Werk & Studie alle pijlers

Achterbakse collega

20-09-2015 16:24 50 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn directe collega en ik hebben allebei een tijdelijk contract en willen allebei natuurlijk graag ons werk houden. Een tijd terug begon zij met allerlei achterbakse acties; de schuld van haar fouten op iemand anders schuiven, negatief over mij praten tegen de baas, zelf slijmen bij de baas enz enz. Nu heb ik te horen gekregen dat mijn contract niet verlengd wordt, terwijl zij een vast contract krijgt aangeboden. Nu hoef ik daar niet meer blijven werken maar hoe reken ik af met die collega?
Niet. Wat wil je gaan doen? Haar van de trap afgooien? Gewoon rest van je contract uitzingen en haar zoveel mogelijk negeren. Sta erboven.
Tong met haar vent.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Niet. Je energie steken in een nieuwe baan.

Wat je ook doet, jij krijgt je contract er niet alsnog mee. Als zij niet functioneert, komen ze daar alsnog wel achter. Echt, laat het gaan.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 20 september 2015 @ 16:26:

Tong met haar vent.
Haar bureau in de fik steken? Nee, serieus, de eer aan jezelf houden en solliciteren naar een nieuwe baan natuurlijk.
Niet... enkel op zoek gaan naar een nieuwe baan..
Nou ja.. dat dus..
Reken af met het willen afrekenen.
Je nick is niet zo van het met dit topic.
Ik zou in haar email account gaan en dan zgn. als haar allemaal schunnige, nare, opruiende mails over haar baas versturen naar zijn baas.

NOT

Laat gaan, je doet er toch niets meer aan.
Per ongeluk iemand naar je baas laten bellen bijv vriendin over dat die collega ergens anders gesolliciteerd heeft. En dat hij belt voor referentie.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 20 september 2015 @ 16:26:

Tong met haar vent.Dat kan natuurlijk ook
Was hier niet een tijd geleden iemand die in de koffiebeker van haar collega had geplast
Ik neem zomaar aan dat jullie beoordeeld zijn op kwaliteit van werkzaamheden en daar is zij beter uitgekomen.

Jammer dan, ga solliciteren en wees niet zo rancuneus! Wil je hier echt tips krijgen hoe af te rekenen met een collega? Doe normaal zeg.

Neem dit verlies en ga aan de slag!
https://youtu.be/logaMSPVV-E
Heb er tot nog toe boven gestaan, kost wel veel energie. En ze wil met me uit eten...
quote:Tas28 schreef op 20 september 2015 @ 16:34:

Per ongeluk iemand naar je baas laten bellen bijv vriendin over dat die collega ergens anders gesolliciteerd heeft. En dat hij belt voor referentie.Hoezo per ongeluk?
Nou ja.. dat dus..
Waarom zou je dat in vredesnaam doen uiteten gaan?

Laat gaan, de werkgever heeft besloten. Daar kan je niets aan veranderen.
quote:Allemansvriendin schreef op 20 september 2015 @ 16:37:

Heb er tot nog toe boven gestaan, kost wel veel energie. En ze wil met me uit eten...

Dat ook nog, wat een loeder...

Maar serieus, laat het... beter..
Nou ja.. dat dus..

Heb er tot nog toe boven gestaan, kost wel veel energie. En ze wil met me uit eten...Dat zeg je dat je daar geen zin in hebt. By the way, weet je zeker dat ze je een oor heeft aangenaaid, of is het een idee van je?

Heb er tot nog toe boven gestaan, kost wel veel energie. En ze wil met me uit eten...Wel, dan heb je toch al de uitgelezen gelegenheid, gebruik je verbeelding
Move on
Oehh ik snap je gevoel.
je bent gewoon stik jaloers. ik denk dat je baas meer tevreden Is over haar.
Allemansvriendin ( je naam zegt genoeg) even tussen neus en lippen door tegen een collega zeggen dat ze zwanger is als het over haar gaat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven