
Ergernissen in de supermarkt 2

vrijdag 21 augustus 2015 om 19:27
quote:MinkeDeWit schreef op 21 augustus 2015 @ 17:37:
Gisteren bij AH legde ik heel onschuldig mijn boodschappen op de bewegende band. De boodschappen kwamen dus verspreid over de band te liggen, prima, en aan het eind zet ik het balkje. Begint de mevrouw achter mij een heel verhaal over dat het echt niet handig van me is om de hele band in beslag te nemen, dat zijn nu moet wachten met haar boodschappen bladiebladiebla. Dus ik kijk haar aan en zeg 'oh', waarop zij nog even extra ging mopperen in zichzelf of hopende op bijval van anderen.
Zij was fout toch?
Het probleem is dat de band ook een keer stopt, als je eerste boodschapje bij de kassajuf is aangekomen. En als jouw laatste boodschapje dan nog aan het einde van de band ligt kan de volgende mevrouw haar boodschapjes dus niet meteen kwijt. Die mevrouw heeft dus een punt, al kun je je natuurlijk afvragen wat voor tijdwinst je haalt als je je boodschappen meteen op de band kunt zetten maar nog steeds moet wachten tot de vorige schapjes gescand en betaald zijn.
Voor de zekerheid veeg ik mijn schapjes in voorkomende gevallen maar bij elkaar, zodat de mensen achter me lekker verder kunnen werken. Niet dat ze daar echt mee opschieten dus, maar ik heb geen zin in dat gezeur en gezucht. En het scheelt mij toch zeker ook weer zo'n 17 milliseconden per boodschappenbeurt, omdat de band dan wat minder lang hoeft te lopen voor ik mag afrekenen.
Gisteren bij AH legde ik heel onschuldig mijn boodschappen op de bewegende band. De boodschappen kwamen dus verspreid over de band te liggen, prima, en aan het eind zet ik het balkje. Begint de mevrouw achter mij een heel verhaal over dat het echt niet handig van me is om de hele band in beslag te nemen, dat zijn nu moet wachten met haar boodschappen bladiebladiebla. Dus ik kijk haar aan en zeg 'oh', waarop zij nog even extra ging mopperen in zichzelf of hopende op bijval van anderen.
Zij was fout toch?
Het probleem is dat de band ook een keer stopt, als je eerste boodschapje bij de kassajuf is aangekomen. En als jouw laatste boodschapje dan nog aan het einde van de band ligt kan de volgende mevrouw haar boodschapjes dus niet meteen kwijt. Die mevrouw heeft dus een punt, al kun je je natuurlijk afvragen wat voor tijdwinst je haalt als je je boodschappen meteen op de band kunt zetten maar nog steeds moet wachten tot de vorige schapjes gescand en betaald zijn.
Voor de zekerheid veeg ik mijn schapjes in voorkomende gevallen maar bij elkaar, zodat de mensen achter me lekker verder kunnen werken. Niet dat ze daar echt mee opschieten dus, maar ik heb geen zin in dat gezeur en gezucht. En het scheelt mij toch zeker ook weer zo'n 17 milliseconden per boodschappenbeurt, omdat de band dan wat minder lang hoeft te lopen voor ik mag afrekenen.

vrijdag 21 augustus 2015 om 19:44
quote:Lady-Voldemort schreef op 21 augustus 2015 @ 19:27:
[...]
Het probleem is dat de band ook een keer stopt, als je eerste boodschapje bij de kassajuf is aangekomen. En als jouw laatste boodschapje dan nog aan het einde van de band ligt kan de volgende mevrouw haar boodschapjes dus niet meteen kwijt. Die mevrouw heeft dus een punt, al kun je je natuurlijk afvragen wat voor tijdwinst je haalt als je je boodschappen meteen op de band kunt zetten maar nog steeds moet wachten tot de vorige schapjes gescand en betaald zijn.
Voor de zekerheid veeg ik mijn schapjes in voorkomende gevallen maar bij elkaar, zodat de mensen achter me lekker verder kunnen werken. Niet dat ze daar echt mee opschieten dus, maar ik heb geen zin in dat gezeur en gezucht. En het scheelt mij toch zeker ook weer zo'n 17 milliseconden per boodschappenbeurt, omdat de band dan wat minder lang hoeft te lopen voor ik mag afrekenen.Volgens mij kan de kassamedewerker sneller scannen als de boodschappen achter elkaar liggen, in plaats van opgestapeld, dus dat zou dan toch zeker weer 0,2 seconden tijdswinst op moeten leveren. Ik heb trouwens een hekel aan van die turbocaissieres, die als een dolle je boodschappen doorgooien na het scannen.
[...]
Het probleem is dat de band ook een keer stopt, als je eerste boodschapje bij de kassajuf is aangekomen. En als jouw laatste boodschapje dan nog aan het einde van de band ligt kan de volgende mevrouw haar boodschapjes dus niet meteen kwijt. Die mevrouw heeft dus een punt, al kun je je natuurlijk afvragen wat voor tijdwinst je haalt als je je boodschappen meteen op de band kunt zetten maar nog steeds moet wachten tot de vorige schapjes gescand en betaald zijn.
Voor de zekerheid veeg ik mijn schapjes in voorkomende gevallen maar bij elkaar, zodat de mensen achter me lekker verder kunnen werken. Niet dat ze daar echt mee opschieten dus, maar ik heb geen zin in dat gezeur en gezucht. En het scheelt mij toch zeker ook weer zo'n 17 milliseconden per boodschappenbeurt, omdat de band dan wat minder lang hoeft te lopen voor ik mag afrekenen.Volgens mij kan de kassamedewerker sneller scannen als de boodschappen achter elkaar liggen, in plaats van opgestapeld, dus dat zou dan toch zeker weer 0,2 seconden tijdswinst op moeten leveren. Ik heb trouwens een hekel aan van die turbocaissieres, die als een dolle je boodschappen doorgooien na het scannen.
vrijdag 21 augustus 2015 om 19:50
quote:Saracenen schreef op 21 augustus 2015 @ 16:43:
[...]
Ik was voor het eerst sinds tijden bij de Delhaize, waar je ook cash aan de machine geeft. Er is wel een caissière die je boodschappen scant, maar die zal op den duur ook wel verdwijnen. Ik kom te weinig bij de echte bakker, maar zal er eens op letten de komende maand. Is ergens wel logisch, hoewel er bij de bakker waar ik vroeger kwam een dame zat voor de betaling en meerdere dames voor de bestellingen. Het is er ook altijd enorm druk.Bij het Vlaamsch Broodhuys kun je alleen maar pinnen. De eerste keer wist ik dat niet, ik kwam van de markt en dan laat ik mijn pinpas altijd thuis omdat het daar krioelt van de zakkenrollers maar toevallig stond er een buurvrouw die wel een pinpas bij zich had.
[...]
Ik was voor het eerst sinds tijden bij de Delhaize, waar je ook cash aan de machine geeft. Er is wel een caissière die je boodschappen scant, maar die zal op den duur ook wel verdwijnen. Ik kom te weinig bij de echte bakker, maar zal er eens op letten de komende maand. Is ergens wel logisch, hoewel er bij de bakker waar ik vroeger kwam een dame zat voor de betaling en meerdere dames voor de bestellingen. Het is er ook altijd enorm druk.Bij het Vlaamsch Broodhuys kun je alleen maar pinnen. De eerste keer wist ik dat niet, ik kwam van de markt en dan laat ik mijn pinpas altijd thuis omdat het daar krioelt van de zakkenrollers maar toevallig stond er een buurvrouw die wel een pinpas bij zich had.
verba volant, scripta manent.
vrijdag 21 augustus 2015 om 20:51
quote:Nobelenobody schreef op 21 augustus 2015 @ 17:56:
[...]
Ze herkent me, ik kom daar veel vaker hoor.
Het is alsof ze een bandje afspelen.
Ik zou het onthouden, ik herken iedereen als ik ze vaker dan 1 keer zie.
Ik snap wel dat ze het verplicht zijn om te vragen, ik zou dat werk ook niet kunnen doen.
ja jíj zou het onthouden.
Maar niet iedereen is hetzelfde..
Ik zie mensen soms 10 keer en de elfde keer herken ik ze niet.
En betreft klanten...al die gezichten zijn me eender.
[...]
Ze herkent me, ik kom daar veel vaker hoor.
Het is alsof ze een bandje afspelen.
Ik zou het onthouden, ik herken iedereen als ik ze vaker dan 1 keer zie.
Ik snap wel dat ze het verplicht zijn om te vragen, ik zou dat werk ook niet kunnen doen.
ja jíj zou het onthouden.
Maar niet iedereen is hetzelfde..
Ik zie mensen soms 10 keer en de elfde keer herken ik ze niet.
En betreft klanten...al die gezichten zijn me eender.

vrijdag 21 augustus 2015 om 21:41
quote:MinkeDeWit schreef op 21 augustus 2015 @ 19:44:
[...]
Volgens mij kan de kassamedewerker sneller scannen als de boodschappen achter elkaar liggen, in plaats van opgestapeld, dus dat zou dan toch zeker weer 0,2 seconden tijdswinst op moeten leveren. Ik heb trouwens een hekel aan van die turbocaissieres, die als een dolle je boodschappen doorgooien na het scannen.Oh ja, van die ijveriken die mijn (spuugdure) Westmalle tripeltjes na het scannen met een boog de bak in smijten, zodat ik thuis eerst een halve dag moet wachten voordat ik ze op kan drinken omdat ze anders meteen na het openen leeg ejaculeren. De laatste keer heb ik ze gewoon weg laten zetten en nieuwe gehaald... zijn ze nou gek.
[...]
Volgens mij kan de kassamedewerker sneller scannen als de boodschappen achter elkaar liggen, in plaats van opgestapeld, dus dat zou dan toch zeker weer 0,2 seconden tijdswinst op moeten leveren. Ik heb trouwens een hekel aan van die turbocaissieres, die als een dolle je boodschappen doorgooien na het scannen.Oh ja, van die ijveriken die mijn (spuugdure) Westmalle tripeltjes na het scannen met een boog de bak in smijten, zodat ik thuis eerst een halve dag moet wachten voordat ik ze op kan drinken omdat ze anders meteen na het openen leeg ejaculeren. De laatste keer heb ik ze gewoon weg laten zetten en nieuwe gehaald... zijn ze nou gek.
vrijdag 21 augustus 2015 om 21:48
quote:MinkeDeWit schreef op 21 augustus 2015 @ 19:44:
[...]
Volgens mij kan de kassamedewerker sneller scannen als de boodschappen achter elkaar liggen, in plaats van opgestapeld, dus dat zou dan toch zeker weer 0,2 seconden tijdswinst op moeten leveren. Ik heb trouwens een hekel aan van die turbocaissieres, die als een dolle je boodschappen doorgooien na het scannen.
Het tempo van de kassamedewerker... Daar noem je wel een ergernispuntje!
Vooral bij de Hema, waar het sinds enige tijd (zoals bij velen) nieuw beleid is om alle krachten met een jarenlang dienstverband in te ruilen voor puistige pubers, is het een drama.
Laatst flink ingeslagen met kleding voor mijn twee kleuters. Alles zit op van die kapstokjes. Tergend langzaam wordt alles daar eerst van ontdaan. Dan wordt de hele stapel pas gescand om vervolgens alles in hetzelfde slakkentempo op te gaan vouwen (nog netter dan ik het thuis doe, dat dan weer wel).
Als ik tijdig genoeg in de gaten krijg dat ik hier weer met zo'n trage Truus te maken heb wil ik alvast zelf al wel eens beginnen met het spul van de hangertjes te trekken.
Ik weet niet waar ik me meer aan erger; de verloren tijd of de gedachte dat zo'n kind nu zelf niet kan bedenken dat het allemaal even rapper kan/moet.
Het vriendje van puberella werkt bij de Blokker en scheurt standaard een te klein stuk papier af wanneer ik heb aangegeven dat dochters kado moet worden ingepakt. Mijn timmermansoog ziet al bij het afscheuren: "Dit gaat hem niet worden" Maar het ventje probeert toch dapper, al vouwend en plakkend Barbie in het papier te frotten.
Na twee ampele pogingen moet hij de strijd staken en ratst hij geërgerd en beschaamd een volgend stuk papier van de rol. Wat door de frustratie prompt doormidden scheurt.
Gelukkig staan de goedkope rolletjes inpakpapier vaak vlakbij de kassa... Scheelt een hoop ergernis ( en niet alleen bij mij).
[...]
Volgens mij kan de kassamedewerker sneller scannen als de boodschappen achter elkaar liggen, in plaats van opgestapeld, dus dat zou dan toch zeker weer 0,2 seconden tijdswinst op moeten leveren. Ik heb trouwens een hekel aan van die turbocaissieres, die als een dolle je boodschappen doorgooien na het scannen.
Het tempo van de kassamedewerker... Daar noem je wel een ergernispuntje!
Vooral bij de Hema, waar het sinds enige tijd (zoals bij velen) nieuw beleid is om alle krachten met een jarenlang dienstverband in te ruilen voor puistige pubers, is het een drama.
Laatst flink ingeslagen met kleding voor mijn twee kleuters. Alles zit op van die kapstokjes. Tergend langzaam wordt alles daar eerst van ontdaan. Dan wordt de hele stapel pas gescand om vervolgens alles in hetzelfde slakkentempo op te gaan vouwen (nog netter dan ik het thuis doe, dat dan weer wel).
Als ik tijdig genoeg in de gaten krijg dat ik hier weer met zo'n trage Truus te maken heb wil ik alvast zelf al wel eens beginnen met het spul van de hangertjes te trekken.
Ik weet niet waar ik me meer aan erger; de verloren tijd of de gedachte dat zo'n kind nu zelf niet kan bedenken dat het allemaal even rapper kan/moet.
Het vriendje van puberella werkt bij de Blokker en scheurt standaard een te klein stuk papier af wanneer ik heb aangegeven dat dochters kado moet worden ingepakt. Mijn timmermansoog ziet al bij het afscheuren: "Dit gaat hem niet worden" Maar het ventje probeert toch dapper, al vouwend en plakkend Barbie in het papier te frotten.
Na twee ampele pogingen moet hij de strijd staken en ratst hij geërgerd en beschaamd een volgend stuk papier van de rol. Wat door de frustratie prompt doormidden scheurt.
Gelukkig staan de goedkope rolletjes inpakpapier vaak vlakbij de kassa... Scheelt een hoop ergernis ( en niet alleen bij mij).
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
vrijdag 21 augustus 2015 om 21:58
quote:MinkeDeWit schreef op 21 augustus 2015 @ 19:44:
[...]
Volgens mij kan de kassamedewerker sneller scannen als de boodschappen achter elkaar liggen, in plaats van opgestapeld, dus dat zou dan toch zeker weer 0,2 seconden tijdswinst op moeten leveren. Ik heb trouwens een hekel aan van die turbocaissieres, die als een dolle je boodschappen doorgooien na het scannen.Ik erger me dus ook heel erg aan die cassieres die de band door laten lopen waardoor alles achter elkaar ligt. Ik geloof er geen zak van dat het tijdswinst oplevert, ik sta in zo'n geval altijd langer te wachten. Daarnaast neemt het belachelijk veel ruimte in beslag wat anderen in de weg zit, allemaal de schuld van de cassiere die vervolgens rustig alles op dr dooie gemakje gaat zitten scannen. Doe mij die turbotruus maar, op het gooien na.
[...]
Volgens mij kan de kassamedewerker sneller scannen als de boodschappen achter elkaar liggen, in plaats van opgestapeld, dus dat zou dan toch zeker weer 0,2 seconden tijdswinst op moeten leveren. Ik heb trouwens een hekel aan van die turbocaissieres, die als een dolle je boodschappen doorgooien na het scannen.Ik erger me dus ook heel erg aan die cassieres die de band door laten lopen waardoor alles achter elkaar ligt. Ik geloof er geen zak van dat het tijdswinst oplevert, ik sta in zo'n geval altijd langer te wachten. Daarnaast neemt het belachelijk veel ruimte in beslag wat anderen in de weg zit, allemaal de schuld van de cassiere die vervolgens rustig alles op dr dooie gemakje gaat zitten scannen. Doe mij die turbotruus maar, op het gooien na.
vrijdag 21 augustus 2015 om 22:02
quote:Lady-Voldemort schreef op 21 augustus 2015 @ 21:41:
[...]
Oh ja, van die ijveriken die mijn (spuugdure) Westmalle tripeltjes na het scannen met een boog de bak in smijten, zodat ik thuis eerst een halve dag moet wachten voordat ik ze op kan drinken omdat ze anders meteen na het openen leeg ejaculeren. De laatste keer heb ik ze gewoon weg laten zetten en nieuwe gehaald... zijn ze nou gek.
[...]
Oh ja, van die ijveriken die mijn (spuugdure) Westmalle tripeltjes na het scannen met een boog de bak in smijten, zodat ik thuis eerst een halve dag moet wachten voordat ik ze op kan drinken omdat ze anders meteen na het openen leeg ejaculeren. De laatste keer heb ik ze gewoon weg laten zetten en nieuwe gehaald... zijn ze nou gek.
Come fly with me on a jetplane

vrijdag 21 augustus 2015 om 22:43
quote:MarianneDavids schreef op 21 augustus 2015 @ 19:50:
[...]
Bij het Vlaamsch Broodhuys kun je alleen maar pinnen. De eerste keer wist ik dat niet, ik kwam van de markt en dan laat ik mijn pinpas altijd thuis omdat het daar krioelt van de zakkenrollers maar toevallig stond er een buurvrouw die wel een pinpas bij zich had.
Ik woon in het noorden van België, daar zijn zowat alle bakkers Vlaamsch Ik kom er trouwens vooral uit zelfbescherming, want ze hebben altijd zoveel lekkers dat ik het nooit bij een broodje kan houden
quote:winterteen schreef op 21 augustus 2015 @ 21:58:
[...]
Ik erger me dus ook heel erg aan die cassieres die de band door laten lopen waardoor alles achter elkaar ligt. Ik geloof er geen zak van dat het tijdswinst oplevert, ik sta in zo'n geval altijd langer te wachten. Daarnaast neemt het belachelijk veel ruimte in beslag wat anderen in de weg zit, allemaal de schuld van de cassiere die vervolgens rustig alles op dr dooie gemakje gaat zitten scannen. Doe mij die turbotruus maar, op het gooien na.Ik geloof dat in het vorige topic iemand zei dat niet alle banden door caissières gestuurd kunnen worden.
[...]
Bij het Vlaamsch Broodhuys kun je alleen maar pinnen. De eerste keer wist ik dat niet, ik kwam van de markt en dan laat ik mijn pinpas altijd thuis omdat het daar krioelt van de zakkenrollers maar toevallig stond er een buurvrouw die wel een pinpas bij zich had.
Ik woon in het noorden van België, daar zijn zowat alle bakkers Vlaamsch Ik kom er trouwens vooral uit zelfbescherming, want ze hebben altijd zoveel lekkers dat ik het nooit bij een broodje kan houden
quote:winterteen schreef op 21 augustus 2015 @ 21:58:
[...]
Ik erger me dus ook heel erg aan die cassieres die de band door laten lopen waardoor alles achter elkaar ligt. Ik geloof er geen zak van dat het tijdswinst oplevert, ik sta in zo'n geval altijd langer te wachten. Daarnaast neemt het belachelijk veel ruimte in beslag wat anderen in de weg zit, allemaal de schuld van de cassiere die vervolgens rustig alles op dr dooie gemakje gaat zitten scannen. Doe mij die turbotruus maar, op het gooien na.Ik geloof dat in het vorige topic iemand zei dat niet alle banden door caissières gestuurd kunnen worden.

vrijdag 21 augustus 2015 om 23:11
quote:Lotte35 schreef op 21 augustus 2015 @ 19:26:
Ik heb me vandaag kostelijk vermaakt bij AH, met het 'automatische sinaasappeluitpersapparaat'.
Wat een geinig ding is dat joh. Het kost waarschijnlijk anderhalf uur om het schoon te maken, maar anders zou ik er best eentje thuis willen hebben
Ik realiseer me dat ik nu te positief ben voor dit topic, dus een puntje van ergernis was wel dat ik ongeveer een kwartier bezig ben geweest om de dop recht op het flesje te krijgen.
Heel erg handig ben ik nooit geweest. Gelukkig ben ik wel ongelofelijk intelligent mijn man zegt (werkzaam bij AH) nooit dat apparaat aan het eind van de dag gebruiken. Hij wordt gedurende de dag niet schoongemaakt.
Ik heb me vandaag kostelijk vermaakt bij AH, met het 'automatische sinaasappeluitpersapparaat'.
Wat een geinig ding is dat joh. Het kost waarschijnlijk anderhalf uur om het schoon te maken, maar anders zou ik er best eentje thuis willen hebben
Ik realiseer me dat ik nu te positief ben voor dit topic, dus een puntje van ergernis was wel dat ik ongeveer een kwartier bezig ben geweest om de dop recht op het flesje te krijgen.
Heel erg handig ben ik nooit geweest. Gelukkig ben ik wel ongelofelijk intelligent mijn man zegt (werkzaam bij AH) nooit dat apparaat aan het eind van de dag gebruiken. Hij wordt gedurende de dag niet schoongemaakt.
vrijdag 21 augustus 2015 om 23:44
quote:Nobelenobody schreef op 21 augustus 2015 @ 17:35:
Heeft u een klantenpas?, NEE, wilt u een klantenpas, NEE, voor de honderdste keer.
Ik heb aan een kassa juffrouw gevraagd of ze soms dement word, omdat ze het een dag eerder ook al vroeg
De laatste keren als ze vroegen heeft u een klantenpas zei ik , nee, wel een plantenkasSerieus? Of ze je nu wel of niet kent, ze moet het vragen, want misschien heb je vandaag ineens wel een klantenpas en ga jij herrie lopen maken omdat ze je niet gevraagd heeft om een klantenpas.
Heeft u een klantenpas?, NEE, wilt u een klantenpas, NEE, voor de honderdste keer.
Ik heb aan een kassa juffrouw gevraagd of ze soms dement word, omdat ze het een dag eerder ook al vroeg
De laatste keren als ze vroegen heeft u een klantenpas zei ik , nee, wel een plantenkasSerieus? Of ze je nu wel of niet kent, ze moet het vragen, want misschien heb je vandaag ineens wel een klantenpas en ga jij herrie lopen maken omdat ze je niet gevraagd heeft om een klantenpas.

zaterdag 22 augustus 2015 om 01:15
Oké, ik erger me niet snel aan mensen, ze mogen zo langzaam zijn als ze willen, een half jaar wortel schieten bij een schap, zeuren tot ze een ons wegen, maar vandaag ergerde ik me toch even kapot. Stond in de rij, en er stond een man zo onmogelijk dichtbij dat ik zijn warmte gewoon door mijn shirt kon voelen. Ik doe een pas naar voren, hij doet het ook. Stomme auraklever. Ik werd er naar van en heb boos gekeken. Heeft niet gewerkt. Ik weet niet wat ik dan moet zeggen? Kan ik gewoon aangeven dat ik dat niet prettig vind, of ben ik dan een zeur? Er was ruimte zat, er stonden maar 3 mensen bij de kassa. Als hij iets voorover was gebogen had hij mij in mijn nek gekust. Brrrr.
anoniem_206887 wijzigde dit bericht op 22-08-2015 01:17
Reden: Mijn grammatica is kut na middernacht.
Reden: Mijn grammatica is kut na middernacht.
% gewijzigd

zaterdag 22 augustus 2015 om 02:11
quote:Kunai schreef op 22 augustus 2015 @ 01:15:
Oké, ik erger me niet snel aan mensen, ze mogen zo langzaam zijn als ze willen, een half jaar wortel schieten bij een schap, zeuren tot ze een ons wegen, maar vandaag ergerde ik me toch even kapot. Stond in de rij, en er stond een man zo onmogelijk dichtbij dat ik zijn warmte gewoon door mijn shirt kon voelen. Ik doe een pas naar voren, hij doet het ook. Stomme auraklever. Ik werd er naar van en heb boos gekeken. Heeft niet gewerkt. Ik weet niet wat ik dan moet zeggen? Kan ik gewoon aangeven dat ik dat niet prettig vind, of ben ik dan een zeur? Er was ruimte zat, er stonden maar 3 mensen bij de kassa. Als hij iets voorover was gebogen had hij mij in mijn nek gekust. Brrrr.
Vind dit ook gruwelijk irritant. Durf er alleen bijna nooit iets van te zeggen maar vind wel dat je dat mag doen.
Heb het wel eens gedaan bij een pinautomaat. 2 van die bakvissen van 12 wilden naar de stad:
'mevrouw (was zelf 16 maar goed) mag ik wat vraaaaaguuunn?'
'Dat heb je net gedaan.'
'Hèèè?!'
En vervolgens op ademafstand gaan staan terwijl ik aan het pinnen ben. Of ze geld konden lenen voor een treinkaartje..
Dus ik gevraagd of ze me kende dan? En hoe ze dacht terug te betalen. Toen ze bleef staan
Vriendelijk gevraagd of ze een stuk achteruit kon gaan omdat ik aan het pinnen was, ze is mopperend weggelopen
Maar ik heb normaal nooit zo'n 'grote mond 'als het om mezelf gaat...
Oké, ik erger me niet snel aan mensen, ze mogen zo langzaam zijn als ze willen, een half jaar wortel schieten bij een schap, zeuren tot ze een ons wegen, maar vandaag ergerde ik me toch even kapot. Stond in de rij, en er stond een man zo onmogelijk dichtbij dat ik zijn warmte gewoon door mijn shirt kon voelen. Ik doe een pas naar voren, hij doet het ook. Stomme auraklever. Ik werd er naar van en heb boos gekeken. Heeft niet gewerkt. Ik weet niet wat ik dan moet zeggen? Kan ik gewoon aangeven dat ik dat niet prettig vind, of ben ik dan een zeur? Er was ruimte zat, er stonden maar 3 mensen bij de kassa. Als hij iets voorover was gebogen had hij mij in mijn nek gekust. Brrrr.
Vind dit ook gruwelijk irritant. Durf er alleen bijna nooit iets van te zeggen maar vind wel dat je dat mag doen.
Heb het wel eens gedaan bij een pinautomaat. 2 van die bakvissen van 12 wilden naar de stad:
'mevrouw (was zelf 16 maar goed) mag ik wat vraaaaaguuunn?'
'Dat heb je net gedaan.'
'Hèèè?!'
En vervolgens op ademafstand gaan staan terwijl ik aan het pinnen ben. Of ze geld konden lenen voor een treinkaartje..
Dus ik gevraagd of ze me kende dan? En hoe ze dacht terug te betalen. Toen ze bleef staan
Vriendelijk gevraagd of ze een stuk achteruit kon gaan omdat ik aan het pinnen was, ze is mopperend weggelopen
Maar ik heb normaal nooit zo'n 'grote mond 'als het om mezelf gaat...
zaterdag 22 augustus 2015 om 11:09
Geen ergernis over klanten, maar over de supermarkt zelf:
3 weken geleden bij de Aldi een set maatlepels en cups gekocht. De maten van de cups waren: 1/4, /1/3, /1/2 en toen 2/3
Eerlijk gezegd had ik op 1 cup als grootste maat gerekend (en niet 2/3). Mijn verbazing heb ik op Facebook uitgesproken , krijg ik als reactie van het Klant Contact Centrum: "en hoeveel is 1/3 en 2/3?"
3 weken geleden bij de Aldi een set maatlepels en cups gekocht. De maten van de cups waren: 1/4, /1/3, /1/2 en toen 2/3
Eerlijk gezegd had ik op 1 cup als grootste maat gerekend (en niet 2/3). Mijn verbazing heb ik op Facebook uitgesproken , krijg ik als reactie van het Klant Contact Centrum: "en hoeveel is 1/3 en 2/3?"
zaterdag 22 augustus 2015 om 14:40
Ik erger me altijd aan de vriezerdeurtjes die nooit dicht worden gedaan door de klanten in de super.... Ik weet niet, misschien gewoon een tik dat die dingen dicht moeten.
Of mensen die heel blij zonder te vragen langs je beuken als je net íets langzamer loopt om de schappen te bekijken terwijl ze er gewoon langs kunnen en dan ook nog mopperen dat ik niet aan de kant ging.
Verder... de jus pers voor de sinasappelsap hebben wij ook op het werk (ik werk in een restaurant) en die word elke dag aan het eind van de dag schoongemaakt. Zo'n ding wordt nou eenmaal vies.. Idd een pokke werk om schoon te maken. Duurt niet lang vanwege onze chille afwas machine, maar de plastic kap mag er niet in. Er zit altijd nog wel ergens vruchtvlees verstopt.
Of mensen die heel blij zonder te vragen langs je beuken als je net íets langzamer loopt om de schappen te bekijken terwijl ze er gewoon langs kunnen en dan ook nog mopperen dat ik niet aan de kant ging.
Verder... de jus pers voor de sinasappelsap hebben wij ook op het werk (ik werk in een restaurant) en die word elke dag aan het eind van de dag schoongemaakt. Zo'n ding wordt nou eenmaal vies.. Idd een pokke werk om schoon te maken. Duurt niet lang vanwege onze chille afwas machine, maar de plastic kap mag er niet in. Er zit altijd nog wel ergens vruchtvlees verstopt.

Just keep swimming
zaterdag 22 augustus 2015 om 22:36
quote:Kunai schreef op 22 augustus 2015 @ 01:15:
Oké, ik erger me niet snel aan mensen, ze mogen zo langzaam zijn als ze willen, een half jaar wortel schieten bij een schap, zeuren tot ze een ons wegen, maar vandaag ergerde ik me toch even kapot. Stond in de rij, en er stond een man zo onmogelijk dichtbij dat ik zijn warmte gewoon door mijn shirt kon voelen. Ik doe een pas naar voren, hij doet het ook. Stomme auraklever. Ik werd er naar van en heb boos gekeken. Heeft niet gewerkt. Ik weet niet wat ik dan moet zeggen? Kan ik gewoon aangeven dat ik dat niet prettig vind, of ben ik dan een zeur? Er was ruimte zat, er stonden maar 3 mensen bij de kassa. Als hij iets voorover was gebogen had hij mij in mijn nek gekust. Brrrr.
Ja, er zijn inderdaad mensen die het idee van "persoonlijke ruimte" niet lijken te kennen. Vandaag ook een oudere dame die meerdere malen tegen me aan knalde in de rij. Zelfs toen had ze het benul niet om ff wat meer afstand te houden. Het hielp pas toen ik mij heel chagrijnig omdraaide toen ze voor de zesde keer langs mijn billen veegde bij een beweging.
Ik had namelijk een compleet goddeloos metal t-shirt aangedaan eerder vandaag omdat ik zag dat er Jehova's of Evangeliërs of wat dan ook in mijn wijk aan het aanbellen waren. Ik was van plan open te doen en op hun vraag of ik Jezus kende te melden dat wij satanisten waren, gewoon om te kijken of dat hielp. Als ik God wil zoeken vind ik hem zelf wel. Maar ik dwaal af.
Nadat ik me omdraaide gingen haar ogen direct vrij geschrokken naar beneden en ze heeft niet meer aan mijn billen gezeten. Maar goed, lijkt me geen algemeen toepasbare oplossing, dit. Niet iedereen heeft t-shirts met rottende lijken in de kast hangen denk ik zo.
Oké, ik erger me niet snel aan mensen, ze mogen zo langzaam zijn als ze willen, een half jaar wortel schieten bij een schap, zeuren tot ze een ons wegen, maar vandaag ergerde ik me toch even kapot. Stond in de rij, en er stond een man zo onmogelijk dichtbij dat ik zijn warmte gewoon door mijn shirt kon voelen. Ik doe een pas naar voren, hij doet het ook. Stomme auraklever. Ik werd er naar van en heb boos gekeken. Heeft niet gewerkt. Ik weet niet wat ik dan moet zeggen? Kan ik gewoon aangeven dat ik dat niet prettig vind, of ben ik dan een zeur? Er was ruimte zat, er stonden maar 3 mensen bij de kassa. Als hij iets voorover was gebogen had hij mij in mijn nek gekust. Brrrr.
Ja, er zijn inderdaad mensen die het idee van "persoonlijke ruimte" niet lijken te kennen. Vandaag ook een oudere dame die meerdere malen tegen me aan knalde in de rij. Zelfs toen had ze het benul niet om ff wat meer afstand te houden. Het hielp pas toen ik mij heel chagrijnig omdraaide toen ze voor de zesde keer langs mijn billen veegde bij een beweging.
Ik had namelijk een compleet goddeloos metal t-shirt aangedaan eerder vandaag omdat ik zag dat er Jehova's of Evangeliërs of wat dan ook in mijn wijk aan het aanbellen waren. Ik was van plan open te doen en op hun vraag of ik Jezus kende te melden dat wij satanisten waren, gewoon om te kijken of dat hielp. Als ik God wil zoeken vind ik hem zelf wel. Maar ik dwaal af.
Nadat ik me omdraaide gingen haar ogen direct vrij geschrokken naar beneden en ze heeft niet meer aan mijn billen gezeten. Maar goed, lijkt me geen algemeen toepasbare oplossing, dit. Niet iedereen heeft t-shirts met rottende lijken in de kast hangen denk ik zo.

zondag 23 augustus 2015 om 00:08
Als cassiere heb ik vandaag weer veel dames (ja, 95 procent is vrouw schat ik) die op de befaamde hoge poten aan mijn kassa terugkeerden omdat ze hun korting niet hebben gehad. Stel, een product kost normaal 7¤, maar er is een actie van 2+1. Dan sla ik er drie aan (voorraad enzo...), verspringt de prijs naar 4,667 per stuk én staat er in koeienletters PROMO op de bon. Keurig de aanbieding dus. Maar blijkbaar begrijpen mensen dit niet vaak of willen ze niet eerst zelf iets narekenen. Ik snap dat er fouten in het systeem kunnen zitten en dat er soms ten onrechte geen korting wordt gegeven, maar is het nu zo moeilijk om zelf na te denken voordat je verwijten maakt naar diegene achter de kassa? Uiteraard denk ik dit alleen maar
Nog een irritatie van vandaag: vanaf midden volgende week geven wij bij afgifte van een bon aan de betalende klant iets mee. De mevrouw geeft de bon af en wordt boos als blijkt dat ze het gratis artikel nog niet krijgt. Het artikel is er nog niet, het kan nog niet geregistreerd worden als gratis en sowieso kunnen we niet voor één klant een uitzondering maken, iedereen is gelijk. Dat was niet bepaald wat ze wilde horen. Jammer, maar de geldigheid van de bon staat vrij duidelijk vermeld en wordt gezegd als de kortingsbon wordt meegegeven.
Nog een irritatie van vandaag: vanaf midden volgende week geven wij bij afgifte van een bon aan de betalende klant iets mee. De mevrouw geeft de bon af en wordt boos als blijkt dat ze het gratis artikel nog niet krijgt. Het artikel is er nog niet, het kan nog niet geregistreerd worden als gratis en sowieso kunnen we niet voor één klant een uitzondering maken, iedereen is gelijk. Dat was niet bepaald wat ze wilde horen. Jammer, maar de geldigheid van de bon staat vrij duidelijk vermeld en wordt gezegd als de kortingsbon wordt meegegeven.
zondag 23 augustus 2015 om 00:35
quote:Kunai schreef op 22 augustus 2015 @ 01:15:
Oké, ik erger me niet snel aan mensen, ze mogen zo langzaam zijn als ze willen, een half jaar wortel schieten bij een schap, zeuren tot ze een ons wegen, maar vandaag ergerde ik me toch even kapot. Stond in de rij, en er stond een man zo onmogelijk dichtbij dat ik zijn warmte gewoon door mijn shirt kon voelen. Ik doe een pas naar voren, hij doet het ook. Stomme auraklever. Ik werd er naar van en heb boos gekeken. Heeft niet gewerkt. Ik weet niet wat ik dan moet zeggen? Kan ik gewoon aangeven dat ik dat niet prettig vind, of ben ik dan een zeur? Er was ruimte zat, er stonden maar 3 mensen bij de kassa. Als hij iets voorover was gebogen had hij mij in mijn nek gekust. Brrrr.
Tuurlijk kun je dat gewoon zeggen, ik heb het ook vaak, of dat ik 'per ongeluk' aangeraakt word of dat ze met de kar tegen me aan komen, en dan gaat het niet om een keer tegen me aan komen maar om meerdere keren.
Ik word er agressief van en zou ter plekke moordneigingen krijgen, dus dan is het beter als ik zeg dat ze een beste stap naar achteren zet
Oké, ik erger me niet snel aan mensen, ze mogen zo langzaam zijn als ze willen, een half jaar wortel schieten bij een schap, zeuren tot ze een ons wegen, maar vandaag ergerde ik me toch even kapot. Stond in de rij, en er stond een man zo onmogelijk dichtbij dat ik zijn warmte gewoon door mijn shirt kon voelen. Ik doe een pas naar voren, hij doet het ook. Stomme auraklever. Ik werd er naar van en heb boos gekeken. Heeft niet gewerkt. Ik weet niet wat ik dan moet zeggen? Kan ik gewoon aangeven dat ik dat niet prettig vind, of ben ik dan een zeur? Er was ruimte zat, er stonden maar 3 mensen bij de kassa. Als hij iets voorover was gebogen had hij mij in mijn nek gekust. Brrrr.
Tuurlijk kun je dat gewoon zeggen, ik heb het ook vaak, of dat ik 'per ongeluk' aangeraakt word of dat ze met de kar tegen me aan komen, en dan gaat het niet om een keer tegen me aan komen maar om meerdere keren.
Ik word er agressief van en zou ter plekke moordneigingen krijgen, dus dan is het beter als ik zeg dat ze een beste stap naar achteren zet

zondag 23 augustus 2015 om 01:25
quote:zakdoek schreef op 22 augustus 2015 @ 11:09:
Geen ergernis over klanten, maar over de supermarkt zelf:
3 weken geleden bij de Aldi een set maatlepels en cups gekocht. De maten van de cups waren: 1/4, /1/3, /1/2 en toen 2/3
Eerlijk gezegd had ik op 1 cup als grootste maat gerekend (en niet 2/3). Mijn verbazing heb ik op Facebook uitgesproken , krijg ik als reactie van het Klant Contact Centrum: "en hoeveel is 1/3 en 2/3?"Dat vind ik wel een logische reactie. Of 2x 1/2 cup. Zo moeilijk is dat toch niet?
Geen ergernis over klanten, maar over de supermarkt zelf:
3 weken geleden bij de Aldi een set maatlepels en cups gekocht. De maten van de cups waren: 1/4, /1/3, /1/2 en toen 2/3
Eerlijk gezegd had ik op 1 cup als grootste maat gerekend (en niet 2/3). Mijn verbazing heb ik op Facebook uitgesproken , krijg ik als reactie van het Klant Contact Centrum: "en hoeveel is 1/3 en 2/3?"Dat vind ik wel een logische reactie. Of 2x 1/2 cup. Zo moeilijk is dat toch niet?
zondag 23 augustus 2015 om 01:53
Ik woon niet in Nederland, kom al jaren daar in dezelfde grote supermarkt. Gebruik de zelfscan, nooit problemen gehad daarmee. Tot afgelopen week, stond ik bij de betaalmachine.. Gaat er opeens een loeiend alarm af, compleet met rood zwaailicht op de machine zelf. Schrok me wild, en een kindje vroeg aan (waarschijnlijk) haar moeder wat er gebeurde. Antwoord die muts keihard: ja die mevrouw heeft gestolen! Iedereen kijken naar mij, ik wist niet wat ik moest doen. Uiteindelijk kwam er een medewerker aan en vertelde, bijna fluisterd zodat alleen ik het kon horen, dat het een steekproef was. Ik moest meelopen naar de klantenbalie en alles werd overnieuw gescanned. Voelde me toch lichtelijk voor lul staan op z'n zachts gezegt! Heb gevraagd of het nou echt nodig was, dat alarm, en wat ze ervan vonden dat ik voor dief werd uitgemaakt dankzij die heisa. Maar daar konden ze niks aan doen, zo werkte dat systeem nu eenmaal, en zo vaak deden ze geen steekproef dus waarschijnlijk was dit de eerste en laatste keer dat het systeem mij eruit pikte