Vervanger waxinelichtjes?

30-10-2015 18:23 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij branden vaak waxinelichtjes, zoals heel veel mensen.

Heel gezellig, maar zo langzamerhand vind ik het vrij duur worden. Bovendien krijg je er veel aanslag van.

Nu weet ik dat er waxinelichtjes op batterijtjes bestaan, maar die zijn vaak heel donkergeel van kleur, bijna oranje, niet zo mooi dus.

Heeft iemand een ander alternatief?
Duur? Aanslag? Ik ervaar geen van beide.
Ze zijn er ook met wit licht.

Je hebt ook grotere elektrische kaarsen. Die vind ik zelf mooier dan waxinelichtjes..

http://www.voordeelmuis.nl/img/gif/1270/1270921.gif
Wij steken bijna nooit kaarsen aan?

Maar uhm ik denk dat grote kaarsen in verhouding goedkoper zijn dan al die kleine waxinelichtjes. Dus misschien een stel grote kaarsen aanschaffen?

Je zou ook zo'n kaarsenhouder kunnen kopen die werkt op olie? Weet niet precies hoe het heet maar dan zit de lont in een bakje gedoopt waar je zelf de olie bij kan vullen (klinkt dat een beetje logisch? )
Aanslag van waxine lichtjes? Dat heb ik ook nog niet ervaren. En duur..ja ligt eraan wat je duur vind, maar op zich is een pak waxine lichtjes zo op inderdaad.

Ik heb altijd een mengeling : Heb 4 grotere kaarsen op batterij aan (zoals in bibi haar link en die zijn best mooi vind ik) Stuk of 5 waxine lichtjes en dan nog 3 waxine lichtjes op batterij. Al met al best gezellig
Die ledlichtjes vind ik toch altijd vrij wit, zeker niet oranje. Ik vind ze vooral veel veiliger dan echte kaarsjes.
Waxinelichtjes In grote hoeveelheden kopen? In de aanbieding?

minder kaarsjes in een keer aan? Stompkaarsen aan? Die gaan langer mer..

Alternatieven weet ik op het waxinelichtje op batterij na niet.

Persoonlijk vind ik ze niet zo duur en aanslag krijg ik er ook niet van geloof ik..
Aanslag herken ik wel maar van waxinelichtjes krijg je ook warmte dus scheelt het enorm in je stookkosten.

En 2 euro voor 100 waxinelichtjes duur????
quote:Faranya schreef op 30 oktober 2015 @ 18:29:

Wij steken bijna nooit kaarsen aan?

Maar uhm ik denk dat grote kaarsen in verhouding goedkoper zijn dan al die kleine waxinelichtjes. Dus misschien een stel grote kaarsen aanschaffen?

Je zou ook zo'n kaarsenhouder kunnen kopen die werkt op olie? Weet niet precies hoe het heet maar dan zit de lont in een bakje gedoopt waar je zelf de olie bij kan vullen (klinkt dat een beetje logisch? )

Ik snap wat je bedoelt. Olielampjes. Mijn ervaring is dat die nog meer walmen.

Maar het gaat me juist om de waxinelichtjes. We hebben namelijk zulke mooie waxinelichtjeshouders, die wil ik niet weg doen!
Ik heb idd ook een mix van grotere stompkaarsen en waxinelichtjes. Ik haal eens in de tijd gewoon een paar zakken (6h)bij de action. Volgens mij geef ik er max 20 euro per jaar aan uit.
quote:granny71 schreef op 30 oktober 2015 @ 18:31:

Aanslag herken ik wel maar van waxinelichtjes krijg je ook warmte dus scheelt het enorm in je stookkosten.

En 2 euro voor 100 waxinelichtjes duur????Dan heb je misschien lichtjes die 4 uur branden. Ik koop ze altijd van 6 uur. En die kosten geen 2 euro voor 100 stuks.
quote:gedanst schreef op 30 oktober 2015 @ 18:37:

[...]

Dan heb je misschien lichtjes die 4 uur branden. Ik koop ze altijd van 6 uur. En die kosten geen 2 euro voor 100 stuks.Ik heb ze vandaag nog gehaald van 6 uur. geen 100 stuks (75). Ik heb het bonnetje niet meer maar het was zeker weten niet meer dan 3 euro.
Er zijn dus ook waxinelichtjes op batterijen met mooi wit licht. Even zoeken dus, je moet niet de allergoedkoopste hebben.
quote:Bibi1973 schreef op 30 oktober 2015 @ 18:39:

Er zijn dus ook waxinelichtjes op batterijen met mooi wit licht. Even zoeken dus, je moet niet de allergoedkoopste hebben.Ja, dat is wel een goede tip. Dankjewel. Wel goed zoeken dan, want de kleur staat natuurlijk niet vermeld op de buitenkant. Ik heb ze nu van action. Die vind ik niet zo mooi. En vrij geel oranje.
quote:gedanst schreef op 30 oktober 2015 @ 18:37:

[...]

Dan heb je misschien lichtjes die 4 uur branden. Ik koop ze altijd van 6 uur. En die kosten geen 2 euro voor 100 stuks.

Klopt. Kleine moeite om ze te vervangen als ze opgebrand zijn.

Daarbij zet ik ze pas aan na het eten en zijn ze op als ik toch naar bed ga.
quote:gedanst schreef op 30 oktober 2015 @ 18:41:

[...]

Ja, dat is wel een goede tip. Dankjewel. Wel goed zoeken dan, want de kleur staat natuurlijk niet vermeld op de buitenkant. Ik heb ze nu van action. Die vind ik niet zo mooi. En vrij geel oranje.Lampjes zullen nooit zo mooi "branden" als echte waxinelichtjes.
Je hebt ze ook met 8 branduren.
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
quote:matroesjka_ schreef op 30 oktober 2015 @ 18:27:

Duur? Aanslag? Ik ervaar geen van beide.Ik ook niet.
quote:ana_isabel schreef op 30 oktober 2015 @ 18:47:

[...]

Ik ook niet.Ik ook niet. Deze zijn trouwens niet zo duur: http://www.xenos.nl/wonen ... NC4m9_j6sgCFWnkwgodBEEI1Q
Waxinelichtjes zijn gewoon goedkoop als je ze bij action of zo haalt.

Marskramer en zo zijn duurder.
quote:matroesjka_ schreef op 30 oktober 2015 @ 18:39:

[...]

Ik heb ze vandaag nog gehaald van 6 uur. geen 100 stuks (75). Ik heb het bonnetje niet meer maar het was zeker weten niet meer dan 3 euro.Die waxinelichtjes met 6 branduren kosten bij de Action 2,99¤
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
Ik vind die nepkaarsen altijd best duur, en die gaan ook niet eeuwig mee, dus ik weet niet of je daar echt goedkoper mee uit bent.
Bij Xenos:

- 3 euro voor 50 waxinelichtjes die 6 uur branden, dat is 3 euro voor 300 branduren.

- 3 euro voor een stompkaars van 10x10cm die 60 uur brand.

Dan zijn die waxinelichtjes zo gek nog niet toch?

Ik brand altijd kaarsen van Xenos of Action en ervaar niet extreem veel aanslag ofzo. Een olielamp walmt zo mogelijk nog meer.

Die elektrische lichtjes vind ik zo sfeerloos.
Vroeger had je een soort dingetjes, (ooit eens op een huishoudbeurs gezien) daar kon je zelf een papieren lontje in draaien, en dan legde je ze in een glas met water en olie (de olie drijft dan bovenop)

Je kon gewoon slaolie gebruiken, dat walmt niet.

Dat is dan een alternatief olielampje, en het kost ook bijna niks in gebruik.

Maar ik weet niet meer hoe dat heette, en of het nog te vinden is.
Drijflontjes heette die, volgens mij, maar ik heb even gezocht, je kunt die niet echt meer makkelijk kopen.

Hier staan ze nog wel: http://www.rommel-rijkdom ... sas-nuernberg-art-nr-152/

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven