Singles-topic voormensen met een serieuze inslag!

04-08-2008 09:36 1743 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste mensen,

*edit*

In deze topic wil ik ook graag singles uitnodigen *edit* om wat meer in te zoomen op het leven als single en ervaringen uit te wisselen die een uitgesproken persoonlijk karakter hebben. Ik hoop dat het een topic wordt met diepgang en niveau.

Om een beetje gevoel te krijgen voor de thematiek die aan de orde zou kunnen komen......

- Hoe graag wil je een partner?

- Waarom wil je eigenlijk een partner? Wat maakt het leven als single sub-optimaa?

- Of ben je eigenlijk juist heel gelukkig als single? Is de happy single geen mythe, maar realiteit?

- Voel je je soms onder druk gezet door familie of 'de maatschappij'? Is het een taboe om single te zijn?

- Wat doe je om een relatie te krijgen? Doe je aan internetdating? Sta je open voor koppeling? Neem je zelf initiatieven of hoop je totdat iemand jou benadert?

- Hoe ga je om met een leven zonder seks (maar ook zonder knuffelen)? Vind je masturbatie een volwaardig substituut? Heb je seks-vriendjes of seksvriendinnetjes? Vind je seks belangrijk? Of kun je prima zonder wanneer je eraan gewend bent?

- In hoeverre raakt single-zijn aan identiteitsvraagstukken? Zie je jezelf echt als 'single'?

- In hoeverre heeft single-zijn ook economische aspecten? Duurder uit zijn qua koken, wonen, etc. (het mislopen van 'economies of scale')

- Wat zoek je in een partner?

- Zou je alleen iets beginnen met iemand die het helemaal is voor je, of zou je je ook kunnen voorstellen dat je op gegeven moment met 'minder genoegen neemt' (evt. onder druk van een economische klok).

- Vind je jezelf een leuke man of vrouw? Begrijp je waarom je nog single bent of zie je het puur als een kwestie van toeval?

-.....

-......

-....

Misschien is het wel leuk dat de singles (net als in de andere topic) beginnen met een korte introductie van zichzelf:

- geslacht

-leeftijd

-regio/woonplaats

- hoeveel serieuze relaties al gehad

- hoe lang nu single

- wat zoek je in een partner?

- in hoeverre ben je actief met dating e.d.

- etc....
anoniem_38662 wijzigde dit bericht op 04-08-2008 09:55
Reden: Niet gastvrij
% gewijzigd
Pannekoek
En wéér ga je niet in op de dingen die er echt toe doen. Zucht...
quote:Geleerd schreef op 09 oktober 2008 @ 10:01:

@Hans: heb ik al gedaan. Ik waardeer het dat SD tijd en moeite in me investeert en het goed met mij voor lijkt te hebben, maar ik kan er niet zo heel veel mee....Ik heb nog geen inhoudelijke reactie gelezen op Summerdance' post van 8 oktober 20:22. Misschien komt ie nog.
World of Warcraft: Legion
@Hans: betekent juist het feit dat ik vraag naar toekomstdromen niet dat ik in meer geinteresseerd ben dan alleen seks?
Vind je niet dat mijn openingspost van dit topic veel breder is dan alleen maar seks?

(Nogmaals: ook als mijn posts WEL alleen over seks zouden gaan, zou daar niks mee zijn. Iedereen moet zelf bepalen welke thematiek voor hem/haar interessant is).
quote:Geleerd schreef op 09 oktober 2008 @ 10:20:

@Hans: betekent juist het feit dat ik vraag naar toekomstdromen niet dat ik in meer geinteresseerd ben dan alleen seks?

Nee, zoals jij het hanteert valt die vraag erg opzichtig door de mand als excuusvraag. Het is té duidelijk dat jouw interesse niet hoger komt dan de navel.

Dat je daarvoor af en toe interesse moet veinzen is evident.
@Geleerd: Dat veel mensen hier op het forum dezelfde mening delen zou je aan het denken moeten zetten, waar die overeenkomende reacties vandaan komen.
anoniem_74559 wijzigde dit bericht op 09-10-2008 10:40
Reden: nuff said
% gewijzigd

@Hans: betekent juist het feit dat ik vraag naar toekomstdromen niet dat ik in meer geinteresseerd ben dan alleen seks?Je vraagt er volgens mij naar om te laten lijken of je ook nog in andere dingen dan seks geïnteresseerd bent, maar alleen al het feit dat je er verder niet op ingaat bewijst het tegendeel. En dat is dus ook het punt van SD (waar je ook niet verder op in gaat blijkbaar).
Ik noem zoiets ook: bijna eenzijdige communicatie. Dus niet echte communicatie.

Daar wil ik ook nog wel even op doorgaan

Je hebt gelijk, je vraagt ernaar om het er vervolgens bij te laten

Vraag het dan niet denk ik dan

Het is hetzelfde als dat ik mocht ik je ooit ergens tegenkomen aan jou zou vragen

"Geleerd, hoe was je dag?"

Jij antwoord en tegen de tijd dat je opkijkt sta ik al weer met iemand anders te praten, met mijn rug naar je toe.

Dat is geen respect hebben voor mensen Geleerd

Dat is vragen omdat men vind dat je iets moet vragen maar je er werkelijk geen zier voor interesseren.

Ben het eens met Hans, Capibara,Matamata en Costello

Je antwoord wel, maar niet inhoudelijk om mijn vragen, en dat vind ik jammer
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Geleerd, zou je alsjeblieft nog even terug willen komen op de gestelde vragen, ik zit er echt een beetje mee namelijk
@SD: misschien heb ik wel tekortschietende sociale vaardigheden.... Excuses daarvoor.

Maar je verandert jezelf niet binnen 1 dag...dat gaat stapje voor stapje. Ik heb van veel mensen complimenten gehad voor mijn gedrag na mijn ban. Dat wordt ervaren als anders en prettiger. Maar het kan natuurlijk niet zo zijn dat ik in een maand getransformeerd ben tot een nieuw persoon.
Zou je dan misschien ergens anders gaan willen zitten veranderen en terugkomen als het gelukt is? Is dat een ideetje?
Dank voor je excuses maar het is nog steeds geen antwoord op mijn eerder gestelde vragen uit mijn openingspost en uit de postings van daarna.

Voorbeeld, waarom vroeg je naar mijn toekomstdromen om er vervolgens niet meer op terug te komen?

Wat was je achterliggende gedachte met die vraag?

Wat deed je besluiten juist DAT te vragen?
matamata...nog een enorme coma-vreetbui gehad gister?

Ik heb er zelfs over gedroomd vannacht vreemd genoeg

*SD schiet een beetje in de stress omdat ze over een uutje lek geprikt gaat worden*
Wonderbaarlijk dat je plotseling een ietsiepietsiekleinbeetje lijkt te erkennen dat je sociale vaardigheden mogelijk een heel klein beetje te kort schieten, terwijl je daar enige tijd geleden zeer stellig over was.

Laat (met name) de postings van SD je alsjeblieft aan het denken zetten.

Tot slot, jammergenoeg vind ik het persoonlijk bijna lachwekkend dat je je boekentip aanvoert als argument dat je je ook op andere gebieden richt. Je raadt meerdere malen een boek aan, krijgt daarop ook meerdere malen de feedback dat dat boek niet echt aansluit bij de interesse van de mensen, en tóch blijf je het een goede tip vinden?
Peas on earth!
@ Geleerd, ik sprak net Ivy even en je krijgt een kus van haar..
@SD: dank! Geef haar een kus terug....
Kom je nog even terug op mijn vraag alsjeblieft?
@Prinses: nee, ik zeg niet dat ik het een goede tip blijf vinden, maar het bewijst wel dat ik hier niet alleen voor de seks zit.

Verder vind ik het ontzettend raar om mensen door te zagen totdat ze een of ander gebrek toegeven. Wat als ik een vrouw in de trein zou gaan stalken totdat ze eindelijk zou toegeven dat ze 20 kg te zwaar is. Mensen willen niet de hele dag te horen krijgen wat ze niet goed kunnen. Het feit dat jullie daar zoveel tijd en moeite in blijven steken, geeft te denken over jullie eigen sociale vermogens.
@SD: zie 11.40
Geleerd, persoonlijk vind ik het niet erg boeiend of jij wel of niet een of ander gebrek toegeeft. Gebreken hebben we allemaal.

Waar het mij om gaat, is dat het me opvalt dat je op de een of andere manier de klik mist. Het is misschien gedeeltelijke beroepsdeformatie mijnerzijds, maar ook vooral een soort fascinatie hoe het kan dat het ontbreken van die klik zo consistent blijkt te zijn, iedere keer dat je hier weer verschijnt.

Ik gun het je oprecht dat je wél de aansluiting vindt met forummers hier. Dat hoeft niet met mij, maar wel met de forummer die jou interesseren. Op de een of andere manier lukt het je maar niet die aansluiting te vinden en roep je voortdurend irritatie op. Het kan toch niet anders dan dat jij dat óók bemerkt? Het lijkt me dat jij daar zelf ook last van moet hebben, want het is niet leuk om voortdurend negatieve feedback te krijgen. Het valt forummers bijvoorbeeld op dat ze weinig inhoudelijke reactie krijgen op hetgeen ze aan je schrijven. Als je meer aanlsuiting wilt vinden, raad ik je aan daar iets mee te doen. Zo worden er meer tips aan je gegeven. In plaats van te pogen deze te ontkrachten, denk ik dat het je meer oplevert als je er iets mee doet.

Succes,

Erwt
Peas on earth!
quote:Geleerd schreef op 09 oktober 2008 @ 11:56:

@SD: zie 11.40

En dat is mijn antwoord?

Wow, ik wou dat ik me er in het dagelijkse leven zo makkelijk kon afbrengen

Ga ik voortaan ook doen

Als ik geen zin heb om te antwoorden zeg ik gewoon dat ik tekort schietende sociale vaardigheden heb...
@Erwt: dank...je bent een lieve meid. Dat zei ik gisteren al,en daar blijf ik bij!
quote:Geleerd schreef op 09 oktober 2008 @ 11:40:

@SD: misschien heb ik wel tekortschietende sociale vaardigheden.... Excuses daarvoor.

Ik ook, maar ik reageer ten minste op antwoorden op mijn vragen. Voorbeeld:

A: Waar ben je gisteren geweest?

B: In New York.

Dan kan A doorvragen: "Hoe was het daar?" A geeft dan blijk dat hij naar B luistert. Ik denk dat er dan sprake is van echte communicatie. A reageert op wat B zegt, en B reageert op wat A zegt.

Zoiets kan ik (met beperkte sociale vaardigheden) nog beredeneren. Want als iemand mij iets vraagt, en ik antwoord geef, en hij zonder boe of bah wegloopt, voel ik mij ook genegeerd. Dus dan voorkom ik dat een ander op soortgelijke wijze genegeerd wordt. De sociale interactie gaat dan verder dan één vraag en één antwoord op die vraag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven