Wij beginnen eind 2008

30-03-2008 14:54 4585 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

hierbij een gericht topic over meiden (en hun partner natuurlijk) die eind 2008 serieus willen gaan beginnen met zwanger worden. Momenteel ben ik zelf ook nog aan de pil. Ook wij willen dus eind dit jaar 'voor het eggie' gaan...

Hopelijk wordt dit een levendig topic!

NaamLeeftijdStartNODKindProvincieBijzonderhedenRoadster24Eind 20081eFrieslandNieuw huis gekocht!Pocahontas1428waarschijnlijk sept.1eLimburgTrouwen 8-8-8Lisa197730Eind zomer 200827 september1eBrabantgaat ervoorT&G26Sept/Okt 2008 -3eGelderlandZWANGER 7-4-2009Mogalie27 juli 200829 oktober!1eBrabantgaat ervoorRomi8226Nu!17 oktober1eBrabantgaat ervoor!Justline2427 september1eZuid HollandGaat ervoor!Kroket 198027sept. / okt. 20082 oktober1eUtrechtBabymerel29Maart 20092eNoord-Hollandstart na het maken van de foto'sAruba22jan 20081eZeelandWacht op belangrijke uitslagTatje231eUtrecht-Florence2927 oktober1eNoord HollandGaat ervoor!Kruimel27NU! 30 september1eBrabantGaat ervoor!

Groetjes Roadster
Wat goed. Zit in mijn les te kijken, omdat ik zo benieuwd was.

Trouwens, mijn baas is wel soepel, maar dat moet ook wel in het onderwijs. Daar werken zo veel vrouwen. Ze zijn het gewend. hihi
T&G je zet de eerste echofoto toch wel op de groep? Historisch momentje

En als je een buikje krijgt wil ik dat ook zien!!!

Begin het weer spannend te vinden hierzo, nog tussen de 3 en 5 dagen tot mijn NOD!!!!
Zo zei ik een paar dagen geleden dat ik er minder mee bezig was, zo is het weer helemaal omgedraaid.

Ik sluit me aan bij romi, het begint weer spannend te worden!!
@ T&G Wat fijn! EN nu lekker gaan genieten.

@ Romi: Ik duim
Ik duim mijn duimen al gek voor alle aanstaande NOD's!!!
quote:Lisa1977 schreef op 16 september 2008 @ 22:02:

Romi is een buikscheet, Florence geen bleekscheet HILARISCH!!!!
@All, door al dat duimen moet t nou maar eens goed gaan komen

Ik liep al te klagen dat ik 3 maanden wel lang genoeg vond onderhand. Maar ja vriendje is dan zo lekker simpel en die zegt, kans is groter dat je ongesteld wordt als niet.. Klopt ook wel, ongeveer 1/3e is zwanger na 3 maanden. Maar ik wil zo graag bij die 1/3e horen en niet bij die 2/3e...
t&g

geweldig meid. toch bijna over de 12 weken grens.

De rest

Je zou toch geduld moeten hebben. En je niet te veel mee bezig zijn.

Ik ben het wandelend bewijs. Wij waren druk met klussen. Met schilderen om ons koophuis mooi te maken. 2 0kt hadden we de sleutel gekregen. 16 dec was ik zwanger!!! We waren letterlijk net klaar.

Alleen de tuin was nog van tarzan. Die zag er niet uit.

Dat hebben we gedaan toen ik met een dikke buik rond liep.

Ik weet het is echt heel moeilijk om er niet mee bezig te zijn.

Maar het is wel in een periode gelukt dat wij er niet zo mee bezig waren. We hadden genoeg plannen in ons hoofd zitten voor het huis.

We hebben blijkbaar toch sex gehad tussen door....hihi.
Ik was trouwens half augustus gestopt toen!!!
Het klinkt heel dubbel wat ik nu ga zeggen!!!

Maar het is verstandiger ( denk ik ) om toch wat later te testen dan je nod dag. Waarom, omdat de kans dat je eerste 4 weken toch een miskraam krijgt groter is. Je bespaart je een teleurstelling.

Maar helaas is de drang om toch te testen wel wat groter.

Ik was eigenlijk achteraf heel blij dat ik het wat later wist. Omdat de tijd naar 12 weken gewoon verkort. Ik moest nog maar 4 weken wachten tot 12 weken grens.

Dit zou inderdaad heel moeilijk worden. Met de volgende zwangerschap ga ik ook meer op mijn dagen letten.

En dan zou het denk ook wat moeilijker worden.

............Of zou ik het toch niet doen..... Iedergeval daar ben ik nog niet overuit. Eerst maar even half jaar in de wacht.
@BM....Ik begrijp je standpunt wel, maar ik denk dat het voor veel vrouwen (waaronder ik) niet werkt zo. Als je iets heel graag wil, ben je daar ongemerkt altijd mee bezig. Ik zou na mijn NOD niet snel 4 weken wachten. Want wat nou als je niet zwanger bent? Dan verlies je zo een heleboel bruikbare informatie en een hele maand waarin je een nieuwe kans had om zwanger te raken. Ja, je kunt een miskraam krijgen, maar die kans zit er gewoon in. 1 op de 10 vrouwen krijgt in de eerste 12 weken een miskraam. Bovendien, als het gebeurt gebeurt het. Het maakt dan niet uit of je het in de eerste vier weken niet weet. Een miskraam is een miskraam. Niet een uitgestelde menstruatie ofzo...

En 8 weken wachten tot die eerste 12 weken voorbij zijn is geen pretje, maar het maakt je wel heel bewust van het geluk in je buik. En het geluk dat je in ieder geval zwanger kunt raken...Ik ben blij dat het mijn laatste 12 weken waren...dat wel....Nu begint het grote genieten...
@BM, als ik over 5 dagen niet ongesteld ben dan zou ik op zich wel weten hoever het is zeg maar. Dus wachten tot na mijn NOD werkt bij mij niet, ik ga dan toch wel testen Maar als je niet zo'n vaste cyclus hebt is het wel anders..
Eens met T&G, ik zou uberhaupt niet kunnen wachten met testen.. Maar op zich is BM's idee wel logisch, werkt bij mij alleen ook niet zo
@flo, even spoedberichtje (heb al heel wat werktijd verspild om bij te lezen) voor jou. balen dat je cyclus zo lang is. de mijne was 50 dagen. heb hoop! en misschein teunisbloemolietabletten gaan halen bij de etos?

Tot vanavond meisjes!

Oja, T&G JIPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPIEEEEEEEEEE
1 op de 6 zelfs!
Zo weinig???
@ all: Ik zou ook niet zo langt kunnen wachten denk ik met testen.
Jij bedoelt zo weinig slagingskans, neem ik aan Romi?

Wat gaan jullie eten vandaag????

Pffff, nog een paar uurtjes werken en dan forummen!
Ja dat bedoel ik Mo... 1/6 na 3 maanden is toch laag!

Ik ga pannenkoeken bakken..
Spagetti!!!

Bij mijn weten eindigt al voordat je het wéét 60%van de zwangerschappen in een miskraam. Vaak lijkt dit een gewone menstruatie. Tussen de 4e en de 12e week eindigd 1 op de 10 zwangerschappen in een miskraam. Toen wij met 8 weken het hartje hoorden zijn mijn gyn dat ik toen nog maar een kans van 2. tot 5% op een miskraam had. Maximaal 1 op 20 dus...Nu ik bijna 12 weken ben en een gezond baby'tje (voor zover je dat nu al kan zien) op de echo heb gezien is de kans op een miskraam nihil.
Ik maak kip in zoetzure saus, lekker snel klaar.
Van de jonge vrouwen die een paar maal per week met hun partner vrijen, wordt 20 tot 22 procent binnen een maand zwanger, 56 procent na drie maanden, 72 procent na 6 maanden, 86 procent na 12 maanden, en 92 procent na 24 maanden
Joepie, T&G!!!!! Wat fijn dat alles goed is, joh, super! En nou lekker gaan genieten ervan he? Ik denk trouwens dat we met dit goede nieuws een nieuwe topictititel hebben.

@Mo: Thanks voor je berichtje. We zitten allebei wel een beetje in hetzelfde schuitje he? Ik had nooit gedacht dat het zo lang zou kunnen duren, was vroeger altijd heel regelmatig ongesteld. Ik zit nu op dag 45 (had me zelfs nog een dag verteld) en ik vind het nu niet leuk meer. Had vanmorgen ook een knallende migraine, dus ik hoop dat dat een voorbode is dat ik morgen of overmorgen ongesteld word, al is er nog een heel klein sprankje hoop dat ik misschien zwanger zou kunnen zijn. Ik heb voor de zekerheid mijn rontgenfoto's op de pijnpoli voor morgen maar afgezegd. De kans is klein, maar ik wil hem toch niet lopen. Ik ga morgen in ieder geval die teunisbloemolie kopen waar jij het over had, bedankt voor de tip.

Het barst hier trouwens van de kinderen en zwangeren de laatste tijd. Op vakantie begon het al: alleen maar stellen van onze leeftijd met een baby. Van mijn studiegenoten (we zijn een groepje van 12 man) zijn er 3 dit jaar moeder/vader of zwanger geworden en gisteren kwam floman thuis na een etentje met vrienden met het nieuws dat een hele goede vriend van hem nu vader wordt. Hij zei dat hij het super voor ze vond maar stiekem eigenlijk wel een beetje jaloers was. Op zich wel schattig natuurlijk dat hij er zo naar uitkijkt en dus ook zo mee bezig is.
Met 6 NOD's, en een kans van (misschien iets minder dan) 50% moeten we er toch zeker 2, en misschien wel 3 zwangeren bij krijgen deze maand???

@Flo...wat leuk dat hij er zo mee bezig is!! Manlief had vanmorgen ook helemaal buikpijn toen we naar de gyn moesten. Hij hoopte zo dat alles goed zou zijn!! En ik zie ook overal dikke buiken!! Tis vast snel raak bij jullie!!

Over een paar weekjes zal ik wel weel walrus vormen aannemen...

Dan zet ik zeker een foto op het forum. Van de echo kun je niet zoveel zien, dus ik zal eens zien hoe duidelijk de volgende wordt, dan zet ik die erop!!
quote:TammieenGwennie schreef op 17 september 2008 @ 15:20:

Van de jonge vrouwen die een paar maal per week met hun partner vrijen, wordt 20 tot 22 procent binnen een maand zwanger, 56 procent na drie maanden, 72 procent na 6 maanden, 86 procent na 12 maanden, en 92 procent na 24 maanden

Oh ik dacht maar 1/3, maar t is zelfs 56%. Nou dat moet goedkomen deze maand, haha

Ik heb trouwens weer fijn allerlei symptomen die zowel op ongesteldheid als een zwangerschap kunnen duiden. Waarom is de natuur toch zo onduidelijk Blijft me maar frustreren..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven