De PrikBitches

05-01-2014 14:30 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welkom op het topic van de Prikbitches. Één van de langstlopende topics op het vivaforum (inmiddels deel 15).

De Prikbitches zijn een groep meiden en vrouwen die schrijven over hun ervaringen in de medische molen.

Voel je welkom om mee te lezen, mee te schrijven, of je ervaring te delen. Je kunt hier je vragen stellen over de medische molen, er zijn voldoende 'prikbitches' die je een antwoord kunnen geven.

En ben of wordt je 'prikbitch'.. voel je welkom om mee te schrijven!

Laatste tabel-update 25-01-'16

Superstoere prikbitches

* Evw1984 (28 jr): Zoon begin 2011, clomid vanaf november 2011, eerste IUI november 2012, spontaan zwanger maart 2013 mk, 1e IVF miskraam met 6 weken. 1x cryo mislukt. 2e IVF januari 2014

* Dartel86: sinds 2011 bezig, partner verminderd vruchtbaar, aangewezen op ICSI. 1e poging eind 2012. Geen bevruchtingen, 2e poging begin 2013 vroege miskraam. 3e poging miskraam, nu allerlaatste poging

* Dolfijntje: Mei 2006 begonnen, endometriose, 6 x IUI, 1e IVF mislukt, 2e keer ICSI zwanger en bevallen met 22 weken van dochter* Daarna 6 ICSI's met 7 TP gehad. Laag AMH.

* Kidon (38 jr): Moeder van zoontje 5 jaar door 1e keer IUI. Zaad man erg verslechterd daarom nu ICSI. 1e Poging eind okt 2012.

* Emma08 (31 jr): Eerste ICSI poging zwanger van een tweeling, maar eindigde in een vroege miskraam. Tweede poging begin 2014 is mislukt geen bevruchte eicellen. Start derde poging juni 2014

* Rietje (30 jr): aan het proberen sinds 1 jan. 2011. In jan 2013 start met de 1e keer IUI.

* MissOR (32 jr): miskraam okt 2011 na spontane zwangerschap. 1 toegankelijke eileider, laag AMH, lage zaadcounts. 3 IVF pogingen gedaan, veel eitjes, weinig bevruchtingen. Nu pauze om hydrosalpinx met Essure te blokkeren, daarna cryo's met 4 dag 3 embryo's en 1 dag 6 embryo.

* Puck-eefje (42 jr): 13 IUI, 2x ICSI (beide mislukt), 2x mk van IUI. Volgende maand laatste poging ICSI

* Julia177: sinds eind 2009 bezig. Man verminderd vruchtbaar. 6x IUI, 2x. IVF, waarvan de laatste poging na 9 wk geeindigd in missed abortion. In februari (hopelijk) een cryo-terugplaatsing.

* Someone86 (28 jr): januari 2015 eerste ICSI, partner verminderd vruchtbaar na teelbalkanker.

* Druivensap (29 jr): mei 2014 gestopt met de pil, endometriose, zaad man niet fantastisch, door pijn endometriose sinds half juni 2015 terug aan de pil, waarschijnlijk najaar 2015 1e IVF

* theepoes: 2012: start kinderwens. 2013: Zwanger na 3x IUI. Zoon in 2014 geboren. 2015: zwanger na 2x IUI. Miskraam. 2016, opnieuw IUI.

* flipje2 (27 jr): sep 2014 gestopt met de pil, sep 2015 naar huisarts: man ernstig verminderd vruchtbaar, IUI of IVF niet mogelijk. Jan 2016 start ICSI1.

* Femke104 (34 jr): juni 2011 gestopt met de pil. April 2012 mmm, tot nu toe geen oorzaak gevonden. Na 3 IUI behandelingen aangewezen op IVF/ICSI ivm wisselende zaadkwaliteit. Dochter uit 1e ICSI poging. Januari start ICSI 2 voor een broertje/zusje

Zwangere prikbitches

* Ciccietta (35 jr): Aangewezen op ICSI. Eerste poging eind 2011 geslaagd (2 cryo's over). Bevallen van een dochter augustus 2012. Spontaan zwanger van 'n tweede kindje!

* Noe-noe (33 jr): bezig met IUI 7. Partner verminderd vruchtbaar. Miskraam na IUI 6. Zwanger!

* Kuuk (35 jr): door slechte zaadkwaliteit aangewezen op icsi. Na lange zoektocht en een aantal afwijzingen ivm hartziekte na anderhalf jaar groen licht om te beginnen. Start nov. 2012. 4x ICSI, zwanger na tp 11.

* Mirk86 (27 jr): Kinderwens Sinds maart 2013. In oktober eileiders verwijderd, daarom nu IVF. Mei 2014, zwanger van 1e IVF-ICSI

* Dolfijntje: Mei 2006 begonnen, endometriose, 6 x IUI, 1e IVF mislukt, 2e keer ICSI zwanger en bevallen met 22 weken van dochter* Daarna 8 ICSI's met 7 TP gehad. Laag AMH. Zwanger na 1x ecd.

* Pioenrooske: dochter uit 2e ICSI poging; aug 2015 spontaan zwanger van 2de kindje

Prikbitches die bevallen zijn

* Krissie: zoon

* Draaimolen: zoontje

* Marielle: dochter

* Sammy300: adoptiezoon

* Sweety: dmv IUI een dochter

* Yamuna: dmv IUI 2x een dochter

* Nicks: zoon

* Doggie75: 4x IUI. Spontaan zwanger: zoon

* Fre: 1e IVF een zoon en dochter

* Debgirl1984: PCO, een dochter

* Nicky22: dchter

* Rebels: twee dochters

* Maria 52 (Pierel): Zoon, en na 3 maal IUI en hsg spontaan een dochter

* Tornapart: dmv een cryo na IVF een zoon

* Peggysue2: dmv IVF een tweeling, zoon en dochter

* Zitah: IUI, een zoon

* Sophy: na 3 keer ICSI in eigen cyclus een dochter

* Bengal: na start fertiliteitstraject spontaan een dochter.

* Allis: IUI nr.2 een miskraam, daarna een dochter

* Watson: 2 x IUI, daarna via ICSI een dochter

* Lynn80: 8x IUI, daarna IVF een dochter

* Fleur: 3 x IVF/ICSI,geen succes, daarna spontaan zwanger

* Naski: 40 jaar. Laatste ronde IUI zwanger

* Aaatje: 3e IVF in eigen cyclus een dochter

* Mousie: 5 poging ICSI eigen cycluseen zoon, daarna spontaan een tweede kindje

* Carpe Diem: ICSI een dochter, na een cryo-tp een tweede kindje

* Jusa: na 6x IUI en 1x IVF een dochter, IVF 2 eent tweeling, zoon en dochter

* Kaetje: 33 jaar. 8 keer IUI met hormonen. Zoon na ICSI, tweede zoon spontan

* Floortje: Clomid, 4x IUI, spontaan zwanger, meisje

* Blogbabe: na 4e IUI dochter

* Taartje: 1e poging IVF miskraam, tweede IVF zoon

* Abc: 1e ICSI overstimulatie, tweede cryo dochter

* Sherto: 1e ICSI zoon

* Ramiaatje: zwanger door IUI

* Karan: door NL arts naar Gent ivm een TESE operatie, maar die vonden ze daar niet nodig. Zoon na 1e ICSI, tweede cryo-tp

* Giraffje : zwanger van 3e IUI zwanger

* Muisz: na vijf IVF-pogingen met 9 terugplaatsingen een zoon en dochter

* Ciccietta: 1e ICSI dochter

* Maris: 1e IVF kindje

* ks04: 3 IUI pogingen, spontaan zwanger voor start IVF

* Haiti: 1e ICSI zoon, tweede ICSI dochter

* Ginger: na 4x IUI spontaan zwanger

* Ikke_1984: dmv IUI zoon

* Pop77: 4x IUI, 1x IVF, 1e ICSI zoon en dochter

* Dotjemol: 3e ICSI kindje

* Jennecke: 8 x iui 2 x miskraam. 1e IVF een kindje

* EDC1975: 6 x IUI mislukt, 2e IVF een dochter

* Sawasdee: Vriendlief heeft een TESE operatie ondergaan. Dochter uit de 1e ICSI.

* Choco: 6 x IUI, 1x ICSI (0 bevruchtingen). Manlief slecht zaad en bij mij denken ze aan endometriose (nog geen kijkoperatie gehad). Na een secondopinion tweede ICSI en zwanger!

* Linde77: Na 5 mislukte IUI's en IVF een zoon!

* Yezka: Na heel veel behandelingen in december '15 bevallen van een zoon!

En dit zijn de allerstoerste prikbitches: Uitbehandeld, samen verder. Noodgedwongen zijn zij de allerstoerste meisjes:

* Merel29: Gestopt met de pil in april 2004. Na 6 keer iui, 2 keer ivf (waarvan 1 zonder bevruchting), 2 keer icsi en 2 keer een cryo terugplaatsing uitbehandeld. September 2010 een vroege miskraam na de laatste cryo terugplaatsing.

* MagiC: 39 jaar, actief sinds 2008, 5 x IUI, mei 2011 start met IVF. Zwanger na eerste poging, miskraam met 9 weken. IVF 2 geen bevruchtingen. IVF 3 geen resultaat. FSH test; start overgang positief. Augustus 2012 start IVF 4, laatste 'erop of eronder' poging is helaas niet gelukt.

* (Deze rij is veel en veel langer dan alleen Magic en Merel. Een voor de allerstoerste meisjes.)

Mochten er meiden zijn die graag aan de tabel toegevoegd willen worden, stuur dan even een privé bericht naar PrikBitch!

Oude topics: Het begin, deel 2, deel 3, deel 4, deel 6, deel 7, deel 8, deel 9, deel 10, deel 11, deel 12, deel 13, deel 14.
Dag Skawa. Ik heb je naam hier nog niet eerder gezien. Maar dat wil niet zoveel zeggen, ben zelf relatief nieuw. Ik wil je heel veel succes wensen voor maandag!
Be the change you wish to see in the world
Bedankt druivensap, ik heb hier niet eerder gereageerd omdat ik nog niet aan de prikken was;) maar ik schrijf in het andere topic over clomid.
where ever you go, go with your heart
@ Paperplane; Heftig verhaal. Hopelijk kun je hier van je afschrijven. Hoe ging het gesprek vandaag?

@ Pioenrooske; Wauw! Wat leuk om te lezen! Gefeliciteerd!

@ femke104; Wat verdrietig dat je een miskraam hebt gehad. Nu gaat het traject weer van voren af aan beginnen. Sterkte en hopelijk kun je uit je vakantie de kracht halen om weer verder te gaan.

@ Skawa; Welkom! Schrijf mee als je hier behoefte aan hebt. Succes maandag.

Vanochtend ben ik gebeld door het ziekenhuis in verband met een cryopoging. Of we niet eerder konden komen omdat er een cryo was ontdooid die zich al goed en snel aan het verder ontwikkelen was. Weet niet zo goed of dit positief is? Beetje zelfbescherming. Hoop zo dat dit 'm wordt! Over iets minder dan twee weken mag ik zelf testen.
Oei spannend Celpa! Mijn duimen draaien vast voor je! :-)
Dankjewel ciccietta.
Celpa wat spannend! Dus je hebt nu een hele goede embryo bij je? Nooit gehoord over eerder komen omdat cryo goed ontdooit was en zich snel ontwikkeld maar goede embryo's zijn altijd positief. Mijn duimen draaien ook voor je.

Is er hier iemand die ervaring heeft met cryo donatie? Aan wetenschap of aan stellen? We gaan nog wel een gesprek aan in het ziekenhuis als we zeker weten dat deze zwangerschap goed zit maar ik ben me al wel een beetje aan het verdiepen.
quote:pioenrooske schreef op 14 augustus 2015 @ 10:27:

Celpa wat spannend! Dus je hebt nu een hele goede embryo bij je? Nooit gehoord over eerder komen omdat cryo goed ontdooit was en zich snel ontwikkeld maar goede embryo's zijn altijd positief. Mijn duimen draaien ook voor je.

Is er hier iemand die ervaring heeft met cryo donatie? Aan wetenschap of aan stellen? We gaan nog wel een gesprek aan in het ziekenhuis als we zeker weten dat deze zwangerschap goed zit maar ik ben me al wel een beetje aan het verdiepen.

Als eerst gefeliciteerd. Wij moeten ons er ook in gaan verdiepen al wil nog even wachten misschien dat we volgende jaar toch willen kijken om een cryo terug te plaatsen. Wij hebben al wel gezegd geen puncties meer, maar cryo in een natuurlijke cyclus misschien. Wij neigen naar embryo adoptie. De stellen die dit doen krijgen wat ik worden beoordeeld of ze aan kunnen. Daarnaast zijn dit vaak stellen die al heel wat mee hebben gemaakt om tot deze beslissing te komen. Ik gun ze het dan wel. De kans dat een cryo een kindje wordt is niet groot. Het enig wat ik jammer vind is dat je vaak niet hoor of er een zwangerschap uit ontstaat. Dit laatste zou ik willen weten zodat ik mijn kinderen kan vertellen dat er een biologische broertje of zusje rondloopt en dat deze met 18 jaar kan langs komen.

Femke strekte
Pioenrooske en Celpa; wat is het verschil tussen een cryo en een embryo? Waarom is de kans klein dat uit een cryo een kindje komt?

Helaas moet ik ook over IVF gaan nadenkenen dus bekend raken met deze termen.

Als een cryo minder kansen heeft, dan zou deze toch dezelfde (lagere) kans hebben als je de cryo/ embryo doneert? Wel goed trouwens dat jullie hier over nadenken! Ik zou het zelf ook overwegen, maar eerst zelf zwanger worden hopelijk.
Selectia,

Een cryo is een embryo uit de vriezer. De kans is niet klein dat er uit een cryo een kindje komt (ik ken de precieze percentages niet), maar wel kleiner dan bij een 'vers' embryo.

De kans om zwanger te worden hangt niet alleen af van het embryo maar ook van de omgeving, je baarmoeder dus. Het embryo moet zich namelijk nog wel blijvend innestelen. Bij een embryodonatie ( als bijvoorbeeld het gezin compleet is maar er nog wel cryo's zijn) kunnen dus ook andere stellen ouders worden of er kan onderzoek naar vruchtbaarheidsproblemen worden gedaan.

Hopelijk is mijn verhaal een beetje duidelijk, maar anders...vraag maar raak!
quote:Selectia schreef op 15 augustus 2015 @ 18:56:

Pioenrooske en Celpa; wat is het verschil tussen een cryo en een embryo? Waarom is de kans klein dat uit een cryo een kindje komt?

Helaas moet ik ook over IVF gaan nadenkenen dus bekend raken met deze termen.

Als een cryo minder kansen heeft, dan zou deze toch dezelfde (lagere) kans hebben als je de cryo/ embryo doneert? Wel goed trouwens dat jullie hier over nadenken! Ik zou het zelf ook overwegen, maar eerst zelf zwanger worden hopelijk.

Een cryo's is een ingevroren embryo. Al is wat ze terug plaatsen nog geen embryo omdat het nog niet genoeg cellen heeft geloof ik.

Bij een verse poging is het slagingspercentage 25% en bij een cryo is dit 10%. Al schijnt het percentage voor cryo's wel langzaam aan het stijgen te zijn. De cryo's moeten ook nog eens goed ontdooien en dat doet 20% ook niet.
quote:leoni schreef op 15 augustus 2015 @ 19:21:

[...]

Een cryo's is een ingevroren embryo. Al is wat ze terug plaatsen nog geen embryo omdat het nog niet genoeg cellen heeft geloof ik.

Bij een verse poging is het slagingspercentage 25% en bij een cryo is dit 10%. Al schijnt het percentage voor cryo's wel langzaam aan het stijgen te zijn. De cryo's moeten ook nog eens goed ontdooien en dat doet 20% ook niet.Kan op Internet opzoeken wat de percentages precies zijn per ziekenhuis voor Nederland al heb jij daar volgens mij niet aan als ik mijn niet vergis omdat je in het buitenland woont
Dank dames voor de toelichting! Ik woon idd in t buitenland. Loop wel bij een kliniek waarbij ik mij erg goed voel bij de arts.

Ik vind verschil tussen 10% en 25% kans voor cryo versus embryo best groot.....

Mijn 'probleem' is lage AMH, waarschijnlijk in combinatie met verminderde eicelkwaliteit. Arts heeft uitgelegd dat bij mij het doel is 8-10 eitjes te genereren (laag dus ivm laag AMH). Als ik dan zelf ga rekenen kom ik op: 8 eitjes gepunctueerd -> 4 of 5 bevrucht -> 2 per cyclus terug geplaatst en das dan maar 2 terugplaatsingen waarvan 1 vers 1 cryo.

Voor de ruim 5000 euro die het gaat kosten (niet vergoed hier) vind ik dat erg weinig kans.
Wat ik geleerd heb in het traject is dat niets te voorspellen is. Houd je dus niet vast aan de getallen die je noemt. Hoe cliché ook, er is er maar één nodig.

Overigens was het doel van mijn arts ook 8-10 eitjes (bij veel meer kan ook de kwaliteit per eitje minder zijn) en ik heb geen lage AMH. Ook dat zegt niets dus.

Konden we maar een kijkje in de toekomst nemen hè, dan weten we of het het allemaal waard is.
quote:leoni schreef op 15 augustus 2015 @ 19:25:

[...]

Kan op Internet opzoeken wat de percentages precies zijn per ziekenhuis voor Nederland al heb jij daar volgens mij niet aan als ik mijn niet vergis omdat je in het buitenland woont

Wat celpa zegt klopt wel. Je moet niet afgaan op getallen.

Ik had zelf na de punctie 8 eicellen, 5 werden er bevrucht (bij ons icsi ivm slecht zaad man) 3 embryo's. Van de verse tp zwanger geworden en een dochter gekregen. 1 embryo werd afgekeurd en 1 embryo ging in de vriezer. Vorige maand de cryo tp gehad, ook weer zwanger, maar helaas een miskraam.

Als je boven een bepaalde leeftijd bent, ik geloof 37-38 jaar plaatsen ze 2 embryo's terug, of als het de laatste poging is.
Zondag een positieve test, vandaag (officiële testdag) is deze een stuk lichter. En nu ben ik toch wel een beetje in paniek.

Straks het ziekenhuis maar bellen, hopelijk mag ik een bloedtest doen...
Ohh Celpa wat een nare onzekerheid Bloedtest is bij jullie niet standaard? Hopelijk mag je een bloedtest doen en geeft die duidelijkheid. Ik duim voor je.
Dankjewel pioenrooske.

Bloedtest is bij een cryopoging niet standaard. Kom net uit het ziekenhuis, vanmiddag de uitslag. Deze zegt dan in principe nog niet zoveel (ik had immers een positieve test), maar als deze donderdag herhaald wordt kunnen ze zien of het hcg stijgt. En nu moet ik dus rustig blijven....pfff.
Celpa ik hoop dat het postief blijft. Een lichtere test hoeft niets te betekenen. Dat de test lichter was kan vele oorzaken hebben. Zo kan de concentratie in de urine om verschillende reden lager zijn. Ander tijdstip, meer gedronken, een vollere blaas.

Verder heb je de testen nog heb je dezelfde merk test gebruikt en dan kan het ook nog zo zijn dat met dezelfde merk test er een kleine productie verandering is geweest waardoor hij wel voldoet aan hun voorwaarden maar wel net wat sterkere uitslag heeft. Sterkte
quote:femke104 schreef op 15 augustus 2015 @ 22:28:

[...]

Wat celpa zegt klopt wel. Je moet niet afgaan op getallen.

Ik had zelf na de punctie 8 eicellen, 5 werden er bevrucht (bij ons icsi ivm slecht zaad man) 3 embryo's. Van de verse tp zwanger geworden en een dochter gekregen. 1 embryo werd afgekeurd en 1 embryo ging in de vriezer. Vorige maand de cryo tp gehad, ook weer zwanger, maar helaas een miskraam.

Als je boven een bepaalde leeftijd bent, ik geloof 37-38 jaar plaatsen ze 2 embryo's terug, of als het de laatste poging is.

Iedereen zijn eigen mening. Natuurlijk is het per situatie en persoon verschillende, maar die cijfers zeggen wel wat over wat er het gemiddelde gebeurt.

Je kunt dus wel in gedachten houden als je beslissingen neemt. Als gemiddelde de kans 5% is en je moet 10.000 euro bijvoorbeeld dan is dat anders als de kans 25% is.

Verder gaan die cijfers over blijvende zwangerschappen.

Ik weet als geen ander dat cijfers niet altijd kloppen. Zou hadden wij bij de eerst 6 eitjes en 2 bevruchtingen en uiteindelijk 1 matige embryo. Bij onze tweede had ik 25 eitjes meer dan 15 bevruchtingen en op de dag van tp 11 goede embryo's. Hier is dus ons 2de zoon uitvoort gekomen en we hebben nu nog 2 cryo's. Het lijkt er dus sterk op dat mijn eitjes van betere kwaliteit waren de 2de keer want de kwaliteit van het sperma was zelfs iets slechter.
Bedankt voor je reactie leoni.

Beide testen zijn van hetzelfde merk geweest. Inmiddels heb ik van het ziekenhuis gehoord dat mijn hcg-waarde 145 is, hoger dan de vorige keer dat ik zwanger was (104). Deze zwangerschap is toen geëindigd in een miskraam.

Donderdag voor de zekerheid nóg een bloedtest om te kijken of de waarde stijgt, al zijn er natuurlijk geen garanties dat het goed blijft gaan.

Ik ga zelf niet meer testen. Het verbaast mij wel, de nuchtere ik die in paniek raakt. Dat is wat twee jaar mm met mij doet... Het blijft spannend.
Spannend Celpa! Iig fijn dat de hcg-waarde is gestegen! Morgen nog even afwachten en dan ga ik je hopelijk feliciteren!!

Wij gaan ook weer beginnen voor baby nr. 2. Menopur en pregnyl is in huis. Nu wachten op mijn menstruatie. Kan niet wachten!
Celpa, ik duim mee hoor!
Bedankt voor het duimen! Mijn hcg is in 48 uur zo goed als verdubbeld, zoals het hoort dus. Ik moet nu toch echt gaan geloven dat ik zwanger ben! Komende weken zijn misschien nog wel spannender (al twee keer geen kloppend hartje gezien met 7 weken), maar voor nu is dit zeker goed nieuws!

Ook voor jou weer spannend Theepoes. Menopur en pregnyl, gaat het om een punctie? Of een cryopoging? Hoe oud is baby 1? Succes weer!
Jaaaaaaaaaaaaaaa! Van harte Celpa! Ik duim gewoon nog ff door voor een goed eerste trimester. Op naar de echo. Heb je weer een vroege echo?
Lieve meiden, hier al een hele lange meelezer en ik hoop jullie met dit berichtje even een hart onder de riem te steken.

Ook is was aangewezen op ivf, altijd redelijk wat embryos en cryos, maar de cryos kwamen bijna nooit tot tp omdat ze slecht ontdooiden of niet doordeelde. De tweede ivf eindelijk een cryo die wel het vriesproces overleefd had en dit ontstond ook in een zwangerschap. Helaas missed abortion met 8 weken en curretage met 12 weken.

Beide de derde en laatste ivf gekozen voor 2 embryo terugplaatsingen, gezien onze slechte ervaring met cryos en nu inmiddels ruim 20 weken zwanger van een tweeling.

Ze vertelden mij altijd dat je elke ivf poging weer als nieuwe kans moet zien. Zoals je een lot koopt in de loterij. Elke poging heb je weer dezelfde kansen als de vorige.

Daarnaast heb ik de laatste keer op eigen verzoek een tp op dag 5 geeist ipv dag 3 omdat ik hier veel positieve verhalen over hoorde.

Wat ik hier eigenlijk alleen maar mee wil vertellen is dat je de hoop niet moet verliezen, hoeveel het ook tegenzit. Ik weet dat ik dat het allermoeilijkste vond. Ook berichtjes van mensen zoals als ik, toentertijd verwees ik naar het: jij makkelijk praten, jij bent immers zwanger nu, maar het is echt waar. Als de dokters geen heil zagen in iui of ivf zouden ze het je afraden, dus als je midden in een behandeling zit, onthoud dan alsjeblieft dat dit hem echt wel kan zijn. De gouden poging! En als het tegenzit, probeer de moed te houden, hoe moeilijk ook. Het is jullie gegund meiden en ik duim voor iedereen op dit topic.

Liefs

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven