Marokkaanse bruiloft en henna

25-09-2015 14:02 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ha Vivamensen,

Is hier wel eens iemand naar een Marokkaanse bruiloft geweest, en kort daarvoor de bijbehorende henna? Ik ben uitgenodigd voor beide en ga er graag heen, maar ben als oerhollandse een totale onwetende m.b.t. cultuur/tradities. Wat is handig om vooraf even te weten? Omgangsvorm, dresscode etc? B.v. het equivalent van met een boeket smijten op een westerse bruiloft, zoiets wil je ook wel even van tevoren weten omdat je anders geen idee hebt wat iedereen ineens aan het doen is... Ben al even aan het lezen op Marokkaanse fora en wikipedia maar dat kan allemaal weer gedateerd zijn of incompleet. Ik heb geen Marokkaanse kennissen behalve de bruid zelf, die heeft wel iets anders aan haar hoofd dan mij even in de details alles uitleggen

Ben benieuwd! Dank alvast!
Leuk! Geen tips, maar veel plezier!
Wat leuk! Op de henna zou ik iets netjes aantrekken, wat je bij feestjes aantrekt. Alleen de bruiloft zelf zou ik voor een mooie lange jurk gaan, bijvoorbeel een galajurk, aangezien het een traditie is dat ze van die mooie sierlijke jurken aantrekken, dan zou het er niet feestelijk voor jou eruit zien als je met een broek en een trui komt, bij wijze van. Want er worden meer feestelijke jurken aangetrokken op marokkaanse trouwfeestjes.. voor je haren naar de kapper. Omgangsvormen..ja..ik denk zelf dat ze heel gastvrij zijn en dat je lekker op je gemak kan voelen..ik weet niet hoe ze voor de rest zijn, mijn ervaring is, leuk eruit zien, binnenkomen, als je een cadeautje hebt gekocht kan je die aan de moeder geven en haar ook feliciteren.. jezelf eventueel voorstellen, bruidje groeten..ergens aanschuiven en go with the flow!
Ik heb wel dit topic gevonden.

Misschien staan er wat tips voor je bij.

Wat doe ik aan op een Marokkaanse bruiloft?
Lees je even in: henna & bruiloft
Hoi ik ben onlangs nog geweest en betrokken geweest bij bruiloft en hennaavond. Trek op de henna avond iets feestelijks aan iedereen ziet er daar feestelijk uit. Op de bruiloft zelf is dat nog extremer iedereen dost zich uit in mooie jurken en laten vaak kapsels en makeup doen. Zou dus echt een

Feestelijke jurk aan trekken. Ik zou lange jurk doen en geen blote armen. Voor de rest alles over je heen laten komen. De bruid zal zich meerdere keren verkleden en er zal eten zijn voor de gasten. Ga vooral lekker dansen, ze zullen het vast leuk vinden als je mee doet. Ik

Was de enige blonde op de bruiloft met 300 gasten. Dus je valt wel op, maar gewoon genieten. Veel plezier
Dank voor deze tips! Handige linkjes en leuk om te zien dat er al een topic is over de dresscode. Ik ga een mooie jurk aantrekken (idd zeer degelijk) met bedekte armen en verder gewoon meedoen.

Ppfff de laatste keer dat ik mijn haar heb laten doen was op mijn middelbare school gala 13 jaar geleden! Dat wordt weer lachen!

Stoer dat je bent gegaan als enige 'hollandse' cilly, had je nog een zus/vriendin mee of echt helemaal in je up in het diepe?
Vorig jaar ben ik de bruiloft van een Turkse collega geweest, Wij (de collega's) hadden geen rekening gehouden met hun tradities (dat werd ook niet van ons verwacht) en gewoon in westerse kledij gegaan. Mooi jurkje tot boven de knie, korte mouw ......

Hun bruiloften zijn anders als die van ons, er waren ongeveer een 1000 tal gasten.

Wij hadden voorbehouden plaatsen toch wat verwijderd van de Turkse gemeenschap.

Er stonden grote kommen met nootjes en rozijnen op tafel en enkele flessen Coca Cola en water, en geen alcohol.

We kregen een heel sobere maaltijd, droge rijst, kip en wat salade.

Als nagerecht, een bordje met enkele schijfjes fruit zoals appel, sinaasappel....

Het bruidspaar stond niet aan de deur om ons te verwelkomen. Na het eten ging iedereen zijn enveloppe of cadeau afgeven aan het bruidspaar. De inhoud van je enveloppe werd afgeroepen.

De ganse avond werd er Turkse muziek gedraaid, er werd weinig of geen rekening gehouden met ons. Bruidsboeket gooien ? Misschien bij de Marokkanen maar niet bij de Turken.

De oudere vrouwen waren wel in Turkse kledij, de jonge generatie zoals wij.
Rexy Marokkaanse en Turkse bruiloften verschillen net zoveel als Nederlandse en Spaanse bruiloften. Totaal niet vergelijkbaar.
Hoi to ik was de enige maar het was mn schoonzusje dus hoor bij de familie dat scheelt
Op het henna feest van mijn beste vriendin droeg ik jurk tot mijn knie ongeveer een panty eronder en hakken. Ik zag alleen maar meisjes met korte jurkjes (wel panty) en losse haren. alleen de familie droegen echt marokkaanse jurken. Bij een ander henna feest droeg ik een jumpsuite en hakken, veel complimentjes gekregen.

Bij het trouwfeest droeg ik 2x een marokkaanse jurk 1x gehuurd en op de bruiloft van mijn beste vriendin 1 kado gekregen. Als je dat niet wilt een mooie lange jurk je haren mooi doen, make upje op.
Oh en beide bruiloften die vrij modern waren (wel gescheiden) vond ik het eten gewoon niet lekker. Ik vind het niks met 8 mensen aan een tafel en dan een vispastilla te delen. Dus heb echt alleen brood gegeten vond het gewoon te vies om zo te eten met mensen die ik niet ken. Het eten stelt echt niks voor meestal en zo een avond duurt echt heel lang. Vooral ceremonie van kijk naar de bruid marokkaanse muziek. Leuk voor 1 avond maar dat is het

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven