Welke rugzak?

22-11-2015 08:38 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Op dit moment gebruik ik altijd een trolley als we een (lang) weekend op reis gaan. Omdat ik dit eigenlijk niet zo handig vind, ben ik op zoek naar een rugzak.

Graag ook nog geschikt als handbagage en ongeveer tussen de 30 en 40 liter qua inhoud.

Liefst geen 'backpack' rugzak waar er nog wat boven je schouderbanden uitsteekt.

Heeft iemand tips?
Misschien de kleine northface dufdel. Kan je als schoudetas en rugtas dragen
Ga naar een winkel zoals Bever, Zwerfkei, Perry Sport, Decathlon of een outdoorwinkel en bekijk hun assortiment en pas de rugzakken. Het is zo persoonlijk wat je handig vindt.

Wat bedoel je met 'een rugzak die ook geschikt is als handbagage'? Voor het vliegen? Of dat je hem als 'handtas' kunt gebruiken?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Er is zoveel keuze in die categorie, ligt er maar net aan wat je budget is en of hij naast functioneel ook mooi moet zijn.

Hier een verzameling van de categorie 30-40 liter bij Bever: http://www.bever.nl/index ... eneral_inhoudliter%253c40
Ik ben inderdaad al in verschillende zaken geweest, maar vind het erg moeilijk om daar goed te kunnen voelen of het fijn zit.

Laatst probeerde ik er eentje van Osprey. Zat heerlijk, maar ze hadden hem ook gevuld met tassen. Ik ben heel nieuwsgierig hoe het voelt als er ook een paar slippers, net paar schoenen en een toilettas in zit.

Handbagage in het vliegtuig, inderdaad.
Als je makkelijk veel bagage mee wil nemen binnen de grenzen van de handbagage, kies dan een rugzak die behoorlijk rechthoekig is. Vaak is het draaggemak niet optimaal, maar echt lang dragen zal je de tas niet. Rugzakken die heel fijn dragen zijn doorgaans te lang voor de handbagage. Ik zou kijken naar een echte traveltas zoals deze:

http://www.bever.nl/ospre ... oaagxx2006?id_colour=4169

Bijkomend voordeel is dat zo'n type tas over de voorkant opent zodat je nog een beetje netjes kan inpakken.
Die ziet er fijn uit!

Ik probeerde laatst dus deze van Osprey:

http://www.bever.nl/ospre ... naaed42053?id_colour=4168
Dat is ook een prima tas volgens mij, maar dan moet je wat zuiniger pakken. Bedenk eens hoeveel je normaal in je trolley deed.

Waar je bij deze tas ook rekening mee moet houden is dat hij volledig vol een diepte heeft van 28cm, dat te veel voor handbagage-limieten. Je zal hem dus ook niet helemaal vol kunnen stoppen.
Bij de Bever mag je schoenen een week thuis (binnen) dragen om te voelen of ze echt fijn zijn. Zou dat met rugzakken ook mogen?
quote:jules schreef op 22 november 2015 @ 09:03:

Die ziet er fijn uit!

Ik probeerde laatst dus deze van Osprey:

http://www.bever.nl/ospre ... naaed42053?id_colour=4168Dat is officieel de mannenversie. Dit is de vrouwenversie: nova33

Ik gebruik de Talon22 altijd als handbagage (ook al voor mannen), vind het een heerlijke rugzak: licht, geeft veel steun en krijg geen last van mijn schouders en rug.
quote:yyy schreef op 22 november 2015 @ 09:12:

Dat is ook een prima tas volgens mij, maar dan moet je wat zuiniger pakken. Bedenk eens hoeveel je normaal in je trolley deed.

Waar je bij deze tas ook rekening mee moet houden is dat hij volledig vol een diepte heeft van 28cm, dat te veel voor handbagage-limieten. Je zal hem dus ook niet helemaal vol kunnen stoppen.

Dat is inderdaad waar! Dan is jouw rugzak een beter alternatief.

Mijn partner en ik reizen meestal met 1 trolley van 60 liter. 40 liter zou moeten passen.
anoniem_8858 wijzigde dit bericht op 22-11-2015 09:43
Reden: Toevoeging
% gewijzigd
quote:wolkewitje schreef op 22 november 2015 @ 09:21:

Bij de Bever mag je schoenen een week thuis (binnen) dragen om te voelen of ze echt fijn zijn. Zou dat met rugzakken ook mogen?Dat ga ik zeker eens vragen. Dan kan ik eens pakken wat ik normaal mee neem.
Ik heb voor citytrips een tas van Dakine.
quote:equivokee schreef op 22 november 2015 @ 09:22:

[...]

Dat is officieel de mannenversie. Dit is de vrouwenversie: nova33

Ik gebruik de Talon22 altijd als handbagage (ook al voor mannen), vind het een heerlijke rugzak: licht, geeft veel steun en krijg geen last van mijn schouders en rug.Die Nova 33 ziet er ook goed uit. Die is nml ook meteen wat minder diep.
quote:jules schreef op 22 november 2015 @ 08:50:

Ik ben inderdaad al in verschillende zaken geweest, maar vind het erg moeilijk om daar goed te kunnen voelen of het fijn zit.

Laatst probeerde ik er eentje van Osprey. Zat heerlijk, maar ze hadden hem ook gevuld met tassen. Ik ben heel nieuwsgierig hoe het voelt als er ook een paar slippers, net paar schoenen en een toilettas in zit.

Maar wat ik prima vind zitten, kan bij jou wel waardeloos zitten

Bij de outdoorwinkel hier in de buurt hebben ze ook bagage met gewicht wat je er in kunt stoppen, om te voelen. Maar dan nog, dat is 5 minuten en dat voelt dan weer heel anders dan na een uur. Bedenk wat je er mee gaat doen, hoe lang je er mee denkt te gaan lopen. Van de bagageband naar de taxi? Van een bus naar je hotel? Of ga je er een uur lang mee lopen over ongelijk terrein? Dan kun je ook beslissen wat belangrijk voor je is. Comfort/draaggemak of makkelijk in te pakken etc.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik heb een eastpack en die bevalt mij goed, maar wat ik fijn vind hoef jij niet prettig te vinden .. Ga gewoon naar goede winkel en oas verschillende merken
Ik heb van Eastpak een trolley die je ook als rugzak kan gebruiken, en hij is net handbagageformaat.

Hij is niet gemaakt om een hele dag als rugzak te gebruiken, maar hij zit als rugzak niet oncomfortabel.

Weet enkel de naam niet meer, hij is ook al enkele jaren oud, ik dacht iets Archer ofzo.

Samsonite heeft ook zulke trolley-backpacks, bijvoorbeeld hun Paradiver model, en Travelite heeft het Kick-Off model.

Caribee heeft het Sky Master rugzaktrolley model, dat er meer rugzak uitziet dan trolley, ziet er meest comfortabel uit om op de rug te dragen.
Als ik op citytrip ga prop ik vaak gewoon m'n Herschel vol.

20 liter geloof ik, dus misschien te klein voor jou. Misschien hebben ze nog grotere maten.
Ik ben heel erg tevreden met mijn Tom Bihn rugzak. (Hun hele collectie is Handbagage maat)
Die merken die jullie noemen ga ik eens bekijken.

En het is inderdaad wat jullie zeggen; wat jullie fijn vinden, hoeft bij mij nog niet fijn te zijn.

Ik vind het overigens wel fijn om goede merken te horen. Ik wil straks tot een selectie komen van degelijke tassen en er daar een fijne uit te kiezen. Zat al te denken om een toilettas, slippers en schoenen mee te nemen om te passen.
En op de vraag "hoe lang en waar ik er mee denk te gaan lopen", dat is heel verschillend.

Varieert van ov met vliegen en flinke wandeling tot slaapplek tot auto bij hotel.
Ik zou zeker goed nadenken wat je het fijnste vindt van 'opening'. Een standaard model rugzak moet je van bovenaf vullen, wat soms niet praktisch is als je hem als bagage wil gebruiken, of om bijvoorbeeld op het hotel hem niet altijd volledig leeg te moeten maken als je iets van de bodem wil.

Ik vind het praktische aan mijn rugzaktrolley dat hij nog opent als gewone reistas, dus volledig ritsbaar langs de zijkant. Ik vind het handiger om hem zo te vullen, omdat je beter kan puzzelen, en niet helemaal leeg te moeten halen op hotel.
Ik neem voor lange weekendtrips meestal mijn rugzak mee van 60 liter. Is niet echt een traditionele backpack maar het handige is dat je die zowel op je rug kan dragen en als trolley kan gebruiken. Ik vind um soms wel te groot maar als ik een kleine trolley meeneem en dan sta te klungelen bij een trap op het station ergens omdat dat ding nog best zwaar is dan denk ik steeds van ik had mijn rugzak mee moeten nemen. De mijne kan je ook over de lengte open ritsen, heeft een apart schoenen/ vuile was vak en nog andere handige vakjes voor klein spul zodat je niet voor alles dat grote vak hoeft te openen.
Ik reis heel veel voor mijn werk en gebruik zoiets:

http://www.zwerfkei.nl/trekking-travelp ... travelstar

Kan veel in en is nog nooit geweigerd als handbagage. Is veel makkelijker dan een trolley. Een trolley is leuk op de luchthaven waar de vloeren vlak en schoon zijn maar waardeloos in de trein, bus, stad (plassen, sneeuw).
quote:jules schreef op 22 november 2015 @ 08:50:

Handbagage in het vliegtuig, inderdaad.

Een beetje behoorlijke outdoorwinkel heeft wel wat gewichten liggen om de tas zwaarder te maken.

Of het kan ook al helpen als jij de tas om hebt en iemand anders trekt hem naar beneden. Dan lijkt het al iets meer op hoe hij voelt met gewicht erin.

Heb je al wel eens het personeel in een outdoorwinkel om advies gevraagd, of alleen maar zelf gekeken en gepast?

Zelf ben ik heel tevreden met mijn grotere Osprey, alle ritsen en naden en de wielen etc. zijn allemaal van geweldige kwaliteit, duidelijk gemaakt voor intensief gebruik.

Maar ik heb ook een kleinere Wildebeast rugtas die na 20 jaar nog steeds vrijwel perfect is, alleen het touwtje om hem bovenaan dicht te snoeren heb ik 1x vervangen in al die jaren. En van dat merk heb ik ook een slaapzak waar ik erg tevreden mee ben. (Volgens mij is dat het huismerk van Perry Sport.)

Ik heb een handbagage-formaat rolkoffertje met draagbanden (voor op je rug) van Eastpak maar die zou ik niet aanraden, de rits is al een keer kapot geweest (hebben ze wel gratis gerepareerd) en om hem op je rug te dragen zit hij echt niet lekker, dat is meer voor noodgevallen, het is in principe echt een rolkoffertje.
You can never have too many hats, gloves and shoes

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven