November zonvakantie

18-09-2008 23:04 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Balen, onze Cuba-reis gaat niet door. Nog meer balen voor de Cubanen natuurlijk, want hun huizen etc. zijn verwoest. Het gaat voor ons 'maar' om een vakantie.

Nu het probleem waar we dan naar toe zullen gaan. Het moet een zonzekere bestemming zijn, maar waar?

Ik heb net een beetje zitten bladeren door reisgidsen en een reis singapore, kuala lumpur, rondreis maleisie, verlening borneo lijkt me wel wat. Ook Thailand spreekt me aan, maar Koh Samui is niet zo goed te doen in november kennelijk. Phuket wel (volgens reisburo althans), maar dat lijkt me zo'n vreselijke bestemming. Koh Samui lijkt me wat rustiger en een tikje authentieker.

Wie heeft er nog ideeën over een bestemming? Lastig hoor, als je al een reis in gedachten had om nu te switchen.

Thai.
Fortis et liber
Ben 2 jaar geleden na 2 weken eilandhoppen ook geëindigd in Koh Chang en daar 10 dagen gebleven, wat langer was dan de bedoeling, maar vond het er zo geweldig dat ik niet meer weg wilde! Een echte aanrader hoor. Inderdaad nog niet te massaal zoals in Phuket of samui, maar ook weer niet uitgestorven, genoeg avond/nacht activiteit en mooie stranden etc. Wij hadden een bungalow bij de zee gelegen in een tropische tuin, echt een paradijsje daar.
Snaggel, welke periode was dat?
Fortis et liber
El Ninjoo, op het kindertopic klets je vaak onzin.... Maar hier ook!

Hua Hin is echt de meest afzichtelijke plek die ik ken in Thailand.

Een soort Thaise versie van Zandvoort, als je daar van houdt (hoogbouw flats langs de kust, en dat terwijl er op de Thaise eilanden echt nergens hoogbouw is) dan is Hua Hin je plek.

Een lelijk strand dat overspoeld is door mensen die je iets wilen verkopen, slechte restaurants, dikke duitsers met kleine jongetjes en noem maar op.

Ik ben er nu 4 keer geweest op doorreis in de afgelopen 10 jaar en het was al vreselijk 10 jaar geleden, en nu is het alleen maar erger....

Koh Chang ken ik niet. Hoor dat er heel veel gebouwd wordt tegenwoordig maar dat je er wel nog te gekke plekken kan vinden.
Tja... Koh Samui.. ik ben er vorig jaar nog geweest en ik vind het eigenlijk een eiland die zijn tijd wel gehad heeft.. ik merkte dat vooral toen ik aankwam in Koh Phangan & Koh Thao.. wat een verschil.. veel mooier en gezelliger, nauwelijks vieze mannetjes die voor de thaise vrouwen / meisjes komen.

Koh Chang heb ik inderdaad ook goede dingen over gehoord. Is in opkomst. Het ligt er denk ik net aan waar je bent in Thailand maar als je naar de juiste plekken gaat kun je een topvakantie hebben voor weinig geld.

En als je echt een gave vakantie wil hebben zou ik gewoon lekker ultra all inclusief gaan naar Mexico - Playa del Carmen.. Heerlijk ontspannen.. super strand met blauwe zee.. genoeg aan cultuur te doen.. leuk uitgaan.. Dat was nou echt geweldig en zeer waard voor je geld, ik heb er een gewelige tijd gehad..

En qua geld ben je uiteindelijk net zo veel kwijt als je los een appartement boekt..

Suc6 met zoeken!
quote:thaisweetchili schreef op 18 september 2008 @ 23:04:

Balen, onze Cuba-reis gaat niet door. Nog meer balen voor de Cubanen natuurlijk, want hun huizen etc. zijn verwoest. Het gaat voor ons 'maar' om een vakantie.

Nu het probleem waar we dan naar toe zullen gaan. Het moet een zonzekere bestemming zijn, maar waar?Waarom niet alsnog naar Cuba zoals er al gezegd werd. Als je eerste wens was om naar Cuba te gaan, waarom dan veranderen voor een andere bestemming. Er zijn nog voldoende plaatsen beschikbaar bij Baobab in oktober en november en die reizen gaan sowieso door. Ook andere organisaties gaan nog steeds door volgens mij. In november loopt trouwens het orkanen seizoen op een eind en is het alleen maar mooi weer (en gegarandeerd warm) in Cuba. Cuba is een heel apart land om te zien en de moeite waard om er alsnog heen te gaan.
quote:neele schreef op 28 september 2008 @ 23:30:

El Ninjoo, op het kindertopic klets je vaak onzin.... Maar hier ook!

Hua Hin is echt de meest afzichtelijke plek die ik ken in Thailand.

Een soort Thaise versie van Zandvoort, als je daar van houdt (hoogbouw flats langs de kust, en dat terwijl er op de Thaise eilanden echt nergens hoogbouw is) dan is Hua Hin je plek.

Een lelijk strand dat overspoeld is door mensen die je iets wilen verkopen, slechte restaurants, dikke duitsers met kleine jongetjes en noem maar op.

Ik ben er nu 4 keer geweest op doorreis in de afgelopen 10 jaar en het was al vreselijk 10 jaar geleden, en nu is het alleen maar erger....

Koh Chang ken ik niet. Hoor dat er heel veel gebouwd wordt tegenwoordig maar dat je er wel nog te gekke plekken kan vinden.Er zullen ongetwijfeld veel ongereptere plekken zijn in Thailand, maar het was er lang niet zo'n massatoerisme zooi als Pukhet. Ik heb er slechts 'n paar dagen gezeten na 'n rondreis door Noord Thailand en heb me er prima vermaakt. Overigens was het toen ik er was lekker rustig. Was jij 't nu ook die in 'n ander topic klaagde over dat 't er zo druk was en vol zat met kinderen? Toen ik er was niet of nauwelijks, in elk geval zijn ze me niet opgevallen dus dan zal 't minimaal zijn geweest.
quote:thaisweetchili schreef op 28 september 2008 @ 22:57:

Snaggel, welke periode was dat?

Thaisweetchili, dit was eind januari. Alleen maar stralend weer gehad toen, geen 1 dag bewolking en rond de 30 graden. Volgens mij is het in januari officieel nog wel regenseizoen, maar die heb ik daar niet mee gemaakt.

Nu is dit wel 2 jaar geleden (2006) en ik weet dat het heel snel gaat met mooie paradijsjes in Thailand, dus of het er nog zo is weet ik helaas niet.
quote:SunSh1ne schreef op 29 september 2008 @ 00:52:

En als je echt een gave vakantie wil hebben zou ik gewoon lekker ultra all inclusief gaan naar Mexico - Playa del Carmen.. Heerlijk ontspannen.. super strand met blauwe zee.. genoeg aan cultuur te doen.. leuk uitgaan.. Dat was nou echt geweldig en zeer waard voor je geld, ik heb er een gewelige tijd gehad..

En qua geld ben je uiteindelijk net zo veel kwijt als je los een appartement boekt..

Suc6 met zoeken!

Grappig ik ben net vorige week terug gekomen uit Playa del Carmen Mexico van een 2-weekse vakantie. Godzijdank hadden wij geen all-in (vreselijke formule, als ik iets haat..maar dat terzijde). Heb het heerlijk gehad hoor, maar zou never nooit meer naar Playa del Carmen gaan, mijn god wat toeristisch! en dan is het nu nog laag seizoen wil niet weten hoe het daar in hoog seizoen is! We hebben heel veel gedaan, bijna elke dag wel een excursie ergens heen en een paar keer gedoken, het was heel heet en mooi weer, dus het was een heerlijke vakantie, maar Playa op zich.....ik had meer het idee dat ik aan de Costa del Sol zat, want echt Mexico zie je daar niet. Ik zou zeker nog een keer terug willen naar Mexico(dit was de eerste keer), maar dan op rondreis gaan, dan kun je gewoon zelf bepalen hoe lang je ergens blijft en weer verder trekken, dat is toch echt meer ons ding.

Overigens, als je wel van toeristische gezelligheid en alles wat daarbij hoort houdt, (vele winkes en tig restaurants etc) zul je een top vakantie hebben daar. De stranden zijn mooi en schoon, de zee is heerlijk en je hebt heel veel excursie mogelijkheden. En mocht je wel van het All-in concept houden zit je daar ook zeker goed.

Ik ben beniweuwd waar je uiteindelijk voor kiest.
tja snaggel, het is misschien waar je van houdt. Ik was er in maart 2006, en toen ik er was , was het niet heel druk.. wel springbreak. Ik verbleef in het Iberostar, en alles was inclusief... het is wel een lekker luier vakantie, sommige mensen gaan het resort niet eens uit. Wij hebben veel dingen gedaan in Mexico, zoals naar Xel Ha, Coba, en de bekende pyramide is er ook niet zo ver vandaan. Ik ben naar veel bestemmingen geweest in de wereld. (australië , New zeeland, Thailand.. en bijna heel europa.. Ik vond Mexico toch het aller mooiste en leukste.
Hoi TO, ik ben ook wel heel benieuwd waarom je Cuba reis niet doorgaat. Heb je dit zelf geannuleerd of op advies?

Ik ga ook in november. Laatste week november en 1e week december. Vanaf half november is het orkaanseizoen echt voorbij. En zoals ik begrepen heb is alleen de oostkant getroffen en Havana etc. waar je op vakantie gaat bevind zich aan de westkant.
De reis is vanuit de organisatie geannuleerd. Wij zouden wel naar de oostkant gaan en niet alleen de kant rondom Havanna. Wat het nu gaat worden, weet ik nog steeds niet. Ik vind het heel erg lastig om iets passends te vinden. Belachelijk, want het is echt een luxe probleem.

Mexico zijn wij ook geweest Riu Palace in het plaatsje playa del carmen. Was heerlijk, maar ik hoef niet per se de hele vakantie all inclusive te zitten om een fijne vakantie te hebben. De verlenging moet wel luxe zijn, maar voor het rondreis gedeelte kan drie of vier sterren wel.
Fortis et liber
Ik blijf het 'n vreemd verhaal vinden dat die organisatie annuleert. 'k Bedoel, Djoser, Baobab, Summum e.d. annuleren hun rondreizen naar Cuba toch ook niet? Goed om te onthouden nooit bij die organisatie van jou te boeken als ze zulke rare dingen doen. Waren er wel voldoende deelnemers?
Nou, misschien kunnen we alsnog naar Cuba. Even afwachten of het op zo'n korte termijn nog te regelen is. Ditmaal met een andere organisatie. Wat een geregel allemaal zeg, niet echt iets om vrolijk van te worden.
Fortis et liber

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven