Postcrossing, deel 11

08-08-2015 20:04 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over postcrossing!

Hoe werkt het?

registreer je op de website en vul je profiel in

vraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereld

stuur een ansichtkaart naar dat adres

als de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegeven

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!

Om te weten welke avonturen wij op postgebied al beleefd hebben (stelt niets voor, maar zo klinkt het misschien beter) zie hier deel 10

Kaartje registreren en je postcardwall

Als je op je postcardwall afbeeldingen van je kaartjes wilt hebben, dan kun je de verzonden kaartjes uploaden totdat ze geregistreerd worden. Voor het uploaden moet je ze scannen of fotograferen. Wanneer je in je lijst 'travelling postcards' kijkt, zie je achter elk adres een groen rondje met een plusje. Als je daarop klikt kun je het bestand (PNG of JPG) uploaden. Wanneer het kaartje geregistreerd wordt, is er ook nog een kans dat de ontvanger het kaartje upload.

Bij registeren vul je eerst het ID in, daaronder zie je een leeg vak. Daarin schrijf je je hurray tekst. (wel zo leuk) wanneer je dan klikt op 'registreren' krijg je nog de mogelijkheid om de afbeelding te uploaden. Dit kun je in principe ook later nog doen, op dezelfde manier als bij travelling postcards.
Later is nu
Ah neliba jij was het dus met Guernsey! Ik wist dat we het er laatst ook over hadden! Dat boek wat ik in Deventer gekocht heb gaat er trouwens ook over! The Guernsey literary and potato Peel society heet het!

Ik zit aan mijn 12 kaartjes maximum!!!
Haihai

Ik kreeg gisteren een heel enthousiaste hurray uit USA. De dame was bij haar tweelingzus in de buurt gaan wonen, dus ik had 2 klavertjes 4 gestuurd. Zoveel geluk kon ze wel gebruiken, zei ze, dus heel blij.

Zojuist een blije hurray uit Noorwegen, waar de wolf het huis gevonden heeft. Ze vond 'm zo mooi dat ze wolven ook maar bij haar verlanglijstje gaat zetten. En de washitape met hond (Takkie van J&J) vond ze ook al leuk

Inmiddels heb ik 601 verstuurde kaarten en mag ik er 21 onderweg hebben.

Ik denk dat ik de kaartjes morgen verder schrijf. Harry Potter is uit (~snif~ vanwege alle mensen, die het einde van het boek niet haalden en ~snif~ vanwege boek = uit) dus ik heb weer tijd Kan zelfs zijn dat ik vanmiddag nog zin heb.

We hebben wel aan Deventerpromotie gedaan he? :-)

Social, ik schrijf soms over het weer, vaak over wat er op het kaartje staat en als ik het echt niet weet over wie ik ben en waar ik woon en met wie. Vaak hebben mensen dezelfde favoriete schrijvers als ik, of series, en schrijf ik daar over.
Later is nu
Ik zag trouwens dat de Charity deze maand voor een vrouw van 85 in India is. Ze ligt/woont kennelijk in een ziekenhuis of de post wordt naar haar dokter gestuurd, 'achter bushalte zus en zo'

Ze heeft al 40 jaar artritis en is slechtziend. Ik denk dat ik er mooie bloemen heen stuur
Later is nu
Nou jullie hebben me weer aangestoken hoor

Vijf kaartjes onderweg
Tjezus, wat vals

heb je nog naar ons uitgekeken?
Later is nu
Misschien hebben meneer en mevrouw Jack ons de hele dag wel gevolgd.... al heb ik zaterdag verder geen warme mooie donkere geile stem gehoord.

Ik heb zojuist weer 2 kaartjes op de bus gedaan.

Voor de bebaarde Zwitser die van vrouwen houdt heb ik de Groningse badpakdame gekozen.

En ik had nog een adres getrokken: Rusland, de 2e keer Sint Petersburg binnen 4 dagen. Daar gaat een vrolijke kinderboek illustratie naartoe (van Mies van Hout). De Russische had zoveel soorten kaarten bij haar favorieten staan, maar vooral veel illustraties. Daarom heb ik op deze donkere novemberdag maar voor een vrolijke zomerse illustratie gekozen (was dus eigenlijk ook voor mezelf ) .

@social: Meestal vertel ik wel iets over het kaartje, dat vind ik vaak het gemakkelijkst gaan bij een stadsgezicht. En verder schrijf ik ook wel wat n.a.v. het profiel, bijv over hobby's, boeken, huisdieren, etc. Bij weinig inspiratie gaat het inderdaad ook vaak over het weer.

Ik vind het altijd het leukst om profielen te trekken van mensen die wel wat over zichzelf vertellen (hobby's, beroep, familie, huisdieren....) en die daarnaast ook een leuke wensenlijst hebben met meerdere wensen en vooral niet te moeilijk doen. Bij sommigen is het lijstje met kaarten die ze níet willen groter dan het lijstje met kaarten die ze wel leuk vinden. Ik hoop nooit zo te worden, hahaha.

En ik vind het altijd juist wat lastiger als mensen "alles wel willen hebben", maar dat heeft ongetwijfeld te maken met het feit dat ik überhaupt altijd moeilijk keuzes kan maken.

En ik hoor nu mijn brievenbus klepperen.

To be continued....
Jaaaahaaaa, één kaartje! Goed gedaan weer postbode.

Kaartje komt uit Polen: zwart kitten in tuin. Ze heeft dus zeer goed naar mijn wensenlijstje gekeken. Ik ben weer blij en tevree.
Ik heb uit Italië een kathedraal met de toren van Pisa er achter. Van Californië een 'map' en uit Oostenrijk allerlei lekkers.

Een een zwarte kat in de tuin
Later is nu
Volgens mij heb je 3 leuke kaarten gekregen Dreamer!

Ik had zojuiste een Hurray uit Tsjechië. De Tsjechische heeft een leeg profiel. En wederom werd ik verrast met een superleuke uitgebreide enthousiaste Hurray!

En ik heb 2 nieuwe adressen getrokken:

Canada. Wil graag vrolijke kleuren dus daar vind ik wel wat voor.

Frankrijk. Helemaal in het noorden dus ik krijg er geen warm mediterraan gevoel bij. Maar ik kan me wel weer uitleven in het Frans. Dat heb ik inmiddels ook gedaan. Er ligt een vliegtuigkaart klaar (kringloop). Hij wilde graag wat weten over sportclubs in je buurt en hij is geïnteresseerd in voetbal en stadions. Dus nu heb ik in mijn beste Frans beschreven dat ik vlakbij een stadion woon en daarom tijdens een wedstrijd kan horen aan het gejoel van de supporters wat de stand is en of de FC gewonnen heeft. Ik hoop nu heel erg dat ie het snapt. Ik vind hem trouwens een echte Fransman, hij lijkt ook op mijn favoriete leraar Frans van de middelbare school. Ja Ja ik zwijmel weer eens weg bij een Fransman .
Hoi,

Tof om te lezen dat jullie meeting geslaagd was.

@ Social: Welkom. Leuk dat je meeschrijft. Je vroeg wat we op onze kaartjes schreven. Bij mij verschilt dat. Vandaag heb ik een stuk geschreven naar een Russin over mijn muziek, omdat ik in haar profiel las dat we van dezelfde bands houden. Een andere keer vertel ik over de stad waar ik woon of over mijn opleiding, huisdieren of iets dat ik meemaak.

Ik kreeg vandaag mijn 50e hurray! Ik mag er nu tien onderweg hebben.
Mijn eerste kaartje van de meeting is aangekomen! Het is natuurlijk die in Duitsland, want de rest was nog niet mogelijk. Snorhaar, dank voor het snelle posten, was weer een kaartje in recordsnelheid zo
Weer veel actie vandaag, leuk! Wow Dreamer, 601 verstuurde kaarten.... Gaaf hoor. Hoe lang ben jij eigenlijk al bezig met postcrossing? Ik ken het gevoel van je HP boek uithebben... altijd jammer als het weer afgelopen is. Gelukkig kun je dan gewoon weer van voren af aan beginnen in deel 1

Haha Labellei, de vibes voor je Fransman. Amour toujours! En HappyOwl een lekker snelle hurray!! Mijn kaartjes van de meeting zijn natuurlijk pas maandagavond uit de brievenbus gehaald (wat zullen ze het koud hebben gehad...), dus ik verwacht de eerste hurrays op zijn vroegst aan het eind van de week.

Vandaag wel twee kaartjes in de bus. Het is Litouwenweek hier in huize Neliba! Tot vorige week stond dat land nog niet in mijn PC-lijstje, maar afgelopen weekend heb ik een kaartje die kant op gestuurd en vandaag lagen er zomaar twee kaartjes uit Litouwen in mijn brievenbus! Daar kwam ik trouwens pas achter na het lezen van de kaartjes, want afgaande op de voorkant leek één van beide kaartjes uit Taiwan te komen. Echt zo'n toeristisch Taiwankaartje met een map en chinese tekens en een vage landschapsfoto op de achtergrond. Maar die komt dan dus uit Litouwen. Vaag... Het kaartjes past trouwens wel helemaal bij mijn wensenlijst voor unicolour kaartjes (voor mijn regenboogmuur!), want hij is bijna helemaal groen. Dus dat is dan wel weer leuk! Het ander ekaartjes was een gewoon een landschapje, niet heel bijzonder, maar wel leuke tekst achterop. Over dat hij nu het boek "A clockwork orange" aan het lezen is en wat hij daarvan vindt. Nu moest ik dat boek tijdens mijn middelbare schooltijd verplicht lezen voor Engels en ik vond er niet bar veel aan, dus dit kaartje bracht nou niet direct goede herinneringen bij me naar boven Nou ja, ik had in ieder geval wel iets om over te schrijven in mijn hurray!
Haihai. Ik ga de kaartjes vandaag pas echt verder schrijven en versturen. Heb net ook kerstkaarten en -zegels gekocht. Zo, wat een aderlating! Maar de kerstzegels zijn zo leuk.

Ik mis vooral de Harry Potter wereld nu, Neliba. Het verhaal op,zich ken ik nou wel, maar even wegzakken in de wereld der tovenarij, met bewegende schilderijen en foto's, boterbier en uilen die post brengen, heerlijk ~zwijmel~
Later is nu
Oh, ik herken het zo Dreamer. Een maandje geleden deed ik ook weer het laatste deel dicht. Zo jammer als het weer voorbij is. En ik lees ze elk jaar, kan ze wel dromen. Toch blijft het heerlijk om even te verdwijnen naar het toverwereldje.

Qua postcrossing is het verder stil, eind deze week is wit Rusland expired. En aan het niet actieve gedrag van de Duitse en Chinese daarna te zien gaan die dezelfde kant op. Jammer! (Al houdt ik bij die 2 nog een beetje hoop) Deze week hoop ik nog op een hurray uit tsjechie, en misschien van het weekend italie. weinig activiteit dus, maar de helft van mijn kaartjes is pas maandag op reis gegaan en de andere helft dus niet actief. Maar goed, soms gaat het zo weer snel, ik denk dat er volgende week wel weer wat hurrays gaan volgen! En mag natuurlijk nog een adres trekken, misschien doe ik dat later vandaag nog wel even!
Ik blijf het echt leuk vinden hoe enthousiast jullie allemaal zijn!!

Jullie zijn ook al veel verder, lees overal kaartjes op de mat en hurrays, dan blijft het ook allemaal levendig.

Ik heb mijn max verstuurd en nu is het dus lang wachten. Dus bij mij niet veel nieuws..

Ik vroeg mij oprecht af, kost het niet bakken met geld als jullie zoveel kaartjes versturen? Of hebben jullie goedkope tips voor kaartjes en postzegels, die laatste kon evt online ergens toch?

Nu is dat niet erg dat het geld kost, kost elke hobby, maar vroeg het mij af, hoe jullie dat ervaren.
En kun je zien wie jouw adres heeft getrokken? Of is dat een verrassing?

Lees soms dingen over; dat duurt wel even want geen actief profiel. Of bedoel je dan dat het profiel waar je heen stuurt niet actief is en een hurray dan mss langer duurt? Mijn profiel is ook heel leeg, maar ik zou wél direct reageren! Want bij een hurray wordt jouw adres toch verspreid? Dat is dan juist extra leuk!
Ja, het begin is lastig social, veel wachten en intussen wel het enthousiasme hier mee krijgen. Ik had constant zin om meer kaartjes te sturen maar moest eerst wachten op hurrays. Als je een paar weken verder bent is het al heel anders hoor!

Wat betreft de kosten: de meeste hobby's kosten geld, deze ook. In het begin kocht ik heel veel kaartjes, had online heel veel besteld, zag overal leuke dingen! Nu koop ik eigenlijk alleen af en toe als ik echt categorieën op heb die veel gevraagd worden (stad, land, katten etc,) of als ik op nieuwe plekken ben. Bijv op vakantie neem ik af en toe wat mee (maar vaak rond de 10) en zoals zaterdag met onze meeting natuurlijk. De meeste adressen die ik trek heb ik wel een kaartje voor in mijn collectie (die inmiddels dus enorm is). De gemiddelde maand kost postcrossing me dus alleen de postzegels. Die bestel ik per 50 ofzo bij postzegelsmetkorting, dat kost even wat maar kan ik ook weer even vooruit.

En vorige maand had ik een dure maand, toen heb ik het even 2 weken wat rustiger gedaan omdat de postzegels bijna op waren. Dat is ook geen probleem.

Online heb je soms leuke kaartensets waardoor het gemiddelde per kaartje niet zoveel is. Ook bij de kringloop kun je soms leuke kaartjes vinden. Verder houd ik dan een Max van een euro per kaartje aan, tenzij ze echt heel leuk zijn.
quote:Social schreef op 25 november 2015 @ 12:34:

En kun je zien wie jouw adres heeft getrokken? Of is dat een verrassing?

Lees soms dingen over; dat duurt wel even want geen actief profiel. Of bedoel je dan dat het profiel waar je heen stuurt niet actief is en een hurray dan mss langer duurt? Mijn profiel is ook heel leeg, maar ik zou wél direct reageren! Want bij een hurray wordt jouw adres toch verspreid? Dat is dan juist extra leuk!

Je kunt in een profiel zien, wanneer iemand voor het laatst online is geweest bij postcrossing. Wanneer je dus een kaartje gestuurd hebt, kun je af en toe spieken of deze persoon überhaupt nog wel kaarten registreert of langskomt. Bij HappyOwl is dat dus bij een aantal mensen niet het geval. Dat zijn dan niet actieve postcrossers

Ik probeer kaartenprijzen onder de 1 euro te houden. Soms koop ik een boekje met een bepaald thema, zoals wolven, chocolade en Mucha, die zijn veel goedkoper per kaart. Postzegels krijg je niet goedkoper dan bij postzegelsmetkorting.nl ben ik bang. En dan ben je toch nog het normale tarief kwijt, maar je hebt wél leuke zegels.
Later is nu
En natuurlijk kun je ervoor kiezen niet meer dan een x aantal kaarten per maand te sturen, waardoor je ook niet meer dan dat aantal per maand zal ontvangen, maar zo houd je het wel onder controle. (het is alleen wat moeilijk om je daaraan te houden, soms )
Later is nu
Haha, bedankt voor de waarschuwing dat het een verslaving kan worden. Ik merkte nu al dat ik direct alle kaarten wou trekken die konden. De spanning waarheen was erg groot en dat praat je dan goed door te zeggen dat je dan zelf ook sneller een kaartje krijgt! Haha

Ik had nu idd 5kaarten voor 1euro pstuk. Plus 5 postzegels, iets over de 10euro. Toen besefte ik al dat het een dure hobby gaat worden. Setjes kaarten ken ik nog niet. Begreep sowieso dat het geen dubbele kaarten mag zijn? Dus voor mij wordt dat lekker op zoek gaan naar kaarten!
Eventjes kort, ik zal later nog even op jullie reageren, maar....

Ik had 2 kaartjes in de bus (een nightview uit Duitsland, gelukkig zit er wel redelijk wat oranje in) en...... exact hetzelfde kaartje als die ik gisteren heb gekregen! Van het zwarte katje in de tuin. Écht stomtoevallig. Nu komt ie uit België.

Ik heb zojuist het kaartje uit Duitsland maar als eerste geregistreerd, want anders staan er 2 dezelfde kaartjes zo pontificaal naast elkaar op mijn wall.

Het is wel een mooi kaartje.
Nouja, dat is wel heel toevallig Labellei. Hadden we het daar niet ook nog over in Deventer? Dat die dingen gebeuren en hoe toevallig dat is

Ik heb m'n kaartjes geschreven én nog een paar extra.

Het museum bij avond gaat naar Frankrijk. Die hebben jullie ook (bijna) allemaal getekend

Een yorksire terrier dat uitkijkt op het strand gaat naar Finland. Ze wilde graag husky's, maar die heb ik niet. Andere honden waren ook goed, Yorksire is wel heel wat anders dan een husky he?

Een filmposter van 'Singing in the rain' gaat naar België. Wel toepasselijk met dit weer, heb ik er ook op geschreven, met daarbij dat het ook figuurlijk goed is om te blijven zingen in de regen.

Ons voetbalstadion gaat naar Thailand. Geen lesbian/gay dus. Ook geen andere naakten. Er stonden nog veel dingen op haar wensenlijst, die ik wel heb, maar ze vroeg ook om FIFA/Premier League dus nouja.. van deze weet ik zeker dat ze 'm niet heeft

Nieuwe adressen:

het leesplankje gaat naar Rusland

De zijkant van ons museum naar Italië

Een landkaart van Frankrijk naar een fransman, die in Japan leeft en werkt als leraar Frans.

Nu moet ik dus posten, maar het regent, oh wat regent het. En ik heb geen zin erin te gaan zingen en/of dansen
Later is nu
Die kitten is echt wel heel schattig, Labellei. Kijkt een beetje verschrikt naar de tijger naast 'm
Later is nu
quote:Dreamer schreef op 25 november 2015 @ 15:18:

Nouja, dat is wel heel toevallig Labellei. Hadden we het daar niet ook nog over in Deventer? Dat die dingen gebeuren en hoe toevallig dat is

Ik heb m'n kaartjes geschreven én nog een paar extra.

Het museum bij avond gaat naar Frankrijk. Die hebben jullie ook (bijna) allemaal getekend

Een yorksire terrier dat uitkijkt op het strand gaat naar Finland. Ze wilde graag husky's, maar die heb ik niet. Andere honden waren ook goed, Yorksire is wel heel wat anders dan een husky he?

Een filmposter van 'Singing in the rain' gaat naar België. Wel toepasselijk met dit weer, heb ik er ook op geschreven, met daarbij dat het ook figuurlijk goed is om te blijven zingen in de regen.

Ons voetbalstadion gaat naar Thailand. Geen lesbian/gay dus. Ook geen andere naakten. Er stonden nog veel dingen op haar wensenlijst, die ik wel heb, maar ze vroeg ook om FIFA/Premier League dus nouja.. van deze weet ik zeker dat ze 'm niet heeft

Nieuwe adressen:

het leesplankje gaat naar Rusland

De zijkant van ons museum naar Italië

Een landkaart van Frankrijk naar een fransman, die in Japan leeft en werkt als leraar Frans.

Nu moet ik dus posten, maar het regent, oh wat regent het. En ik heb geen zin erin te gaan zingen en/of dansen

Hahaha ik moest nog een kaartje sturen naar een Canadese die van vrolijke kleuren houdt. Ik kon in eerste instantie geen keuze maken, Maar ik heb uiteindelijk gekozen voor een vrolijke paraplu-kunst-collage (in Deventer gekocht) en ik heb geschreven dat het hier zo regent en dat ik eigenlijk zo'n vrolijke paraplu nodig heb om het kaartje naar de bus te brengen. Gelukkig was het net even droog en heb ik genietend van een mooie regenboog de kaartjes kunnen posten.

Ik heb vanmiddag nog een extra adres aangevraagd. Dat was ik eigenlijk niet van plan maar ik kreeg ineens de ingeving dat ik weleens een heel bijzonder land zou kunnen treffen. Omdat ik nu al kaartjes onderweg had naar de standaard landen, waaronder de standaard 2 naar Rusland en Duitsland.

Dus ik vol verwachting een adres aanvragen, Ik hield rekening met Kenia, Guatemala, Barbados. En toen werd het....... Duitsland. Gelukkig wel een leuk profiel, ik heb er de in Deventer gekochte paddenstoelen naartoe gestuurd (ze wilde iets met herfst) .
Van de kaartjes, die ik vandaag registreerde, waren er nog weer 2 verstuurd (ofnouja, adres getrokken) op 12 november. Dat maakt al 11 in totaal

De kaart uit Oostenrijk heeft er 86 dagen over gedaan Wat zal ze blij zijn
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven