Progesteron

28-09-2015 16:52 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemiddag Dames,
Wat fijn om te lezen dat het naar omstandigheden redelijk met je gaat. Hoe is je man er trouwens onder?

De creme smeer je in principe van dag 12 van je cyclus tot 2 dagen voor je normaliter ongesteld zou moeten worden. Dan doe jij in dit geval dus een test, want mocht je zwanger zijn, blijf je dus door smeren. Smeer op plaatsen die goed doorbloed zijn en een dunne huid hebben: hals, binnenkant dijbenen en armen, gezicht etc... 2x daags een theelepeltje.

heb je stolling al laten checken? Zo nee, zou ik aspirine zeker nog niet zomaar beginnen...

Darmen zou ik eerlijk gezegd niet weten hoor of ik daarvoor zo'n vervelend onderzoek zou laten doen... Bij een beginnende bevalling / mk / ma is het eigenlijk ontzettend normaal dat je darmen ontzettend overstuur zijn... althans, dat is mij altijd verteld. En bij de geboorte van de eerste begon het inderdaad ook met een volledig legen van de darmen en maag, voordat er verder iets noemenswaardigs gebeurde, zo later ook met de miskramen.

Ontzettend herkenbaar hoor, de strijdlust. Hier beneden ligt nu een meisje van net 1 in haar bedje. Ik kon ook niet op geven. Ik hoop toch zo dat het jullie ook gegeven is, het is jullie in elk geval van harte gegund!
Computer says nooooo
Hi Summer. Ok, dus die crème is niet net als utro pas NA de eisprong dan? Dat zou je wel denken namelijk.

Al mijn stolling is nagekeken en was goed.. Vandaar dat ik de aspirine wel aandurf (maar ik bespreek het ook met Gyn).

En die darmen: ik hoop dat MDL precies zegt wat jij ook zegt.. Dat het erbij hoort, maar ik ben bekend met irritable bowel syndrome dus wil het gewoon zeker weten. Maar zou goed kunnen dat scopie niet nodig is (ik zie daar echt vreselijk tegenop, hoe mensonterend kan het worden? Echt naar!).

Ben er nog steeds niet uit of ik utro wil starten of misschien eerst eens beginnen met Dr Lee.. Is toch wat minder invasief. En eigenlijk is die histeroscopie nu het belangrijkste. Als bij curretage iets beschadigd is waardoor ik niet langer dan 5 w zwanger kan blijven dan ligt het helemaal niet aan hormonen namelijk.. Pfff, wat is wijsheid? Eisprong is volgende week vrijdag vermoed ik.

Echt heel lief hoe je meeleeft Summe. Al ken ik je niet, jouw verhaal geeft me zoveel moed en kracht! Bij jou is het ook gelukt uiteindelijk 😊!
Ik ben blij dat het je een beetje tot steun is.

Het is gewoon zo enorm herkenbaar voor me.. Vooral de emoties die je door gaat als het niet een eerste, maar ook tweede, derde, vierde keer fout blijkt te zijn. Het moment waarop je denkt: "nee, dit is geen toeval of pech meer. Dat kan niet".

Ja, ergens de periode zo'n beetje van de eisprong tot einde cyclus. Dan menstruatie afwachten (2dagen ervoor stoppen), start menstruatie is weer dag 1. Dan op dag 12 weer start met de progesteron, die helpt nl ook bij het opbouwen van je bmslijmvlies: een goede voedingsbodem voor je straks hopelijk snel weer bevruchte eitje.

Waarom lees je niet ook wat op internet over de progesteroncreme, of heb je dat ook gedaan? Sommigen geloven zelfs dat de creme werkzamer is dan utro bolletjes. Bij mij was dat misschien wel zo. Ik voelde me er iig veel beter bij. Ik had bijvoorbeeld altijd eerst wat last van 'spotting', voor de menstruatie startte. Volgens sommigen ook teken van een wat laag progesteron. Ik heb toe eerst na 3 mk utro gebruikt, toen dan een 4de, 5de en 6de mk gehad (en vermoedelijk ook een 7de zelfs maar maar 1 licht positieve test en alweer vloeien), en toen dat spul weggegooid, wat werd er ook erg moe en labiel van. Toen de creme begonnen en geen vspotting meer en over het algemeen veel lekkerder in mijn vel én een goede zwangerschap.

Fijn dat je een hysteroscopie gaat doen, waarom eigenlijk ook niet meteen in Gent al ik vragen mag?
Computer says nooooo
Ja, heb ook wel gegoogled op de crème maar kwam met name menopauze verhalen tegen.. Misschien heb ik niet goed gegoogled maar vandaar dat ik ook de dosering niet goed kon vinden. Maar bedankt voor je uitleg.

Afspraak Gent staat pas 12 januari en dat duurt me te lang. Daarnaast is het zo dat mijn eigen Gyn er vorige x al over begon dus het volgende week zeker aan zal raden. Ik mag aannemen dat een NLse Gyn toch wel hetzelfde kan zien met een histeroscopie dan een Belgische, dat vertrouwen heb ik wel. Gent is ook meer een back up. Ik hoop eigenlijk dat het helemaal niet nodig os daar heen te gaan. Ben jij er geweest eigenlijk?
Als een Belgische arts 😳😳😱
Oh 12 januari pas, dat is inderdaad nog erg ver weg! Ik hoop ook voor je dat het helemaal niet nodig is daarheen te gaan

Fijn dat je eigen gyn over een hysteroscopie begon, in NL is men vaak wat afwachtend mbt miskramen. Wanneer kuun je in NL terecht? Ik ben niet in Gent geweest, stond nog wel op mijn lijstje.
Computer says nooooo
Hi summer, hebben volgende week donderdag afspraak bij eigen Gyn. Hij heeft ook echt dubbel consult voor ons geboekt enz. dus hij neemt ons wel serieus gelukkig. En dan wil ik hystero na volgende NOD plannen sowieso, dus waarschijnlijk over 3 weken.

Zometeen naar MDL, ben wel benieuwd wat die te zeggeb heeft. Ik hoop niet zo veel 😁.

Twijfel nog steeds tussen dr Lee en utro haha. Maar ik heb nog wel een weekje om erover na te denken verwacht ik...
En, wat had de mdl te zeggen?

Lee vs utro: heb het er eens rustig over met je man, en lees wat artikelen. Ik had zelf na een aantal mk juist mijn hoop op "chemie" gevestigd, maar dat leek niet te werken zoals ik het had gehoopt. Na een aantal artikelen over natuurlijke progesteron dat maar eens geprobeerd.

Succes, hou je ons op de hoogte?
Computer says nooooo
Hi! Was even (bewust) uit de lucht. MDL gaat me helemaal door de molen halen om evt Crohn uit te sluiten (al geloof ik echt niet dat ik dat heb). Ik zie er vreselijk tegenop (3 nov scopie) maar het is een hele lieve MDL en die zegt ook: anders blijft het knagen en het kan een oorzaak zijn.. En ik plan alles om mijn cyclus heen: als ik weer zwanger ben deze maand dan verzetten we hem.

Zit nu op dag 11 van cyclus en heb nog geen ovu testen gedaan.. Was er even niet mee bezig en dat beviel uitstekend. Maar moet nu wel echt gaan testen en dan beslissen over utro of dr Lee. Man zegt utro. Snap ik ook van een arts. Hopelijk morgen of overmorgen pas eisprong dan kunnen we het met Gyn overleggen. Afspraak is morgen. Ben heeel erg benieuwd of die erachter zal staan in ons geval. Ascalga ik maand mee wachten ivm scopie.. Te hoog risico.

Ik hou jullie op de hoogte en Summer, als je nog links hebt naar artikelen: graag. Kan over dr Lee weinig vinden.
Ha xuxa, spannend de onderzoeken bij de MDL, maar wel fijn dat je erna weet of er iets aan de hand is, en wat.

een aantal artikelen die je zou kunnen lezen:

http://www.babycenter.com ... -pregnancy_9627177_112.bc

http://www.virginiahopkinstestkits.com/infertility.html
Computer says nooooo
Dames, vandaag bij Gyn geweest. Erg fijn gesprek, hij neemt het iig serieus. We worden doorverwezen naar LUMC en in de tussentijd mogen we starten met ascal en utrogestan. Maar hij had dat duidelijk nog nooit voorgeschreven want kende de dosering niet 🙈. Ik zei 3x p/dag 200 Mg maar nu staat in bijsluiter 3x p/dag 100... Wat zal ik nou doen? Progesteron is niet geprikt dus weet waarde niet.

Hysteroscopie krijgen we pas in Leiden overigens. Daar baalde ik wel van maar hij gaf aan dat ze hier toch de juiste biopten niet kunnen onderzoeken 😔. Nog even geduld. Hebben niet over Gent verteld trouwens.
Ik start dus wel met utro.. Dan is het iig gecontroleerd... En staat ook in mijn dossier voor LUMC.
Hoi dames, ik ben weer bij gelezen. Heftig allemaal zo. Ben eerlijk gezegd verbaasd hoe makkelijk de gyn je utro en ascal voorschrijft. Zelf loop ik bij een academisch ziekenhuis en daar heb ik dat niet weten te bereiken. Ik hoop voor je dat het lumc daar niet in gaat dwarsliggen. Ik ben bij mijn ziekenhuis niet verder gekomen dan dat ik bij een volgende zwangerschap direct bloed mag laten prikken op hcg en progesteron. En als die laatste laag is gaan we praten over utro. De resultaten van het promise onderzoek zouden november beschikbaar moeten zijn. Ik ben dan ook erg benieuwd of daaruit naar voren komt dat utro werkt bij onverklaarde herhaalde miskramen.
Komt omdat mijn man zelf arts is in hetzelfde ziekenhuis..

Vraagje aan de ervarings experts: zoals aangegeven weet ik niet zeker of ik nou wel of niet eisprong al heb gehad. Ik denk het wel maar niet op tijd getest en zou bizar vroeg zijn. Testen blijven

Nu onduidelijk (niet heel + maar ook niet heel -). Ik denk dat ik toch nig maar wat dagen wacht met starten utro toch? Stel dat hij nog niet geweest is, dan stel ik hem uit met utro.. En als hij al wel gewees is dan neem ik aan dat die paar dagen niet heel veel uitmaken? In Promise studie starten ze pas vanaf zwangerschap. Wat zouden jullie doen? Vandaag is dag 13 of 14 van cyclus (na MK, dus weer het niet precies).
Dag 13/14 na je miskraam Ou wel heel snel zijn. Meestal zeggen ze dat je je eerste menstruatie na ongevver zes weken kunt verwachten. Betekent dus je eisprong rond vier weken na de miskraam.

Als ik naar mn afscheiding kijk dan denk ik dat ik over een paar dagen mn eisprong zal hebben. Ik ga dus vandaag een eerste ovulatietest doen. As. zondag is mijn miskraam (het verlies van het vruchtzakje) drie weken geleden. Vind ik zelf, voor mijn doen, best snel.

Ik heb (nog) geen ervaring met utro maar zou iig niet te vroeg starten. Als je vervolgens geen eisprong krijgt en zo je cyclus ontregeld, dan ben je nog verder van huis.
Ja.. Lastige is dat ik afgelopen

3 maanden dus 3 MKen bij 5 weken heb gehad en wel telkens keurig tussen de 13 en 15 dagen na 1e bloedverlies gewoon weer ovuleerde. Pff, ik weet het ook niet maar ik kan denk ik beter te laat dan te vroeg starten. Ascal ben ik al wel gestart.
Hi dames, weet niet of hier nog wel eens gelezen wordt maar heb een vraag over Utrogestan.. Heb het nu 2 maanden genomen (helaas 2x niet zwanger 😢) maar mijn menstruaties zijn opeens lichter! Veel minder bloedverlies. Je zou aan Asherman kunnen denken maar curretage is al 9 maanden geleden en voordat ik met utro startte was het wel normaal. Heeft iemand dit ook meegemaakt?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven