En wat eten we vandaag?

21-07-2007 20:50 5194 berichten
Alle reacties Link kopieren

Vertel ons wat je vandaag gaat eten!

anoniem_30197 wijzigde dit bericht op 16-08-2007 10:41
Reden: Invoegen afbeeldingen.
% gewijzigd
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
quote:Paloma5 schreef op 28 september 2008 @ 14:38:

Volg dit topic al een tijdje en hou zelf ook van lekker koken en eten, doe vaak ideeen op uit jullie dagmenu's! En de plaatjes erbij, ook heerlijk (in het bijzonder van MV).

Maar nu het volgende:

Ik heb in de koelkast: vis (pangasiusfilet), kipfilet, verschillende kaasjes ( franse, geitenkaas, creme fraiche etc) en een heleboel groenten. En verse pasta en rijst. En in de vriezer onder andere gamba's.

Plus: flink de blues dit weekend. Gisteren al geslaagd bij de toko voor een lekkere bami rames.

Iemand voor vandaag een idee voor een lekker moodfoodgerecht met mijn ingredienten?

Ik heb 2 lekkere noodles recepten. Maar geen idee of je alle ingredienten in huis hebt.

Tonijnrecept;

Ingrediënten

· 1x 195g blikje Princes tonijn moot in water

· 1x 227g blikje Princes ananas stukjes

· 2 kopjes gele rijst

· 2 eetlepels olijfolie

· 1 teentje knoflook

· 1 rode peper, in kleine stukjes

· 1 groene paprika, in blokjes

· 100g champignons, in plakjes

· 2 eetlepels sojasaus of ketjap

· 2 eetlepels verse koriander

· 2 eetlepels gebakken uitjes

Kook de rijst volgens de gebruiksaanwijzing op de verpakking. Giet de rijst af. Verwarm de olie in een wok en roerbak de peper, paprika, champignons en uitgeperste knoflook gedurende 3 minuten. Voeg de rijst en sojasaus of ketjap toe en roerbak nog 3 minuten. Laat de tonijn uitlekken en verdeel de moot in stukjes. Laat de ananas uitlekken. Voeg de tonijn, ananas en koriander bij de rijst en groenten en verwarm het goed. Serveer in een grote schaal en strooi er gebakken uitjes over.
Ja, noodles heb ik ook in huis hoor. En stokjes om ze te eten. Dit tonijnrecept ziet er lekker uit, heb alleen gisteren de ananas al in een shake verwerkt en heb geen koriander in huis, dat is dan wel weer onmisbaar denk ik? Wel basilicum, haha! Deze met tonijn bewaar ik wel zowiezo.
Qua noodles heb ik 2 lekkere recepten;

Oosters gehakt (recept van Agent);

En oosterse kip;

Recept van die tonijn doe ik altijd rode paprika ipv groene, maar alleen maar omdat ik die smaak lekkerder vind.
Ziet er lekker uit! Denk dat ik de vis ga roerbakken met de groenten en noedels, met currypasta en sojasaus... Of met een andere lekkere woksaus. Is Panga stevig genoeg daarvoor?
quote:revival schreef op 27 september 2008 @ 13:16:

ga een romantisch avondje doen met vriend: filmpjes, gordijnen dicht, kaarsjes aan, en de hele avond lekkere hapjes eten...

Op tafel stond:

fles wijn

4 verschillende soorten oosterse hapjes met sweet-chilisaus

warme kalkoenrolletjes gevuld met mozzarella

warme geitenkaas toasts

focaccia met olijf en tomaat met een lekkere dipsaus van sweet-chili & creme fraiche (erg lekkere combi!!)

ciabatta met: brie, garnalensalade, filet americain

Vandaag eten we pitabroodjes met shoarma en sla.
Sprokkelman staat reeds achter het fornuis. Witte nasi met garnalen en groente, daarbij een stuk gebakken kabeljauwfilet en gamba's.

De geuren stijgen op en ik geloof dat het bijna klaar is....
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Slappe thee, bouillon en beschuitjes...

Veel verder dan dit kom ik nog niet met m'n buikgriep.
Okee het is geworden:

'Spaanse' Zarzuela: met veel knoflook roergebakken panga en gamba's, nu lekker aan het pruttelen met alle groenten die ik kon vinden en tomaatjes... Ruikt goed! Met rijst of turks brood en natuurlijk een lekker wijntje!

Bedankt voor het meedenken en eet smakelijk.
Wij hebben vanavond falafel gegeten!! (kant en klaar pakje bij de dirk gekocht) zo lekker!!
vanavond Quattro Formaggi Pizza van V&D

(prijzencircus, 2 voor 6 euro )

gisteren bij de Italiaan geweest:

vooraf pompoensoep, polenta met tomaat/paddestoelen, salade met vijgen, parmaham en zure room, daarna drie soorten pasta: 2 met paddestoelen (tagliatelle en ravioli), 1 met scheermessen en venusschelpen (spaghetti), als dessert limoncellotaart en tot slot uiteraard een espresso.
Everytime you make a typo, the errorists win.
Gisteren ben ik turks gaan eten met mijn 2 meiden.

Vandaag zou ik een beenhammetje maken, met risotto, boontjes en salade, maar vanwege lekker lang buiten zitten met een biertje werd het friet met chipolata's en appelcompote.

Morgen dus herkansing voor de beenham, risotto, boontjes en gemengde salade.
Lekker makkelijk, omelet met tomaat, ui, ham en panela. Daarbij wat toast. Simpel maar lekker!
Gister was ik op een verjaardag en zijn daar chinees blijven eten. Heel fijn, hele nacht diaree gehad
Vandaag nasi, voor het eerst in mn leven heulemaal zelfgemaakt, kip staat al de hele nacht in de marinade: ketjap, knoflook, sambal. Dat ga ik straks bakken met een uitje, prei en champignons, daarbij zelfgemaakte satésaus, rijst natuurlijk en een gebakken eitje met wat kroepoek.
gisteren hield ik mn verjaardagfeest.zelf gemaakte appelcake bij de koffie, verse tomatengroentensoep als lunch,zelf gebakken brood erbij,2soorten.en savonds lekker gebbqd;als bijgerechten had ik groene salade,stoofpeertjes,appelcompote en 2soorten brood met 3sausjesen kruidenboter.alles zelf gemaakt natuurlijk.rundvlees en aardappelsalade kwam wel uit een bakje(erg he)

vandaag dus een dagje rustig aan.denk dat ik broodje met forelfilet en ijsbergsla/komkommer ga eten.
Oe Revival, mag ik even inhaken, ik zie net je post onder Forum Vandaag.

Toevallig wil ik morgen nasi gaan eten, ook voor het eerst dat ik dat ga maken. Was paar weken geleden in NL en heb nasikruiden gehaald.

Maar wat ik wilde vragen, kun je dat ook een avond vantevoren maken en dan gewoon opwarmen de volgende dag (hier altijd nogal spitsuur 's avonds). Dat kan toch gewoon?
Volgens mij is dat geen probleem Ainne! Ik ben ook van plan een paar porties in te vriezen (vriend moet geregeld op het werk eten), dus dan warm ik het ook op. Wou je het in de magnetron opwarmen of in een pan?
Ehm, ik denk dat ik de vlees/groente samen bak en ik gooi dat dan met de gekookte rijst in een schaal. En dan morgen bak ik de hele mik op.
Ik verheug me nu al op de ratatouille die ik vanavond ga maken met gekookte aardappeltjes en groenteballetjes van Tivall...zo lekker herfstig!
't Is al met al een heel gedoe
wij eten vandaag: varkensoester met champignons gebakken in kruidenboter, zelfgemaakte aardappelpuree, groente mix van broccoli/wortel/erwtjes/bloemkool/peultjes met hollandaise!!
quote:chili1971 schreef op 29 september 2008 @ 15:34:

wij eten vandaag: varkensoester met champignons gebakken in kruidenboter, zelfgemaakte aardappelpuree, groente mix van broccoli/wortel/erwtjes/bloemkool/peultjes met hollandaise!!Oeps, waar woon je? Dit klinkt TE lekker!
Tomaten groente soep

Zuurkoolschotel

Vla
Vanavond wel heel makkelijk: 4 groentenstamppot met een stuk rookworst.
marokkaanse linzensoep, geroosterde kikkererwten met daarbij turks brood en een salade.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven