Gezondheid alle pijlers

Plotseling overgevoelig voor pepperoni pizza?

14-09-2015 09:56 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben al jaren helemaal gek op pepperoni pizza (dus met salami, pepperoni en pepers). Sinds een half jaar zorgt mijn (Iraanse) vriend voor het eten, en hij kookt super gezond: veel fruit/groente, geen varkensvlees, weinig vet, rijst ipv aardappels, en het is ook nog erg lekker. Natuurlijk spijbelen we wel eens, en ik heb dus ook mijn geliefde pepperoni pizza een paar keer gegeten. Maar ik heb nu al voor de derde keer de dag na de pizza last van diarree, en dan een paar uurtjes, daarna is het weer voorbij, is de 'troep' er kennelijk weer uit. Ik had hier vroeger nooit last van dus ik vermoed dat het met mijn nieuwe levensstijl te maken heeft. Ik heb besloten die pizza nu dus maar niet meer te eten ( ), maar is het normaal dat je een overgevoeligheid ontwikkelt voor een bepaald soort eten als je levensstijl verandert? En zou de overgevoeligheid voor pizza, voor de pepers of voor het varkensvlees zijn? Dan weet ik ook wat ik nog meer moet gaan vermijden...
Ligt het niet gewoon aan dat het vet eten is? Als ik een keer te vet heb gegeten, kan ik ook zomaar last krijgen van maag en darmen, soms ook niet.
Ja, zoiets had ik ook met rood vlees toen ik een tijdje bijna geheel vegetarisch at. Lag ik een nacht wakker na een biefstuk.Het is denk ik de grote hoeveelheid vet waar je darmen niet meer aan gewend zijn?
Hadden jullie de pizza zelf gemaakt of niet? Zo niet, dan kun je dat nog eens proberen en dan iets rustiger aandoen met het vette beleg.
Pizza was niet zelfgemaakt, gewoon een diepvries. Vet eten...ik weet niet, is pizza zoveel erger dan ander eten (patatje, chips)?
Ik denk ook dat het de grote hoeveelheid vet is opeens. Ik kan daar ook niet tegen sinds ik een stuk vet-armer eet. Een pizza is gegarandeerde buikkramp-buikloop-maagzuur-boeren. Ook bij tapas heb ik dat bijvoorbeeld, met teveel olijfolie of met chorizo of na een patatje.
Misschien ben je inderdaad wat overgevoelig voor varkensvlees geworden en dan vooral de vette variant (chorizo, worst, salami). Balen hoor!
Pepperoni enzo zijn best heftige worsten. Voortaan alleen eten als je de dag erna vrij bent ? Ik zou iets wat ik zo lekker vind en slechts sporadisch eet echt niet laten voor de klachten die jij daarna hebt ! Ik heb het altijd na wraps of taco's. Maar ben (ivm 'spastische darm') ook bekend met buikpijn. Zeker als ik een tijd heel gezond eet en dan een keertje uit de bocht vlieg.
quote:nienie86 schreef op 14 september 2015 @ 10:49:

Pizza was niet zelfgemaakt, gewoon een diepvries. Vet eten...ik weet niet, is pizza zoveel erger dan ander eten (patatje, chips)?

Lees de voedingswaarde op de verpakking eens. Pepperoni pizza bevat behoorlijk veel vet.

Willekeurige pepperoni pizza.
Wellicht dat de plaats waar je hem gehaald heeft. Foutjes maakt met de manier waarop Pizza's in het vriesvak belanden.

Ie, half ontdooit opnieuw ingevroren. Dat je daar vervolgens last van krijg is niet geheel vreemd.

Heb het zelf ook meerdere malen gehad.
“I would like to see anyone, prophet, king or God, convince a thousand cats to do the same thing at the same time.”
Pizza valt bij mij ook altijd zwaar op de maag hoor.

Patat en ander gefrituurd eten ook wel, maar een hele pizza is gewoon best veel.
Hier rommelt het diezelfde avond ook behoorlijk. Het is gewoon veel vet in 1x. Ik zou proberen de pizza na te maken, dan kun je zelf een lichte tomatensaus en de hoeveelheid kaas en vlees een beetje binnen de perken houden.
Misschien doet hij er bepaalde peulvruchten, uien, kool of op een bepaalde manier samengestelde suikers in.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
quote:Honeymoonquiz schreef op 14 september 2015 @ 10:04:

Ligt het niet gewoon aan dat het vet eten is? Als ik een keer te vet heb gegeten, kan ik ook zomaar last krijgen van maag en darmen, soms ook niet.Ja dit. Ik eet niet overdreven gezond (in tegendeel) maar als ik nu een keer Macdonals eet krijg ik buikpijn en wordt ik misselijk. Toen ik dit vaker at had ik hier geen last van. Je lichaam geeft dus denk ik aan dat hij die troep niet binnen wil hebben . Maar als je verder nooit pittig eet kan het natuurlijk netzogoed aan de pepers liggen.
Zit er E621 in?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven