Lijf & Lijn alle pijlers

Welke wandelbroek?

20-09-2015 16:49 9 berichten
Van een baan waar ik veel stond en liep ben ik naar een kantoorbaan gegaan. Ik mis mijn lichaamsbeweging en wil dus gaan wandelen. Nu heb ik vandaag 1 uur gewandeld in mijn spijkerbroek. De spijkerbroek schuurde tegen mijn benen en dat werd jeukerig/branderig. Niet fijn.

Welke broek is het meest geschrikt om in te wandelen? Een strakke sportbroek of eerder een losse jogging? Of iets anders?
Alle reacties Link kopieren
Een wandelbroek? Zie beversport, perry sport oid. Of wil je geen 'actieve look'? Die zijn er voor gemaakt, maar zijn wel lelijk
Hope for the best, plan for the worst - Jack Reacher
Om nou meteen naar beversport te gaan leek me wat overdreven. Eerst maar eens zien of ik het ga volhouden. Ik twijfel eerder tussen strakke broek of los. Wat is beter qua geschuur?

Het gaat dus eerder om een rondje na het eten dan om snelwandelen met van die stokken
Gewoon wat uitproberen? Ik wandel ook gerust 5 kilometer weg na het eten, maar loop gewoon in de outfit van de dag, ene keer een rok, andere keer een spijkerbroek. Staat soms wel net niks met mijn wandelschoenen eronder, maar who cares?
Je kan prima wandelen in een sportbroek en die kun je prima bij H&M kopen, niet zo duur. Maar dan zie je er wel sportief uit, is me niet duidelijk of je dat wil op je 'na het eten rondje' Strak kan niet schuren, het zit strak om je been, dus geen wrijving. Alleen de stof wrijft tegen elkaar. Als het los zit kan het stof tegen je been wrijven. Het lijkt me dat dat meer mogelijkheden tot irritatie geeft.
Ik wandel vaak na het eten en dan gewoon in jeans of skinny of wat ik maar aan heb. Soms trek ik wel een trainingsbroek aan maar vaker niet.
Hoe het eruit ziet maakt me niet zoveel uit. Ik wil het schuren voorkomen. Komt dat schuren door de skinny in spijkerstof? Of krijg je dat bij alle strakke broeken?
Ik dacht dat de wrijving kwam doordat er beweging zit tussen de stof van je broek en je been. Een sportlegging zit strakker en dan wrijft het niet.

Dit is trouwens gewoon zoals ik het bedenk, ik heb er zelf geen last van in een spijkerbroek, dus geen ervaringsdeskundig verhaal.
Ik loop het liefst in een spijkerlegging en zomers in korte broek. Ik heb ook een specifieke wandelbroek die met name fijn is als het een beetje regent.

Probeer gewoon diverse broeken die je hebt uit voordat je iets koopt.

Je hebt ook speciale afritsbroeken voor warm/koud weer. Die vind ik zelf vreselijk :D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven