Clomid ervaringen

09-07-2015 09:02 1848 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLeeftijdKindjeRonde CBijzMissy_Ecco29/361e9e 100mgPCOSSkawa29/351eRonde 1 Gonal F PCOS ( 5 rondes Clomid gehadBelle1126/261e4e 150 mgDuna_201530/321e3e 25 mg-Famke8133/341e4e 150mgPCOSMyque32/332e5e ronde 100 mg + Pr + IUICyste, vleesboom en traag zaadElmo198926/271e2e 100 mgPCO'sMissyDee27/321e4e ronde 150 mgPCO'sKorfje28/301e2e 100 mg PCOSLientje8827/301enog niet gestart met c+pregnyl

Wachtbankje:

Duna

Mygue test datum 18-11

Zwanger:

IceAngel

Yentl

Fien86

Lilolalo

Skawa

Korfje
where ever you go, go with your heart
@duna, hopen dat het goed is gegaan met je eisprong!

Ik heb vrijdag een afspraak voor de foto!
@ik had zojuist een beetje roest-roodbruin kleurige afscheiding gespot! Ik zit nu op 8 dagen DPO. (Dat is ook de telling die ZKH aanhoudt, tussen de twee echo's door). Nu de grote vraag is dit het eerste bloed van ongesteldheid is of innestelingbloeding? (In afwachting op vervolg).

Vorige keer had ik eerste ongesteldheidskenmerken op dag 10 DPO en zette het echt door op dag 11.

Ik had vanmiddag wat ongesteldheidssoortige krampjes/steken maar niet echt op de oude vertrouwde plek. En het straalde even door naar mijn lies, wat ongewoon voelde, want dat heb ik nooit als ik ongesteld wordt.

Dus ik vind deze komende dag wel even spannend.

@jc2 mijn Gyn zegt als je na clomid ongesteld wordt dan heb je een eisprong!
Amai Famke, kan me helemaal voorstellen dat het spannend is! Een innestelingsbloeding is toch ook wel rond 7 a 8 dagen dacht ik? Het zou wel eens goed kunnen! Nog eventjes afwachten...
@famke, spannend!! Gaan vast veel verschillende gedachten door je hoofd! Duimen dat het niet je aankomende menstruatie is!!
Ik zit nu in de fase 'spannend om naar wc te gaan' :D
AWe famke dat klinkt goed. 8 dgn na dpo is vroeg! Ik gok dat t wel eens raak zou kunnen zijn!

Vanavond met een vriendin uit eten geweest die zit ook echt in een k situatie zij heeft net zo een sterke kinderwens als ik alleen haar vriend wil niet. Hij weet niet of hij ooit wil en wanneer dan. Zij is nu 28 en twijfelt heel erg of ze
Oeps te snel geplaatst: of ze op m moet wachtten maar houd zoveel van m enz dat lijkt me ooi verrot! Bij mij lukt t niet maar we vechten er wel samen voor!

Ik weet niet hoe lang ik moet spuiten dat hangt van de echo's af. Je mag maximaal vijf weken achter een spuiten als er dan geen goede follikel is moet je weer provera.
Spannend Famke!! Het klinkt wel goed

Dat is wel heel erg rot voor die vriendin van je :( Echt een verscheurend dilemma waarbij niemand kan helpen de keuze te maken... alleen een luisterend oor bieden. Lastige situatie!

Oh wist niet dat het zo werkt met spuiten Nog even afwachten dus...

oew vrijdag, missy ecco, dat komt ook al dichterbij! Krijg je dan ook direct de uitslag?
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
En famke? nog altijd geen MS?
Jc, Elke keer als ik MS zie staan, denk ik aan die hele nare ziekte. Ik wil niet zeuren hoor, maar ik vind het een nare afkorting (zeker zo met hoofdletters).

famke, spannend! Ben benieuwd of het door gaat zetten of toch wellicht een innestelingsbloeding is... Hou je ons op de hoogte?

Skawa, tja daar sta je nooit bij stil (omdat je vanuit je eigen perspectief kijkt), maar er zijn dus nog allerlei andere mensen met hun eigen zwangerschapsproblematiek. Zo weet ik dat mijn buurvrouw niets liever wil dan moeder worden, maar de juiste man niet tegenkomt. Weet die vriendin hoe het bij jullie zit? Hoe ging het spuiten op de wc eigenlijk?

Missye, spannend morgen. Succes, komt vast goed! Gaat je vriend mee?
Oh dames, eindelijk een keer goed nieuws vanuit het ziekenhuis! Er is 1 follikel gevonden van 18,5mm (op cyclusdag 13 vandaag). Ik krijg vanmiddag een injectie met Pregnyl om de eisprong op te wekken. Mocht het ook zelf doen, maar ik rij liever even terug (ziekenhuis zit 15 min vanaf huis). En dan zaterdag eindelijk de eerste IUI!! Voor mij voelt het ook als de eerste echte kans nu, hoewel ik weet dat IUI geen groter slagingspercentage geeft dan op de gewone manier.... Vind het superspannend!

@famke Jeetje, ik hoop zo voor je dat dit allemaal goed uitpakt! Ik herken het onderbroekloeren en de afveegstress haha! Succes de komende dagen!

@skawa 5 weken spuiten, daar hoef je hopelijk niet vanuit te gaan. Om de hoeveel dagen krijg je een echo?

@missyE jij hebt morgen een spannende dag. Vanavond maar lekker proberen te ontspannen!

Hoe gaat het met de rest?
Oh en Skawa, ik heb de pregnyl en een prikset op moeten halen bij de apotheek net, die naalden en flesjes zien er nou niet echt fijn uit! Ik snap in een keer wat een gedoe dat moet zijn! En dat doe jij dus maar gewoon effe!
Wauw Mygue wat een goed nieuws! Eindelijk! Nee ik geloof niet dat je slagingskansen het zelfde zijn! Ze wassen het zaad toch eerst zodat alleen de beste zaadjes over blijven en het krijgt een behandeling om actiever te zijn dacht ik. Dus dan heb je toch meer kans?

Goddank hoef ik die pregnyl spuit ook maar 1 x per cyclus te zetten. Ik hoop heel erg dat die ik avond toevallig moet werken en het door een verpleegkundige op mijn werk kan laten doen anders moet ik m zelf doen. Ik vind die spuit ook heel anders lijken dan die pen waar ik nu elke dag mee moet prikken.

Die pen is op zich easy net zo insuline pen alleen je moet elke keer weer dat naaldje in je steken. Ik denk dat ik het meeste last van heb dat dit traject minder vast omlijnt is. Clomid wist je altijd 5 dagen dan echo dan wachtten of pro vera. Nu is het zo onduidelijk. Maandag eerste echo en dan word het beleid verder gemaakt. hoop idd niet dat ik gelijk een aantal weken moet prikken nu.

Famke bloeden al gestopt?
Myque, wat fijn!! Spannend hoor!

Korfje, ms gebruik ik idd ook liever niet. Menstruatie klinkt wat beter!

M'n vriend gaat morgen mee! Wel zo fijn!
@duna hoe is het met jou? Inmiddels verhuisd? Hoe gaat het nu met de kortademigheid?
Oh, vandaag kwam ik voor het eerst een goede vriendin (op weg naar de stervende tante van haar man) tegen terwijl ik aan het wachten was. En aangezien ik niet kan liegen, floepte er meteen uit "zaterdag heb ik de inseminatie!" Haha, so much for privacy in de wachtruimte
Her dames, vandaag zo druk op het werk en nu pas thuis. Vandaag is het niet meer geweest dan laten laten we zeggen 3-5 druppen donkerbruin / oud bloed ergens halverwege de dag. En nu weer niks...ik had gebeld met ZKH en ik moet morgenochtend gewoon bloedprikken voor progestron. Als vandaag MS door zou zetten wordt dit als eerste dag MS gerekend, maar dit is niet mijn definitie van doorzetten. Ik geloof dat onder die definitie helderrood bloed wordt verstaan en toch meer dan dit lijkt me 🙈

Ik heb wel wat trekken en steekjes.....tja dus welke kant gaat het nu uit
Haha mygue!

Nou missy ecco ik denk aan je morgen tijdens je onderzoek! Fijn dat vriend lief mee gaat!
@myque: wat fijn! En zo spannend!
Ik ben zo benieuwd famke! Kan me voorstellen hoe spannend dit voor je is.

Missy Dee hoe gaat t bij jou met de nieuwe ronde? En korfje ook toch?

Missy ecco heel veel succes straks!

Duna ook benieuwd hoe t met jou is!
@Famke: Dat is dan toch allemaal wel heel erg spannend!! Hoop het zo voor je Nog nieuwe ontwikkelingen?

@ missy_ecco: heel veel succes vandaag!

@myque: Wat een goed nieuws!! Heel erg spannend! Succes zaterdag! Kom je daarna maar gewoon gezellig op het wachtbankje zitten ;)

Lief dat je vroeg hoe het gaat. Verhuizing eindelijk achter de rug. Nu nog alle kasten in elkaar zetten en dozen uitpakken. Maar alles op het gemakje! Benauwdheid gaat gelukkig ietsje beter, maar toch nog wel regelmatig last van bij inspanning. Vanmiddag moet ik naar de cardioloog voor de uitslag van de echo van mijn hart. Is een keer wat anders dan al die inwendige echo's ;)

Ik zou mijn mond trouwens ook niet kunnen houden als ik net zoals jij net goed nieuws heb gekregen over een goed eitje

@Skawa: Het lijkt alsof je meer kans hebt omdat ze goede zaadjes eruit halen, maar volgens mij hebben ze met wetenschappelijk onderzoek aangetoond dat het toch maar gewoon 15-20% kans is net als wanneer alles helemaal normaal goed is. Kansen zijn natuurlijk wel veel hoger als er iets niet klopt...

Hier vanmiddag trouwens ook de uitslag van het bloedonderzoek Maar ik zou het heel gek vinden als mijn eitje niet gesprongen is...
Vanochtend wezen prikken. Dus verwacht dat de telefoon zo ongeveer rond 15.00 gaat.

Tot heden twee druppen donkerbruin/oud bloed. Ik plas superschone urine, geen bloed te bekennen....mijn steken/trekjes zitten nu ook meer in het midden van mijn buik dan aan de zijkant. Als ik ongesteld wordt, noem ik het altijd trekkende eierstokken gevoel. Maar dat heb ik niet. Ik voel nu veel minder in mijn buik dan afgelopen twee dagen, maar wat ik voel is ook wel wat op andere plek dan normaal. Ik ben erg benieuwd naar uitslag van progestron waarde.

Het zal toch niet zo zijn dat ik 4 dagen lang paar druppels per dag verlies en dan ineens hevig ongesteld wordt? Dat het weinig is, daar ben ik dan wel voorstander van. Maar dit is te weinig om MS te noemen. 🙈.
Ik duim mee Famke! Spannend...!

Skawa ik ben intussen geduldig aan het wachten op eerste echo van deze cyclus, gepland op dinsdag 6 oktober. Is pas dag 11 en vorige cyclus was er pas een ei op dag 22. Ben wel verhoogd met 25mg Clomid maar heb geen hoop om nu al ineens op dag 11 al iets te zien!
Echt enorm spannend Famke!!
Ik denk echt dat t raak is famke!

Ik voel me vandaag een beetje sip en hopeloos. Ik was vanmorgen bij mijn neefje (9 maandjes oud nu) , lekker mee uit wandelen genomen en hoor dan weer diverse bijna incidenten en verhalen waar de verzorging helemaal mis gaat. Mijn boertje is getrouwd met een Marokaanse vrouw en heeft met haar in Libie gewoond. Toen zij zwanger was brak daar de oorlog weer opnieuw uit en zijn ze via Marokko waar mijn neefje geboren is naar Nederland gekomen. Mijn broertje maakt het zichzelf in het leven nou niet bepaald makkelijk, hij is op zijn 14e moslim geworden, heeft een universitaire studie gedaan waar hij geen kant mee op kan en zoekt altijd naar iets wat andere mensen denk ik in hun zelf vinden. Vandaar dat hij al op veel plekken ter wereld gewoond heeft. Hij is nog jong 24 en zijn vrouw 20 maar goed ze zorgen gewoon erg slecht voor hun kindje. Daarom wonen zij nu bij mijn ouders in huis met de baby. Mijn moeder is orthopedagoge en probeert van alles om de opvoeding sturing te geven maar dat eindigt er vaak in dat zij het overneemt omdat mijn broertjes vrouw niet zoveel doet. Dat is frustrerend voor alle partijen. En ik ben al diverse malen thuis gekomen terwijl mijn ouders aan het werk waren dat mijn neefje in een gevaarlijke situatie was bijvoorbeeld alleen zittend op de commode of in de box met een fles schoonmaakspul. Mijn moeder (eigenlijk iedereen) heeft er echt erg veel zorgen om maar ja mijn broertje en zijn vrouw houden wel heel veel van hem. Het is gewoon zo een onkunde en in Marokko gaat het allemaal zo anders met kleine kinderen en opvoeding.

Ik vind het soms wel duidelijk de oneerlijkheid van het leven weergeven. Twee mensen die al moeilijk voor zichzelf kunnen zorgen en nog helemaal niet hun plek in de wereld gevonden hebben krijgen zo een prachtig mooie baby kado en ik moet maar hopen dat het ooit lukt. Gelukkig kan ik wanneer ik wil met hem knuffelen en leuke dingen doen. Ik koop ook natuurlijk heel veel spulletjes en kleertjes voor hem haha.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven