus wel, en bijvoorbeeld bij chocola is bij de Lidl en Aldi echt veel lekkerder dan Basic - en als ik iets lekkers koop wil ik het wel lekker vinden, anders kan ik het beter laten liggen.

Ik zou inderdaad wel eerder op de candybars, snoep en koek besparen (als wij zoveel zouden eten zou ik dichtgroeien! ) dan op kleding. Heel veel is 20,- in de maand niet voor kleding, ennuh ... als je minder snoept hoef je er ook nog eens minder af te sporten, en kan je die 7,20 bij de goedkoopste prijzen elke week bij je kledingbudget optellen
Het boek hypotheekvrij is uit en meteen doorverkocht via marktplaats.

Vandaag lekker bbqen bij vrienden en morgen de huishoudelijke taken en lekker lummelen.

Qua kleding kan ik de documentaire: the true cost, van harte aanraden.
Ik was vandaag bij de Action, en ben de deur uitgelopen met dingen die ik echt nodig had: stofzuigerzakken, theedoos, vacumzakken voor het opbergen van een dekbed, en doosje krijtjes voor dochter, dus geen prulletjes vandaag.
Ik ga voor groente en fruit, kaas, noten, brood en exotische dingen eigenlijk altijd naar de markt. Daar gaan we meestal wel naar de groentekraam die het duurst is, maar die is ruim goedkoper dan de supermarkt en heeft een goede (constante) kwaliteit. De andere dingen (yoghurt, melk, bloem) haal ik bij de AH (basic-variant) en dat werkt prima hier
kom de laatste tijd veel bij Dirk. Mijn man vindt de winkel schreeuwerig en onlogisch ingedeeld maar ik ben er nu gewend aan.

Dirk heeft goede aanbiedingen (kaas 2e gratis en zoete aardapelen.).

Deen ga ik alleen voor de aanbiedingen heen (afgelopen week dus niet ) en AH ook voor de aanbiedingen.

Haal melk / yoghurtbij de Lidl (langere houdbaarheid dan AH/ Jumbo).

Zit alleen qua brood nog te twijfelen. Moet 100% spelt hebben maar reageer nu toch op die van de Jumbo. Die van de Lidl heeft tarwegluten erin(allergie dus no go) en die van AH vind ik niets (te kleine plakjes etc).
Zelf bakken een optie?
Hypothetisch een goed idee om minder te sporten en dus minder te eten ware het niet dat ik ook ontzettend chagrijnig word van niet sporten. Door al dat gesport moet ik 4500 kcal eten om alleen maar op gewicht te blijven. Met 65kilo bij 1.80 ben ik al niet dik dus dan mag ik best iedere dag een mars, of de lidl variant daarvan, of 2, of 3. :-)

20 euro kledingbudget is inderdaad niet veel maar met die idiote maten van mij moet ik toch alles wat lange mouwen of lange pijpen heeft zelf maken, dus dat kost weinig.

Het is dus zeker een bewuste financiële keuze om eea op deze manier te bekostigen (en ondertussen klaag ik lekker door dat het allemaal zo duuuhuiur is)

Wij zijn pas verhuisd van een grote stad naar een kleine stad. De markt stelt hier echt niets voor. 8 kramen in totaal waarvan 1 groente/fruit kraam. En die is dan ook nog eens veel duurder dan de lidl!
Ik ging er ergens al vanuit dat je het wel bedacht had hoor En ja, dat is zeker een bijkomend voordeel van sporten (of in ieder geval bewegen): je hoofd wordt er zo lekker leeg van. En het leuke van consuminderen is, dat het niet alleen gaat om minder geld uitgeven, maar het gaat om geld uitgeven aan dat wat je belangrijk vindt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven