Postcrossing, deel 11

08-08-2015 20:04 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over postcrossing!

Hoe werkt het?

registreer je op de website en vul je profiel in

vraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereld

stuur een ansichtkaart naar dat adres

als de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegeven

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!

Om te weten welke avonturen wij op postgebied al beleefd hebben (stelt niets voor, maar zo klinkt het misschien beter) zie hier deel 10

Kaartje registreren en je postcardwall

Als je op je postcardwall afbeeldingen van je kaartjes wilt hebben, dan kun je de verzonden kaartjes uploaden totdat ze geregistreerd worden. Voor het uploaden moet je ze scannen of fotograferen. Wanneer je in je lijst 'travelling postcards' kijkt, zie je achter elk adres een groen rondje met een plusje. Als je daarop klikt kun je het bestand (PNG of JPG) uploaden. Wanneer het kaartje geregistreerd wordt, is er ook nog een kans dat de ontvanger het kaartje upload.

Bij registeren vul je eerst het ID in, daaronder zie je een leeg vak. Daarin schrijf je je hurray tekst. (wel zo leuk) wanneer je dan klikt op 'registreren' krijg je nog de mogelijkheid om de afbeelding te uploaden. Dit kun je in principe ook later nog doen, op dezelfde manier als bij travelling postcards.
Later is nu
Ooh mensen, mijn visite komt zo.

Maar ik moet mijn blijdschap kwijt: ik had zojuist 6 kaartjes in de brievenbus!

En 1 heule blije Hurray uit Duitsland. (Voor een lelijk staatsieportret van Wim-Lex en Max ).

Tot later!
Wauw Labellei wat een score!!! Hier Tsjechie expired en gaat er een richting USA! Leuk profiel, een jong meisje.
Later is nu
Jammer Damas dat je kaart expired is. Zonde. Maar je weet het natuurlijk nooit, wie weet krijg je hier toch ooit nog eens een Hurray van. Ook gezien de expired kaarten van HappyOwl234 en Dreamer die tóch nog aangekomen zijn.

Bijzonder Dreamer dat jouw kaart naar St Petersburg alsnog bezorgd is, na zo'n lange tijd. Mooi! Het lijkt inderdaad alsof ze een loods aan het opruimen zijn ofzo.

En ik had dus 6 kaarten in de bus. Het gekke is: ik hoorde vanochtend al een brievenbus klepperen (postbode komt bij mij altijd later in de middag) en toen ik even later keek zat er een natte envelop (het regent hier constant) in de brievenbus. Bleek dus een kaart te zijn uit Rusland, en het etiket wat erop zat was inmiddels slecht leesbaar geworden. Er zaten ook meerdere extra stempels op waar mijn postcode met pen was ingevuld. Ik ben dus benieuwd wie vanochtend deze envelop bij mij door de brievenbus heeft gedaan.

Het kaartje was een mooie kunstkaart, de verzender een jongetje van 11 jaar.

En.... later op de middag maakte mijn brievenbus wel heel erg veel lawaai. En nu zaten er dus 5 kaarten in!

Waaronder 4 kattenkaarten : 2 uit Belarus, Finland en Japan.

Uit Oekraïne nog een kaart die ik niet helemaal kan plaatsen. Het lijkt op een deur met huisnummer. Maar is dat een barometer die onder het huisnummer zit?

Ik had trouwens ook nog een tweede Hurray uit Duitsland. Ik wil vanavond nog weer een adresje trekken, en ik schat in dat dat Duitsland zal worden. Daar hoef ik mijn glazen bol niet eens voor uit de kast te halen.
Het lijkt inderdaad op een barometer, Labellei, bijzonder.
Later is nu
Oh, mijn x 3 was natuurlijk niet voor jouw expired kaartje, Damas

Gelukkig leuk nieuw profiel. En wie weet...
Later is nu
Gisteren kreeg ik uit Australië nog een 'enthousiast' en 'welgemeend' "Thanks!!!!" (die uitroeptekens doen 't 'm, natuurlijk)

Ik ga er maar uit dat ze echt blij was met mijn bootjes van Van Gogh. Ik vind het namelijk één van zijn mooiste schilderijen.
Later is nu
quote:Dreamer schreef op 17 september 2015 @ 18:30:

Het lijkt inderdaad op een barometer, Labellei, bijzonder.

Ja dus toch... Ik heb er weinig verstand van, maar dank, dan hoef ik mij dat ook niet meer af te vragen, hahaha.

Dat schilderij van Van Gogh met die bootjes vind ik ook erg mooi Dreamer. Heb ik volgens mij zelf ook ooit eens verstuurd, jaren geleden. Ík zou dus wel wat uitgebreider gehurrayd hebben dan de Australische. Maar wie weet zeggen al die uitroeptekens wel wat over de waardering.

Ik heb gisteravond nog 2 adressen getrokken. Duitsland (uiteraard) en Canada.

Twee leuke enthousiaste profielen, die eigenlijk alle kaartjes wel prima vinden. Ik heb besloten om voor de verandering géén kaartjes van Stad te sturen.

Voor Canada (Nova Scotia, mooi!) heb ik een mooi schilderij van een roodborstje uitgezocht. Ze had aangegeven dat ze alles wat natuurgerelateerd en kleurrijk is wel mooi vindt. Dus dit lijkt me wel een goede keuze.

Naar Duitsland stuur ik klompen.

Beide kaarten zijn weer uitgebreid versierd en gepimpt. Heerlijk....

Verder hoop ik op Hurrays. Ik sta 4 voor met ontvangen kaarten, dus ik kan wel wat Hurrays gebruiken.
Ik sta gewoon 3 achter met ontvangen kaarten. Dat heb ik niet vaak!

Oh.. niet echt helemaal, want ik kreeg gisteren nog wel een giraffekaartje. Uit Oekraïne. Hij ligt nog op het tafeltje naast de bank, ben niet toegekomen aan registreren. Moest wel lachen om het verhaal achterop; ze schreef dat ze ooit een giraffe voerde, en dat hij haar hand opat. Ik neem aan dat ze 'uit haar hand' bedoelde, want ze bracht het erg enthousiast én ze is net geslaagd voor haar doktersexamen.
Later is nu
quote:Dreamer schreef op 18 september 2015 @ 10:32:

Ik sta gewoon 3 achter met ontvangen kaarten. Dat heb ik niet vaak!

Oh.. niet echt helemaal, want ik kreeg gisteren nog wel een giraffekaartje. Uit Oekraïne. Hij ligt nog op het tafeltje naast de bank, ben niet toegekomen aan registreren. Moest wel lachen om het verhaal achterop; ze schreef dat ze ooit een giraffe voerde, en dat hij haar hand opat. Ik neem aan dat ze 'uit haar hand' bedoelde, want ze bracht het erg enthousiast én ze is net geslaagd voor haar doktersexamen.

Edit: ik zie het dus al voor me. Zowel het opeten van de hand (en die giraffe maar lekker herkauwen) als een arts die 1-handig aan het afhechten is.....
Haha Dreamer, dokter met 1 hand lijkt me hard werken aangezien je die vast nodig hebt (nu mijn linkerarm nog niet te best functioneert merk ik hoe lastig het is) Maar ze bedoelde vast dat hij uit haar hand at inderdaad. Grappig hoe kleine foutjes soms hilarisch zijn!

Want apart van dat Russische kaartje Labellei, maar gelukkig heb je hem gekregen. Ik heb geen idee van barometers en dus geen idee wat het is. (Wel wat een barometer is maar niet hoe die eruit zien) Op zich een leuk tafereeltje, maar zonder die barometer was die volgens mij mooier

Houdt moed damas voor je kaartje, deze week is inderdaad gebleken dat expired kaartjes toch nog wel eens aankomen. Ik hoop ook nog steeds op een Chinese hurray. Maar ja, soms zullen ze wel echt kwijt zijn, dat is wel zonde...

Ik kreeg gisteren een kaartje uit China, van een 19 jarig meisje. Ze wil heel graag penvrienden worden, ik had echt zoiets van tja, hoe ga ik dat nu weer netjes afwijzen. Heb dus gezegd dat ik haar kaartje erg mooi vond maar dat ik het toch iets te druk had om uitgebreid brieven te gaan schijven. Ze ging ook maar door over chocola en hoe gek ze er op was en dat ze hoopte dat ze dat van mij kon proeven. Tja, verwacht ze dan dat ik dat naar China ga sturen ofzo?

En ik kreeg nog een hurray, had dat niet direct verwacht, mijn Europese kaartjes zijn net wat aan de korte kant onderweg, kan wel maar dan zijn ze snel. De enige die ik echt verwacht is Hongkong maar die is al 14 dagen niet online. Maar het was dus Rusland! Die had het weer mooi snel gedaan, 17 dagen. Rusland heeft toch het gevoel iets goed te moeten maken denk ik haast. Kreeg een echt hele blije hurray op mijn Jip en janneke kaart, ze had een vertaling ervan en daar heten ze Mascha en Sacha.

Ze zal ook wel heel blij geweest zijn want ze had 40 kaartjes gestuurd en dit was pas de 28e die ze mocht ontvangen en daarvan waren er maar liefst 15 uit Rusland. Dus Nederland is dan vast al tropisch voor haar.

Mijn nieuwe kaartje gaat verrassend genoeg niet naar Rusland maar naar Letland, naar Riga. Gaat een kaartje uit Barcelona heen. Ze wilde gekko's, en had daar een mozaïek gekko gekocht. Ik zal voor haar wel een wereldreiziger zijn want vertelde dat ik het kaartje net van de week in Barcelona had gekocht en dat ik van de zomer in Riga was.
Haaa, HappyOwl, dat is nog eens een leuke verassing in je mailbox!

Goede score, Labellei . Was je kaart uit Rusland ook lang onderweg geweest, Labellei? Hij werd je wel gegund, er is zeker veel moeite in gestoken! En toen nog 5 kaarten. Lijkt me hier ook wel weer eens leuk, zo'n explosie van kaartjes op de deurmat.

Haha, Dreamer. Dat zijn de leukste verhalen

En, het staat op de vorige pagina dus ik kan het niet zien nu, wie mocht er een kaartje sturen naar Tenerife? Ik ben lichtelijk jaloers. Als het ergens zonnig is....

En, je hebt je krachten weer terug Labellei. Sinds gister stromen de hurrays binnen (oké, beetje overdreven.) Letland en Engeland zijn dinsdag op de bus gegaan, en ik kreeg van beide een hurray gister! Twee dagen! Ik viel zowat van mijn stoel! En vannacht nog een lege hurray uit Rusland van wederom een leeg profiel, deze heeft er 23 dagen overgedaan. Ik heb besloten alleen nog maar lelijke kaarten te sturen naar lege profielen. Zo! Ik heb al twee nieuwe adressen getrokken, Belarus en Japan. Er gaan een strandzicht en twee katten heen. Ik mag er nu nog eentje.... Heeft iemand nog een leuk land? Wacht ik even tot die geregistreerd wordt

Oh! En gister een Nederlandstalig kaartje in de bus. Was helemaal even in de war. Ik dacht dat mijn engels opeens zó goed was dat ik het gewoon letterlijk ineens in het Nederlands kon lezen. Alleen het kaartje kwam uit Belgie. Ook wel eens grappig.
Nou, wat leuk al die hurray's! Kennelijk gaan ze in andere landen ook ineens andere dingen doen, als het Vivaforum eruit ligt

Een kaartje in het Nederland schrijven, naar België, is ook heel apart, RubyJanne. En ik merk dat ik zelf eigenlijk nooit kijk naar de talen, die mensen spreken/lezen, net als veel Duitsers niet, want ik krijg niet vaak een Duits geschreven kaartje. (ook niet erg, het staat wel mooi dat je gewoon meerdere talen kunt lezen )
Later is nu
Hé wat leuk dat er zoveel actie is bij jullie HappyOwl234 en RubyJanne!

Ik ben echt wel een beetje jaloers op zo'n snelle kaart naar Engeland. Mijn kaart naar Londen is al ruim anderhalve week onderweg.

Verder heb ik meer langreizende kaarten (o.a. China die over een week expired is). En mijn kaart naar Taiwan die ook al 3 weken geleden had kunnen aankomen.

Ik verwacht ook niet echt Hurrays. En mócht er toch een Hurray binnenkomen dan ga ik waarschijnlijk echt uit mijn dak.

Oh ik verwacht trouwens wel dat mijn swap kaartje aankomt in Friesland. Ook leuk natuurlijk. Maar die haalt niet mijn aantal verzonden kaarten omhoog.

En de Russische kaart in doorweekte envelop had er maar 12 dagen over gedaan. Was dus een snelle!
Deze kaart stuurde ik 361 dagen geleden naar de Oekraïne. Kennelijk is hij in de verkeerde golfstroom terecht gekomen, zo jammer. Bijna uit de lijst.

Later is nu
Oh dat is een leuk kaartje Dreamer!
Had je 'm ook in een fles gedaan dan Dreamer? Zo ja, dan kan het natuurlijk nog wel een paar jaartjes duren.

Wel zonde hoor!
Een kaartje van post in een fles in een fles en dan posten.. Hmmm.. gat in de markt?
Later is nu

(was dubbel)
Later is nu
Haaaaiiii

Ik ben weer terug van weg geweest, van een heerlijke vakantie in Schotland Jawel, een zonnig Schotland met maar heel weinig regen!

Bij thuiskomst had ik 4 hele leuke kaartjes in de bus, uit Ierland, Taiwan, China en Polen. Die uit Ierland was een toeristenkaartje met een landschap dat sprekend lijkt op waar ik net vandaan kom, dat verzacht het thuiskomen wel Heel grappig en toevallig!

Nu moet ik vast 50 pagina's bijlezen hier, dus het kan wel even duren voordat ik een samenvatting van reacties post En tussendoor , maar dat combineert wel met lezen
Hey Snorhaar! Wat gezellig dat er weer bent!

Gaaf hoor: Schotland! Klinkt als een goede vakantie. En ook lekker dat je thuis niet alleen werd opgewacht door maar ook door een paar kaartjes.

Hier verder geen bijzonderheden, géén Hurrays, géén kaartjes in de brievenbus.

Wel had ik een berichtje van mijn Nederlandse swap dat ze het kaartje heeft ontvangen en dat ze er erg blij mee is. Dat is ook een soort van blije Hurray dus.
Zojuist nog een Hurray. Ik blij. Maar is het een lege Hurray.

Flauw.

Maar goed, ik sta nu in ieder geval nog maar 3 kaarten voor qua verzenden.
Wow veel actie hier Zes kaartjes ontvangen in één keer, dat lijkt me echt een record. Die kaart met flessenpost duikt vast een keer op in een echte fles die aanspoelt in een exotisch land.

Ik kreeg vandaag een blije hurray uit Wit-Rusland en ik mocht een kaartje versturen naar Rusland. Ook kreeg ik mijn eerste kaartje uit Finland van een gepensioneerde meneer die samen met zijn vrouw het beroep uit had gevoerd waar ik nu voor studeer. De Russin waar ik een kaartje naartoe mocht sturen had, in tegenstelling tot mijn Chinese heer, een heel enthousiast profiel en geen gekke eisen. Ik heb voor haar een grote kaart met roze tulpen uitgezocht.

Ik heb nu zeven van de zeven kaarten onderweg. Ik ben benieuwd welke kaart er het snelst aankomt. Volgens mij ben ik echt verslaafd geraakt aan Postcrossing. Ik kijk ineens iedere dag in de brievenbus, waar ik dat eerst gemakkelijk een paar dagen oversloeg.
Hoi allemaal!

Inderdaad verslavend hè Mitsig!

Hier is niet veel gebeurd. Ik had vandaag geen PC-post, had ik ook niet verwacht omdat ik vóór sta met verzonden kaarten. Nog altijd 3, ik heb nog geen Hurrays gehad.

Omdat Engeland (Londen) toch wel erg lang lang onderweg is (11 dagen inmiddels, dat vind ik voor de UK best lang) heb ik even gespiekt op het profiel van de Engelse. En wat blijkt: zij heeft op 26 juli haar laatste kaart geregistreerd. Terwijl ze wel gedurende de maand augustus en september kaarten heeft verstuurd. Ze heeft ondertussen al minstens 14 Hurrays gehad. En in ieder geval heeft ze op 28 augustus nog een adres aangevraagd, dat kaartje is donderdag aangekomen. Gisteren was ze ook nog ingelogd op de PC site.

Ik vind dit toch zo bijzonder. Het is zo'n beetje hetzelfde verhaal als bij de Belgische, die ook zelden kaartjes registreerde. Ik snap er in ieder geval echt helemaal niets van en maak me zorgen om mijn kaartje.

Verder maak ik me ook zorgen om mijn kaartjes naar China en Taiwan die ook al heel erg lang onderweg zijn. En Rusland mag ook wel een keertje aankomen (24 dagen, de andere Nederlandse kaarten deden er 23 dagen over). Maar voor die laatste heb ik nog hoop, hahaha.

De rest van mijn kaartjes is nog te kort onderweg en daar verwacht ik dit weekend nog geen Hurrays van.
Ha snorhaar, welkom terug!!

Hier net als bij Labellei enorme rust, geen hurrays en geen kaartjes. Bij mij zouden er toch ook al wel wat kaartjes aangenomen moeten zijn. Maar ongeveer de helft van de ontvangers is al 2 weken of langer niet online geweest, kunnen toch niet allemaal op vakantie zijn?? Gelukkig zijn de postcrossers uit belarus, Duitsland en tsjechie wel regelmatig online. Daarvan verwacht ik deze week dus ook wel hurrays. Belarus is 11 dagen onderweg, meestal is dat een week of 2. Duitsland en tsjechie heb ik dinsdag gepost dus kan eigenlijk elk moment. Tja, en de rest, zitten best wat snelle landen bij maar of een aparte manier van registreren of vakantie of ik weet niet, zie wel dat ze zelf hurrays hebben gehad. In elk geval dus niet online.

Jammer Labellei dat je Engelse kaartje je zoveel zorgen geeft. Ze zitten ertussen he, waarvan je hoopt dat het maar goed komt. Even afwachten dus.

Vanavond nog maar kijken of ik even naar de stad kan, het is hier popronde, maar houd het allemaal nog niet al te best vol. Gelukkig is de stad dichtbij dus kan ik ook weer makkelijk naar huis als het niet lukt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven