Gezondheid alle pijlers

Kiespijn

05-09-2015 14:51 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
.. hier heb ik al een hele tijd last van. Inmiddels denk ik al wel een jaar of 2. Ik heb er al meerdere tandartsen naar laten kijken, maar er komt niets uit, het ziet er allemaal prima uit. Ondertussen wordt de kies steeds gevoeliger. Ik kan niet eens pijnloos een broodje eten, want dan gaat er een pijnscheut door de kies heen. Als ik aan de kies duw, dan krijg ik ook zo'n pijnscheut. Het is echt alleen die kies, de omliggende tanden voel ik niet. Zijn er mensen die dit ook gehad hebben? En hebben die er uiteindelijk iets aan kunnen laten doen?
Wortelkanaalbehandeling en nog een apex maar toen was er wel een onderliggende ontsteking. Als die er niet is..
Keep Calm and Love Your Sjoe
Misschien zijn er andere zenuw(en) beschadigd bij de behandeling dan de zenuw van de tand. Dan kun je chronisch pijn houden.

Is er al een foto gemaakt evt bij de kaakchirurg?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Welke behandeling? Er is volgens mijn tandarts niets te behandelen... Ik heb ook nooit gaatjes verder.
Staat er door bv je verstandskiezen teveel druk op dat deel van je gebit, waardoor die kies wat omhoog gedrukt wordt? Ik heb een soortgelijk iets gehad, en dat was verholpen nadat m'n verstandskies aan die kant getrokken was.
Dat kan eventueel. Het is de eerste kies, die het dichtst bij mijn tanden zit. Dus vrij ver voorin mijn mond. Zou het bij zoiets niet verder naar achteren zitten?
Bij mij was het de eerste na de hoektand. Waren ook foto's van gemaakt, niets te zien. Op een gegeven moment zoveel last dat ik met spoed langsgeweest ben. Weer foto, weer niets te zien. Toen zette hij zijn duim erop en duwde ineens heel hard, en zat ik zo ongeveer tegen het plafond aan. Maar na die hele felle pijn, was het ineens weg. Dat bracht 'm op het idee dat er teveel druk was ontstaan door de verstandskiezen.

Omdat je die toch goed kunt missen, is 'ie getrokken, en daarna verminderden de klachten snel. Na een tijd (weet niet meer hoe lang hoor, maar eerder maanden dan weken, misschien was het zelfs wel een heel jaar) kon ik ook beter flossen en stokeren.
Hmm, dus precies dezelfde als bij mij! Dat kan het dan wel zijn, ja.. Misschien dan toch bij mijn volgende tandartsbezoek eventjes over praten.
Ik zou die afspraak vervroegd inplannen. Ik vind kiespijn echt vreselijk. Dat onderhuidse pijngevoel brrrr.
Keep Calm and Love Your Sjoe
wellicht een heel klein haarscheurtje in de kies. Dit doet pijn totdat het stuk gaat en is nauwelijks te zien met het blote oog. Dit is het vervelende met een dergelijk fractuurtje. je hebt de oorzaak pad als hij breekt bij krachtige belasting.

ik neem aan dat er al röntgenfoto's zijn gemaakt om andere oorzaken uit te sluiten.

daarnaast kan een tandvleesprobleem ook stevige klachten geven maar dit is voor de tandarts eenvoudig te diagnosticeren.

eventueel ook een mogelijkheid is een gevoelige tandhals maar dat is Door de tandarts ook getest met een koudere naar alle waarschijnlijkheid.

gezien de symptomen die je beschrijft verdenk ik een haarscheurtje in je glazuur.

heel vervelend. succes
Bedankt voor je reactie, Netta. En er is niks wat daaraan gedaan kan worden? Zoiets is me geloof ik weleens als mogelijk probleem verteld, maar ze hebben daar verder niet naar gekeken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven