Geld & Recht alle pijlers

Deze week geen loon

05-10-2015 18:45 225 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik werk sinds kort voor een uitzendbureau en werk ongeveer 30 uur per week. Nu bleek vandaag dat de gewerkte uren van vorige week niet goed zijn ingevuld (doe ik niet zelf maar wordt online doorgegeven door het bedrijf waar ik werk). Ik heb meteen gebeld en het zou aangepast worden. Werd terug gebeld en er werd me gezegd dat het opgelost is en dat ik het loon volgende week tegelijk met het loon van deze week krijg.

Nu zit ik dus met een probleem want geen loon betekend dat ik de rest van deze week niet aan het werk kan en ook geen eten e.d. kan kopen. Dat heb ik het uitzendbureau ook gemeld. Ben na relatiebreuk net verhuisd en toeslagen e.d. heb ik nog niet, zijn wel al aangevraagd maar daar gaat een tijd overheen tot het rond is en ik het bedrag met terugwerkende kracht krijg. Heb de afgelopen maand (+ 2 weken van de vorige maand) het volle bedrag aan huur moeten betalen, mijn spaargeld is inmiddels op omdat ik ook mijn huis moest inrichten, en daarnaast ging vorige week mijn auto kapot wat me dus ook een behoorlijk bedrag heeft gekost voor reparatie. Ik weet nu niet wat ik moet doen. Er is me gezegd dat als ik niet aan het werk ga ik helemaal niet meer terug hoef te komen.

Hebben ze het recht mijn loon een week later uit te betalen? In mijn uitzendovereenkomst staat namelijk dat het loon ELKE week op maandag wordt uitbetaald. En dat ik nu niet aan het werk kan is niet mijn schuld, want de reiskostenvergoeding krijg ik ook een week te laat. Ik heb inmiddels nog 20 euro en daar moet ik dus een hele week van leven.
Heb me nu ook aangemeld bij een facebookgroep waar mensen terecht kunnen als hun pc kapot is voor reparatie of als ze losse onderdelen hebben waar een pc van moet worden gemaakt. Ben goed in pc's bouwen dus hopelijk snel een klantje
quote:Mylene_Valerie schreef op 05 oktober 2015 @ 20:14:

[...]

Ja vind het mijn plicht zolang ik, nog maar 4 maanden, voedsel krijg van de VB. Dat moet ik dan wel delen snap je. Ik kan echt wel een deel missen.

Edit, ze woont te ver weg.Heb van buurvrouw inmiddels al een hele voorraad lang houdbaar eten gekregen en brood. Ze krijgt eten van de voedselbank maar bonen, tomaten, fruit en brood van de warme bakker lust ze niet (ze lust alleen fabrieksbrood) dus heb net een doos vol gekregen.
quote:Mylene_Valerie schreef op 05 oktober 2015 @ 20:14:

[...]

Ja vind het mijn plicht zolang ik, nu nog maar 4 maanden, voedsel krijg van de VB. Dat moet ik dan wel delen snap je. Ik kan echt wel een deel missen.

Edit, ze woont te ver weg.

Geef het dan weg aan mensen die je kent, en niet aan loslopende domme TO's. En voor de rest: je bent een lieverd .

En hoe met die vier maanden? Moet ik nu blij voor je zijn of niet?
Is er niet 1 betaling die je kunt storneren (verzekering of tv)? Dan heb je voor deze week naar het werk geld en kun je het volgende week netjes terug overmaken?
quote:Fenrir-Greyback schreef op 05 oktober 2015 @ 20:18:

[...]

Geef het dan weg aan mensen die je kent, en niet aan loslopende domme TO's. En voor de rest: je bent een lieverd .

1..2...3 ..4...5

nu begin ik me te ergeren aan je.

zometeen nog even op een extra knopje drukken.
wie de toekomst als tegenwind ervaart, loopt in de verkeerde richting.
quote:Nadiaah79 schreef op 05 oktober 2015 @ 20:17:

[...]

Heb van buurvrouw inmiddels al een hele voorraad lang houdbaar eten gekregen en brood. Ze krijgt eten van de voedselbank maar bonen, tomaten, fruit en brood van de warme bakker lust ze niet (ze lust alleen fabrieksbrood) dus heb net een doos vol gekregen.Das mooi. Heb je nu nog twintig euro voor benzine, hoera.
Leen geld van een collega

Schoorvoetend heeft een collega zoals jij me ook weleens 50 euro gevraagd, ik vond het geen enkel probleem!

Vergelijkbare situatie als waar jij in zit

En je hebt vast collega's

En anders, echt nergens een gouden ring oid?
quote:Nadiaah79 schreef op 05 oktober 2015 @ 19:14:

[...]

Heb mijn bankstel inmiddels te koop staan op meerdere sites omdat ik morgen een andere krijg.Waarom koop je een nieuwe bank als je een oude bank hebt die blijkbaar nog goed genoeg is om te verkopen? En je bovendien zo weinig geld hebt dat een weekloon missen al fataal voor je is?
quote:happy-daddy schreef op 05 oktober 2015 @ 20:22:

[...]

1..2...3 ..4...5

nu begin ik me te ergeren aan je.

zometeen nog even op een extra knopje drukken.Doe dat jongen, doe dat.
quote:absor schreef op 05 oktober 2015 @ 20:24:

Leen geld van een collega

Schoorvoetend heeft een collega zoals jij me ook weleens 50 euro gevraagd, ik vond het geen enkel probleem!

Vergelijkbare situatie als waar jij in zit

En je hebt vast collega's

En anders, echt nergens een gouden ring oid?Wil ik wel proberen, maar ken ze net 4 weken. Als iemand die ik 4 weken ken me vragen of die geld kon lenen zou ik nee zeggen dus als het niet lukt begrijp ik het.
quote:Nadiaah79 schreef op 05 oktober 2015 @ 20:15:

Heb me nu ook aangemeld bij een facebookgroep waar mensen terecht kunnen als hun pc kapot is voor reparatie of als ze losse onderdelen hebben waar een pc van moet worden gemaakt. Ben goed in pc's bouwen dus hopelijk snel een klantje

Goed bezig. Misschien kun je ook bijv een schoonmaakbaan voor bij die 30 uur zoeken?

En ga je nog een keer het UZB bellen, of heb je dat al opgegeven?
quote:Fenrir-Greyback schreef op 05 oktober 2015 @ 20:18:

[...]

Helaas niet. Ik heb 2 banen en werk mij het lamlazeris maar vrijwilligerswerk dus onbetaald. Qua inkomen heb ik recht op voedsel van de VB maar ik zit over de termijn heen dus over 4 maanden moet ik dan voor eten naar het Leger des heils.

Ben bezig met het UWV al 6 jaar om mij om te laten scholen. Nu sinds een half jaar staan ze opeens er wel achter. Dus heb mijn 3e vrijwilligersbaan geskipd om kookworkshops te geven en ga zoeken naar een opleiding van 1 jaar (het liefst wil ik iets doen van foodstyliste/fotografe) wat het uwv wil betalen en dan duimen dat ze ermee accoord gaan. Dus even spannende tijd. Voor de opleiding heb ik een spiegelreflexcamera nodig die ik niet heb. Van de kerk kan ik geld lenen maar moet dan 25 euro per maand nodig om af te betalen maar een betaalde baan is niet makkelijk in mijn situatie. De 2 banen hou ik aan qua vrijwilligerswerk, jammer dat het niet betaalt is. Werk zoveel voor ze al zoveel jaar maar ja, het zit gewoon niet mee. Dus het worden krappe maanden maar geeft niet, ik moet alles op alles zetten en een klein beetje geluk hebben/krijgen.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:milna schreef op 05 oktober 2015 @ 20:25:

[...]

Waarom koop je een nieuwe bank als je een oude bank hebt die blijkbaar nog goed genoeg is om te verkopen? En je bovendien zo weinig geld hebt dat een weekloon missen al fataal voor je is?Zoals ik al eerder zei, ik heb geen bank gekocht. Werd een bankstel gratis verloot op een minimagroep op facebook en ik heb die verloting gewonnen.
quote:chocolol schreef op 05 oktober 2015 @ 20:26:

[...]

Goed bezig. Misschien kun je ook bijv een schoonmaakbaan voor bij die 30 uur zoeken?

En ga je nog een keer het UZB bellen, of heb je dat al opgegeven?Extra baan ernaast gaat helaas niet omdat ik flexibel inzetbaar moet zijn, als ik vaste tijden had dan zou ik dan wel doen. Ben ook nog steeds aan het solliciteren maar is erg moeilijk, de banen hier zijn niet voor het uitkiezen.

[...]

Waarom koop je een nieuwe bank als je een oude bank hebt die blijkbaar nog goed genoeg is om te verkopen? En je bovendien zo weinig geld hebt dat een weekloon missen al fataal voor je is?Spuit elf geeft modder.....................
"Het verschil tussen wachten en verwachten leerde je/ van een kat die twee keer van huis liep en maar één keer terugkwam"- Else Kemps
Is de tank van je auto leeg? Anders kun je toch gewoon naar je werk rijden?

[...]

Waarom koop je een nieuwe bank als je een oude bank hebt die blijkbaar nog goed genoeg is om te verkopen? En je bovendien zo weinig geld hebt dat een weekloon missen al fataal voor je is?

Ze schrijft ergens al dat ze die met een verloting heeft gekregen.

Ongelooflijk dat ik je deze tip geef maar goed, gooi je tank vol en bij t afrekenen kom je er "oepsiedepoepsie" achter dat je je pinpas vergeten bent, de medewerker geeft je een zogeheten schuldbekentenis die je na 48 uur moet betalen, zo kan je iig naar je werk.

Wel in die 48 uur betalen anders kost t je ¤35,- extra.
quote:Mylene_Valerie schreef op 05 oktober 2015 @ 20:26:

[...]

Helaas niet. Ik heb 2 banen en werk mij het lamlazeris maar vrijwilligerswerk dus onbetaald. Qua inkomen heb ik recht op voedsel van de VB maar ik zit over de termijn heen dus over 4 maanden moet ik dan voor eten naar het Leger des heils.

Ben bezig met het UWV al 6 jaar om mij om te laten scholen. Nu sinds een half jaar staan ze opeens er wel achter. Dus heb mijn 3e vrijwilligersbaan geskipd om kookworkshops te geven en ga zoeken naar een opleiding van 1 jaar (het liefst wil ik iets doen van foodstyliste/fotografe) wat het uwv wil betalen en dan duimen dat ze ermee accoord gaan. Dus even spannende tijd. Voor de opleiding heb ik een spiegelreflexcamera nodig die ik niet heb. Van de kerk kan ik geld lenen maar moet dan 25 euro per maand nodig om af te betalen maar een betaalde baan is niet makkelijk in mijn situatie. De 2 banen hou ik aan qua vrijwilligerswerk, jammer dat het niet betaalt is. Werk zoveel voor ze al zoveel jaar maar ja, het zit gewoon niet mee. Dus het worden krappe maanden maar geeft niet, ik moet alles op alles zetten en een klein beetje geluk hebben/krijgen.Termijn voor de VB? Hoe lang is dat? Mijn buurvrouw krijgt al sinds 2007 voedselpaketten namelijk.
quote:Wintertime16 schreef op 05 oktober 2015 @ 20:29:

Is de tank van je auto leeg? Anders kun je toch gewoon naar je werk rijden?Kan nog 2 keer op en neer rijden nu.
quote:Nadiaah79 schreef op 05 oktober 2015 @ 20:17:

[...]

Heb van buurvrouw inmiddels al een hele voorraad lang houdbaar eten gekregen en brood. Ze krijgt eten van de voedselbank maar bonen, tomaten, fruit en brood van de warme bakker lust ze niet (ze lust alleen fabrieksbrood) dus heb net een doos vol gekregen.l

Bijzonder, dat je buurvrouw liever fabrieksbrood heeft dan lekker vers brood van de banketbakker.

En Mylene is lief maar kan het zo te horen zelf hard genoeg gebruiken.
quote:stellar schreef op 05 oktober 2015 @ 20:29:

[...]

Ze schrijft ergens al dat ze die met een verloting heeft gekregen.

Ongelooflijk dat ik je deze tip geef maar goed, gooi je tank vol en bij t afrekenen kom je er "oepsiedepoepsie" achter dat je je pinpas vergeten bent, de medewerker geeft je een zogeheten schuldbekentenis die je na 48 uur moet betalen, zo kan je iig naar je werk.

Wel in die 48 uur betalen anders kost t je ¤35,- extra.Dit meen je toch niet serieus he?
quote:Mylene_Valerie schreef op 05 oktober 2015 @ 20:26:

[...]

Ben bezig met het UWV al 6 jaar om mij om te laten scholen. Nu sinds een half jaar staan ze opeens er wel achter. Dus heb mijn 3e vrijwilligersbaan geskipd om kookworkshops te geven en ga zoeken naar een opleiding van 1 jaar (het liefst wil ik iets doen van foodstyliste/fotografe) wat het uwv wil betalen en dan duimen dat ze ermee accoord gaan. Dus even spannende tijd. Voor de opleiding heb ik een spiegelreflexcamera nodig die ik niet heb. Van de kerk kan ik geld lenen maar moet dan 25 euro per maand nodig om af te betalen maar een betaalde baan is niet makkelijk in mijn situatie. De 2 banen hou ik aan qua vrijwilligerswerk, jammer dat het niet betaalt is. Werk zoveel voor ze al zoveel jaar maar ja, het zit gewoon niet mee. Dus het worden krappe maanden maar geeft niet, ik moet alles op alles zetten en een klein beetje geluk hebben/krijgen.Oh wat balen zeg. Ik duim voor je dat er snel betere tijden aanbreken
quote:minnimouse schreef op 05 oktober 2015 @ 20:30:

[...]

l

Bijzonder, dat je buurvrouw liever fabrieksbrood heeft dan lekker vers brood van de banketbakker.

En Mylene is lief maar kan het zo te horen zelf hard genoeg gebruiken. Ze eet altijd brood van AH Basic (voorheen euroshopper) vind ze lekkerder.
quote:Nadiaah79 schreef op 05 oktober 2015 @ 20:28:

[...]

Extra baan ernaast gaat helaas niet omdat ik flexibel inzetbaar moet zijn, als ik vaste tijden had dan zou ik dan wel doen. Ben ook nog steeds aan het solliciteren maar is erg moeilijk, de banen hier zijn niet voor het uitkiezen.

Waarom geen krantenwijk erbij dan? Of tijdschriften? Die kun je vaak bezorgen wanneer jij wil, wel op een bepaalde dag.

Of ga seks smsjes versturen vanuit huis.
quote:Nadiaah79 schreef op 05 oktober 2015 @ 20:29:

[...]

Termijn voor de VB? Hoe lang is dat? Mijn buurvrouw krijgt al sinds 2007 voedselpaketten namelijk.Vroeger was het 3 jaar en tegenwoordig is het 2 jaar. Hier in de buurt van Amsterdam. Elk half jaar een herindicatie.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven