Zuurkool verslaving! Kan het kwaad?

25-11-2015 16:16 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi beste dames,

Ik ben zwanger bijna op de helft en heb sinds een week ontzettend veel zin in.. Zuurkool! Gewoon rauw he dus niks gekookt en erin. Maar gewoon zo uit de verpakking met vocht en al. Kan dat kwaad? Is het schadelijk voor de baby? Ik eet elke dag wel een halve zak (standaard zakken bij de super). Dus das best veel. Nog de VK niet gebeld hierover. Zijn er dames die ook zo een zuurkool verslaving hadden of hebben?
Be happy and smile..
Haha, ik herken het helemaal niet, maar vind het wel grappig dat je zo'n sterke drang hebt om zuurkool te eten. Hopelijk kan het geen kwaad! Ik zou het niet weten.
Ach leuke variant op de augurk toch? Ik denk niet dat het kwaad kan, is gewoon groente.
Ik geloof niet dat het kwaad kan, maar zo'n enorme craving kan ontstaan door een tekort aan bepaalde voedingsstoffen. Ik zou het daarom wel bespreken met je verloskundige.
zolang die zuurkool niet enorm gezouten is, zal het w.s niet veel kwaad kunnen.

Grappig idd variant op de augurk
Krijg je daar geen maagpijn van?
Ik zou het zeker wel bespreken. Vraag me af of het zuur wel goed is voor je maag, in zulke hoeveelheden. (Alleen van de gedachte aan zuurkool krijg ik al het maagzuur... )
Les temps sont durs pour les rêveurs...
quote:Marie89 schreef op 25 november 2015 @ 16:18:

Haha, ik herken het helemaal niet, maar vind het wel grappig dat je zo'n sterke drang hebt om zuurkool te eten. Hopelijk kan het geen kwaad! Ik zou het niet weten. ik word ook uitgelachen door mn vriendinnen en kennissen hahaha! Maar ik moet elke dag al is het een handje vol wat van zuurkool binnenkrijgen. Normaal zie ik die dingen nooit liggen en loop ik ze zo voorbij in de super maar nu? Ow mijn god! İk moet gewoon hahahaa erg lekker mmmmm
Be happy and smile..
En kijk goed naar de hoeveelheid zout inderdaad! Dat moet je echt beperken.
Les temps sont durs pour les rêveurs...
Ik heb toevallig zojuist zuurkool gemaakt en de zuurkool die ik niet heb gebruikt, ben ik ook zo 'uit het vuistje' aan het eten. Heeeeerlijk!! Dacht er ook over om nog wat van die zakken extra in te slaan haha.

Ohja, ik ben 24 weken zwanger.
Zuurkool ontstaat door kool te zouten. "zolang er geen zout in zit" is dus een loze opmerking. Je krijgt zo heel veel zout binnen en dat is in normale omstandigheden niet goed, zwanger al helemaal niet.

Ook is rauwe kool sowieso niet goed in grote hoeveelheden, door een bepaalde stof (geen idee meer welke) heb ik geleerd op mijn opleiding.
Later is nu
Inderdaad, je krijgt ontzettend veel zout binnen. Lijkt me niet echt gezond.
verba volant, scripta manent.
Ontzettend veel zout valt ook wel mee. 600 mg natrium per 100 gram. Dat is vrij zout, maar niet zouter dan veel ander eten. Wel iets om mee uit te kijken. Bij 250 gram per dag kom je op 1500 mg natrium, dat is 2/3e van wat je de hele dag binnen zou mogen krijgen.

Zuur is zuurkool niet echt, ook al smaakt het zuur. Sinaasappelsap bijvoorbeeld is een stuk zuurder. Bij een halve zak (250 gram) is dat dus vergelijkbaar met een glas sap of cola. Dat is echt geen probleem.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Ik had het ook met zuur.

Maar ik vrat me klem aan de zure matten, en die zure Napoleon ballen, het maakte me niet uit als het maar zuur was.

Zuurkool lijkt me een betere optie en ik zou niet weten waarvoor het kwaad kan
Het is wel zout maar ooo zoo lekkerrrr! Maar waar zit nou geen zout in tegenwoordig? (Probeer een excuus te vinden) hahaha! Ach het is gewoon genieten. Mijn enige verslaving moet kunnen toch. Is ook maar tijdelijk ;)
Be happy and smile..
quote:leukstethuis schreef op 25 november 2015 @ 16:29:

Ik heb toevallig zojuist zuurkool gemaakt en de zuurkool die ik niet heb gebruikt, ben ik ook zo 'uit het vuistje' aan het eten. Heeeeerlijk!! Dacht er ook over om nog wat van die zakken extra in te slaan haha.

Ohja, ik ben 24 weken zwanger. Jaaa lekker he? Hihihi.. Geniet ervan
Be happy and smile..
quote:Mammie2014 schreef op 25 november 2015 @ 18:38:

Het is wel zout maar ooo zoo lekkerrrr! Maar waar zit nou geen zout in tegenwoordig? (Probeer een excuus te vinden) hahaha! Ach het is gewoon genieten. Mijn enige verslaving moet kunnen toch. Is ook maar tijdelijk ;)Zou je net zo luchtig doen over een zak drop of chips, als het om het zout gaan? Informeer eens bij je vk wat zij ervan vindt, lijkt me.
Later is nu
Misschien behoefte aan vit C? Eet eens wat meer citrusvruchten ipv zuurkool. Die enorme trek komt eigenlijk altijd wel van een gebrek ergens aan We luisteren alleen erg slecht naar ons lijf en er is te veel te krijgen waardoor je smaak en behoefte vaak niet overeenkomen.
quote:Mammie2014 schreef op 25 november 2015 @ 18:38:

Het is wel zout maar ooo zoo lekkerrrr! Maar waar zit nou geen zout in tegenwoordig? (Probeer een excuus te vinden) hahaha! Ach het is gewoon genieten. Mijn enige verslaving moet kunnen toch. Is ook maar tijdelijk ;)Tot je maag er aan gaat of je bloeddruk te hoog waardoor je kindje niet genoeg zuurstof krijgt. TJa.
quote:nina1966 schreef op 25 november 2015 @ 18:57:

[...]

Tot je maag er aan gaat of je bloeddruk te hoog waardoor je kindje niet genoeg zuurstof krijgt. TJa.Nou nou nou... En wat mijn bloeddruk betreft komt het juist goed uit want heb een hele lage bloeddruk ;)
Be happy and smile..
bestaat er geen natriumvrije zuurkool?
Haha wat een leuke verslaving

Ik heb ook een hele rare... mijn man is blij dat ik al 38 wk ben... Want er gaan 2.tubes tandpasta per week door heen....ik eet het niet (meer) op maar poets heel vaak met super veel tandpasta mijn tanden.. Word er zelf ook gek van. Blijf kopen haha.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven