Help! Vertel ik het haar, of hou ik zijn geheim?

30-09-2008 21:59 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey!

Ik heb hulp nodig! Ik zit op dit moment in een heel benarde situatie!

Mijn beste vriendin (vanaf nu A) heeft al jaren met een goede vriend (vanaf nu M) van mijn vriend (S) en een vriend van mij. Nu hebben ze (A&M) pas een pauze in hun relatie gehad en heeft hij (M) 2 dagen daarna seks gehad met iemand anders. Zij (A) was er helemaal kapot van, en ik heb haar dagen achter elkaar moeten troosten (denk niet uit bed komen etc). Maar ze bleef hopen op een toekomst. Alleen mijn vriend (S) was het daar niet helemaal mee eens. M had hem namelijk in vetrouwen verteld dat hij met iemand anders seks had gehad. Nu heeft mijn vriend mij dit weer in vertrouwen verteld. Nu krijg ik net een dolgelukkig telefoontje van A dat ze weer samen zijn, en dat de pauze het beste is wat hun is overkomen.

Nu moet ik dus kiezen tussen mijn beste vriendin en mijn vriend. Vertel ik mijn beste vriendin dat haar vriend niet zo betrouwbaar meer is; en verraad ik daarbij zowel een vriend van me en mijn vriend, die mij daardoor niet meer kan vertrouwen en een reden heeft dingen van me achter te houden. Of vertel ik haar niets, en blijf ik met dit geheim zitten dat me op eet? En als ze erachter komt... Moet ik dan liegen? Hoe kan ik dit mijn hele leven voor me houden?

Tussen welke 2 kwaden moet ik kiezen?
Ik zou niks zeggen, het is een beetje de verantwoording van M dat hij eerlijk is. En wie weet heeft het ook al wel verteld en vindt A het oke omdat het tijdens de pauze gebeurde.

Maar kan me voorstellen dat dat moeilijk is.

Misschien maakt het het voor jou makkelijker om met M te gaan praten. Zeg dat je via via hebt gehoord dat hij met iemand anders sex heeft gehad en geef aan dat jij je nu rot voelt.

Ik ken de banden tussen jullie allemaal niet.....
misschien lees ik het niet goed maar ze weet het toch, daar was ze toch zo kapot van? of was dat van de pauze?
Ze was kapot van de pauze.. Ze zag het niet aankomen, voor haar gevoel waren ze al jaren gelukkig samen.
Beetje onduidelijk ja waar ze nou kapot van was, maar als ik de rest van het verhaal lees zou ze wel kapot zijn van de pauze.

Het lijkt wel Friends: We were on a break!!!

Anyway, niets zeggen het is niet aan jou. Mss kan je vriend zijn vriend eens vragen of hij het van plan is te zeggen? En als het nu weer helemaal goed is, dan is toch iedereen blij? Hij is niet echt vreemd gegaan want het was een pauze. De relatie is helemaal goed, en hij is na die wip toch bij haar terug gekomen dus zal wel niet iets beters hebben gehad.

Al zou ik mijn vent de kop van zijn romp rukken mocht hij dat flikken
Zou je niet eerder een gesprek aangaan met M? Misschien heeft hij wel enorme spijt van die ander en was het voor hem de bevestiging dat ie toch verder wil met A?
Ja dat is dus het hele probleem ;) Ik zou het willen weten als het gebeurd zou zijn!

Ik ga denk ik inderdaad hopen op zijn eerlijkheid.
er bestaat ook nog een kans dat je beste vriendin jou niet zal geloven. dan ben je ze beiden kwijt, en heb je een probleem met je eigen vriend.

los daarvan, het is hun relatie. als hij het tijdens de relatie gedaan had was het een ander verhaal, dan was het vreemdgaan. nu is daar geen sprake van, dus wat die betrouwbaarheid betreft... hij heeft niet echt iets verkeerd gedaan.

als je echt wilt praten, doe dat dan eerst met je eigen vriend.
They were on an break!!!

Ik zou ook niets zeggen, dat is niet aan jou maar aan M.
quote:amalia schreef op 30 september 2008 @ 22:07:

Het lijkt wel Friends: We were on a break!!!

Ah, was al gezegd...
Niet zo netjes van je eigen vriend, om iets aan jou te vertellen wat door die M. in vertrouwen aan hem verteld is. En hij brengt je daarmee ook nog 's in een voor jou niet zo prettige situatie..

zou eerst 's met hem gaan praten, eigenlijk.

Verder kun je je er beter niet mee bemoeien, is aan M. zelf om daar wel of niet iets mee te doen. Hoe jij denkt over vreemdgaan enzo is niet zo belangrijk, het is hun relatie.
Wat wil je nou eigenlijk precies vertellen ; dat M toen het uit was met A sex heeft gehad ? Had dat niet gemogen , vind je ? ( zo ja ; hoezo niet ? ) Of vind je dat hij dat hoort op te biechten ?

Wat zou het nut kunnen zijn van het vertellen ? En wat zouden de gevolgen kunnen zijn ; kun jij die inschatten en hoe zeker ben je ervan dat je dat goed inschat ?

Als je je zorgen maakt kun je hooguit aan M vragen of hij het veilig heeft gedaan . En een hint geven dat A misschien uit haar panty schiet als ze het ooit via een ander te horen krijgt .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik zou het niet vertellen. Het zijn jouw zaken niet.
Kent u deze?

WE WERE ON A BREAK!
Sorry. Mosterd. Een dubbele portie nog wel...
niet jouw zaken! Het was immers even uit (ik moest ook meteen aan Ross&Rachel denken!), misschien was dit voor die jongen nodig om weer verder gaan met jouw vriendin.
poeh, lastige hoor!

Heb een tijd geleden iets soortgelijks, nou ja, niet helemaal hoor, meegemaakt. In ieder geval ook met die verstrengelde belangen...

Ik heb toen tegen de man in kwestie gezegd dat ik wist van alles (ging om vreemdgaan) en dat hij eerlijk tegen haar moest zijn, anders zou ik dat wel doen. Waarna zij in tranen bij mij zat en ik alsnog het halve verhaal moest vertellen omdat hij WEER loog, the bastard! Maar goed, clue, dat is wat ik heb gedaan, maar geen optimaal resultaat. Maar snap wel dat je vind dat je vriendin recht heeft op de waarheid....

Ik weet t ook niet, maar je vriend kan toch niet van je verwachten dat je dit eeuwig voor je houdt? Ik zou het met hem overleggen en er proberen samen tot een oplossing te komen waar je beiden mee kunt leven.

Heeeel veel succes!
voorgaande reacties hebben trouwens ook een punt he, als je geen relatie hebt mag je doen en laten wat je wilt! Dus in principe deed hij niks verkeerds.

En misschien maak je wel heel veel kapot door het te vertellen terwijl hij een 'vrij man' was destijds... Dus misschien neig ik toch ook meer naar 'wat niet weet, wat niet deert, hij was vrij dus deed niets verkeerd'.
Hoezo is haar vriend niet meer betrouwbaar? Dat ben ik niet met je eens. En daar ligt wel de kern van jouw idee dat je het haar moet vertellen.

Als je die gedachte nou eens uit je hoofd zet, dat hij onbetrouwbaar is (dat is ie niet, want het was uit) dan hoef je haar niets te vertellen, want dan is ze gelukkig nu en hij heeft ontdekt dat hij toch met haar verder wil. En iedereen blij. Je hoeft je nergens schuldig over te voelen en je vergeet dat wat je verteld is.
Waarom moet jij kiezen? Het is niet jouw relatie!

Hij moet eerlijk zijn tegen haar, en zij tegen hem. Als zij daar niet uitkomen hebben zij een probleem, niet jij. Of hechten jij en zij zo ontzettend veel waarde aan een avond seks?

Oke, ik zou het ook niet leuk vinden als een net-ex meteen sex had met een ander, maar ex is ex, en over het algemeen moeten die zelf weten wat ze doen.

Maar bij mij is ook ex =ex, dus zou ik daar niet eens overnieuw bij terugkomen.
't Was toch niet uit, er was een pauze ingelast.

Als mijn beste vriendin dit niet tegen mij zou vertellen, kon ze de vriendschap vergeten!! En TO laat ook zien dat ze hier in deze vriendschap niet mee om kan gaan en dat snap ik helemaal.

TO, jij hoeft niet te kiezen tussen twee kwaden. Jouw vriend is de eerste geweest die het vertrouwen van zijn vriend heeft beschaamd en door jou hierin te betrekken, zet ie jouw in een onmogelijke positie. Hij weet toch ook dat zij je beste vriendin is.

Als ik jou was, zou ik allereerst met je vriend praten en duidelijk maken dat doordat hij jou hierin betrekt het voor jou wel erg moeilijk maakt. Dat je niet een vriendschap kunt onderhouden als je op de hoogte bent van iets wat je vriendin niet mag weten. Dit moet hij dan maar aan zijn vriend vertellen zodat die de kans heeft het zelf op te lossen en dat je dan anders zelf je vriendin op de hoogte brengt. Dan leg je het probleem terug bij waar het hoort: jouw vriend die geen geheimen bewaart en dat moet toegeven aan zijn vriend, en dat de overspelige zelf maar de shit opruimt.

Nog iets: zou jij het je vriendin kwalijk nemen als zij in jouw positie zat en jij in de hare, natuurlijk, en jou er niets over zou vertellen?

Succes!!
Laten ze het lekker zelf uitzoeken.

denk dat ik ook ff een break neem, dan is seks met een ander blijkbaar geoorloofd.

FF een break wil toch zeggen dat er een deur op een kier staat voor een verbeterde relatie.???!!!!!!

Ff nadenken enzo, maar niet meteen in het bed van een ander duiken lijkt mij, ik vind die vriend een oetlul en laat hem lekker zijn gang gaan , fout gaat het toch, is het nu niet dan in de toekomst wel, spapjanus, o nee dat dan weer niet.
quote:Bambi schreef op 30 september 2008 @ 23:06:

Niet zo netjes van je eigen vriend, om iets aan jou te vertellen wat door die M. in vertrouwen aan hem verteld is. En hij brengt je daarmee ook nog 's in een voor jou niet zo prettige situatie..

zou eerst 's met hem gaan praten, eigenlijk.

Dat ben ik niet met je eens. De eigen relatie gaat altijd voor en daar hoor je geen geheimen voor elkaar te hebben. Als ik iemand iets vertel, dan houd ik er rekening mee dat diens partner het ook te horen gaat krijgen. Dat vind ik eigenlijk niet meer dan normaal. De partner is belangrijker dan ik. Mijn omgeving weet ook dat ik er zo insta, en dat ik dat ook op mijn eigen relatie toepas. Soms vertellen mensen je dingen die je heel erg bezig houden. Je moet aan je partner kunnen uitleggen waar je over ligt te piekeren, die nacht dat je niet kunt slapen.

Dit is dus iets anders dan meteen alles doorbrieven, maar als iets in de weg zit, moet je daarover kunnen praten met degene die je leven deelt.

quote:bitterandsweet schreef op 01 oktober 2008 @ 00:25:

Hoezo is haar vriend niet meer betrouwbaar? Dat ben ik niet met je eens. En daar ligt wel de kern van jouw idee dat je het haar moet vertellen.

Als je die gedachte nou eens uit je hoofd zet, dat hij onbetrouwbaar is (dat is ie niet, want het was uit) dan hoef je haar niets te vertellen, want dan is ze gelukkig nu en hij heeft ontdekt dat hij toch met haar verder wil. En iedereen blij. Je hoeft je nergens schuldig over te voelen en je vergeet dat wat je verteld is.Een 'pauze' is iets anders dan 'uit'. De befaamde Friendsaflevering is nou juist gebaseerd op het verschil in interpretatie van hoe (on)gebonden je bent tijdens een pauze.
Ja lekker is dat, krijgt de vriend van TO nu de schuld????

Sorry hoor dat slaat echt nergens op.

Hoe moeilijk ook maar het is niet aan TO om vriendin dit te vertellen. Het is aan vriendin en vriend om hier samen op hun eigen manier uit te komen. Hier is TO geen partner in naar mijn mening.

Snap wel dat het moeilijk is om zoiets niet te vertellen aan je vriendin maar ja.
We were on a breakkkkkkkkk!!!!

(owh, mosterd)

Maar goed, ja....het is toch wel zo, ze hadden een pauze. Maar waarom hadden ze eigenlijk een pauze? En waarom zijn ze nu weer samen? Misschien gaat M nu juist helemaal voor A? Zou jammer zijn als jij dan opeens met je "M heeft seks met een ander gehad" verhaal komt.

Ik zou ook geen gesprek met M aangaan, dat is niet eerlijk tegenover je vriend. M had toch je vriend in vertrouwen genomen? Dan is het niet de bedoeling dat jij dit weet.

A & M moeten het zelf uitzoeken. Het is M zijn verantwoordelijkheid om het aan A te vertellen als hij dat nodig vindt, ze hadden ten slotte echt wel een pauze. Als M nu nog zou vreemdgaan zou ik het een ander verhaal vinden.

Als ik A was zou ik dit ook niet leuk vinden en ook niet netjes (als ik het zou weten), maar goed....als M nu helemaal voor A gaat heeft het eigenlijk geen zin om het te vertellen. Ja, wel eerlijk, maar als A er al kapot van was dat er überhaupt een break werd ingelast zal de kennis dat M tijdens die break met een ander seks heeft gehad niet veel positiefs aan hun relatie toevoegen.

Goed...in ieder geval vind ik dat het niet jouw plaats is om het aan A te vertellen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven