De PrikBitches

05-01-2014 14:30 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welkom op het topic van de Prikbitches. Één van de langstlopende topics op het vivaforum (inmiddels deel 15).

De Prikbitches zijn een groep meiden en vrouwen die schrijven over hun ervaringen in de medische molen.

Voel je welkom om mee te lezen, mee te schrijven, of je ervaring te delen. Je kunt hier je vragen stellen over de medische molen, er zijn voldoende 'prikbitches' die je een antwoord kunnen geven.

En ben of wordt je 'prikbitch'.. voel je welkom om mee te schrijven!

Laatste tabel-update 25-01-'16

Superstoere prikbitches

* Evw1984 (28 jr): Zoon begin 2011, clomid vanaf november 2011, eerste IUI november 2012, spontaan zwanger maart 2013 mk, 1e IVF miskraam met 6 weken. 1x cryo mislukt. 2e IVF januari 2014

* Dartel86: sinds 2011 bezig, partner verminderd vruchtbaar, aangewezen op ICSI. 1e poging eind 2012. Geen bevruchtingen, 2e poging begin 2013 vroege miskraam. 3e poging miskraam, nu allerlaatste poging

* Dolfijntje: Mei 2006 begonnen, endometriose, 6 x IUI, 1e IVF mislukt, 2e keer ICSI zwanger en bevallen met 22 weken van dochter* Daarna 6 ICSI's met 7 TP gehad. Laag AMH.

* Kidon (38 jr): Moeder van zoontje 5 jaar door 1e keer IUI. Zaad man erg verslechterd daarom nu ICSI. 1e Poging eind okt 2012.

* Emma08 (31 jr): Eerste ICSI poging zwanger van een tweeling, maar eindigde in een vroege miskraam. Tweede poging begin 2014 is mislukt geen bevruchte eicellen. Start derde poging juni 2014

* Rietje (30 jr): aan het proberen sinds 1 jan. 2011. In jan 2013 start met de 1e keer IUI.

* MissOR (32 jr): miskraam okt 2011 na spontane zwangerschap. 1 toegankelijke eileider, laag AMH, lage zaadcounts. 3 IVF pogingen gedaan, veel eitjes, weinig bevruchtingen. Nu pauze om hydrosalpinx met Essure te blokkeren, daarna cryo's met 4 dag 3 embryo's en 1 dag 6 embryo.

* Puck-eefje (42 jr): 13 IUI, 2x ICSI (beide mislukt), 2x mk van IUI. Volgende maand laatste poging ICSI

* Julia177: sinds eind 2009 bezig. Man verminderd vruchtbaar. 6x IUI, 2x. IVF, waarvan de laatste poging na 9 wk geeindigd in missed abortion. In februari (hopelijk) een cryo-terugplaatsing.

* Someone86 (28 jr): januari 2015 eerste ICSI, partner verminderd vruchtbaar na teelbalkanker.

* Druivensap (29 jr): mei 2014 gestopt met de pil, endometriose, zaad man niet fantastisch, door pijn endometriose sinds half juni 2015 terug aan de pil, waarschijnlijk najaar 2015 1e IVF

* theepoes: 2012: start kinderwens. 2013: Zwanger na 3x IUI. Zoon in 2014 geboren. 2015: zwanger na 2x IUI. Miskraam. 2016, opnieuw IUI.

* flipje2 (27 jr): sep 2014 gestopt met de pil, sep 2015 naar huisarts: man ernstig verminderd vruchtbaar, IUI of IVF niet mogelijk. Jan 2016 start ICSI1.

* Femke104 (34 jr): juni 2011 gestopt met de pil. April 2012 mmm, tot nu toe geen oorzaak gevonden. Na 3 IUI behandelingen aangewezen op IVF/ICSI ivm wisselende zaadkwaliteit. Dochter uit 1e ICSI poging. Januari start ICSI 2 voor een broertje/zusje

Zwangere prikbitches

* Ciccietta (35 jr): Aangewezen op ICSI. Eerste poging eind 2011 geslaagd (2 cryo's over). Bevallen van een dochter augustus 2012. Spontaan zwanger van 'n tweede kindje!

* Noe-noe (33 jr): bezig met IUI 7. Partner verminderd vruchtbaar. Miskraam na IUI 6. Zwanger!

* Kuuk (35 jr): door slechte zaadkwaliteit aangewezen op icsi. Na lange zoektocht en een aantal afwijzingen ivm hartziekte na anderhalf jaar groen licht om te beginnen. Start nov. 2012. 4x ICSI, zwanger na tp 11.

* Mirk86 (27 jr): Kinderwens Sinds maart 2013. In oktober eileiders verwijderd, daarom nu IVF. Mei 2014, zwanger van 1e IVF-ICSI

* Dolfijntje: Mei 2006 begonnen, endometriose, 6 x IUI, 1e IVF mislukt, 2e keer ICSI zwanger en bevallen met 22 weken van dochter* Daarna 8 ICSI's met 7 TP gehad. Laag AMH. Zwanger na 1x ecd.

* Pioenrooske: dochter uit 2e ICSI poging; aug 2015 spontaan zwanger van 2de kindje

Prikbitches die bevallen zijn

* Krissie: zoon

* Draaimolen: zoontje

* Marielle: dochter

* Sammy300: adoptiezoon

* Sweety: dmv IUI een dochter

* Yamuna: dmv IUI 2x een dochter

* Nicks: zoon

* Doggie75: 4x IUI. Spontaan zwanger: zoon

* Fre: 1e IVF een zoon en dochter

* Debgirl1984: PCO, een dochter

* Nicky22: dchter

* Rebels: twee dochters

* Maria 52 (Pierel): Zoon, en na 3 maal IUI en hsg spontaan een dochter

* Tornapart: dmv een cryo na IVF een zoon

* Peggysue2: dmv IVF een tweeling, zoon en dochter

* Zitah: IUI, een zoon

* Sophy: na 3 keer ICSI in eigen cyclus een dochter

* Bengal: na start fertiliteitstraject spontaan een dochter.

* Allis: IUI nr.2 een miskraam, daarna een dochter

* Watson: 2 x IUI, daarna via ICSI een dochter

* Lynn80: 8x IUI, daarna IVF een dochter

* Fleur: 3 x IVF/ICSI,geen succes, daarna spontaan zwanger

* Naski: 40 jaar. Laatste ronde IUI zwanger

* Aaatje: 3e IVF in eigen cyclus een dochter

* Mousie: 5 poging ICSI eigen cycluseen zoon, daarna spontaan een tweede kindje

* Carpe Diem: ICSI een dochter, na een cryo-tp een tweede kindje

* Jusa: na 6x IUI en 1x IVF een dochter, IVF 2 eent tweeling, zoon en dochter

* Kaetje: 33 jaar. 8 keer IUI met hormonen. Zoon na ICSI, tweede zoon spontan

* Floortje: Clomid, 4x IUI, spontaan zwanger, meisje

* Blogbabe: na 4e IUI dochter

* Taartje: 1e poging IVF miskraam, tweede IVF zoon

* Abc: 1e ICSI overstimulatie, tweede cryo dochter

* Sherto: 1e ICSI zoon

* Ramiaatje: zwanger door IUI

* Karan: door NL arts naar Gent ivm een TESE operatie, maar die vonden ze daar niet nodig. Zoon na 1e ICSI, tweede cryo-tp

* Giraffje : zwanger van 3e IUI zwanger

* Muisz: na vijf IVF-pogingen met 9 terugplaatsingen een zoon en dochter

* Ciccietta: 1e ICSI dochter

* Maris: 1e IVF kindje

* ks04: 3 IUI pogingen, spontaan zwanger voor start IVF

* Haiti: 1e ICSI zoon, tweede ICSI dochter

* Ginger: na 4x IUI spontaan zwanger

* Ikke_1984: dmv IUI zoon

* Pop77: 4x IUI, 1x IVF, 1e ICSI zoon en dochter

* Dotjemol: 3e ICSI kindje

* Jennecke: 8 x iui 2 x miskraam. 1e IVF een kindje

* EDC1975: 6 x IUI mislukt, 2e IVF een dochter

* Sawasdee: Vriendlief heeft een TESE operatie ondergaan. Dochter uit de 1e ICSI.

* Choco: 6 x IUI, 1x ICSI (0 bevruchtingen). Manlief slecht zaad en bij mij denken ze aan endometriose (nog geen kijkoperatie gehad). Na een secondopinion tweede ICSI en zwanger!

* Linde77: Na 5 mislukte IUI's en IVF een zoon!

* Yezka: Na heel veel behandelingen in december '15 bevallen van een zoon!

En dit zijn de allerstoerste prikbitches: Uitbehandeld, samen verder. Noodgedwongen zijn zij de allerstoerste meisjes:

* Merel29: Gestopt met de pil in april 2004. Na 6 keer iui, 2 keer ivf (waarvan 1 zonder bevruchting), 2 keer icsi en 2 keer een cryo terugplaatsing uitbehandeld. September 2010 een vroege miskraam na de laatste cryo terugplaatsing.

* MagiC: 39 jaar, actief sinds 2008, 5 x IUI, mei 2011 start met IVF. Zwanger na eerste poging, miskraam met 9 weken. IVF 2 geen bevruchtingen. IVF 3 geen resultaat. FSH test; start overgang positief. Augustus 2012 start IVF 4, laatste 'erop of eronder' poging is helaas niet gelukt.

* (Deze rij is veel en veel langer dan alleen Magic en Merel. Een voor de allerstoerste meisjes.)

Mochten er meiden zijn die graag aan de tabel toegevoegd willen worden, stuur dan even een privé bericht naar PrikBitch!

Oude topics: Het begin, deel 2, deel 3, deel 4, deel 6, deel 7, deel 8, deel 9, deel 10, deel 11, deel 12, deel 13, deel 14.
Kirsi! Ben je zwanger! Wat leuk! Dat wist ik niet. Gefeliciteerd! Hoelang al?

En bedankt voor het duimen :-)
Kirsi! Ben je zwanger! Wat leuk! Dat wist ik niet! Gefeliciteerd! Hoelang al?

En bedankt voor het duimen :-)
Ik vind het zo leuk dat ik het dubbel plaats
Succes vandaag theepoes! Duim ook voor je! Was dit een iui-ronde met of zonder hormonen?

En kirsi gefeliciteerd met je zwangerschap! Spannend idd straks 2 kleintjes onder de 2, maar heel leuk toch! Was je eerste zwangerschap ook via ivf? En beide keren snel raak, of duurt het een paar rondes?
Theepoes, 'pas' 6 weken hoor

Ann: de eerste was ook met IVF, die 'duurde' 2 puncties en 5 terugplaatsingen. De tweede was in twee terugplaatsingen en 1 punctie gepiept We hadden zelf ook niet verwacht dat het zo snel zou gaan, maar ik had plotseling regelmatige cyclussen, waardoor ik snel door kon.

Succes Ann!!
Kijk dat geeft de burger moed!

Wij hebben de eerste keer erg veel geluk gehad; de eerste ivf heeft 1 embryo opgeleverd en die is blijven plakken. Nu heel benieuwd hoe het ons de tweede keer vergaat. Ben nu ruim twee weken aan het spuiten, volgende week vrijdag eerste follikelmeting. Heel spannend weer allemaal. Hoop vooral ook op meer eitjes dan vorige keer, toen waren het er 3. Dosis gonal-f nu dus opgehoogd, hopelijk met resultaat!
@kirsi, jij zal dan binnenkort ergens je eerste echo hebben? Hoe leuk en spannend! En voel je je goed?
Wat fijn dat het zo snel gegaan is dit keer, Kirsi! Leuk, twee kleintjes onder de twee jaar. Druk ook waarschijnlijk! Met een beetje mazzel hebben wij dat straks ook.

Hopelijk voel je je goed!

Ann, ik doe iui met hormonen. Afgelopen donderdag had ik een mooie follikel van 19mm, dus s avonds pregnyl gespoten en nu over 1,5 uur de inseminatie!

Succes met spuiten! Hopelijk krijg je lekker veel eitjes :-)
Theepoes, alles goed gegaan met de inseminatie?

Alles verder goed met iedereen?

Ik ben nu drie weken aan het prikken (decapeptyl), waar sinds afgelopen vrijdag ook de gonal-f is bijgekomen en ik merk dat ik langzaam onrustig begin te worden. Het is tijd voor actie. Komende vrijdag eerste follikelmeting, zo benieuwd waar we nu staan!! Fingers crossed.
Al drie weken aan het prikken? Dat klinkt best heel lang. Is dat 'normaal'?

Ja, de inseminatie is goed gegaan! 12 miljoen mogelijke baby's!

Daarna wel hele gevoelige eierstokken gehad. Het voelde alsof ze zouden ontploffen. Bij iedere stap voelde ik het. Daardoor was ik er meer mee bezig dan ik wilde, maar nu is het weer over gelukkig. Dus we wachten rustig af
@theepoes; ja bij ons ziekenhuis wel, geloof ook dat er ziekenhuizen zijn met een kort(er) traject hoor.

succes met wachten voor jou nu!

hier een flinke tegenvaller vanmorgen: eerste follikelmeting gehad en er groeien gewoon maar 2 eitjes!

gelukkig allebei nog klein (10 en 11 mm) dus de kans bestaat dat er nog een paar bijkomen, maar durf daar niet echt op te rekenen.

ben dus heel erg teleurgesteld. Mijn eerste reactie nu is: escape-IUI. aan de andere kant is de kans op succes daarbij, zeker met slecht zaad, natuurlijk erg laag en ben ik verder bang dat dit misschien wel gewoon is wat mijn lijf kan. zodat het een volgende maand bij mij ook niet meer of beter zou zijn en het afbreken van de ivf-ronde dan alleen een kwestie van uitstel zou zijn... dinsdag moet ik terug en komt er hoe dan ook meer duidelijkheid; dan zijn de eerste eitjes wsl. zo groot dat een evt. inhaalslag dan niet meer te maken valt voor nieuwe eitjes.

paar vraagjes aan de ervaringsdeskundigen hier op het forum;

- volgens mijn arts spuit ik nu de maximale dosering gonal-f van 225ie (wat dus niet kan worden verhoogd). ik dacht dat ik hier wel eens hogere doseringen langs had zien komen? heb ik dat verkeerd onthouden, of heeft ieder ziekenhuis hier misschien eigen beleid op?

- hebben andere mensen ervaringen dat het na een tegenvallende eerste follikelmeting nog "goed" is gekomen omdat er later toch meer eitjes mee zijn gaan doen? ik weet natuurlijk dat dat niet hoeft te betekenen dat dat bij mij ook gebeurt, maar probeer er een beetje achter te komen of die kans iig reëel is.

wat dat betreft is de grootste spanning voor deze ronde er wel af; ik durf nergens meer op te rekenen.

geloof dat ik nu maar heel veel chocola ga eten.

en heeeel lang ga wachten tot het eindelijk dinsdag is..... zucht
Ann volgens mij is dat de hoogste dosering in Nederland. Wat je nog wel zou kunnen voorstellen is andere medicatie. Je kunt namelijk heel anders reageren en dus meer follikels kweken. Verder kan soms een verkort protocol ook helpen.

Verder kan het de volgende keer ook weer anders zijn. Zo was onze eerst poging ongeveer hetzelfde als bij jouw als ik het zo lees en voor de tweede had ik met dezelfde dosering 25 eitjes.

Kirsti gefeliciteerd. Jullie situatie is dadelijk hetzelfde als bij ons zeker als deze ook een jongen is. Onze oudste is ook van december en ik was vorig jaar rond deze tijd ook 6 weken zwanger. In mei is de jongste geboren. Ik kan in alle eerlijkheid zeggen dat de drukke ons echt mee valt. Nu is de oudste helemaal weg van de jongste en de jongste heeft een veel makkelijker opstart gehad dan de eerst en is een makkelijke baby.

Wat ook heerlijk was dat de oudste lekker in de tuin aan het spelen was en de jongste in de wandelwagen lag te slapen en ik er lekker bij zat te kijken. Laat je niet gek maken dadelijk door al die verhalen dat het zo zwaar gaat worden.

Theepoes ik zal voor je duimen.
quote:Kirsi schreef op 18 september 2015 @ 21:10:

En ik snap heeeeel goed dat je ineens zenuwachtig wordt. Ik ben nu zwanger van de tweede, door IVF. Dus hoewel het dus een bewuste keuze was ben ik ook wel een beetje bang. Ik heb er zometeen twee onder de twee 😳

KirsI zoals hierboven vermeld wij vinden het niet erg veel drukker. Het komt goed😂

Je mag me altijd een pb sturen als je meer wil weten
Bij eerste punctie ook alleen hoge dosering gonal-f. Resultaat 4 eicellen.

Tweede punctie was met 150 gonal-f en 150 menopur. Resultaat 7 eicellen.

Beide keren 3 bevruchtingen. Een verse terugplaatsing en 1 cryo.

Volgende cyclus gaan we voor de cryo.

Ik heb al een dochter Door iui, maar reageer nu anders op de hormonen.
Dank voor jullie reacties!

Ik heb ook een zoontje uit ivf/icsi en destijds (3 jaar geleden) had ik, met een iets lagere dosis gonal-f, 4 follikels, waarvan 3 eitjes en 1 bevruchting. Daarom ben ik dus ook bang dat het er bij mij nooit 20 zullen worden zeg maar. Tegelijkertijd weet ik ook dat weinig genoeg kan zijn, vind dit alleen wel heel weinig.

Nou ja, ik moet natuurlijk gewoon even dinsdag afwachten. Mss "valt het nog mee" en zijn er nog een paar alsnog mee gaan doen. En anders moeten we gaan bedenken wat de strategie wordt. Heb iig een vragenlijstje klaarliggen nu!
Haaaai, ik ben nieuw hier en "hopeloos" opzoek naar lotgenoten (als ik het zo mag noemen)..

Het laatste berichtje op deze pagina is helaas al van 25-09, maar hopelijk zijn er nog wel mensen actief...

Wij hebben afgelopen vrijdag pas te horen gekregen dat alleen IVF een optie is bij ons.. (kapotte eierstokken) en 12 november gaan we echt de intake krijgen.. Onwijs spannend, maar daar hoef ik jullie helemaal niets over wijs te maken natuurlijk...

Hoe is je echo gegaan Ann?

Groetjes en veel liefs!!
What doesn't kill you makes you stronger...
Hoi Ni1986!

Uiteindelijk beter dan verwacht. Helaas zijn het er twee gebleven, maar lang verhaal kort; we zijn wel doorgegaan en hebbem Enorm Veel Geluk gehad met een "100%-score". Er is er een teruggeplaatst en ze hebben de andere kunnen invriezen. Enorm blij en opgelucht mee.

Maar wat een naar bericht hebben jullie vrijdag gekregen zeg! Wist je wel dat er iets niet goed was, of was dit volkomen onverwacht?

Het is hier idd niet heel druk meer, maar als je lotgenoten zoekt zou je even kunnen kijken op het topic "zwanger worden met ivf of icsi", daar schrijf ik ook mee.

Groetjes!
Wat een goed nieuws zeg! Blijkbaar is veel niet altijd beter ;) Wanneer heeft de tp plaatsgevonden? Je zit nu dus op de wachtbank?

Helaas volkomen onverwachts.. Ik heb een kijkoperatie gehad i.v.m. pijnlachten in dat gebied.. Na de operatie vertelde de gyn wel dat een van de 2 stokjes er slecht aan toe was en met moeite is doorgespoten, maar de ander was goed.... Tot afgelopen vrijdag... Blijkbaar zijn ze beide niet doorgankelijk...

Ga ik zeker doen!
What doesn't kill you makes you stronger...
Ann, hoe is het met je terugplaatsing gegaan? Weet je inmiddels al meer?

Ik heb tijdens de derde iui-behandeling voor mijn toen nog toekomstige zoon Sabina D4 gebruikt. Nu heb ik het tijdens de tweede iui-poging weer gebruikt en met resultaat. Vanochtend testte ik positief (wel te vroeg getest, dus het kan nog alle kanten op...).

Geen idee of het door de Sabina D4 komt, maar ik wilde het toch even gezegd hebben.

Het is een homeopatisch middel dat de innesteling bevordert.

Babydust voor jullie allllemaal!
Wauw Theepoes, gefeliciteerd!!! (Ook al is het nog vroeg...)
Theepoes wat geweldig!!! Gefeliciteerd! Hoe ver ben je nu?
Theepoes gefeliciteerd!!! En ach, te vroeg. Het is iig raak, anders had je niet positief getest. En spannend is het hoe dan ook de eerste weken /maanden! Duim voor je dat alles goed blijft gaan!

Ook ik ben zwanger geraakt in deze ronde Uiteraard heel heel blij mee, maar ook erg onzeker nog. Ik ben nu 5,5 wk onderweg en tjee wat gaat de tijd langzaam... Kan de klok echt wel vooruitkijken!!!
Thanks! Woensdag is eigenlijk pas testdag. Dus woensdag ben ik vier weken. Dus ik hoop dat een knaltest te hebben! En daarna blijft het idd ook nog wel even spannend natuurlijk.

Wat super dat jij ook zwanger bent geraakt Ann! Gefeliciteerd!! Binnenkort al een echo?
Theepot en ann gefeliciteerd

Krisi en pioenrooske Hoe gaat het met jullie al een goede echo gehad. Jullie zijn al bijna 12 weken toch?
Ann jij ook gefeliciteerd!

Theepoes natuurlijk blijft het nog even spannend maar die eerste test is er al!

Mijn duimen draaien nog even voor je.

Leonie leuk dat je er naar vraagt. Ik ben al 16 weken en meerdere goede echo's gehad. Gaat hier super.

Hoe gaat het met jou?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven