Geld & Recht alle pijlers

Hoe en wat????

30-09-2015 20:51 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_205086 wijzigde dit bericht op 30-09-2015 21:29
Reden: prive
% gewijzigd
voor de bestwil van je kindje: ga met je ex om de tafel zitten hoe jullie dit zo goed mogelijk samen gaan doen. Gelijk met rechten en zo gaan gooien, zorgt voor ruis en is nooit in het voordeel van jullie kindje
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Als hij de biologische vader is heeft hij recht op erkenning en ouderlijk gezag. En in beginsel dus ook op een volwaardige ouderrol. Dat kun je bemoeilijken door hem niet te laten erkennen, maar dat kan hij via de rechter wel afdwingen.

Maar bovenals heeft jullie kindje ook recht op bovenstaande zaken.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Voor je kind is het wel zo fijn als hij erkend is door zijn vader. Verder lijkt me dat je tijdens de borstvoedingsperiode nog geen omgangsregeling kunt treffen waarbij je kind langer dan een paar uur bij jou weg is. Daarna zou ik het opbouwen. Bij zo'n jong kind kun je beter een paar keer per week een dagdeel doen, dan gelijk dagen weg bij moeder. Vanaf een maand of zes eens een dagje, en na een jaar een nachtje erbij. Dat is althans hoe wij het gedaan hebben.

Gezag zou ik vooralsnog niet regelen. Als je zover bij elkaar vandaan woont is het handiger als je eenhoofdig gezag hebt. Wij hebben dat pas na 10 jaar geregeld omdat vader dat heel graag wilde (en van mij hoefde het niet zo nodig).
Je wil absoluut een vader voor je kindje, maar nu nog even niet begrijp ik? Dus pas als het jou uitkomt? Ja, je hebt het echt het beste voor met je kind.

Ga om de tafel met je ex en hou het belang van je kind voor ogen, niet wat jou (hormonaal) het beste uitkomt.
Waarom hoort het kindje bij de moeder te zijn en niet bij de vader? Het is evengoed zijn kind.

Je wist dat de situatie zou zijn zoals hij is toen je ervoor koos het kindje te houden. Gedraag je alsjeblieft volwassen en denk aan je kind. Niet aan jezelf.
Waarom denk je dat je ex erop zit te wachten een baby te moeten verzorgen? Het was toch ongepland? Dus laat hem gewoon niet erkennen en eis ook geen alimentatie, dan is het gewoon jouw kind en kun je er mee doen en laten wat je wil, zonder bemoeienis van je ex.
Shoot first, ask questions later!
Wat waren jullie plannen trouwens toen jullie nog niet uit elkaar waren?

Ik mag hopen dat jullie toen gesproken hebben over hoe jullie het zouden regelen om een kind te hebben in een lange-afstands-relatie.

Wat waren die afspraken?
quote:Bij zo'n jong kind kun je beter een paar keer per week een dagdeel doen, dan gelijk dagen weg bij moeder.Lijkt me niet haalbaar als je 3 uur rijden bij elkaar vandaan woont. Zelfs als je die afstand in 'n weekend moet rijden om te halen en te brengen kan ik me niet voorstellen dat iemand daar structureel zin in heeft.
quote:redbuIIetje schreef op 30 september 2015 @ 21:00:

Waarom denk je dat je ex erop zit te wachten een baby te moeten verzorgen? Het was toch ongepland? Dus laat hem gewoon niet erkennen en eis ook geen alimentatie, dan is het gewoon jouw kind en kun je er mee doen en laten wat je wil, zonder bemoeienis van je ex.Lijkt me dat die jongen dat zelf bepaalt.
Als hij het kind wil erkennen zal jij mee moeten om mee te tekenen. Weiger jij dan kan hij erkenning afdwingen via de rechter. Tevens kan hij gezag aanvragen en een omgangsregeling.

Wat fijn dat jij iig nu al in het belang van jullie kindje denkt en absoluut niet je ego de boventoon laat voeren
Jij kunt erkenning weigeren maar dan kan hij via de rechter toestemming vragen. Jij kan gezag weigeren maar hij kan de rechter verzoeken om gezamenlijk gezag. Jij kan omgang weigeren maar hij kan via de rechter om omgang vragen, hoe dat bij zo een jonge baby gaat weet ik niet. De rechter kijkt naar het belang van het kind dus met de jonge leeftijd zal rekening worden gehouden. Jij kunt kinderalimentatie van hem eisen.

Buiten al je rechten is er vooral het belang van je kindje. Probeer dat vooral voor ogen te houden. Gun je kind een relatie met de vader en probeer er met hem uit te komen. Het laatste wat je wil is eindeloos voor de rechter staan de aankomende jaren en een vreselijke relatie met de vader van je kind hebben terwijl je er toch aan vast zit en je kind er tussen in.
Stel je voor dat jullie niet uit elkaar waren. Was je dan nooit een paar uur, een dag of misschien wel een nacht weg gegaan met familie, vrienden? Nu jullie geen stel meer zijn kan een kindje ineens niet zonder zijn moeder? Wat een onzin. Baby's gaan vanaf 12 weken 8 uur per dag naar de opvang. Dus een dagje mee met vader moet dan ook wel lukken, nietwaar?

Ga geen ruzie maken, ga samen om tafel. Jullie kindje verdient ouders die samenwerken in zijn/haar belang. Lees eens op www.villapinedo.nl
Het is helemaaaaaaaaaaal niet de bedoeling om egoïstisch te zijn, als dat zo naar voren komt heb ik het niet goed verteld.

Ik vraag me gewoon af hoe het zit aangezien het niet naast de deur is. Hoe dat gaat met de omgangsregeling. Ik las op internet dat co-ouderschap niet mogelijk is als ouders niet dichtbij elkaar wonen.
quote:bloemblaadje. schreef op 30 september 2015 @ 21:20:

Ik las op internet dat co-ouderschap niet mogelijk is als ouders niet dichtbij elkaar wonen.Dat lijkt me nogal logisch, aangezien een kind bij co-ouderschap de helft van de tijd bij de vader is en de helft van de tijd bij de moeder. Hoe ga je dat met school doen als jullie zover uit elkaar wonen? Ik zou z.s.m. een mediator inschakelen en samen om de tafel gaan zitten. En zorg vooral dat je zelf goed geïnformeerd bent, want zo kom je op dit moment niet over.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin

Het is helemaaaaaaaaaaal niet de bedoeling om egoïstisch te zijn, als dat zo naar voren komt heb ik het niet goed verteld.

Ik vraag me gewoon af hoe het zit aangezien het niet naast de deur is. Hoe dat gaat met de omgangsregeling. Ik las op internet dat co-ouderschap niet mogelijk is als ouders niet dichtbij elkaar wonen.

Ja, da's logisch toch? Anders kan 't kind niet naar school als ze bij de andere ouder is.

Wil je ex het kind en er iets mee doen?

Ook als hij alleen 'n weekendvader wil worden, ruk je het kind vanaf 'n bepaalde leeftijd wel weg van haar sociale leven en sportclubs als ze haar weekends op 3 uur rijden afstand moet doorbrengen.
Heb je al met je ex om de tafel gezeten? Misschien wil hij wel verhuizen of het merendeel van de zorg. Dat weet je niet als je niet met hem praat.

Daarnaast, vanaf 3 maanden kan een baby naar de opvang/oppas, dus ook naar papa. Dat jij vind dat het bij moeder hoort dat is een argument waar je niets mee kan.

Ik vraag me gewoon af hoe het zit aangezien het niet naast de deur is. Hoe dat gaat met de omgangsregeling. Ik las op internet dat co-ouderschap niet mogelijk is als ouders niet dichtbij elkaar wonen.Nogmaals: wat waren jullie plannen wat betreft het ouderschap toen jullie nog niet uit elkaar waren?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven