Ervaring ringworm?
maandag 31 augustus 2015 om 10:11
Wie van jullie heeft ervaring met ringworm?
Ik heb het en ben vorige week dinsdag bij de huisarts geweest. Ik heb een creme gekregen en moet 2 maal daags smeren. Ik zie nog geen verandering alleen het jeukt minder. Hoelang duurde het bij jullie dat het wegging?misschien andere tips om het snel weg te krijgen?
Ik heb het en ben vorige week dinsdag bij de huisarts geweest. Ik heb een creme gekregen en moet 2 maal daags smeren. Ik zie nog geen verandering alleen het jeukt minder. Hoelang duurde het bij jullie dat het wegging?misschien andere tips om het snel weg te krijgen?
maandag 31 augustus 2015 om 10:34
Ik heb het gehad aan het eind van de borstvoedingsperiode (zeg maar richting het jaar) bij mijn oudste. Was toen erg moe van de gebroken nachten. Had het heel mild volgens mij. Geen jeuk ofzo en heb er verder niets aan gedaan. Genas gewoon. Wat ik wou zeggen is dat het misschien met een slechte weerstand te maken kan hebben. Ik heb het in elk geval nooit meer gehad, hoewel ik na die andere 2 kinderen nog veel uitgeputter was...... Maar toen kreeg ik weer andere dingen (bv eczeem).
maandag 31 augustus 2015 om 10:35
Pleister over de plek heen om te voorkomen dat je jezelf herbesmet, beddengoed heet wassen idd. Goed je handen wassen als je het hebt ingesmeerd, en (afhankelijk van waar het zit) kleren goed wassen. Verder is er niet zo veel om het sneller weg te laten gaan, maar het is wel zo dat je na een x aantal keer smeren niet meer besmettelijk bent, ook wel fijn.