Activiteit vrijgezellenfeest

04-09-2015 10:46 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik heb over een aantal weken een vrijgezellenfeest waar we o.a. gaan paaldansen. Nu is dat niet echt mijn ding en al helemaal niet de kledingvoorschriften die daar bij zijn voorgeschreven. Ik voel mij daarbij niet op mijn gemak. De rest van de avond is verder wel leuk qua activiteiten.

Het liefst zou ik pas later aanschuiven, bij het eten bijvoorbeeld. Maar kan ik dat maken? Of zal ik de hele dag mee gaan en dan gewoon niet mee doen met paaldansen?
Het laatste
Frankly my dear, I don"t give a damn
Ik zou de hele dag mee gaan wel zo gezellig. En dan niet gaan paaldansen.

Welke kledingvoorschriften? Neem aan dat je toch verplicht in een korset met stripperstring hoeft.

Paaldansen is een sport, sportkleding is toch ook prima.

In het laatste geval deed ik gewoon gezellig mee ook al vind ik het niet zo leuk.

Het is de dag van de bruid.

In het eerste geval deed ik niet mee, ik zou ook bedanken voor die kleding.

Wij hebben toen geprobeerd wat te doen wat eigenlijk iedereen leuk vind. Niemand gemoppert dus best gelukt.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Gewoon meedoen. Het gaat niet om jou maar om de bruid. Dus schop onder je kont, stoppen met aanstellen en meedoen met een goed humeur om de bruid een leuke dag te bezorgen.

Dat gemekker altijd over vrijgezellefeestjes.
Later aanschuiven. No way dat ik ga paaldansen in rare outfits.
gewoon kleding aandoen waar je je wel goed invoelt en een poging wagen, is het echt niks, dan zeg je na een tijdje gewoon dat het echt niets voor jou is en ga je (bijvoorbeeld) fotootjes maken van de anderen of aanmoedigen

er wel gewoon de hele dag bijzijn, want het draait niet om wat jij leuk vindt, maar om gezellig samen zijn met de bruid
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
Het is één dag. Voor de bruid! Stel dat iedereen geen zin had om te paaldansen... Pfff, wat een instelling. Grote meid zijn en meedoen.
Trek aan wat je fijn vindt zitten en doe mee. Als je een beetje achteraan gaat staan valt het waarschijnlijk niet eens op als je nauwelijks mee doet.

Het gaat om de gezelligheid.
quote:asta schreef op 04 september 2015 @ 10:56:

Gewoon meedoen. Het gaat niet om jou maar om de bruid. Dus schop onder je kont, stoppen met aanstellen en meedoen met een goed humeur om de bruid een leuke dag te bezorgen.

Dat gemekker altijd over vrijgezellefeestjes.

Ja daag! Kan de bruid nog zo'n goede vriendin zijn maar zulke dingen zou ik ook niet doen en voor bedanken en ook niet aan meebetalen.

Gewoon voor een gedeelte van de dag,het eten en stappen aanschuiven.
quote:dolfje schreef op 04 september 2015 @ 11:01:

[...]

Ja daag! Kan de bruid nog zo'n goede vriendin zijn maar zulke dingen zou ik ook niet doen en voor bedanken en ook niet aan meebetalen.

Gewoon voor een gedeelte van de dag,het eten en stappen aanschuiven.Nee, stel je voor zeg.
Meegaan en aanmoedigen. Voor de bruid toch ook niet fijn als één persoon zich zichtbaar niet op haar gemak voelt? Ik zou dat in ieder geval niet willen.
moonlight: Hoezo is een comfortabele slip aandoen ook een must tijdens een wandeling? En als het die avond nou op meer uitloopt?
Trouwens, als niemand zin heeft in paaldansen, moet er gewoon een andere activiteit gedaan worden.
moonlight: Hoezo is een comfortabele slip aandoen ook een must tijdens een wandeling? En als het die avond nou op meer uitloopt?
quote:dolfje schreef op 04 september 2015 @ 11:01:

[...]

Gewoon voor een gedeelte van de dag,het eten en stappen aanschuiven.Zelf voor een goede vriendin niet? Collega of als je als vulling wordt uitgenodigd (verre nicht of zo...) dan begrijp ik dat wel. Maar voor je beste vriendin doe je dat toch gewoon?
Wat zijn dan de kledingvoorschriften?

Ik zou ook mijn bedenkingen hebben hoor.

Maar misschien kun je wel aanbieden dat jij foto's maakt?
Ozo.
Komen die kledingvoorschriften vanuit de paaldans-instructrice of zijn die verzonnen door de organisatie? Van dat tweede kan ik mij begrijpen dat daar misschien wat rare "ludieke" ideeën bijzitten welke schadelijk kunnen zijn voor je lichaam wanneer je daarmee probeert te paaldansen. Als ze van de officiële instructrice komen dan is dat eerder om ervoor te zorgen dat je bewegingsvrijheid hebt en je geen striemen en brandblaren oploopt. En ja, het kan zijn dat die kleding bepaalde lichaamskenmerken niet meer verbergt waar je nog niet helemaal tevreden over bent, maar wat interesseert jou dat eigenlijk, je bent onder vrouwen en jij staat echt niet in het centrum van de aandacht, juist door zelfverzekerd voor te doen voorkom je alle eventuele rare ideeën die je nu in je hoofd aan gedachtespinsels hebt over wat andere eigenlijk in werkelijkheid nooit zouden denken of zeggen.

Voor de rest, Paaldansen is zwaar, vergt heel veel kracht en controle, het is en blijft een sport, net als turnen. Een vrije turn oefening op een mat is ook een combinatie van figuren en technieken op muziek/ritme waarvoor men fysiek sterk en lenig moet zijn, net als paaldansen.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
quote:fleetfox schreef op 04 september 2015 @ 11:08:

[...]

Zelf voor een goede vriendin niet? Collega of als je als vulling wordt uitgenodigd (verre nicht of zo...) dan begrijp ik dat wel. Maar voor je beste vriendin doe je dat toch gewoon?

Nee nee en nee.

Ik zou echt bedanken voor wie dan ook bij zulke dingen.

Net als dat ik niet ga theepotten verven of met een raar pakje door de stad heen ga lopen.

Gelukkig heb ik geen vrienden die zulke dingen wel leuk vinden.
quote:fleetfox schreef op 04 september 2015 @ 11:08:

[...]

Zelf voor een goede vriendin niet? Collega of als je als vulling wordt uitgenodigd (verre nicht of zo...) dan begrijp ik dat wel. Maar voor je beste vriendin doe je dat toch gewoon?Een echt goede vriendin weet dat je het verschikkelijk vindt en zou het niet van je verwachten.
Ik krijg er een punthoofd van!
quote:Plokkie schreef op 04 september 2015 @ 11:13:

[...]

Een echt goede vriendin weet dat je het verschikkelijk vindt en zou het niet van je verwachten.Vaak weet de bruid toch niet wat er gedaan gaat worden? Maar goed, ik blijf van het andere kamp, wat is nou een dag voor je vriendin?
Als ik de bruid was, zou ik helemaal niet meer kunnen ontspannen bij het idee dat een vriendin zich rot voelt op mijn feestje.
Als je het gewoon niet zo leuk vindt zou ik meegaan. Als je echt tranen in je ogen krijgt van het idee en er als een bérg tegenop ziet, zou ik direct na het paaldansen aanschuiven. Dan blijft je humeur beter .
quote:perzika schreef op 04 september 2015 @ 11:23:

Als ik de bruid was, zou ik helemaal niet meer kunnen ontspannen bij het idee dat een vriendin zich rot voelt op mijn feestje.

Dit.

Ik wil *later* ook dat mijn vrijgezellenfeest is opgesplitst in 2 of 3 delen. Activiteit, eten, stappen ofzo. Voor het geval dat het te duur zou zijn voor iemand, of men tegen zoiets als TO's probleem aan zou lopen, wil ik dat ze dat onderdeel zonder problemen kunnen skippen .
Die kledingvoorschriften zijn er niet voor niks. Een lange broek of er wijd zittende shorts zijn namelijk totaal onpraktisch met paaldansen.

Ik zou wel meegaan en dan idd misschien foto's gaan maken en kijken hoe de rest aan het klungelen is. Misschien kun je dan uiteindelijk nog een poging wagen.
Silence is golden. Duct tape is silver.
Ik vind een hele dag op sjouw so-wie-so idioot voor een vrijgezellenfeest. Gewoon lekker borrelen, eten en gaan stappen vind ik mooi zat. En ik zou ook niet meedoen aan allerlei idiote dingen waar ik absoluut geen zin in heb en waar normaliter nog geen haar op mijn hoofd over zou nadenken om die activiteiten vrijwillig te doen of te ondergaan. Echt niét. En dan ook nog met een hele club mensen die je maar half kent, dacht het niet.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Hele dag mee en je tijdens het paaldansen opwerpen als fotograaf/video maker.

Wanneer je niet meegaat en alleen bij het eten aanschuift, heb je een deel van de dag/beleving gemist. Zijn de andere meiden gezellig aan het napraten en lachen van de paaldans capriolen....zit jij er maar een beetje bij. Zou ik persoonlijk niet fijn vinden.
"I love not Man the less, but Nature more..."
wat moet je aan dan? Aangezien het sport is, lijkt mij dat je sportkleding aan moet.

Is dat zo verschrikkelijk afschuwelijk allemaal?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven