Zomermoppers en wintervreugd!

16-08-2015 14:18 3005 berichten
Het wil nog steeds maar niet winteren, maar gelukkig is er altijd nog het mopper-, klets- en juichtopic voor alle zomerhaters en winterliefhebbers van dit onvolprezen forum. Als een groot veld vol maagdelijke, vers knisperende sneeuw strekken zich wederom vele lege pagina's voor ons uit om te vullen met klachten over plaknachten en blijdschap als de mutsen en de sjaals weer uit het vet kunnen. Wie komt de eerste voetstappen zetten?

We komen trouwens hier vandaan.
Ik wil een winter met vooral heel veel ijs. Genoeg ijs om een Elfstedentocht te gaan rijden!

Kan mijn vader lekker kijken. Vindt'ie fantastisch, het is een week disneyland voor hem. En aangezien hij ongeneeslijk ziek is, vind ik dat hij recht heeft op nog 1 Elfstedentocht!
quote:kimmeke1983 schreef op 19 september 2015 @ 23:40:

Pas op er zijn degelijk kaarten die wijzen dat rond 27 september nazomerdagen komen er zijn andere kaarten die houden op wisselvallig weer dus het kan alle kanten uit dus gewoon wachten hoe het komt.Laat die maar zitten.
Alle reacties Link kopieren
Nazomerdagen nog wel!

Alsof dat abnormaal is voor eind september.
Life isn't about getting and having, it's about giving and being.
Euh??? Heb ik iets gemist? Ik heb toch nergens gezegd dat nazomerdagen in September zelfs in oktober abnormaal is?
Dat klopt, maar het kwam op mij over alsof het uitzonderlijk is, die nazomerdagen. En het scheelt dat ze aangenaam zijn.
In September heb je nog vaak 25 graden en zelfs 30 graden dus is September 2015 (tot zover) eigelijk wel uitzonderlijk want die temperaturen hebben we niet gehad (tenzij het nog komt). Mij hoor je niet klagen ik vind het prima zoals het nu is
Ik ook! :-D
Normaal heb je inderdaad nog een paar daagjes 25 graden in september en een stuk of 10 boven de 20, en deze maand geen enkele zomerse dag en 2 dagen een erg magere 20 graden. Dan zeur je als warmtehater zeker niet..
Ik zal voor mezelf spreken: Ik heb genoeg gezeurd over warmte en ga nu genieten van de herfst en de winter
Goed Kimmeke! Ik ga ook niet meer bang zijn voor zomerse dagen.. als het nog komt, zien we het dan wel weer. Ook vorige week nog wat warme dagen, maar deze week gaan we dan toch echt de 20 niet meer halen! Daar mag ook de vlag wel voor uit Ook 's nachts wordt het steeds beter en vanavond en morgen hebben we lekker regen hier! Daarna voorlopig alleen maar dagen met (heel) veel zon, maar we kunnen niet alles hebben

Er komen vast nog bakken met regen aan deze herfst en we hebben nog een hele winter voor de boeg, zo'n fijn vooruitzicht.

Binnenkort mijn huis maar eens herfst-proof maken, ik heb veel gezellige accessoires die goed van pas komen met gezellig weer! Ook zo heerlijk om weer normaal te kunnen eten, ik ben dol op winterse gerechten
Zolang het maar niet te warm wordt als de zon gaat schijnen. Vandaag was het weer een feest, bewolking, regen en lekker fris!
Aan iedereen een fijn herfst seizoen
Yeah, herfst!
Het is hier wel stil, volgens mij zijn de meesten aan het genieten... en geef ze eens ongelijk!

Eindelijk herfst ja! :-D Vanmiddag was het wel raar weer. Ik had een truitje aan en kon nog zonder jas fietsen toen de zon scheen. Toen het bewolkt was had ik het met jas aan zelfs nog koud! Dat was beter, veel beter dan dat ik het warm had! Ik heb liever dat het buiten koud dat je dan lekker warm binnenkomt dan dat het warm is buiten.

Ik zag weer die kruidnoten in de stad vanmiddag.... maar ik ga ze nog niet kopen!
In jullie vorige topic heb ik wel eens gepost. En nu blijkt er een nieuw topic te zijn. Hoewel 'al'? 46 pagina's maar liefst.

Heb ze nog niet gelezen maar ik zat zojuist naar buiten te kijken en moest aan jullie denken. Regen, veel regen. Guur en vooral grijs. Wat zullen jullie genieten! Kan me er wel iets bij voorstellen hoor. Ik houd oprecht van zon ( warmte vooral) maar dit herfstige weer heeft ook zeker wel weer iets.

Geniet er nog maar lekker even van! Ik hoorde zojuist iemand over terugkerend nazomer weer voor de komende week.
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
De media hier spreek al over nazomerweer in het weekend afwisselend zon en wolken, 17/18 graden maar ze vergeten erbij te vertellen dat er een strakke noordoostenwind gaat staan en eerlijk gezegd is dat voor mij is niet echt nazomerweer eerder zonnig en rustig herfst weer want als ik aan nazomerweer denk dan denk ik aan 21 graden en meer. Laten we er maar bij houden dat het zonniger word dan de voorbije dagen.

Ooooh die nachttemperaturen de volgende dagen 5/6/7 graden heerlijk
Kimmeke, wat heerlijk die nachttemperaturen!!! En de media spreekt altijd snel en zodra de zon schijnt over nazomerweer omdat het dan de meeste mensen een plezier zou doen. Dat denk ik. Triest maar waar.
Dat ze dan zeggen: Er komt mooi herfstweer met zonneschijn aan ... ik denk toch dat de mensen dan al tevreden zijn (denk ik toch)

Ah ja S 'morgens fris, s 'avonds fris, s 'nachts koel heerlijk zolang dat is kan die zon mij overdag niet veel schelen ze doet maar het voelt in deze periode toch aangenaam
Precies, zolang het maar niet is zoals eergisteren. Dat ik het in de zon benauwd had met truitje, zonder jas en dat ik het met bewolking met truitje en jas nog koud had. Dan laat het maar lekker koud zijn! :-D
Vandaag was het een tikje warm voor de tijd van het jaar. Als dat zo doorgaat komt er geen winter. Ik zei zoiets al eerder (toen duurde de zomer zeer lang. Rond Oud en Nieuw was het herfst. Daarna kwam de lente, want de winter ontbrak).
World of Warcraft: Legion
quote:hans66 schreef op 25 september 2015 @ 18:55:

Vandaag was het een tikje warm voor de tijd van het jaar. Als dat zo doorgaat komt er geen winter. Ik zei zoiets al eerder (toen duurde de zomer zeer lang. Rond Oud en Nieuw was het herfst. Daarna kwam de lente, want de winter ontbrak).Nou ja zeg, tikje te warm voor de tijd van het jaar? Hoevaak hebben we deze maand 20 graden gehad? En 25? Volgens mij net zo weinig als in mei 2015. 17 graden is normaal voor eind september, en de temperatuur gaat binnenkort zakken van 17 naar 14. En daarnaast wordt het 's nachts ook niet meer boven de 7 graden, eergisteren werd het hier volgens mij zelfs 3/4! De R zit in de maand, dat zal het vast zijn.
Temperaturen voor de tijd van het jaar is max 19 en min 9 en 19 graden dat heb ik hier deze week alleen donderdag gehad voor de rest was het 17 graden en dat blijft ook morgen en zondag ook zo dus eigenlijk is het weer nog vrij normaal momenteel.
Ja, maar ik moet wel zeggen dat ik best nieuwsgierig ben naar oktober, want oktober doet wat hij wil, vind ik. Ik kan me nog herinneren dat we vorig jaar telkens bij die 17 graden bleven steken in oktober, dat was wel vreemd. Ik had het gevoel dat we nog in september zaten, en de eerste van november werd het ook 17 graden! Iedereen in korte kleren, wat was dat raar. Leek alsof het normaal is voor begin november, maar ja, wat moet je anders denken na acht maanden (na)zomertemperaturen..
Ik moet zeggen nu September bijna voorbij is en dat er weinig warme dagen waren heb ik op 1 of andere manier een goed gevoel voor de rest van de herfst en de winter ... Pas op het is maar een gevoel ik kan het mis hebben uiteraard het weer is en blijft onvoorspelbaar. Agh ja we zien wel wat er komt ik ga er mij niet druk om maken .... tot de lente komt
quote:sebastiaan1234 schreef op 25 september 2015 @ 19:43:

Nou ja zeg, tikje te warm voor de tijd van het jaar? Hoevaak hebben we deze maand 20 graden gehad? En 25? Volgens mij net zo weinig als in mei 2015. 17 graden is normaal voor eind september, en de temperatuur gaat binnenkort zakken van 17 naar 14. En daarnaast wordt het 's nachts ook niet meer boven de 7 graden, eergisteren werd het hier volgens mij zelfs 3/4! De R zit in de maand, dat zal het vast zijn. Ik moet je hierin wel gelijk geven, Sebastiaan. Iemand vertelde mij, en ik heb ergens gelezen, dat 18 graden normaal is voor deze tijd van het jaar. Het is bovendien één graad kouder dan normaal. Vanochtend was het, waar ik woon, 4 graden. Mijn dunne jas begint iets te koud te worden, maar dat geldt alleen 's ochtends wanneer ik om 7:15 uur naar mijn werk moet. Het wordt dan af en toe gehannes met mijn zomer- en winterjas. 's Ochtends is de zomerjas te koud (dan zou je je winterjas aan moeten trekken), 's middags is de winterjas te warm (dan zou je je zomerjas aan moeten trekken).
World of Warcraft: Legion

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven