*September 2008* #2
woensdag 17 september 2008 om 08:47
woensdag 17 september 2008 om 09:26
Hier helaas nog geen enkel teken dat de baby zich aandient.. heb momenten dat ik er niet mee bezig ben en geniet van de vrije tijd, maar op andere momenten word ik gek van dat wachten en van de dagen die allemaal op elkaar lijken en zo langzaam verstrijken.
Lino: fijn dat het zo goed gaat met de kleine!
Lino: fijn dat het zo goed gaat met de kleine!
woensdag 17 september 2008 om 09:35
hi girls,
las dit net op oktober-topic
Voor dames die de bevalling willen opwekken heb ik nog een tip van de yoga-juf. Ga op je knieën zitten met je tenen omgekruld. Zak dan op je ellebogen en leg je hoofd op de grond. Op deze manier stimuleer je de hypofysen (of hoe je dat ook schrijft). Deze maken oxitocine aan, wat weer de bevalling opwekt Nou, het proberen waard toch? Blijf zo 15 sec. zitten en doe het zo'n 5 keer achter elkaar. Elke dag.
las dit net op oktober-topic
Voor dames die de bevalling willen opwekken heb ik nog een tip van de yoga-juf. Ga op je knieën zitten met je tenen omgekruld. Zak dan op je ellebogen en leg je hoofd op de grond. Op deze manier stimuleer je de hypofysen (of hoe je dat ook schrijft). Deze maken oxitocine aan, wat weer de bevalling opwekt Nou, het proberen waard toch? Blijf zo 15 sec. zitten en doe het zo'n 5 keer achter elkaar. Elke dag.
woensdag 17 september 2008 om 11:31
hoi meiden,
wat kan wachten toch lang duren als ik het zo lees, heel veel succes voor degene die nog moeten.
Hier alles goed, gisteren ben ik naar het cb geweest om te wegen en hij woog 4812. Als je bedenkt dat hij 2 weken geleden nog 3620 woog doen we het toch goed samen .
Verder drinkt hij nog 8 keer per dag en heeft toch best veel last van z'n buik. Gevolg is een moeie moeder..
Verder genieten we wel hoor, hopelijk jullie ook allemaal?
fijne dag nog!
wat kan wachten toch lang duren als ik het zo lees, heel veel succes voor degene die nog moeten.
Hier alles goed, gisteren ben ik naar het cb geweest om te wegen en hij woog 4812. Als je bedenkt dat hij 2 weken geleden nog 3620 woog doen we het toch goed samen .
Verder drinkt hij nog 8 keer per dag en heeft toch best veel last van z'n buik. Gevolg is een moeie moeder..
Verder genieten we wel hoor, hopelijk jullie ook allemaal?
fijne dag nog!
woensdag 17 september 2008 om 12:04
Meisjes die nog moeten: hou jullie taai...
Ach, wachten is zoooo stom!!! En ik vond al die goedbedoelde telefoontjes en sms-jes ook niet zo 'plezant'...
Ben heel benieuwd wie de volgende gaat zijn!!!
O ja, Hondje, mijn dochter was op het laatste moment toch nog goed gedraaid! Dat was wel fijn (schijnt, ik weet het verschil niet). Wel beetje ingescheurd, 1 hechting.
Ik moet zeggen: de afgelopen dagen vallen me zwaar.
Ik moet zo ontzettend wennen... Ben nogal gestructureerd en ik ben m'n structuurtje een beetje kwijt...
Hebben echt een superkraamhulp, maar ik ben een waardeloze kraamvrouw en wil dus gewoon alles 'zelluf' doen.
Lichamelijk voel ik me ook perfect, gewoon niks aan de hand, dus laat mij dan maar lekker...
Maar goed, ik moet echt niet klagen.
Anne was wat misselijk van de bevalling, maar sinds gister eet ze prima, en ze was vandaag ook niet nog meer afgevallen.
En het is een scheetje (al vind ik dat ze smeagol-vingers heeft, je weet wel van die LOTR) en ze heeft vanacht al van half 2 tot half 8 geslapen... Hoe luxe!!!
Nou, ik hoop wat meer te lezen en schrijven de komende tijd.
Iedereen heel veel sterkte met wachten, bevallen en slapeloze nachten en vergeet niet te genieten!!!!
Liefs en
Ach, wachten is zoooo stom!!! En ik vond al die goedbedoelde telefoontjes en sms-jes ook niet zo 'plezant'...
Ben heel benieuwd wie de volgende gaat zijn!!!
O ja, Hondje, mijn dochter was op het laatste moment toch nog goed gedraaid! Dat was wel fijn (schijnt, ik weet het verschil niet). Wel beetje ingescheurd, 1 hechting.
Ik moet zeggen: de afgelopen dagen vallen me zwaar.
Ik moet zo ontzettend wennen... Ben nogal gestructureerd en ik ben m'n structuurtje een beetje kwijt...
Hebben echt een superkraamhulp, maar ik ben een waardeloze kraamvrouw en wil dus gewoon alles 'zelluf' doen.
Lichamelijk voel ik me ook perfect, gewoon niks aan de hand, dus laat mij dan maar lekker...
Maar goed, ik moet echt niet klagen.
Anne was wat misselijk van de bevalling, maar sinds gister eet ze prima, en ze was vandaag ook niet nog meer afgevallen.
En het is een scheetje (al vind ik dat ze smeagol-vingers heeft, je weet wel van die LOTR) en ze heeft vanacht al van half 2 tot half 8 geslapen... Hoe luxe!!!
Nou, ik hoop wat meer te lezen en schrijven de komende tijd.
Iedereen heel veel sterkte met wachten, bevallen en slapeloze nachten en vergeet niet te genieten!!!!
Liefs en
woensdag 17 september 2008 om 14:37
Pfff, word al moe als ik die yoga-oefening lees. Verloskundige wist mij mee te delen dat baby vandaag niet komt - he, ben ik helderziend of zo - want buik voelt nog veel te soepel. Alles was goed, ben weer tot dinsdag apk-gekeurd, zo rond die tijd mag het van mij denk ik wel geboren worden ook.
Heb zo'n hekel aan mijn voeten en enkels gekregen, ik lijk mijn oma wel met mijn opgezette voeten
Heb zo'n hekel aan mijn voeten en enkels gekregen, ik lijk mijn oma wel met mijn opgezette voeten
woensdag 17 september 2008 om 15:49
haai haai
ben ik weer eens...
heb t zo druk tijd voor de pc is ver te zoeken!
met yolanthe gaat het goed.
bij geboorte was ze 3870 en zakte steeds naar beneden ivm dat borst nie lukte en gewoon te weinig fles kreeg..
zat en zon hadden we andere kraam en die heeft haar even met de fles omhoog gegooid.
ze kreeg zelfs soms een ''toetje'' tussen door..
dat wil zeggen... bv 120 cc fles en na 2 uurtjes als ze huilde nog een 30 cc of 60 cc
dit heeft even geduurd en mevr komt nu netjes om de 4 uur! 1,5 week oud..
ze drinkt ong per fles een 120
vandaag overgestapt op omneo we hadden hypo allergeen maar was onnodig zijn geen allegieen
dus darmpjes moeten even wenne..vandaag vandaag harde keutel die er nie uit wil..
zielig.
vannacht heeft ze en wij ook van 12 tot 5 geslapen en van 6 tot half 10!
zoooo heerlijk! ik zet de wekker wel om de 6 uur ivm suiker coma als je ze te lang laat slapen.
cb gebeld want op i net stond dat ze wel 10 uur mogen slapen maar das dus nie waar.
vandaag voor t eerst naar de winkel geweest met z'n 3tjes..was even lekker er uit!
gek dat er nog een paar zijn die nog moeten bevallen! ik leef zo in t moment van baby is er...
ik zou zeggen geniet nog van je buik!! ik mis m wel hoor! heimwee!!!
heb heimwee naar bevalling zelfs
wou t wel weer even doen (ok zonder pijn)
maar om haar zo even op je buik te krijgen! heerlijk!
de eerste momenten! heimwee!!
erge kraam tranen gehad vorige week,kan nu wel weer janken hoor..
maar ja ze is er en ben zo gek met r
het is idd t mooiste wat je kan overkomen!
ik zal weer even naar mijn kleine meid
xxx
ben ik weer eens...
heb t zo druk tijd voor de pc is ver te zoeken!
met yolanthe gaat het goed.
bij geboorte was ze 3870 en zakte steeds naar beneden ivm dat borst nie lukte en gewoon te weinig fles kreeg..
zat en zon hadden we andere kraam en die heeft haar even met de fles omhoog gegooid.
ze kreeg zelfs soms een ''toetje'' tussen door..
dat wil zeggen... bv 120 cc fles en na 2 uurtjes als ze huilde nog een 30 cc of 60 cc
dit heeft even geduurd en mevr komt nu netjes om de 4 uur! 1,5 week oud..
ze drinkt ong per fles een 120
vandaag overgestapt op omneo we hadden hypo allergeen maar was onnodig zijn geen allegieen
dus darmpjes moeten even wenne..vandaag vandaag harde keutel die er nie uit wil..
zielig.
vannacht heeft ze en wij ook van 12 tot 5 geslapen en van 6 tot half 10!
zoooo heerlijk! ik zet de wekker wel om de 6 uur ivm suiker coma als je ze te lang laat slapen.
cb gebeld want op i net stond dat ze wel 10 uur mogen slapen maar das dus nie waar.
vandaag voor t eerst naar de winkel geweest met z'n 3tjes..was even lekker er uit!
gek dat er nog een paar zijn die nog moeten bevallen! ik leef zo in t moment van baby is er...
ik zou zeggen geniet nog van je buik!! ik mis m wel hoor! heimwee!!!
heb heimwee naar bevalling zelfs
wou t wel weer even doen (ok zonder pijn)
maar om haar zo even op je buik te krijgen! heerlijk!
de eerste momenten! heimwee!!
erge kraam tranen gehad vorige week,kan nu wel weer janken hoor..
maar ja ze is er en ben zo gek met r
het is idd t mooiste wat je kan overkomen!
ik zal weer even naar mijn kleine meid
xxx
woensdag 17 september 2008 om 16:54
Hoi hier alles goed.
Ik zie dat het even stil is met de geboortegolf. Nou hier in mijn woonplaatst schijnt het heel erg geweest te zijn. Er waren mensen die gewoon niet uit het ziekenhuis mochten omdat er geen kraamzorg was. Ik heb sinds gisteren gelukkig wel 7 uur en dat is zoveel relaxter!!! Met mij gaat het redelijk. Ik heb veel last van mijn bekken en moet eigenlijk bedrust houden. Of in ieder geval niet te veel trappen lopen. En boven is het lastig forummen. Ben nu even een uurtje beneden, maar ga zo weer op de bank liggen. Verder alles goed hoor. Olav drinkt goed en is zoooooooo lief.
Dames die nog moeten bevallen: succes. Volgende keer als ik beneden ben wil ik bevallingsverhalen lezen!!!
Groetjes
Carry
Ik zie dat het even stil is met de geboortegolf. Nou hier in mijn woonplaatst schijnt het heel erg geweest te zijn. Er waren mensen die gewoon niet uit het ziekenhuis mochten omdat er geen kraamzorg was. Ik heb sinds gisteren gelukkig wel 7 uur en dat is zoveel relaxter!!! Met mij gaat het redelijk. Ik heb veel last van mijn bekken en moet eigenlijk bedrust houden. Of in ieder geval niet te veel trappen lopen. En boven is het lastig forummen. Ben nu even een uurtje beneden, maar ga zo weer op de bank liggen. Verder alles goed hoor. Olav drinkt goed en is zoooooooo lief.
Dames die nog moeten bevallen: succes. Volgende keer als ik beneden ben wil ik bevallingsverhalen lezen!!!
Groetjes
Carry

woensdag 17 september 2008 om 18:50
donderdag 18 september 2008 om 09:42
laulau: ik vind een ritme vinden ook lastig. Ik heb gisteren een boek gekocht (Wat je baby je vertelt/Tracy Hogg) en daar ben ik gisteren in begonnen. Wat zij zegt is dat je een vaste volgorde van dingen voor je baby moet aanhouden en je baby moet vertellen wat je gaat doen. Dan weet je baby waar 'ie aan toe is. Op het moment ziet mijn dag met de baby er ongeveer zo uit: tussen 7 en 8 wordt de baby wakker en krijgt ze te drinken, dan leg ik haar terug in haar bedje en ga ik zelf douchen en aankleden. Meestal slaapt ze tot een uur of 11, in de tussentijd doe ik voornamelijk de was, lees ik de krant en zit ik op het forum . 's Middags gaan we meestal een stukje wandelen, naar de supermarkt of ergens anders heen. Om een uur of 5 komt mijn man thuis, meestal is de baby rond die tijd wakker. Dan heeft de baby al een keer gedronken, meestal rond een uur of 3. Ik geef nog een keer borstvoeding voor het avondeten. Na het eten slaapt de baby meestal. Rond een uur of 10 doen we haar in bad, één keer in de 2 dagen. Dan krijgt ze nog een keer eten en slaapt ze meestal door tot een uur of 3. Een paar dagen geleden waren we 's avonds nog even weggegaan, maar dat was echt te onrustig voor haar. Ze is toen de hele avond wakker geweest, heeft gehuild, beetje overprikkeld, denk ik. In dat boek staat ook wat baby's bedoelen met hun lichaamstaal en maaiende armen en benen kan betekenen dat een baby overprikkeld is. En er stond een handige tip in voor boertjes. Je legt de baby over je schouder heen met de armpjes over je schouder heen. Dan wrijf je aan de linkerkant over haar zij, op hoogte van haar maag, hier helpt het in ieder geval.
mamayahoo: ik hield ook zo ontzettend veel vocht vast tijdens mijn zwangerschap. Drie dagen na de bevalling was het weg.
carry_im balen van je bekken zeg. Mag je niet wat lichte oefeningen doen voor je spieren of wordt dat echt afgeraden? Ik weet niet wat wijsheid is hoor, maar van bedrust houden gaan maar weinig dingen over meestal. Ik had tijdens mijn zwangerschap ook echt last van mijn bekken, vooral van mijn schaambeen, maar dat is nu weg. Sterkte ermee!
Alejandra spannend hoor. Moet je nou zo voor je baby ook een visum aanvragen of krijgt die twee nationaliteiten? Mijn man had de baby aangegeven en een paar dagen later viel er een brief in de bus met haar bsn (burger service nummer) en een folder met alle rechten en plichten, ze heeft 'm nog niet gelezen . Ik wil wel een paspoort voor haar aan gaan vragen, dat wordt nog wat met foto's maken.
mamayahoo: ik hield ook zo ontzettend veel vocht vast tijdens mijn zwangerschap. Drie dagen na de bevalling was het weg.
carry_im balen van je bekken zeg. Mag je niet wat lichte oefeningen doen voor je spieren of wordt dat echt afgeraden? Ik weet niet wat wijsheid is hoor, maar van bedrust houden gaan maar weinig dingen over meestal. Ik had tijdens mijn zwangerschap ook echt last van mijn bekken, vooral van mijn schaambeen, maar dat is nu weg. Sterkte ermee!
Alejandra spannend hoor. Moet je nou zo voor je baby ook een visum aanvragen of krijgt die twee nationaliteiten? Mijn man had de baby aangegeven en een paar dagen later viel er een brief in de bus met haar bsn (burger service nummer) en een folder met alle rechten en plichten, ze heeft 'm nog niet gelezen . Ik wil wel een paspoort voor haar aan gaan vragen, dat wordt nog wat met foto's maken.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
donderdag 18 september 2008 om 10:07
hey meiden,
Ik meld me ook eventjes.
Hier alles eindelijk wat rustiger, hebben hele lange nachten gehad. Javlin wou echt niet slapen en had last van darmkrampjes. We zaten er alle 3 even doorheen. Gisteravond zijn we uit voorzorg begonnen met Sinababy te geven een half uur voor het eten. Ook hebben we hem in t kinderwagenbakje gelegd, is toch wat kleiner, en een gedragen tshirt van mn vriend erbij gedaan. Gevolg: 11 uur eten, 3 uur en toen weer 7 uur, geen darmkrampjes of wat dan ook. Wat een verademing voor ons alle 3!!
Ritme heb ik nog niet echt hoor, tis ook pas dag 5. Alleen t voeden gaat wel echt zo om de 4 uur, dus daar komt er een beetje ritme in. Merk zelf dat ik nog heel onzeker ben en ik moet ontzettend wennen aan de hele nieuwe situatie. Maar heb alle vertrouwen erin dat t goed komt!
Sterkte voor iedereen die nog moet!!
Ik meld me ook eventjes.
Hier alles eindelijk wat rustiger, hebben hele lange nachten gehad. Javlin wou echt niet slapen en had last van darmkrampjes. We zaten er alle 3 even doorheen. Gisteravond zijn we uit voorzorg begonnen met Sinababy te geven een half uur voor het eten. Ook hebben we hem in t kinderwagenbakje gelegd, is toch wat kleiner, en een gedragen tshirt van mn vriend erbij gedaan. Gevolg: 11 uur eten, 3 uur en toen weer 7 uur, geen darmkrampjes of wat dan ook. Wat een verademing voor ons alle 3!!
Ritme heb ik nog niet echt hoor, tis ook pas dag 5. Alleen t voeden gaat wel echt zo om de 4 uur, dus daar komt er een beetje ritme in. Merk zelf dat ik nog heel onzeker ben en ik moet ontzettend wennen aan de hele nieuwe situatie. Maar heb alle vertrouwen erin dat t goed komt!
Sterkte voor iedereen die nog moet!!
donderdag 18 september 2008 om 11:17
bassiste: natuurlijk komt het allemaal goed! En het is pas dag 5, je baby moet ook nog wennen (dat houd ik mezelf voor als het even tegenzit). Tegen krampjes adviseerde ze hier sab simplex, maar dat is alleen in Duitsland te krijgen, al heb ik ook wel verhalen gelezen van mensen die het in Nederland hebben besteld. Google er maar eens op. Ik woon niet zo ver van de Duitse grens, maar ik heb het uiteindelijk niet nodig gehad. In het begin had ze wel last van krampjes, dan was het echt zoeken, mijn man heeft regelmatig een paar uur naast haar bedje gezeten 's nachts om haar rustig te krijgen. Vooral tussen 1 en 3 's nachts was ze dan wakker. Hopelijk is dat nu over, want dat was ontzettend vermoeiend. Dan lagen mijn man en ik totalloss op bed, terwijl dochter lief wakker om zich heen lag te kijken.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
donderdag 18 september 2008 om 11:23
Hallo meiden,
Wat een goeie tips belle en bassiste! Aron maait ook veel met zijn armen waardoor ie niet in slaap kan komen. Omdat dit vaak in de avonduren is denk ik idd dat ie te veel prikkels heeft gehad.. Ritme vinden vind ik ook moeilijk maar gaat steeds beter. Je moet in ieder geval niet te vaak op de klok kijken maar ook naar je kindje denk ik. Een beetje een middenweg in vinden.
Groetjes en veel succes iedereen!
Wat een goeie tips belle en bassiste! Aron maait ook veel met zijn armen waardoor ie niet in slaap kan komen. Omdat dit vaak in de avonduren is denk ik idd dat ie te veel prikkels heeft gehad.. Ritme vinden vind ik ook moeilijk maar gaat steeds beter. Je moet in ieder geval niet te vaak op de klok kijken maar ook naar je kindje denk ik. Een beetje een middenweg in vinden.
Groetjes en veel succes iedereen!
donderdag 18 september 2008 om 12:17
Ja, grappig, jullie zitten nu al helemaal in de babyverhalen, terwijl de mijne zich nog lekker schuil houdt in de buik. Ben blij dat hij/zij vannacht niet besloot geboren te worden, want dochterlief - en wij dus ook - was bijna de hele nacht wakker door hoestaanvallen en ook nog een keer plassen in bed. Zielig hoor, voor haar en voor ons
Baby gaat ook vandaag niet komen voel ik zo. Kan ik tenminste nog even naar de drogist heen en weer voor hoestspulletje voor mijn lieve meisje.
Kroel en knuffel ze, met baby of met buik!
Baby gaat ook vandaag niet komen voel ik zo. Kan ik tenminste nog even naar de drogist heen en weer voor hoestspulletje voor mijn lieve meisje.
Kroel en knuffel ze, met baby of met buik!
donderdag 18 september 2008 om 12:49
donderdag 18 september 2008 om 14:03
Jacqie, wat kan een mens zo'n zwangerschap toch anders ervaren, haha. Dolgelukkig ben ik dat ik die buik kwijt ben (voor een deel dan ). Het gevoel van net dat kindje op je buik, daar kan ik me wel heimwee naar voorstellen hoor!
Fijn om te horen dat het nu wel wat beter met je gaat.
Pff, Carry, lijkt me heel zwaar! En echt rot voor je. Hoe voel je je eronder dat je nog niet zo mobiel bent? Wel goed dat je nu dan meer kraamzorg hebt. Zou eerlijker zijn als sommigen wat van hun deel af konden staan, dan mocht je die van mij wel een paar uurtjes hebben!
Alejandra, gelukt met je visum?
Belle, bedankt voor de tips! Moet zeggen... gistermiddag voor het eerst met z'n 4-tjes zonder kraamhulp en toen kreeg ik al wat meer 'feeling'. Anne heeft alleen dat sinds ze geboren is ze rond 23:00 echt heel erg gaat huilen. Echt het moment dat wij in slaap vallen begint ze. Dat doet zoiets raars met je (of met ons). Haat en liefde liggen dan dicht bij elkaar, er worden vreemde zenuwen in mijn hersenen geraakt. Gisteravond geprobeerd haar dan maar even te laten huilen, maar ze valt gewoon echt niet in slaap, alleen als ze bij mij ligt. Dus ik leg me er maar bij neer dat ze dan die uurtjes op mijn borst slaapt, na de fles erna gaat ze prima slapen. (zelfs 6 uur!!)
Bassiste: goed hoor, zo om de 4 uur. Anne heeft dat ook, ik vind dat een prettig ritme. Inbakeren doen wij ook, en dan alleen 's nachts, merkt toch dat het wat meer rust geeft.
En tuurlijk komt het goed!!! Moet je eens zien, als hij een maand is kan je je niet meer voorstellen waar je in het begin zo onzeker over was!!
Mamayahoo (en andere zwangeren) ik zat me net te bedenken dat jullie misschien wel verlangen naar zo'n slapeloze nacht met baby op je arm in plaats van in je buik...
Gaat het weer een beetje met je meisje???
Enne.... is er dan niemand bij wie het rommelt??? Wel weer zin in een bevallingsverhaal!!!!
Fijn om te horen dat het nu wel wat beter met je gaat.
Pff, Carry, lijkt me heel zwaar! En echt rot voor je. Hoe voel je je eronder dat je nog niet zo mobiel bent? Wel goed dat je nu dan meer kraamzorg hebt. Zou eerlijker zijn als sommigen wat van hun deel af konden staan, dan mocht je die van mij wel een paar uurtjes hebben!
Alejandra, gelukt met je visum?
Belle, bedankt voor de tips! Moet zeggen... gistermiddag voor het eerst met z'n 4-tjes zonder kraamhulp en toen kreeg ik al wat meer 'feeling'. Anne heeft alleen dat sinds ze geboren is ze rond 23:00 echt heel erg gaat huilen. Echt het moment dat wij in slaap vallen begint ze. Dat doet zoiets raars met je (of met ons). Haat en liefde liggen dan dicht bij elkaar, er worden vreemde zenuwen in mijn hersenen geraakt. Gisteravond geprobeerd haar dan maar even te laten huilen, maar ze valt gewoon echt niet in slaap, alleen als ze bij mij ligt. Dus ik leg me er maar bij neer dat ze dan die uurtjes op mijn borst slaapt, na de fles erna gaat ze prima slapen. (zelfs 6 uur!!)
Bassiste: goed hoor, zo om de 4 uur. Anne heeft dat ook, ik vind dat een prettig ritme. Inbakeren doen wij ook, en dan alleen 's nachts, merkt toch dat het wat meer rust geeft.
En tuurlijk komt het goed!!! Moet je eens zien, als hij een maand is kan je je niet meer voorstellen waar je in het begin zo onzeker over was!!
Mamayahoo (en andere zwangeren) ik zat me net te bedenken dat jullie misschien wel verlangen naar zo'n slapeloze nacht met baby op je arm in plaats van in je buik...
Gaat het weer een beetje met je meisje???
Enne.... is er dan niemand bij wie het rommelt??? Wel weer zin in een bevallingsverhaal!!!!
donderdag 18 september 2008 om 15:48
donderdag 18 september 2008 om 15:51
hoihoi,
Het heeft ook zo zijn voordelen om laat te bevallen. Heb straks een supermakkelijk kind want alle tips heb ik al binnen.
Ik heb bij alle verhalen van jullie zoiets van oh ja zo was dat.
Fijn dat het met de meeste baby's en mama's helemaal goed gaat.
En het is hier wel rustig vandaag. Dus toch al wat bezig.
Movamoba, succes!
Het heeft ook zo zijn voordelen om laat te bevallen. Heb straks een supermakkelijk kind want alle tips heb ik al binnen.
Ik heb bij alle verhalen van jullie zoiets van oh ja zo was dat.
Fijn dat het met de meeste baby's en mama's helemaal goed gaat.
En het is hier wel rustig vandaag. Dus toch al wat bezig.
Movamoba, succes!
donderdag 18 september 2008 om 20:28
Ben helemaal jaloers op jullie ritme.. Hier drinkt zoon om de 3 uur, vooral 's nachts. Overdag wil er nog wel eens 3,5 uur tussen zitten, maar 's nachts echt niet. Een voeding duurt al gauw 3 kwartier tot een uur en hij heeft altijd wel een uurtje tussendoor dat hij wil mopperen. Jammergenoeg wordt dochter heel snel wakker van het gehuil, dus ik probeer hem zo stil mogelijk te houden. Best lastig af en toe..
Verder hebben we hier nog hetzelfde ritme als voordat hij er was. Ik merk dat we de dag zoiezo rond dochter heenbreien en zoon doet gewoon vrolijk mee. Het enige jammere is dat ze meestal tegelijk aandacht willen, tsja..
Ik ga even een huilend mopje troosten, fijne avond nog!
Verder hebben we hier nog hetzelfde ritme als voordat hij er was. Ik merk dat we de dag zoiezo rond dochter heenbreien en zoon doet gewoon vrolijk mee. Het enige jammere is dat ze meestal tegelijk aandacht willen, tsja..
Ik ga even een huilend mopje troosten, fijne avond nog!
donderdag 18 september 2008 om 22:02
Hallo allemaal, ik hou het even kort. Zondagavond om 23:08 ben ik bevallen van een jongetje. De bevalling was zeg maar alles zoals je het niet wil en je het ook niet voorstelt, details volgen later, nu ben ik heel gelukkig met het mooiste mannetje van de hele wereld.
Alle meiden die nog moeten sterkte!!
Alle meiden die nog moeten sterkte!!

donderdag 18 september 2008 om 22:30
Ik meld me ook even. Hier geen gerommel meer. Ik wacht rustig af.
Jullie babyverhalen zijn heerlijk!
Belle, mijn baby krijgt inderdaad 2 nationaliteiten. De Boliviaanse is makkelijk, met de aangifte is hij/zij Boliviaans, en ik kan de Nederlandse nationaliteit aanvragen in de hoofdstad. Daarvoor moet ik redelijk wat reizen, maar ik wil het wel redelijk snel doen, ook omdat ik in december naar NL wil en een paspoort aanvragen kost hier 3 weken.
Ik zit hem te knijpen voor mijn visum, ik kan het pas maandag gaan regelen allemaal, want het migratiebureau is dicht vanwege de problemen die er waren. Ik heb op zich een visum tot half november, en kan dat nu eindelijk omzetten in een permanent visum, maar tijdens de procedure moet ik wel mijn paspoort inleveren. Die hele procedure gaat nogal wat tijd kosten, ben ik bang. En als ik mijn paspoort niet heb, kan ik niet naar NL reizen.
Dus ja, laat de baby of vanavond maar geboren worden, of maar wachten tot maandagmiddag. (Alsof je het kan plannen).
Jullie babyverhalen zijn heerlijk!
Belle, mijn baby krijgt inderdaad 2 nationaliteiten. De Boliviaanse is makkelijk, met de aangifte is hij/zij Boliviaans, en ik kan de Nederlandse nationaliteit aanvragen in de hoofdstad. Daarvoor moet ik redelijk wat reizen, maar ik wil het wel redelijk snel doen, ook omdat ik in december naar NL wil en een paspoort aanvragen kost hier 3 weken.
Ik zit hem te knijpen voor mijn visum, ik kan het pas maandag gaan regelen allemaal, want het migratiebureau is dicht vanwege de problemen die er waren. Ik heb op zich een visum tot half november, en kan dat nu eindelijk omzetten in een permanent visum, maar tijdens de procedure moet ik wel mijn paspoort inleveren. Die hele procedure gaat nogal wat tijd kosten, ben ik bang. En als ik mijn paspoort niet heb, kan ik niet naar NL reizen.
Dus ja, laat de baby of vanavond maar geboren worden, of maar wachten tot maandagmiddag. (Alsof je het kan plannen).
vrijdag 19 september 2008 om 10:28
Hoi Hoi,
Freddy: van harte gefeliciteerd met je zoontje. Ga lekker genieten.
Hier alles oke. Steijn doet het erg goed hij komt om de 3 a 4 uur om te eten. En naar het eten slaap hij weer vrolijk verder.
Met mij gaat het ook weer een stuk beter had erg veel last van de hechtingen (was erg lelijk gedaan). gisteren heeft de vk ze eindelijk los durven knippen en ik moet zeggen dat was / is een hele opluchting. Kan nu weer zonder pijn gaan zitten en opstaan.
Voor alle meiden die nog zitten te wachten succes.
Groetjes,
Twisje
Freddy: van harte gefeliciteerd met je zoontje. Ga lekker genieten.
Hier alles oke. Steijn doet het erg goed hij komt om de 3 a 4 uur om te eten. En naar het eten slaap hij weer vrolijk verder.
Met mij gaat het ook weer een stuk beter had erg veel last van de hechtingen (was erg lelijk gedaan). gisteren heeft de vk ze eindelijk los durven knippen en ik moet zeggen dat was / is een hele opluchting. Kan nu weer zonder pijn gaan zitten en opstaan.
Voor alle meiden die nog zitten te wachten succes.
Groetjes,
Twisje
vrijdag 19 september 2008 om 10:35
Freddy, van harte met jullie zoon! Wat ontzettend jammer dat je blijkbaar zo'n k-bevalling hebt gehad. Wel heel goed om te lezen dat je zo van de kleine man aan het genieten bent!
Hier nog geen signalen, maar ja, ik krijg al iets nieuws vandaag (gordijnen voor beneden, eindelijk!) dus moet die baby nog maar even wachten!
Hier nog geen signalen, maar ja, ik krijg al iets nieuws vandaag (gordijnen voor beneden, eindelijk!) dus moet die baby nog maar even wachten!
vrijdag 19 september 2008 om 15:52
Hoi meiden!
Waar blijven de nieuwe babys???. Ben benieuwd wie de volgende is!
Freddy, jij in iedergeval heel erg gefeliciteerd met je zoontje. Wel balen dat het niet gegaan is zoals je je had voorgesteld, maar gelukkig is hij er nu en kun je lekker genieten!
Kraamhulp gister voor het laatst geweest, help
. Ik zal haar echt missen, wat een topvrouw! Stond met tranen in mn oogjes toen ze wegging. Het is sowieso super als het klikt met kraamhulp, het kan zomaar je kraamtijd maken of breken, ik heb echt genoten van de rust en van de dingen die ze me uit handen heeft genomen...nu rustig zelf weer de dingetjes gaan oppakken (HELP wat een was!!!)
Verder vannacht een heel zwaar nachtje gehad...echt van half 1 tot half 4 wakker...wat heftig weer! hopelijk gaat het vannacht wat beter, want daar wordt je niet vrolijk van
meiden die nog (steeds) moeten, zet hem op! dit weekend?? en Alejandra, jij maar na het weekend dan
.
kom gauw weer langs!
Doegie
Waar blijven de nieuwe babys???. Ben benieuwd wie de volgende is!
Freddy, jij in iedergeval heel erg gefeliciteerd met je zoontje. Wel balen dat het niet gegaan is zoals je je had voorgesteld, maar gelukkig is hij er nu en kun je lekker genieten!
Kraamhulp gister voor het laatst geweest, help

Verder vannacht een heel zwaar nachtje gehad...echt van half 1 tot half 4 wakker...wat heftig weer! hopelijk gaat het vannacht wat beter, want daar wordt je niet vrolijk van
meiden die nog (steeds) moeten, zet hem op! dit weekend?? en Alejandra, jij maar na het weekend dan

kom gauw weer langs!
Doegie