Postcrossing, deel 11

08-08-2015 20:04 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over postcrossing!

Hoe werkt het?

registreer je op de website en vul je profiel in

vraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereld

stuur een ansichtkaart naar dat adres

als de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegeven

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!

Om te weten welke avonturen wij op postgebied al beleefd hebben (stelt niets voor, maar zo klinkt het misschien beter) zie hier deel 10

Kaartje registreren en je postcardwall

Als je op je postcardwall afbeeldingen van je kaartjes wilt hebben, dan kun je de verzonden kaartjes uploaden totdat ze geregistreerd worden. Voor het uploaden moet je ze scannen of fotograferen. Wanneer je in je lijst 'travelling postcards' kijkt, zie je achter elk adres een groen rondje met een plusje. Als je daarop klikt kun je het bestand (PNG of JPG) uploaden. Wanneer het kaartje geregistreerd wordt, is er ook nog een kans dat de ontvanger het kaartje upload.

Bij registeren vul je eerst het ID in, daaronder zie je een leeg vak. Daarin schrijf je je hurray tekst. (wel zo leuk) wanneer je dan klikt op 'registreren' krijg je nog de mogelijkheid om de afbeelding te uploaden. Dit kun je in principe ook later nog doen, op dezelfde manier als bij travelling postcards.
Later is nu
quote:neliba schreef op 03 september 2015 @ 22:08:

Ik had een record dag vandaag: 3 om 3!!

Had vannacht dus al een hurray uit Frankrijk (maar die zag ik vanochtend pas, dus tel ik lekker mee voor vandaag) en net kwamen er nog hurrays binnen uit Tsjechië (7 dagen) en Portugal (3 dagen). Leuk! Ben er nog niet aan toegekomen om nieuwe adressen aan te vragen, want ik was ook nog druk met het registreren van mijn drie ontvangen kaarten!! (Ok, en Expeditie Robinson kijken).

Dit lag er op de mat vandaag:

- Een kaartje uit USA een afbeelding van een recept voor Peach Pie. Volgens mij heb ik die al een keer eerder bij iemand voorbij zien komen, maar ik kan me vergissen. Wel leuk, want ik heb in mijn profiel staan dat ik graag kook en het leuk vind om recepten te ontvangen. Enige jammer is dat de achterkant van de kaart grotendeels gevuld is met bak-aanwijzingen (voorgedrukt), dus er staat maar weinig tekst op. Maar verder helemaal leuk.

- Kaartje uit Rusland van iemand met hetzelfde beroep als ik, dus ook leuke tekst daarover.

- Kaartje uit Hong Kong (nieuw land, joepie!), helemaal vol geschreven over onze gezamenlijke hobby hardlopen. Stond wel een leuke vraag op trouwens: "How many times did you run for a week?". Volgens mij is dat zoiets als: "Hoe vaak heb jij een week achter elkaar gerend?". Nou, ik ren graag, maar dat gaat me wel een beetje ver... Vervolgens schrijft ze: "I usually run 2 - 3 times a week". Dus ik denk dat ze wil weten hoe vaak per week ik ren :-).

Naar allemaal en uitgebreide hurray terug geschreven. Nieuwe adressen trekken bewaar ik maar voor morgen. Ik ga er vanuit dat daar sowieso Duitsland bij zit (Klaus?!) en verder hoop ik stiekem op een nieuw land.

@HappyOwl: echte ansichtkaarten met 'reissporen' hebben ook mijn voorkeur, maar zo'n lieve Klaus die zelf een slappe kaart in elkaar knutselt is ook wel weer schattig. Ben ik de enige die daarbij een beeld van een goeiïge kerstman-achtige Duitser voor zich ziet? Klaus... Santaclaus...

@RubyJanne: oh leuk, weer een nieuwe bestelling. Wat voor kaartjes heb je uitgezocht, een bepaald thema of van alles wat? Hopelijk komen ze snel. Leuk om de kaartjes dan in het echt te zien in plaats van alleen een klein plaatje op het computerscherm.

@Dreamer: ik zie het helemaal voor me, die giraffe in de gang... haha

Klaus heeft wel een grijze baard inderdaad!

Je had wel een erg geslaagde PC dag Neliba!

Ik heb zojuist even gespiekt op het profiel van mijn Belgische. Ik heb haar ruim een week geleden een kaart gestuurd en omdat ik me nu toch wat ongerust ging maken heb ik haar activiteiten bestudeerd.

Ze is nu 6 dagen niet online geweest. Dat kan natuurlijk prima. Maarrrrr.... haar laatste ontvangen kaart was van 31 juli. Dat is nu dus ruim een maand geleden. Terwijl ze wel gedurende de hele maand augustus kaartjes heeft verstuurd. (8 in totaal, en ze heeft blijkbaar op 25 augustus nog meerdere adressen aangevraagd) .

Dan zou ze toch ook in augustus kaartjes moeten hebben ontvangen?

Oh ik zie nu dat ze de ontvangen kaartjes steeds op 1 datum registreert. 1 x per maand ofzo. Wel raar. Want waarom wacht je daar dan een maand mee, terwijl je wel online bent om nieuwe adressen op te vragen?

Vreemd. Ik snap het niet helemaal.
quote:Dreamer schreef op 03 september 2015 @ 22:37:

Ik had nog een bij hurray uit Turkije! En twee chagrijnen op de bank ivm voetbal. Ik ga maar snel naar bed!

Dat klinkt niet best Dreamer. Sterkte!

(Wel leuk van de Hurray natuurlijk! )
He Labellei wat raar van die Belgische. Heeft ze misschien geen vast verblijfadres ofzo? In ieder geval niet echt leuk voor de verstuurders.

HappyOwl haha ik heb ook zon Klausbeeld! Een lange man met dikke buik en absoluut een snor!

Hier nog geen nieuwe Hurrays. Ik zit in de trage flow geloof ik .

RubyJane zijn de kaartjes in het echt net zo mooi als Online? Die met die dieren zijn echt heel gaaf. Eigenlijk allemaal wel haha!
Ik heb erg moeten lachen om die dieren die in een veel te kleine brievenbus werden gepropt. Ik heb een drukke week gehad met weinig post en maar één hurray. Vandaag kreeg ik een kaartje van de Filipijnen :D Dat is toch wel leuk, die had ik nog niet.
Uiteindelijk lagen de chagrijnen al op bed, toen ik nog op internet zat, zo kan het natuurlijk ook

Kreeg een hele blije hurray uit Costa Rica! Leuk dat ik van deze lichting ook allemaal leuke reacties op de versiering en de postzegels krijg, terwijl ik dat toch vaker doe. Kennelijk dit keer mooier/beter of het was gewoon een enthousiaste groep. Ik heb inmiddels mijn 'versierspullen' uit het kaartenlaatje gehaald, omdat het allemaal niet meer paste Positief punt: Ik heb nu wél weer ruimte in m'n kaartenlaatje

Wanneer moet ik mijn kaartje uit Australië gaan registreren? Iemand belangstelling voor dat land? Ik kreeg 'm gisteren binnen, dus wil niet al te lang wachten. Vandaag werk ik tot 4 uur en bij thuiskomst moet ik gelijk koken, het wordt dus wel in de avonduren, beetje jammer he, op vrijdag adres aanvragen
Later is nu
Ik heb dat dierensetje Damas zitten mooie kaartjes bij. Kan nog niet zeggen hoe ze ontvangen worden, heb er 2 onderweg (30 dagen naar USA de panda en 5 dagen een olifant naar Finland. Om in het beeldendenken te blijven: ik gok dat ze die olifant met 3 postbodes naar binnen moeten duwen, zie dat beest al het hele huis bij elkaar toeteren) Zo'n setje is wel handig omdat je van alles wat hebt. Ik mag nu niet op de site kijken, ga voor Barcelona geen geld meer uitgeven, want het is al bijna op en volgende maand gaat mn zusje trouwen, dat kost ook genoeg.

Hier nog steeds geen hurrays, hopelijk komt er vandaag wel weer wat!
Ik zag bij Klaus trouwens ook zo'n dikke oude man met baard voor me. Wat namen al niet met je doen he. Hebben we op de schrijfcursus een hele les aan gewijd, zo ongeveer, hoe je een naam kiest en waarom. Welk beeld je erbij krijgt.. Grappige was toen dat ze bij een naam van een collega van mij (gewoon exact de naam) een oud klein boertje schetsten, een boer, enz, terwijl mijn collega lang en jong is. Maar misschien sloeg die beschrijving wel op zijn voorvader, waar hij naar vernoemd werd.
Later is nu
Ik zit net bij mijn Franse te kijken. Die verzend ook al heel de maand vrolijk kaarten maar al sinds begin augustus niks geregistreerd.

Is dit een trend die ik gemist heb haha!
Frappant Damas!

Ik hoop dat de dames onze kaartjes toch ooit zullen registreren.

Ik heb verder ook geen Hurrays gehad. (Maar ja, dat is gezien de laatste trends ook niet verwonderlijk. )
Misschien toch vakantie.. laten we het daar maar op houden
Later is nu
Dat dacht ik in eerste instantie ook Dreamer. Maar mijn Belgische registreert áltijd maar 1 X per maand, het hele jaar door. (En nu dus al ruim een maand niet.) Terwijl ze wel regelmatig adressen aanvraagt.

Wellicht heeft ze een baan waarvoor ze bijna altijd op reis moet of zit ze op een olieplatform of vaart ze met een Greenpeace-schip mee. Maar dan zou ik niet gaan Postcrossen. Of in ieder geval in mijn profiel zetten dat ik niet altijd kan registreren.

(En het is ook niet zo dat ze ergens in de Sahara Gobi woestijn in een yurt woont op 300 km afstand van een computer met internetverbinding. )

Ik ben gewoon een beetje nieuwsgierig naar het verhaal achter deze trend.
Aaaaah! Leuk leuk!! Deze week al elke dag een kaartje ontvangen, gisteren zelfs 2!!! Uit Singapore (BINNEN 7 DAGEN ONTVANGEN! SNEL), Nederland, USA (OOK BINNEN 7 DAGEN!), Belarus, Duitsland en Japan! Nu sta ik weer gelijk met 10 send en 10 ontvangen! Dus laat die hurrays maar komen, zodat ik weer kan gaan versturen! Maar eigenlijk zijn alle adressen wat verder weg, dus dat zal nog wel even duren. Wat een leuke hobby is dit toch!! Ik verheug me er weer op om te gaan schrijven!

En de kaartjes die ik kreeg deze week zijn zoooo leuk! Mensen kijken echt wat ik leuk vind en versturen dan ook zo´n kaart. Heel bijzonder!
Oh wat leuk superduba! Jij hebt een goede week zo! En ook super dat de kaartjes allemaal zo leuk zijn.

Heb vanmiddag nog een adresje opgevraagd. Gaat naar Barack Obama een museummedewerker in Washington DC. Hij wil een "interessante kaart" en ik vind ons museum wel interessant voor hem.

Zou trouwens wel supergaaf zijn; als je een adres trekt en dat je dan het profiel van de Obama's krijgt!!!
Ja mijn Amerikaan heeft er wel bijstaan dat die/zij (kan echt niet uit het profiel halen of t een man of vrouw is) aan t rondreizen is en dat iemand anders zijn/haar post doet. Nu is mijn kaartje al 30 dagen onderweg, dus of mijn kaartje doet er heel lang over of de post wordt niet bepaald vaak gecontroleerd. Laatste kaartje is op 18 augustus geregistreerd, maar degene loopt ook voor met ontvangen dus misschien ligt alleen mijn kaartje er wel en kan ik dus niet zien of er niet geregistreerd wordt omdat de post niet gecontroleerd is of omdat er gewoon geen kaartjes zijn.

Hoe dan ook, hier nog steeds hurrayloos. Zou het wel fijn vinden als ik binnen nu en niet te lange tijd een hurray krijg want als de regen ophoudt wil ik eigenlijk boodschappen doen (en daar staat de brievenbus). Verwacht wel t een en ander aan hurrays, maar vind t zo zonde als ze vrijdag na 6 uur komen. Maar goed, als ze maar komen.....

Over 2 dagen gaat China expired, dan mag ik in elk geval sturen. Mijn tweede expired kaartje dan al (en binnenkort Taiwan ook, dus 3) Vind dat veel hoor op 25 verstuurde kaartjes. Maar Taiwan is helemaal niet actief en die andere twee ook maar weinig, China al tijd niet online. Dus geen idee of mn kaartje daar aan een muur/tentdoek in de loods hangt of op de mat ligt.
De post gaat hier als een speer, net als bij superduba. Mijn kaartje naar Japan was na 7 dagen al aangekomen. Ik heb nu weer twee slots vrij. Ik wil eigenlijk meteen weer nieuwe adressen aanvragen, maar ik had me voorgenomen om te wachten tot ik weer wat geld had, zodat ik zelf postzegels kon laten drukken. Het moet wel iets bijzonders worden, natuurlijk.
Haha Dreamer, hier ook een chagrijn gister. Wist precies hoe laat het was

Het is inderdaad vast een trend, dat in één keer alles registreren. Zo jammer eigenlijk. Het is toch altijd leuk om zo snel mogelijk een hurray te krijgen en dan ook daadwerkelijk te weten hoeveel tijd het kaartje erover heeft gedaan. Belgie had er inderdaad al lang kunnen zijn, denk ik.

Damas, de kaartjes zijn ontzettend mooi en leuk, maar ik vind ze wel wat dun. Ik weet niet of ze de post gaan overleven zeg maar. Maar het zijn echt hele leuke kaartjes. Ik had de serie met het meisje en een kat.

Je hebt niet veel geluk HappyOwl, met je kaartjes. Hoop voor je dat er snel een vriend komt om het kaartje voor je te registreren. Je hebt inderdaad wel veel 'kaartjes over de datum'. Zo jammer.

Leuk is dat, Superduba. 1 per dag is echt leuk. Hier is het meestal meer dan 1 kaartje op een dag en dan een paar dagen niets. Bij jou is het mooi geleidelijk.

Alhoewel, ik had vandaag een kaartje uit Duitsland. Leuk thuiskomen. Geen hurrays, maar denk dat Oekraïne en de USA bijna wel kunnen komen. Verder veel Europese landen, dus denk/hoop/verwacht, dat ik volgende week wel hurrays binnen krijg. Nog 5, dan mag ik er 9 onderweg.
Aaah, Mitsig vergeten! Japan was lekker snel zeg. Zelf postzegels laten drukken? Vertel
Hai Dames

Ik ga over een paar minuten Australië registreren, dus handen aan de knop (gelijk nadat ik deze post gepost heb, zeg maar)

Inderdaad jammer als mensen veel kaartjes tegelijk registreren, aan de andere kant zien we ook hier dat je soms alleen maar veel kaartjes op 1 dag krijgt.
Later is nu
Geen idee of jullie het ook geprobeerd hebben, maar ik mag een kaartje naar Australië sturen

En 2 naar Duitsland, 1 naar Zwitserland, 1 naar Polen, nog ééntje naar Japan en als laatste Israël! Deze wil kerstkaarten, wat ik dan wel weer bijzonder vind, aangezien dat een christelijk feest is. Maar goed, ze wil(len) ook graag oude zeilboten en ik heb net weer stadsgezichten met de diepenring inclusief skutsjes gekocht.
Later is nu
Helaas helaas, om een adres te trekken moet ik eerst een hurray krijgen. En dat is dus na maandag niet meer gebeurd
Gave landen Dreamer!

HaopyOwl ik heb nu 8 expired op 85 kaarten en een is op weg naar numero 9. Is ook veel volgens mij. Jammer he!

Mitsig je maakt me nieuwsgierig met zelf postzegels drukken. Wat is dat voor iets leuks

On topic geen nieuws helaas. Mijn zelfopgelegde limiet van 8 onderweg heb ik maar stopgezet anders had ik al 2 weken geen kaartje meer kunnen schrijven.
Oh dat is gewoon shit HappyOwl234!!!

Ik zit ook letterlijk te wachten op een Hurray. Finland is ook alweer 9 dagen onderweg. België durf ik nu voorlopig ook niet meer op te hopen (inmiddels 10 dagen). Taiwan is alweer ruim een maand onderweg, China 40+ dagen. Brazilië bijna een maand, dat is zelfs voor Braziliaanse begrippen redelijk lang. En de rest is nog te kort onderweg voor een Hurray. Ik heb daarom mijn hoop nu gevestigd op Finland.

Leuke landen heb je weer Dreamer! Ik heb inderdaad niet meegedaan aan de Australië-loting. Ik hoop nog steeds op iets Mediterraans, vooral nu met dit weer.

Ik denk dat ik zo ook nog even een adresje ga trekken (de 13e, dus de laatste). Gaat er straks nog iemand een kaartje uit Frankrijk, Spanje, Griekenland, Italië, Portugal registeren? Of een ander warm/tropisch land is ook goed. Mexico, Costa Rica, Jamaica, Mauritius..... wie biedt?

@Mitsig: leuk plan om je eigen postzegels te ontwerpen! Heb je al een idee hoe en wat? (Foto van jou met kroontje op je hoofd ).
Als je naar de brievenbus gaat, staat daar wel reclame op van 'maak een selfie voor een postzegels' ofzo. Maar ik heb altijd een gezicht alsof ik ben op een selfie, daar begin ik dus maar niet aan
Later is nu
Ben kaartjes aan 't uitzoeken. Israël heeft zowaar een kaartje dat ik bíjna heb. Bijna?? vragen jullie je nou af (vul ik maar in) Ja.. ik heb hetzelfde cityview, maar dan niet met een mooie zeilboot, maar met een paar motorbootjes. En een ander view heb ik dan met wat oudere motorboten en een zeilschip. ~zucht~
Later is nu
Oh Dreamer, over boten gesproken: Ik heb vandaag bij het Groninger museum (ja daar ben ik door de regen nog naartoe gefietst en ja daar heb ik kaartjes gekocht want ik wilde nog een kaartje van het museum kopen en júist het kaartje waar ik naar op zoek was hadden ze niet maar gelukkig kon ik wel andere kaartjes kopen ...) een mooi (vissers)botenkaartje gekocht van HW van Mesdag! Ik kom de laatste tijd veel vaker een botenwens tegen.... al heb ik de enige echte Fisherman natuurlijk al gehad.

Ik heb er ook nog een kaartje van een schilderij van Otto Eerelman gekocht: de St Bernardspup . En nu heb ik dus zojuist weer een nieuw adres aangevraagd en ik kan 'm meteen al versturen! Leuk! Ik heb een adres in Oekraïne (alwéér geen Mediterannée ) , het is een leuk profiel en ze houdt o.a. van honden en van (oude) kunst, dus dit kaartje is helemaal perfect voor haar. Hoop ik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven