Napraattopic deel 34

08-08-2015 16:15 3011 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraat topic

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
quote:Eleonora schreef op 01 september 2015 @ 10:32:

[...]

O ja? Bofferd.

Nou, gelukkig weten we precíes waar het vandaan komt.

Dat scheelt wel natuurlijk.Zo moeilijk kan het allemaal niet zijn
quote:schattigheid schreef op 01 september 2015 @ 10:13:

[...]

Precies mijn punt. Groepen, gemeenschappen, kuddes zijn een natuurlijk fenomeen. Wij versus zij. Jij begrijpt "ze" niet en zij begrijpen jullie niet. Ik denk niet zoals Belgen en Belgen niet als mij. Niets aan te doen en ik wil dat graag zo houden. Iedereen de melting pot in schoppen is problemen creëren, net zoals met een lineaal, zonder respect voor de onderlinge verschillen, landsgrenzen over een continent trekken. Jij en "ze" zullen nooit vrienden worden. Leuk om te zien dat je er stiekem zelf ook zo ver denkt. Snap je nu ook dat het niets met ras te maken heeft?Als jij een enkel opmerking uit bovenstaande discussie isoleert en aangrijpt om te 'bewijzen' dat jouw primitieve denkbeelden over segregatie kloppen, dan snap je het dus écht niet.
quote:yasmijn schreef op 01 september 2015 @ 10:34:

[...]

Zo moeilijk kan het allemaal niet zijn

Simpelweg een bij een optellen en voila!

quote:hebjehaarookweer schreef op 01 september 2015 @ 10:35:

[...]

Als jij een enkel opmerking uit bovenstaande discussie isoleert en aangrijpt om te 'bewijzen' dat jouw primitieve denkbeelden over segregatie kloppen, dan snap je het dus écht niet.

Ik snap mijn eigen punt heel goed tyvm. En dat is dat het volstrekt kansloos is om jou en mij in een melting pot te pushen. Dat wordt namelijk strijd. Tot de pot van jou of van mij is of we ieder een eigen pot hebben met soortgenoten waarin we meer van onszelf herkennen.

En dat is imo ook wat hier nu wordt geprobeerd. Een groepje gelijkgestemden dat probeert om "Viva" te claimen als hun grondgebied en andersdenkenden te verdrijven. Als iemand anders dan zij zelf dit doet noemen ze dat overigens "racisme" en "ziek". Just saying.
quote:schattigheid schreef op 01 september 2015 @ 11:00:

[...]

Ik snap mijn eigen punt heel goed tyvm. En dat is dat het volstrekt kansloos is om jou en mij in een melting pot te pushen. Dat wordt namelijk strijd. Tot de pot van jou of van mij is of we ieder een eigen pot hebben met soortgenoten waarin we meer van onszelf herkennen.

En dat is imo ook wat hier nu wordt geprobeerd. Een groepje gelijkgestemden dat probeert om "Viva" te claimen als hun grondgebied en andersdenkenden te verdrijven. Als iemand anders dan zij zelf dit doet noemen ze dat overigens "racisme" en "ziek". Just saying.En dat zie je dus fout. Het gaat er niet om dat er geen ruimte is voor discussie of voor andersdenkenden maar om dat de discussie heel ongenuanceerd en schreeuwerig wordt gevoerd, waarbij door sommigen niet wordt geschuwd om racistische, xenofobe en of agressieve, haatzaaiende uitspraken te doen. Waar vervolgens maar heel matig op wordt ingegrepen door de mods.
Exact. En wie ook maar het kleinste tegengeluid waagt te geven -en daar hoef je niet bepaald extreem links of overjarige hippie voor te zijn- wordt collectief de kop afgebeten.
quote:schattigheid schreef op 01 september 2015 @ 11:00:

[...]

En dat is imo ook wat hier nu wordt geprobeerd. Een groepje gelijkgestemden dat probeert om "Viva" te claimen als hun grondgebied en andersdenkenden te verdrijven. Als iemand anders dan zij zelf dit doet noemen ze dat overigens "racisme" en "ziek". Just saying.Welnee daar heeft het niks mee te maken. Lees eens een aantal comments die hierboven staan, daar gaat het om. Vuilspuiterij, niks meer niks minder.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Als je al een tegengeluid waagde te geven werd je meteen uitgemaakt voor gutmensch, ook zo'n term waar ik een schijthekel aan heb, bah!!!!!
quote:lurkert schreef op 01 september 2015 @ 11:18:

Als je al een tegengeluid waagde te geven werd je meteen uitgemaakt voor gutmensch, ook zo'n term waar ik een schijthekel aan heb, bah!!!!!Ho ho. Dat noemen ze hier een 'Goethe-mensch'. Daar heb ik dan wel weer heel hard om gelachen, om zoveel hilarische domheid.
Net als overigens die figuren die beweren dat ze allemaal zo goed het nieuws volgen, maar dan niet weten wie James Worthy is.
ja schattigheid, en is het je ook opgevallen hoe hier al paginaas lang wordt gescholden op hen die anders denken.

niet dat ik er van sta te kijken, want ben dat ondertussen wel gewend van de np-ers en hun navolgelingen.
quote:Honeymoonquiz schreef op 01 september 2015 @ 11:04:

[...]

En dat zie je dus fout. Het gaat er niet om dat er geen ruimte is voor discussie of voor andersdenkenden maar om dat de discussie heel ongenuanceerd en schreeuwerig wordt gevoerd, waarbij door sommigen niet wordt geschuwd om racistische, xenofobe en of agressieve, haatzaaiende uitspraken te doen. Waar vervolgens maar heel matig op wordt ingegrepen door de mods.

Posts die verre van racistisch zijn worden door de tegenschreeuwerts wel als zodanig gerapporteerd. Dat de mods daar niet op ingrijpen lijkt me logisch. Imo wordt er eigenlijk nog te veel ingegrepen. Blijkbaar is "racisme" het toverwoord om redacties zenuwachtig te maken en om onwelgevallige (of onbegrepen) meningen, zelfs hele topics, te laten verwijderen. Raar.

Jouw visie op hoe discussies gevoerd dienen te worden is bovendien niet zaligmakend.
quote:mienbillekesjeuken schreef op 01 september 2015 @ 11:19:

[...]

Ho ho. Dat noemen ze hier een 'Goethe-mensch'. Daar heb ik dan wel weer heel hard om gelachen, om zoveel hilarische domheid.Dat is waar, Mien, daar heb ik idd ook hartelijk om gelachen. Volgens mij was dat toch Barbara C die dat introduceerde? Volgens mij werd alleen de grap idd niet opgepakt.
quote:schattigheid schreef op 01 september 2015 @ 11:25:

[...]

Posts die verre van racistisch zijn worden door de tegenschreeuwerts wel als zodanig gerapporteerd. Dat de mods daar niet op ingrijpen lijkt me logisch. Imo wordt er eigenlijk nog te veel ingegrepen. Blijkbaar is "racisme" het toverwoord om redacties zenuwachtig te maken en om onwelgevallige (of onbegrepen) meningen, zelfs hele topics, te laten verwijderen. Raar.

Jouw visie op hoe discussies gevoerd dienen te worden is bovendien niet zaligmakend.

Dat laatste zeg ik ook niet, evenmin overigens als dat jouw visie op wat wel of niet racistisch is zaligmakend is. Feit is wel dat ik lang niet de enige ben die dat vindt en ja, dan kan het zijn dat daar op een gegeven moment naar geluisterd wordt. Of niet; dat zullen we wel zien.

En hoe weet jij welke posts gerapporteerd worden?
Geen idee, het werd in elk geval klakkeloos overgenomen.

Nou ja, het probleem is natuurlijk dat degenen die racistische uitingen doen, zichzelf absoluut niet racistisch vinden.

Ik bedoel, wat is er niét racistisch aan de term 'Dobbernegers'? Maar blijkbaar vinden sommigen dat een 'geinige' omschrijving. Google maar eens op dat woord ,als het aan sommigen ligt, staat het het volgend jaar gewoon in de Dikke van Dale.
quote:Elsa schreef op 01 september 2015 @ 11:22:

ja schattigheid, en is het je ook opgevallen hoe hier al paginaas lang wordt gescholden op hen die anders denken.

niet dat ik er van sta te kijken, want ben dat ondertussen wel gewend van de np-ers en hun navolgelingen.Haal eens 1 voorbeeld uit deze discussie aan dat half zo erg is als het 'laat ze maar verzuipen' of 'we schieten ze allemaal dood aan de grens' waar het villa-topic mee gelardeerd was. Nou?
quote:lurkert schreef op 01 september 2015 @ 11:28:

[...]

Dat is waar, Mien, daar heb ik idd ook hartelijk om gelachen. Volgens mij was dat toch Barbara C die dat introduceerde? Volgens mij werd alleen de grap idd niet opgepakt.Nee hoor Iemand gebruikte het echt serieus. Ik vond dat erg grappig (zie ook mijn undersign) want ik hartje Goethe. Maar ze snapten me niet helemaal. Of ze negeerden me, dat laatste vooral.
oja, zolang het niet erger is dan wat daar stond geschreven mag het.
quote:schattigheid schreef op 01 september 2015 @ 10:13:

[...]

Je wilt dat mensen met een mening die niet verenigbaar is met die van jou (en met die van de kudde waartoe jij wilt behoren) opzouten naar elders c.q. waar ze vandaan komen. En het liefst zou je willen dat de mods een handje helpen met dat opzouten.

Eh.

Precies mijn punt. Groepen, gemeenschappen, kuddes zijn een natuurlijk fenomeen. Wij versus zij. Jij begrijpt "ze" niet en zij begrijpen jullie niet. Ik denk niet zoals Belgen en Belgen niet als mij. Niets aan te doen en ik wil dat graag zo houden. Iedereen de melting pot in schoppen is problemen creëren, net zoals met een lineaal, zonder respect voor de onderlinge verschillen, landsgrenzen over een continent trekken. Jij en "ze" zullen nooit vrienden worden. Leuk om te zien dat je er stiekem zelf ook zo ver denkt. Snap je nu ook dat het niets met ras te maken heeft?

En jij bent nu precies zo iemand waar ik eigenlijk geen zin heb om op te reageren als ik je niet irl tegenover me heb. Kom je hier nu alleen maar om te stoken? Moet ik jou serieus nemen?

Wil je nou werkelijk wat in dit topic gezegd wordt over racisme gelijk stellen aan opmerkingen in de categorie 'schop ze de zee in' of 'schiet er maar op'?

Sorry hoor, maar dan kan ik je toch echt niet serieus nemen.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
quote:Elsa schreef op 01 september 2015 @ 11:22:

niet dat ik er van sta te kijken, want ben dat ondertussen wel gewend van de np-ers en hun navolgelingen.

Vind jij dat dit forum een podium moet bieden aan mensen die vinden dat vluchtelingen moeten verzuipen en dat je er op zou moeten schieten?

(En doe me een lol, antwoord alsjeblieft gewoon met 'ja' of 'nee' in plaats van met onbegrijpelijke oneliners of gepryp.)
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
quote:mienbillekesjeuken schreef op 01 september 2015 @ 11:32:

Geen idee, het werd in elk geval klakkeloos overgenomen.

Nou ja, het probleem is natuurlijk dat degenen die racistische uitingen doen, zichzelf absoluut niet racistisch vinden.

Ik bedoel, wat is er niét racistisch aan de term 'Dobbernegers'? Maar blijkbaar vinden sommigen dat een 'geinige' omschrijving. Google maar eens op dat woord ,als het aan sommigen ligt, staat het het volgend jaar gewoon in de Dikke van Dale.

Degene die anderen van racisme beticht is zelf vaak de racist. Als je een post die niets maar dan ook werkelijk helemaal niets met rassen te maken heeft nog weet te interpreteren als racistisch en segregerend, dan zie jij de wereld dus in rassen en niet degene die de oorspronkelijke post geplaatst heeft.

Wat wel en niet werkelijk racistisch is, is een vraag die een eigen topic verdient. Iemand uitlachen, belachelijk maken, pesten of afwijzen is dat volgens mij niet. Daar komt wel meer bij kijken om ergens racisme van te maken.
quote:barbaracartland schreef op 01 september 2015 @ 11:36:

[...]

Nee hoor Iemand gebruikte het echt serieus. Ik vond dat erg grappig (zie ook mijn undersign) want ik hartje Goethe. Maar ze snapten me niet helemaal. Of ze negeerden me, dat laatste vooral.Ik wist niet meer precies hoe het zat, ik heb daar niet alles gelezen maar dacht dat ik voorbij zag komen dat jij meer een Goethe mens was en dat ze dat idd niet snapten.
quote:schattigheid schreef op 01 september 2015 @ 11:45:

[...]

Degene die anderen van racisme beticht is zelf vaak de racist. Als je een post die niets maar dan ook werkelijk helemaal niets met rassen te maken heeft nog weet te interpreteren als racistisch en segregerend, dan zie jij de wereld dus in rassen en niet degene die de oorspronkelijke post geplaatst heeft.

Wat wel en niet werkelijk racistisch is, is een vraag die een eigen topic verdient. Iemand uitlachen, belachelijk maken, pesten of afwijzen is dat volgens mij niet. Daar komt wel meer bij kijken om ergens racisme van te maken.Mist, mist, mist. Jij probeert hier alleen maar mist te creëren om te voorkomen dat de mods hun eigen huisregel uitvoeren dat ze geen racistische uitlatingen willen tolereren.
quote:Dana schreef op 01 september 2015 @ 11:40:

[...]

En jij bent nu precies zo iemand waar ik eigenlijk geen zin heb om op te reageren als ik je niet irl tegenover me heb. Kom je hier nu alleen maar om te stoken? Moet ik jou serieus nemen?

Wil je nou werkelijk wat in dit topic gezegd wordt over racisme gelijk stellen aan opmerkingen in de categorie 'schop ze de zee in' of 'schiet er maar op'?

Sorry hoor, maar dan kan ik je toch echt niet serieus nemen.Goed plan om je niet te bemoeien met subdiscussielijntjes die je blijkbaar niet gevolgd hebt.
Trouwens bedankt Barbara voor je goed postings daar, toen ik zag welke kant de discussie op ging had ik geen moed meer om te reageren wat dom is want dan moet je juist reageren. Ik vond het knap dat je tegen de stroom bleef oproeien en was en ben het helemaal met je eens. Ik maak me vaak zo kwaad dat ik zelfs geen fatsoenlijk commentaar meer uit mijn toetsenbord weet te krijgen, ik sta zogezegd digitaal met mijn mond vol tanden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven