Geld & Recht alle pijlers

Vraag over bewindvoering

22-11-2015 14:28 21 berichten
Is het mogelijk dat een bewindvoerder ervoor zorgt dat je geen auto op jouw naam kan zetten? Ik ken iemand die dat beweert en daarom zijn nieuwe auto op de naam van iemand anders heeft gezet. Overigens is de bewindvoering afgesloten maar is de "blokkade" blijven staan wat dus onterecht zou zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik geloof wel dat het verboden is om een auto te hebben als in bewind, mits aantoonbaar noodzakelijk.

Denk niet dat een bewindvoerder er echt voor kan zorgen dat het geweigerd word bij de postbank.
The finest pleasure is kindness to others.
Ik denk dat het wel kan als je noodzakelijk bewindvoering kreeg door schulden. Bewindvoerder moet aftekenen op alle aankopen (beheert wettelijk gezien het geld van diegene). Je krijgt alleen leefgeld waar je zelf over beschikt.

Dus die blokkade kan inderdaad bestaan.

Echter zou ik er voor passen om iemands anders auto op mijn naam te hebben, bij dit geval om 3 redenen

1) heeft al bewezen niet met geld om te kunnen gaan dadelijk kloppen ze bij jouw aan

2) andere persoon rijdt boetes, wettelijk gezien alsnog voor jou

3) als jij dadelijk ook in de bijstand beland wordt dit als jouw bezit gezien.... terwijl het niet van jouw is,

Kortom kan alleen voor problemen zorgen
Om wie gaat het? Om je vriend?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Je kunt ook geen auto op naam krijgen wanneer je geen rijbewijs hebt of wanneer je rijbewijs is ingenomen dan wel de rijbevoegdheid is ontzegt.

Zou dit eerst eens nagaan aangezien je dan ook niet verzekerd bent wanneer je toch auto gaat rijden.
Niet geschoten is altijd mis
quote:Bitje93 schreef op 22 november 2015 @ 15:13:

Je kunt ook geen auto op naam krijgen wanneer je geen rijbewijs hebt of wanneer je rijbewijs is ingenomen dan wel de rijbevoegdheid is ontzegt.

Zou dit eerst eens nagaan aangezien je dan ook niet verzekerd bent wanneer je toch auto gaat rijden.

Zonder rijbewijs kan best hoor, moet je je alleen op een andere manier legitimeren. De verzekering kan wat lastiger zijn, maar een auto op naam stellen heb je geen rijbewijs voor nodig.

Of het een slim idee is om een auto van iemand anders op jouw naam te zetten is natuurlijk weer een heel ander verhaal.
Nee, gaat niet om mijn vriend. Ik hou het expres wat vaag in verband met herkenbaarheid. Deze persoon heeft geen bewindvoerder meer maar zegt dat deze persoon hem nu nog belemmert een auto te kunnen kopen. Ik ben zelf gelukkig niet zo stom om mij voor zoiets te laten gebruiken maar helaas iemand anders wel. Je moet je voorstellen dat de bewindvoering al maanden geleden gestopt is. Deze persoon heeft recent een andere auto gekocht en deze vervolgens op iemand anders zijn naam laten zetten onder het mom van "blokkade door ex-bewindvoerder". Ik vind het een gek verhaal.

Overigens kan ik niets met deze informatie want het leed is al geleden maar ik heb zelf behoefte aan waarheidsvinding.
Dat is onzin. Zodra het bewind is opgeheven kan een bewindvoerder niets meer bepalen voor de client.

Ik denk dat er hier handig misbruik wordt gemaakt van iemand...
Hij staat dus niet meer onder bewind. En is een telefoontje/mailtje naar de bewindvoerder met het verzoek nogmaals aan te schrijven voldoende om de auto weer op naam te krijgen.

Ik weet niet of je als bewindvoerder een blokkade op aanschaf auto's kan zetten. Die vraag zou je bij de RDW moeten stellen (en ga ik zelf ook even doen, zou mij een bult werk schelen )
Ik zou de verantwoordelijkheid laten waar die hoort. Misschien is zijn traject niet beëindigd. Er zijn altijd domme mensen en er zijn ook altijd leugenaars. Verder zijn het jouw zaken niet.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Voor auto op naam hoef je geen rijbewijs te hebben. Mijn zusje heeft steeds auto's op haar naam staan en die heeft echt geen rijbewijs...
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
In de WSNP / schuldsanering / curatele kan dit niet. Onder bewind kan dit bij mijn weten wel gewoon.
No but yeah but no but yeah but no but yeah no but yeah but no because I'm not even going on the pill because Nadine reckons they stop you from getting pregnant.
Alarmbellen! Nooit de auto van een ander op je naam zetten. Je bent dan financieel aansprakelijk voor wegenbelasting, verzekering en boetes. Veel mensen raken in de schuldsanering hierdoor.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
En zie zo'n auto maar eens van je naam af te krijgen zonder papieren en auto. Je kan alleen overschrijven naar een nieuwe eigenaar of sloop met papieren en auto.

En de boetes voor niet betalen van wegenbelasting en onverzekerd rijden zijn enorm. Los vsn de financiële aansprakelijkheid bij ongelukken zonder verzekering. Kan wel oplopen tot een miljoen.
En een blokkade krijg je bij ontzegging rijbevoegdheid. Dus. Iemand zit nu flink in de problemen. Katvanger is bij wet verboden
Je kunt niet bij de ander zien hoe het exact is geregeld eer kunnen zoveel redenen zijn waarom er geen auto op zijn naam kan ook justitiële redenen idd.
tegenwoordig kan je zonder rijbewijs geen auto meer op je naam hebben , zover ik weet

en als je een achterstand hebt bij de belastingdienst op de wegenbelasting, kan de belastingdienst er voor zorgen dat je geen auto meer op je naam kan hebben , omdat er dan een blokkade op staat ivm wegenbelasting wanbetaler, en ja dit staat allemaal met elkaar in verbinding, bij rdw, postkantoor enz...
quote:suusje3378 schreef op 22 november 2015 @ 18:30:

tegenwoordig kan je zonder rijbewijs geen auto meer op je naam hebben , zover ik weet

Wel dus. Ook volgens de voorwaarden van de RDW:

https://www.rdw.nl/Partic ... al/Particulier/Auto/Kopen
Er is een groot verschil tussen bewindvoering en onder curatele staan. Wanneer iemand een bewindvoerder heeft, kan deze persoon nog steeds zelfstandig contracten en leningen afsluiten. De bewindvoerder is wel verantwoordelijk voor de financiële administratie en zorgt meestal voor leefgeld. Wanneer iemand onder curatele staat, heeft deze persoon geen zelfbeschikking over zijn/haar geld en kan ook niet zelf een lening en dergelijke afsluiten.

Bewindvoering wordt wel officieel bij de rechtbank vastgelegd.
Tijd geleden bij Kan nie waar zijn , over een vrouw die een auto op haar naam had staan. was zgn haar werkgever dacht ik. Wat die heeft moeten doen om die auto uitgeschreven te krijgen, want "werkgever" was er al lang vandoor maar de rekeningen voor de auto bleven binnenkomen.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Dank jullie wel voor de reacties. Het versterkt mijn gevoel dat hij weer eens niet eerlijk is geweest.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven