1e x vakantie met baby 6 maanden wat neem ik mee?
donderdag 18 september 2008 om 15:32
Wij gaan volgende week 8 dagen naar Turkije met ons dochtertje van 7 maanden. Omdat het de eerste keer is hoor ik graag wat ik mee moet nemen voor haar. Ook graag voor tijdens de vlucht.
Baby bed is gereserveerd in het hotel.
Ik begreep qua wandelwagen dat veel mensen voor een buggy kiezen en de gewone wandelwagen thuis laten?
Dank voor jullie reacties!
Baby bed is gereserveerd in het hotel.
Ik begreep qua wandelwagen dat veel mensen voor een buggy kiezen en de gewone wandelwagen thuis laten?
Dank voor jullie reacties!
donderdag 18 september 2008 om 15:40
Een baby van zeven maanden kan nog niet in een buggy zitten. Je zou ipv van een kinderwagen beter een draagzak kunnen overwegen. Dan heb je je handen vrij en de baby kan lekker rondkijken. Praktisch als je koffers mee moet zeulen, maar ook op de vakantiebestemming, zeker als je daar veel over zand, keien of trapjes moet lopen. Vergeet niet een goed zonnehoedje mee te nemen of een parasolletje om boven het hoofdje te houden.
En zo is het toevallig ook nog eens een keer
donderdag 18 september 2008 om 15:46
Een maxicosi kan ook handig zijn (als je niet al teveel andere bagage hoeft mee te slepen natuurlijk). Als er plek is in het vliegtuig, mag je die voor je kind gebruiken. Hoef je het niet de hele tijd op schoot te houden. In Turkije kun je dan ook nog eens een auto huren, ook op het strand of in het appartement is het fijn om er een te hebben. Baby kan daar zijn hapje in krijgen of een beetje zitten.
donderdag 18 september 2008 om 16:03
donderdag 18 september 2008 om 16:07
Welke maatschappij vlieg je? Bij KLM mag je wandelwagen mee nemen tot het vliegtuig, bij Transavia bv. niet. Daar hing het dus vanaf welke wagen wij meenamen.
Ik gaf borstvoeding, dus dat was makkelijk. Verder gewoon iets eten van fruit of zo voor in vliegtuig.
Inkoppertje, maar zonnebrand voor kinderen met hoge factor.
Hydrofiel luiers kun je heerlijk gebruiken als zonnescherm.
Lekkere luchtige kleertjes, zwemluiers. Wij hadden handdoek met opblaasrand, was erg fijn voor zoon. Kon hij lekker op strand liggen, maar nergens heen.
Voor op warme bestemming zou ik zelf geen draagzak meenemen, voor mij en voor kind niet fijn.
Probeer verder zo veel mogelijk te genieten, dan doet je kindje dat waarschijnlijk ook!
Ik gaf borstvoeding, dus dat was makkelijk. Verder gewoon iets eten van fruit of zo voor in vliegtuig.
Inkoppertje, maar zonnebrand voor kinderen met hoge factor.
Hydrofiel luiers kun je heerlijk gebruiken als zonnescherm.
Lekkere luchtige kleertjes, zwemluiers. Wij hadden handdoek met opblaasrand, was erg fijn voor zoon. Kon hij lekker op strand liggen, maar nergens heen.
Voor op warme bestemming zou ik zelf geen draagzak meenemen, voor mij en voor kind niet fijn.
Probeer verder zo veel mogelijk te genieten, dan doet je kindje dat waarschijnlijk ook!
donderdag 18 september 2008 om 16:15
Ik ben pas terug van een vakantie met zoontje van 7 maanden..
Ik had de wangelwagen wel mee omdat hij daar in lekker kon slapen maar moest ik wel inchecken bij de bagage, ik heb er een speciale tas voor gekocht, heb een buggy voor op de luchthaven meegenomen.
Idd hoge factor mee, veel hydrofiele luiers en ik had ook veel rompers mee. hhmm ja veel speeltjes mee voor in vliegtuig en idd een dekentje. Ik had ook druppels mee voor eventuele tanden doorkomen, genoeg spenen, luiers heb ik daar gekocht. ook zetpillen heb ik meegenomen en ik zal bij de dokter ( heb ik nl wel gehad ) oordruppels te vragen zodat alles open komt te staan.,...
Ik had de wangelwagen wel mee omdat hij daar in lekker kon slapen maar moest ik wel inchecken bij de bagage, ik heb er een speciale tas voor gekocht, heb een buggy voor op de luchthaven meegenomen.
Idd hoge factor mee, veel hydrofiele luiers en ik had ook veel rompers mee. hhmm ja veel speeltjes mee voor in vliegtuig en idd een dekentje. Ik had ook druppels mee voor eventuele tanden doorkomen, genoeg spenen, luiers heb ik daar gekocht. ook zetpillen heb ik meegenomen en ik zal bij de dokter ( heb ik nl wel gehad ) oordruppels te vragen zodat alles open komt te staan.,...
donderdag 18 september 2008 om 16:43
Neusspray voor de zekerheid, ik ga nooit meer zonder bedenk ik mij ineens.
In Spanje was geen simpele zoutoplossing (oid) te krijgen zonder recept en zo zaten we onze tijd te verdoen bij de huisarts en moest ik praten als brugman om geen antibiotica te willen voor een simpele (maar hevige) verkoudheid.
In Spanje was geen simpele zoutoplossing (oid) te krijgen zonder recept en zo zaten we onze tijd te verdoen bij de huisarts en moest ik praten als brugman om geen antibiotica te willen voor een simpele (maar hevige) verkoudheid.
donderdag 18 september 2008 om 16:46
Het zal wel van de kinderwagen en het specifieke kind afhangen, maar mijn 8 maanden oude zoon hangt nog als een scheve zoutzak in de Quinny Buzz en in de buggy. Daar doe ik hem dus voorlopig liever niet al te lang in. Gelukkig vindt hij de (nu wel wat krappe) bak en de draagzak nog prima. Babybjorn heeft trouwens speciale zomerzakken, nu vast wel voor een zacht prijsje op Marktplaats te koop.
donderdag 18 september 2008 om 18:22
misschien iets wat jullie niet willen horen maar waarom met zo'n klein kind zo ver weg? Ik ben toen mijn zoon 7 maanden was gewoon twee weken in NL gebleven in een huisje, alles bij de hand en je bent binnen 2 uur weer thuis, denk je dat je kind het merkt dat het in turkeije is? En ja het is daar warm maar misschien ook bacterien (diarree enzo) WAAROM? dat vraag ik me dus af...

donderdag 18 september 2008 om 19:53
Dit was mijn checklist:
Bagage voor baby’s tot 2 jr. is 10 kg.
In het vliegtuig meerdere laagjes kleding aantrekken, in het vliegtuig is het koud, uit het vliegtuig is het warm.
Reisdocumenten
• paspoort waarin je kind is bijgeschreven
• inentingsbewijzen
• naamplaatje (besteld bij www.tagcompany.nl)
Onderweg
• luiers
• billendoekjes
• billencrème
• snoetenpoetsers
• neusspray
• één stel schone kleren
• speelgoed, een knuffel, voorleesboeken
• proviand: rozijntjes, koekjes, fruithapje, water, vruchtensap, broodjes, thermoskan
• fles of tuitbeker
• zonneschermpjes of doeken die je voor de autoramen kunt hangen
• plastic zakken om snoeppapiertjes en eventueel vieze luiers in te doen
• handdoek/ hydrofieldoeken
• dekentje
Kleding
• slab
• 7 rompertjes of 7 ondergoedsetjes
• 1 badpak/bikini
• 2 lange broeken
• 4 korte broeken
• 7 T-shirts
• 1 vest
• 2 trui
• 7 paar sokjes (verbranding van voetjes)
• 2 paar schoentjes (waarvan een paar waterschoentjes)
• Slofjes
• 2 zonnehoedjes
• 1uv zonnebril
• 2 pyjama's
• 1 zomerslaapzak
• Zomerjasje
Verzorging:
• babyfoon
• 6 hydrofiel luierdoeken
• badjas
• luiers
• Zwemluiers
• 1 pak billendoekjes
• 1 klein flesje shampoo
• 1 klein flesje zeepvrije wasgel
• Tandenborstel
• Tandpasta
Speelgoed
• boekjes
• voorleesboeken
• bal
• knuffel
• opblaasbare boot
• speelgoed waar ze thuis mee speelt
Eten en drinken
• potjesvoeding
• fruithapjes
• flessen mineraalwater (daar kopen)
• melkpoeder
• pap
• doosjes rozijnen, koekjes
• Eigen bestek
Huishoudelijke artikelen
• handdoeken
• badlakens
• buggy, maxi cosi of draagzak, parasol en muskietennet
• tape om stopcontacten laag bij de grond af te plakken
• wasmiddel
Lichamelijke verzorging
• zonnebrandcrème, aftersun
• muggenolie en anti- jeukcrème
• zout- en mineralenoplossing in geval van diarree (OSR voor kinderen)
• thermometer
• paracetamol voor kinderen
• eerste hulpmiddelen zoals verband, pleisters, Betadine
Bagage voor baby’s tot 2 jr. is 10 kg.
In het vliegtuig meerdere laagjes kleding aantrekken, in het vliegtuig is het koud, uit het vliegtuig is het warm.
Reisdocumenten
• paspoort waarin je kind is bijgeschreven
• inentingsbewijzen
• naamplaatje (besteld bij www.tagcompany.nl)
Onderweg
• luiers
• billendoekjes
• billencrème
• snoetenpoetsers
• neusspray
• één stel schone kleren
• speelgoed, een knuffel, voorleesboeken
• proviand: rozijntjes, koekjes, fruithapje, water, vruchtensap, broodjes, thermoskan
• fles of tuitbeker
• zonneschermpjes of doeken die je voor de autoramen kunt hangen
• plastic zakken om snoeppapiertjes en eventueel vieze luiers in te doen
• handdoek/ hydrofieldoeken
• dekentje
Kleding
• slab
• 7 rompertjes of 7 ondergoedsetjes
• 1 badpak/bikini
• 2 lange broeken
• 4 korte broeken
• 7 T-shirts
• 1 vest
• 2 trui
• 7 paar sokjes (verbranding van voetjes)
• 2 paar schoentjes (waarvan een paar waterschoentjes)
• Slofjes
• 2 zonnehoedjes
• 1uv zonnebril
• 2 pyjama's
• 1 zomerslaapzak
• Zomerjasje
Verzorging:
• babyfoon
• 6 hydrofiel luierdoeken
• badjas
• luiers
• Zwemluiers
• 1 pak billendoekjes
• 1 klein flesje shampoo
• 1 klein flesje zeepvrije wasgel
• Tandenborstel
• Tandpasta
Speelgoed
• boekjes
• voorleesboeken
• bal
• knuffel
• opblaasbare boot
• speelgoed waar ze thuis mee speelt
Eten en drinken
• potjesvoeding
• fruithapjes
• flessen mineraalwater (daar kopen)
• melkpoeder
• pap
• doosjes rozijnen, koekjes
• Eigen bestek
Huishoudelijke artikelen
• handdoeken
• badlakens
• buggy, maxi cosi of draagzak, parasol en muskietennet
• tape om stopcontacten laag bij de grond af te plakken
• wasmiddel
Lichamelijke verzorging
• zonnebrandcrème, aftersun
• muggenolie en anti- jeukcrème
• zout- en mineralenoplossing in geval van diarree (OSR voor kinderen)
• thermometer
• paracetamol voor kinderen
• eerste hulpmiddelen zoals verband, pleisters, Betadine
donderdag 18 september 2008 om 20:07
quote:Teigetje29 schreef op 18 september 2008 @ 18:22:
misschien iets wat jullie niet willen horen maar waarom met zo'n klein kind zo ver weg? Ik ben toen mijn zoon 7 maanden was gewoon twee weken in NL gebleven in een huisje, alles bij de hand en je bent binnen 2 uur weer thuis, denk je dat je kind het merkt dat het in turkeije is? En ja het is daar warm maar misschien ook bacterien (diarree enzo) WAAROM? dat vraag ik me dus af...
Omdat iedereen anders is en zijn eigen manier van vakantie vieren kiest. Wij hebben genoten met onze zoon van 5,5 maand op locatie 10 uur vliegen hier vandaan. Helemaal perfect, wij in ons element en hij (dus) ook.
Maar dat was niet de vraag van TO.
Slaapzakje in vliegtuig kan ook handig zijn. Mocht je een extra stoel hebben, kun je het slaapritueel zoveel mogelijk nabootsen en dat werkt bij ons altijd goed.
Omdat iedereen anders is en zijn eigen manier van vakantie vieren kiest. Wij hebben genoten met onze zoon van 5,5 maand op locatie 10 uur vliegen hier vandaan. Helemaal perfect, wij in ons element en hij (dus) ook.
Maar dat was niet de vraag van TO.
Slaapzakje in vliegtuig kan ook handig zijn. Mocht je een extra stoel hebben, kun je het slaapritueel zoveel mogelijk nabootsen en dat werkt bij ons altijd goed.
vrijdag 19 september 2008 om 17:11
Heb je voor tijdens de vlucht ook een babybasket gereserveerd? Dat is een klein babybedje voor in het vliegtuig, die hangen ze dan voor je in gaten in de muur (je zit dan op speciale plaatsen, bijvoorbeeld achter de 1e klasse of achter de tv/toiletten) ik weet niet of dit in elk vliegtuig is hoor, maar wel het proberen waard.
Wij hebben afgelopen zomer een vlucht van 10 uur gemaakt met onze 6,5 maanden oude baby, ging helemaal prima, babybasket is heerlijk! Ook had ik een grote deken mee zodat ze ook even op de grond kon liggen spelen (we hadden stoelen met extra ruimte e.d.)
Zorg dat je tijdens het stijgen en dalen een flesje klaar hebt, of de borst, door het zuigen en slikken krijgen ze geen last van hun oren.
Verder had ik ORS bij me, neusspray, Chamodent (voor tanden) factor 50+ en genoeg flesvoeding (deed een combi fles/borst)
Ook had ik een zwemband bij me waar ze in kon zitten, heel handig!
Oja, wat wij hebben gemist was de babyfoon. Ik weet natuurlijk niet hoe je op vakantie gaat, hotel, appartement,huis oid. Wij zaten in een huis en zaten natuurlijk tot 's avonds laat buiten, meisje lag binnen en was buiten niet te horen met als gevolg dat je toch regelmatig naar binnen loopt. Op zich niet erg, maar als ik het had geweten had ik de babyfoon mee genomen.
Buggy heb ik meegenomen, mocht mee tot de ingang van het vliegtuig. Ons meisje kon al prima zitten dus de buggy was geen probleem. Op locatie een grote handdoek erin, anders is het wel heel zweterig. Verder voor in het vliegtuig inderdaad meerdere laagjes kleding, kun je altijd iets aan/uit doen en een lekkere deken. Babyvoeding mag je trouwens zonder problemen mee naar binnen nemen, ook vloeibare dingen
Euhm... verder nog tips??? Zou het ff niet weten...
Jammer trouwens dat er mensen zijn die dan weer een oordeel hebben over wat anderen doen... Wij hebben van onze vakantie genoten en ik zou geen seconde nadenken als we weer de kans krijgen!!
Ik wens je alvast heel veel plezier en als me nog wat te binnen schiet...
Wij hebben afgelopen zomer een vlucht van 10 uur gemaakt met onze 6,5 maanden oude baby, ging helemaal prima, babybasket is heerlijk! Ook had ik een grote deken mee zodat ze ook even op de grond kon liggen spelen (we hadden stoelen met extra ruimte e.d.)
Zorg dat je tijdens het stijgen en dalen een flesje klaar hebt, of de borst, door het zuigen en slikken krijgen ze geen last van hun oren.
Verder had ik ORS bij me, neusspray, Chamodent (voor tanden) factor 50+ en genoeg flesvoeding (deed een combi fles/borst)
Ook had ik een zwemband bij me waar ze in kon zitten, heel handig!
Oja, wat wij hebben gemist was de babyfoon. Ik weet natuurlijk niet hoe je op vakantie gaat, hotel, appartement,huis oid. Wij zaten in een huis en zaten natuurlijk tot 's avonds laat buiten, meisje lag binnen en was buiten niet te horen met als gevolg dat je toch regelmatig naar binnen loopt. Op zich niet erg, maar als ik het had geweten had ik de babyfoon mee genomen.
Buggy heb ik meegenomen, mocht mee tot de ingang van het vliegtuig. Ons meisje kon al prima zitten dus de buggy was geen probleem. Op locatie een grote handdoek erin, anders is het wel heel zweterig. Verder voor in het vliegtuig inderdaad meerdere laagjes kleding, kun je altijd iets aan/uit doen en een lekkere deken. Babyvoeding mag je trouwens zonder problemen mee naar binnen nemen, ook vloeibare dingen
Euhm... verder nog tips??? Zou het ff niet weten...
Jammer trouwens dat er mensen zijn die dan weer een oordeel hebben over wat anderen doen... Wij hebben van onze vakantie genoten en ik zou geen seconde nadenken als we weer de kans krijgen!!
Ik wens je alvast heel veel plezier en als me nog wat te binnen schiet...
anoniem_1252 wijzigde dit bericht op 19-09-2008 17:11
Reden: spelfout...
Reden: spelfout...
% gewijzigd
zaterdag 20 september 2008 om 00:47
Wij zijn ook net met ons 7 maandig zoontje naar Griekenland op vakantie geweest, ging helemaal goed!
Naast alle andere handige al genoemde zaken, was ik blij dat ik een bolletje touw bij me had zodat ik op locatie dingen op kunt hangen om mee te spelen!
Draagdoek om tijdens de reis in te slapen (als je kindje dat gewend is)
Ik heb een buggy gekocht waarin hij bijna helemaal plat kan liggen en dus ook lekker slapen! Lakentje om ervoor te spannen als zonnescherm.
Daarnaast vooral goede zin en een relaxed gemoed! Het komt vast goed, ik wens jullie heel veel plezier!
Heureka
Naast alle andere handige al genoemde zaken, was ik blij dat ik een bolletje touw bij me had zodat ik op locatie dingen op kunt hangen om mee te spelen!
Draagdoek om tijdens de reis in te slapen (als je kindje dat gewend is)
Ik heb een buggy gekocht waarin hij bijna helemaal plat kan liggen en dus ook lekker slapen! Lakentje om ervoor te spannen als zonnescherm.
Daarnaast vooral goede zin en een relaxed gemoed! Het komt vast goed, ik wens jullie heel veel plezier!
Heureka
zaterdag 20 september 2008 om 09:00
Dejavu: Zeker je eerste kind. Veel kinderen kunnen met 7 maanden prima in een buggy zitten. En er zijn buggy's die helemaal plat kunnen. Dus geen probleem.
Teigetje: Omdat het in Nederland altijd regend en koud is. En juist een baby is veel makkelijker om mee te gaan reizen als een ouder kind. En een kind ook geniet van de vakantie.
Maar neem een speen mee voor die kleine. Het kan verlichting beiden als het last heeft van de oortjes bij stijgen. Mijn kinderen hebben nog nooit ergens last van gehad maar toen ze zo klein waren voor de zekerheid speen meegenomen. Zwemluiers. En voeding. Verder als je iets vergeet dan kan je het daar ook kopen. En heel veel genieten met elkaar. Maar dat zal wel lukken. Fijne vakantie.
Verder lekker genieten.
Teigetje: Omdat het in Nederland altijd regend en koud is. En juist een baby is veel makkelijker om mee te gaan reizen als een ouder kind. En een kind ook geniet van de vakantie.
Maar neem een speen mee voor die kleine. Het kan verlichting beiden als het last heeft van de oortjes bij stijgen. Mijn kinderen hebben nog nooit ergens last van gehad maar toen ze zo klein waren voor de zekerheid speen meegenomen. Zwemluiers. En voeding. Verder als je iets vergeet dan kan je het daar ook kopen. En heel veel genieten met elkaar. Maar dat zal wel lukken. Fijne vakantie.
Verder lekker genieten.
zaterdag 20 september 2008 om 10:07
Wij waren dus wel een week in NL op vakantie, in een sta caravan met baby... Maar dat was idd niet ideaal. We hebben heel veel regen gehad, dus niks niet leuk lekker wandelen, en in de nachten als de baby niet wilde slapen kun je ook geen kant op met rondjes lopen ... En dus ook niet een rondje over de camping wandelen in de regen
Het is dat we nog 2 grotere kinderen hebben, dat we wel een vakantie geboekt hebben, om er toch tussen uit te zijn
Maar een reisje naar een warm land lijkt me niet zo gek (....!)
Het is dat we nog 2 grotere kinderen hebben, dat we wel een vakantie geboekt hebben, om er toch tussen uit te zijn
Maar een reisje naar een warm land lijkt me niet zo gek (....!)
Op het dak zie je kleine musjes,
je weet; ze krijgen wormen ... maar het lijken kusjes!
je weet; ze krijgen wormen ... maar het lijken kusjes!
zaterdag 20 september 2008 om 10:08